Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Sedeli sme v prvom SUV od Maserati: Klobúk dole

VIDEO
ZO ŽENEVY
Iba 24 hodín po odštartovaní výroby svojho prvého SUV vo fabrike Mirafiori v Turíne predstavil taliansky výrobca luxusných športových kupé a limuzín Maserati model Levante na ženevskom autosalóne. AUTO BILD v ňom už sedel.
26 17 príspevkov 03.03.2016 / Michal Bednár

Ako sme už písali Levante, ktoré dostalo meno podľa stredozemného vetra, je pilierom stratégie značky Maserati nárastu predaja v budúcich rokoch, špeciálne v Číne a Severnej Amerike. Mená úhlavných konkurentov tohto SUV s dĺžkou 4,90 metra sú viac ako dobre známe - Porsche Cayenne, BMW X5 a X6, Jaguar F-Pace a Mercedes-Benz GLE.

Maserati Levenate S 26 fotografií v galérii Maserati Levenate S Zdroj: Auto BILD

Nové veľké Maserati využíva ako základ ďalej vyvinutú platformu modelov Quattroporte a Ghibli, s ktorými má spoločné aj pohonné jednotky, vrátane benzínového motora V6 s objemom 3,0 litra a dvojitým prepĺňaním (350 k alebo 430 k), ako aj naftového agregátu V6 s rovnakým objemom (275 k). Všetky motory sa budú skombinovať s inteligentným pohonom všetkých štyroch kolies „Q4“, ktorý dokáže rozdeľovať výkon a krútiaci moment medzi nápravami, ako aj s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, s integrovaným systémom štart/stop.

Pozrite si prvé SUV talianskej automobilky Maserati:

Čím nás oslovil dizajn nového talianskeho SUV? Dominantná maska chladiča s veľkým trojzubcom zostala zachovaná, v porovnaní s bežnými SUV je až nečakane vykrojená. Zaujímavé sú aj tenučké predné svetlomety s LED denným svietením, ktoré sa končia až v prednej maske. Nechýbajú ani tri tradičné odvetrávacie otvory v predných blatníkoch. Pri pohľade zboku nás zaujala dlhá predná kapota a krátky zadok novinky. Interiér je špičkovo spracovaný, dominuje koža so zvýrazneným prešívaním, jednoducho s ničím nezadá s najprémiovejšími konkurentmi v triede.

Maserati Levenate S 26 fotografií v galérii Maserati Levenate S Zdroj: Auto BILD

Základný model s výkonom 350 koní pokorí stovku za 6,0 sekundy a vytiahne maximálne 251 km/h, s priemernou spotrebou 10,7 l/100 km. Najrýchlejší model s výkonom 430 koní s názvom Levante S „dá“ stovku za 5,2 sekundy, jeho maximálka je 264 km/h a priemerná spotreba 10,9 l/100 km.

Najviac úsporný bude, celkom pochopiteľne, naftový motor s výkonom 275 koní. Ten zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a jeho najvyššia rýchlosť dosiahne hodnotu 230 km/h. Hodnota priemernej spotreby je podľa údajov výrobcu 7,2 l/100 km.

Maserati Levenate S 26 fotografií v galérii Maserati Levenate S Zdroj: Auto BILD

Talianske SUV má pneumatický podvozok s dvojitými priečnymi trojuholníkovými ramenami vpredu, viacprvkovým zavesením kolies vzadu a elektronicky riadenými tlmičmi. Na výber tak bude mať vodič päť jazdných režimov, plus jeden pre parkovaciu pozíciu. Podľa Maserati sa môže Levante pochváliť perfektným rozdelením hmotnosti v pomere 50:50.

Maserati Levenate S 26 fotografií v galérii Maserati Levenate S Zdroj: Auto BILD

Vo výbave samozrejme nebude chýbať celý rad asistenčných bezpečnostných prvkov, vrátane adaptívneho tempomatu, varovaním pred nehodou, automatického brzdného systému a sústavy kamier prospešných pri parkovaní. Pre tých, ktorí budú chcieť mať svoje Levante špeciálne vyšperkované, Maserati ponúka rozšírené balíky výbavy Luxury a Sport. Základná cena sa bude pohybovať okolo sumy 65 000 eur. Maserati chce zo svojho prvého SUV ročne predávať 10 000 kusov.


Video
Najnovšie články
Neriskujte s parkovaním: Vianočné trhy u susedov

Nemecký automobilový priemysel má kľúčový vplyv na vývoj hospodárstva krajiny. Centrálna banka je vo svojich prognózach pesimistická a očakáva, že táto branža...

Nemecký automobilový priemysel si na zotavenie počká

Úpravca pripravuje pre nové kupé typickú čierno-zlatú schému, väčšie spojlery a 21-palcové kolesá. Neobíde ani motor verzie M850i.

Manhart si brúsi zuby na kupé BMW M850i

K vlani predstavenému modelu ES8 sa pridáva o niečo menšie vozidlo, ktoré má rovnakú DNA a taktiež ponúkne miesto pre siedmich.

NIO ES6: SUV na elektrinu má 544 koní

Nemecká spolková krajina Bádensko-Württembersko chce od Volkswagenu získať odškodné pre manipuláciu s emisiami. S týmto cieľom zvažuje žalobu.

Nemecká spolková krajina zažaluje VW

Najnovšia modernizácia tretej generácie veľkého SUV od Kie priniesla 8-stupňovú automatickú prevodovkou aj športovo vyzerajúci variant GT-Line. Bližšie sme sa...

Test Kia Sorento: Komfortné vlajkové SUV

Američania sa sťažujú na Hyundai a Kia, že bagatelizujú riziko vznietenia motora a z toho dôvodu im hrozí spoločná žaloba. Ide konkrétne o šesť modelov, ktoré...

Hyundai a Kia čelia spoločnej žalobe
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×