Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Spyker je späť v známej forme

ZO ŽENEVY
Model C8 Preliator sa inšpiroval konceptom B6 Venator spred troch rokov. Namiesto elektromotorov ho poháňa osemvalec Audi.
22 2 príspevky 03.03.2016 / Marek Pokrývka

Holandská značka Spyker na ženevskom autosalóne zavŕšila svoj comeback. Predstavila tam vozidlo, ktoré by malo nadviazať na už nevyrábaný model C8 Aileron. Jeho produkcia bola obeťou finančných problémov. Tie sú údajne vyriešené a firma sa chystá vrátiť na cestu, ktorú si pôvodne vytýčila. Prvým krokom po tomto chodníku bude vopred avizovaný model C8 Preliator.

Spyker C8 Preliator zavŕšil comeback holandskej značky 22 fotografií v galérii Spyker C8 Preliator zavŕšil comeback holandskej značky Zdroj: Marek Pokrývka

Toto vozidlo sa už na prvý pohľad inšpirovalo konceptom B6 Venator spred troch rokov, podobné rysy nájdeme na celej karosérii. Sériovka je však podstatne väčšia. Kupé má pôdorys 4 628 x 1 953 milimetrov, rázvor merajúci 2 725 mm hovorí o zachovaní platformy predchodcu C8 Aileron. Od neho je však novinka s hmotnosťou 1 390 kilogramov takmer o dva metráky ľahšia. K tomu dopomohlo v prvom rade použitie hliníkového šasi a karosérie z uhlíkových vlákien.

Automobil možno vďaka charakteristickému dizajnu i dôrazu na detail ľahko identifikovať ako Spyker. Typický tvar majú nielen svetlomety či maska chladiča, zachované zostali aj mnoholúčové kolesá a výfukové koncovky s gravírovaním. Chýbať nesmú ani krídlové dvere.

Dôraz na detail vidieť aj v interiéri s retro nádychom 22 fotografií v galérii Dôraz na detail vidieť aj v interiéri s retro nádychom Zdroj: Marek Pokrývka

Za dverami sa nachádza výstredný interiér s retro nádychom, ktorý svojim štylistickým spracovaním taktiež nadväzuje na staršie modely značky. Obsahuje luxusné kožené čalúnenie, množstvo kovových dielcov a širokú škálu prvkov vybavenia. Novinkou je head-up displej.

Nedávno sa po internete šírili správy o akumulátorovom šialenstve vnútri tohto kupé, no nakoniec sa ukázali ako nepravdivé. Namiesto elektromotorov ho poháňa osemvalec Audi. Spyker je teda späť v známej forme nielen z dizajnového hľadiska, ale aj technicky. Agregát so zdvihovým objemom 4,2 litra je však prepĺňaný kompresorom a dosahuje výkon 386 kW (525 k). Kombinovať ho možno manuálnou alebo automatickou prevodovkou, silu dostávajú výhradne zadné kolesá.

Kompresorom prepĺňaný osemvalec dosahuje 386 kW 22 fotografií v galérii Kompresorom prepĺňaný osemvalec dosahuje 386 kW Zdroj: Marek Pokrývka

V porovnaní s predchodcom je teda Spyker C8 Preliator ľahší a zároveň silnejší, čo je prísľubom výrazného zlepšenia dynamických parametrov. Presné čísla sme sa však nedozvedeli. Aileron šprintoval na kilečko za 4,5 sekundy a dosiahol tempo 300 km/h, pri novinke možno očakávať zdolanie disciplíny 0-100 km/h pod štyri a presiahnutie tristovky. Na oficiálne údaje si musíme počkať. Automobilka zatiaľ nehovorí ani o cene, ktorá však iste nebude nízka.a


Video
Najnovšie články
Neriskujte s parkovaním: Vianočné trhy u susedov

Nemecký automobilový priemysel má kľúčový vplyv na vývoj hospodárstva krajiny. Centrálna banka je vo svojich prognózach pesimistická a očakáva, že táto branža...

Nemecký automobilový priemysel si na zotavenie počká

Úpravca pripravuje pre nové kupé typickú čierno-zlatú schému, väčšie spojlery a 21-palcové kolesá. Neobíde ani motor verzie M850i.

Manhart si brúsi zuby na kupé BMW M850i

K vlani predstavenému modelu ES8 sa pridáva o niečo menšie vozidlo, ktoré má rovnakú DNA a taktiež ponúkne miesto pre siedmich.

NIO ES6: SUV na elektrinu má 544 koní

Nemecká spolková krajina Bádensko-Württembersko chce od Volkswagenu získať odškodné pre manipuláciu s emisiami. S týmto cieľom zvažuje žalobu.

Nemecká spolková krajina zažaluje VW

Najnovšia modernizácia tretej generácie veľkého SUV od Kie priniesla 8-stupňovú automatickú prevodovkou aj športovo vyzerajúci variant GT-Line. Bližšie sme sa...

Test Kia Sorento: Komfortné vlajkové SUV

Američania sa sťažujú na Hyundai a Kia, že bagatelizujú riziko vznietenia motora a z toho dôvodu im hrozí spoločná žaloba. Ide konkrétne o šesť modelov, ktoré...

Hyundai a Kia čelia spoločnej žalobe
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×