Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Aston Martin DB11 otvára úplne novú kapitolu

VIDEO
ZO ŽENEVY
Anglické kupé má svieži dizajn, nanovo vyvinutú hliníkovú architektúru a prepĺňaný dvanásťvalec s výkonom 447 kW (608 k).
38 3 príspevky 03.03.2016 / Marek Pokrývka

Automobily z britského Gaydonu fungovali v ostatných rokoch čiastočne na zotrvačnosti. Aston Martin síce uvádzal nové modely, no väčšina z nich využívala rovnakú starnúcu platformu i základ pohonnej jednotky. Na zásadnejšiu zmenu sme si museli počkať. Prišla na ženevskom autosalóne, kde sa v stánku tejto značky prezentovalo športové kupé DB11.

Aston Martin DB11 naživo na ženevskom výstavisku 38 fotografií v galérii Aston Martin DB11 naživo na ženevskom výstavisku Zdroj: Marek Pokrývka

Toto vozidlo sme už mali možnosť vidieť na dvoch uniknutých obrázkoch, pričom premiéra potvrdila ich autenticitu. Zároveň napravila pošramotený dojem vytvorený po ich zverejnení. Žiadne škaredé káčatko prestížnej anglickej rodiny sa nakoniec nekoná, jedenástka pôsobí moderne a atraktívne. Na pôde výstaviska Palexpo sme sa o tom presvedčili naživo.

Vo vnútri technika od Mercedesu

Aston Martin DB11 otvára úplne novú kapitolu značky, pričom okrem dvojciferného označenia to spočíva aj v dizajne. Ten sa odklonil od svojich predchodcov. Má síce charakteristickú masku chladiča, ale tú dopĺňajú zahnuté diódové svetlomety, originálne riešené predné blatníky či vizuálne oddelená strecha. Svieže tvary dostala aj zadná časť s tenkým pásom diód tvoriacich koncové svetlá. Ešte dôležitejšia než vzhľad je technika. Namiesto dlhé roky používanej platformy VH sa totiž pod plechmi skrýva nanovo vyvinutá hliníková architektúra.

Aston Martin DB11 38 fotografií v galérii Aston Martin DB11 Zdroj: Aston Martin

Kabína s konfiguráciou 2+2 vyvoláva dojem maximálneho luxusu, obsahuje anatomicky tvarované predné sedadlá s ozdobným čalúnením, obklady z pravého dreva, kovové prvky i plasty. Prístrojový panel vonia modernou. Namiesto klasických budíkov ho tvorí dvanásťpalcový displej, ktorý na palubnej doske dopĺňa osempalcová obrazovka.

V interiéri športového kupé sme nemohli prehliadnuť techniku využívajúcu prvky prevzaté od automobilky Mercedes. Rovnaká je páčka smeroviek, tlačidlá na centrálnej konzole či multimediálny systém. K nemu patrí aj združený ovládač s dotykovou plôškou. DB11 je teda pilotným sériovým automobilom z Gaydonu stavajúcim na anglicko-nemeckej spolupráci.

Aston Martin DB11 38 fotografií v galérii Aston Martin DB11 Zdroj: Aston Martin

Na stovku šprintuje za 3,9 sekundy

Ako sme sa už dávnejšie dozvedeli na oficiálnom videu, tento model je okrem iných noviniek aj prvým neatmosférickým zástupcom tejto značky. Typickej dvanásťvalcovej konfigurácii však zostal verný. Downsizing vymenil dve turbodúchadlá za sedem deci objemu, čoho výsledkom je 5,2-litrový agregát s maximálnym výkonom 447 kW (608 k) a krútiacim momentom 700 Nm.

Pohonná jednotka je spriahnutá s osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF a poháňa zadné kolesá. Aston Martin DB11 šprintuje z pokoja na stovku za 3,9 sekundy. Najvyššia rýchlosť vozidla je 322 km/h, teda rovných dvesto míľ za hodinu. Anglické kupé štandardne využíva inteligentné rozdelenie krútiaceho momentu, adaptívne tlmiče a veľké oceľové brzdy.

Automobilka zostala verná dvanásťvalcovej konfigurácii 38 fotografií v galérii Automobilka zostala verná dvanásťvalcovej konfigurácii Zdroj: Marek Pokrývka

Jedenástka je teda vo všetkých smeroch skutočne nová a pre automobilku z Gaydonu má obrovský význam. Jej predaj spustila hneď po premiére. Samozrejme, luxusné dvanásťvalcové kupé stojí poriadnu kôpku peňazí. Na nemeckom trhu je jeho základná cena stanovená na 204 900 eur, k ľuďom ochotným zaplatiť tieto peniaze sa prvé kusy dostanú koncom roka.

video:


Video
Najnovšie články
Neriskujte s parkovaním: Vianočné trhy u susedov

Nemecký automobilový priemysel má kľúčový vplyv na vývoj hospodárstva krajiny. Centrálna banka je vo svojich prognózach pesimistická a očakáva, že táto branža...

Nemecký automobilový priemysel si na zotavenie počká

Úpravca pripravuje pre nové kupé typickú čierno-zlatú schému, väčšie spojlery a 21-palcové kolesá. Neobíde ani motor verzie M850i.

Manhart si brúsi zuby na kupé BMW M850i

K vlani predstavenému modelu ES8 sa pridáva o niečo menšie vozidlo, ktoré má rovnakú DNA a taktiež ponúkne miesto pre siedmich.

NIO ES6: SUV na elektrinu má 544 koní

Nemecká spolková krajina Bádensko-Württembersko chce od Volkswagenu získať odškodné pre manipuláciu s emisiami. S týmto cieľom zvažuje žalobu.

Nemecká spolková krajina zažaluje VW

Najnovšia modernizácia tretej generácie veľkého SUV od Kie priniesla 8-stupňovú automatickú prevodovkou aj športovo vyzerajúci variant GT-Line. Bližšie sme sa...

Test Kia Sorento: Komfortné vlajkové SUV

Američania sa sťažujú na Hyundai a Kia, že bagatelizujú riziko vznietenia motora a z toho dôvodu im hrozí spoločná žaloba. Ide konkrétne o šesť modelov, ktoré...

Hyundai a Kia čelia spoločnej žalobe
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×