Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Najpredávanejšie autá za rok 2015 na Slovensku

Predaj nových vozidiel u nás má stúpajúcu tendenciu, čo potvrdil aj minulý rok. Najobľúbenejšími značkami zostávajú Škoda a VW, no na krk im dýchajú už aj Kia a Hyundai.
4 65 príspevkov 13.01.2016 / Soňa Zverková

Mnohí Slováci sú vzhľadom na finančnú situáciu nútení kúpiť auto z druhej ruky, iní si radšej zaobstarajú jazdenku zo zahraničia, no viac sa u nás predávajú nové autá. Kým ešte v rokoch 2011 a 2012 počet nových áut zakúpených u autorizovaných predajcov na Slovensku prevyšoval individuálne dovezené zhruba o desať percent, v posledných troch rokoch sa odstup zväčšil v priemere na 30 percent. A predaj nových áut u nás má stúpajúcu tendenciu.

Ilustračná snímka 4 fotografie v galérii Ilustračná snímka Zdroj: Dreamstime

Na Slovensku sa vlani predalo celkovo 77.948 osobných vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 7,89 percenta. Podľa informácií Združenia automobilového priemyslu (ZAP) práve táto kategória (M1) má leví podiel na celkovom predaji, keďže registrácie všetkých druhov vozidiel dosiahli číslo 90.061, čiže o 9,87 percenta viac než v roku 2014. Suverénne najväčší percentuálny nárast až o 29,52 percenta zaznamenala kategória ľahkých užitkových vozidiel (N1) a nákladné vozidlá nad 12 t o 25,97 percenta. V záporných číslach sa pohybovali kategórie nákladiakov do 12 t a autobusov.

Ktoré modely majú Slováci najradšej?

V našich končinách aj naďalej dominuje Škoda, ktorá svojho najbližšieho konkurenta prevalcovala viac než dvojnásobne. Dôkazom je aj fakt, že medzi najpredávanejšími modelmi sú hneď na prvých troch miestach práve produkty z Mladej Boleslavy: Fabia, Octavia a Rapid. V rebríčku Top 20 modelov má aj štvrtého zástupcu, model Yeti.

zdroj: ZAP 4 fotografie v galérii zdroj: ZAP Zdroj: ZAP

Druhé miesto popularity získala značka VW, ktorá má v rebríčku modelov troch reprezentantov, konkrétne Golf VII, Passat a Polo. Najnovšia generácia Golfu v oboch karosárskych verziách sa umiestnila na 5. mieste. Pomyselný stupeň víťazov uzatvára Hyundai, ktorej čiernym koňom na našom trhu je model i30 vo verziách hatchback aj kombi. Kórejská značka má medzi dvadsiatkou top modelov ešte ďalších dvoch zástupcov: i20 a ix35.

˃˃˃ Tabuľku najpredávanejších áut na Slovensku nájdete v galérii ˂˂˂

Z hľadiska segmentov sú najobľúbenejšie vozidlá nižšej strednej triedy, SUV a malé modely. Prvenstvo si aj naďalej udržuje nižšia stredná trieda s počtom 26.362 registrácií, i keď vlani došlo k poklesu o 3,37 percenta. Na stupňoch víťazov sa v tejto kategórii ocitli tretia generácia Octavie, Rapid a Kia cee´d.

Čoraz väčším ťahúňom sa však pomaly stávajú aj SUV, ktorých segment (G1) zaznamenal u nás najvýraznejší medziročný nárast, až o 28,19 percenta na 18.203 kusov. Na treťom mieste sú malé vozidlá so 16.879 zaevidovanými exemplármi a medziročným zvýšením o 13,36 percenta. Najpredávanejšie v tomto segmente sú Škoda Fabia III, Hyundai i20 a VW Polo.

zdroj: ZAP 4 fotografie v galérii zdroj: ZAP Zdroj: ZAP

Zaujímavosti z minulého roka

I keď by sa mohlo zdať, že diesel v našich končinách „frčí“, štatistiky ZAP hovoria o opaku. Najväčší, 53-percentný, podiel na predaných nových vozidlách majú benzínové verzie, ktorých sa predalo 41.583, čiže v porovnaní s rokom 2014 o 9,7 percenta viac. Naftové agregáty získali podiel 46 percent a celkovo sa predalo 35.351 vozidiel, čo znamená medziročné zvýšenie o 6,5 percenta. Rekordne vysoký nárast však zaznamenala kombinácia benzín/CNG, až o 119,6 percenta, i keď pri pohľade na počet predaných áut to nie je až taká sláva. Kým v roku 2014 sa ich predalo len 51, vlani ich bolo 112. V porovnaní s tým kombinácia benzín/LPG išla do mínusu o 19,1 percenta, keďže vlani sa predalo 830 vozidiel (2014: 1.026).

Ilustračná snímka 4 fotografie v galérii Ilustračná snímka Zdroj: Auto BILD

Elektrický pohon si zatiaľ Slovákov nezískal, čo dokazuje aj fakt, že vlani sa tu predalo len 52 čistých elektromobilov, čiže o tri vozidlá viac než v roku 2014. Väčšinu z nich nakúpili rôzne organizácie a firmy, jeden kus si zadovážil živnostník. Na rozdiel od predchádzajúcich rokov však predsa došlo k určitému posunu, keďže tentokrát prejavili záujem aj bežní ľudia. Tí vlani kúpili päť elektromobilov.

˃˃˃ Prehľad najpredávanejších áut na Slovensku prinášame v galérii ˂˂˂

Majiteľov si minulý rok našlo aj niekoľko exemplárov z toho najdrahšieho, čo automobilky ponúkajú. Do evidencie tak pribudlo jedno BMW Z4, jeden Chevrolet Camaro, zopár exemplárov značky Jaguar a Lexus, šesť športových nissanov (370Z a GT-R), dve Toyoty GT86, päť kusov Subaru WRX STI. Mercedes získal zákazníkov pre dve coupé triedy C, dva športové SL a tri SLK. Audi predalo šesť športových TT. Zaujímavý je aj fakt, že Porsche u nás predalo celkovo 111 vozidiel, medzi nimi tri Boxstery, štyri Boxstery GTS, osem exemplárov 911 a deväťkrát Panameru.


Video
Najnovšie články
Slovenský Aeromobil má nových investorov

Jedno z vrcholných podujatí motoristickej sezóny na okruhu SLOVAKIA RING prichádza začiatkom júla: FIA Majstrovstvá Európy preteky ťahačov (FIA ETRC) ako OMV...

Majstrovstvá Európy preteky ťahačov na okruhu SLOVAKIA RING

Česká fabrika Hyundai v Nošoviciach má za sebou úspešný a ziskový rok. V najbližšom období však očakáva problémy na trhu a v predstihu znižuje výrobu.

Nošovický Hyundai prosperuje, očakáva však problémy

Dočkali sme sa. Z SUV-kupé je legitímny trend a teraz sa jedno z nich bude môcť vybrať aj do tvrdého off-roadu.

Extrémne SUV-kupé: GLE do ťažkého terénu?

Renault postupne omladzuje modelové portfólio. Po novej generácii Clia na rad prichádza modernizovaný elektromobil. Model Zoe si množstvo vychytávok požičal...

Facelift pre Renault Zoe: Dojazd sa blíži ku 400 km

Projekt bratislavského obchvatu D4/R7 nedá poslancom parlamentu spať a opäť prišli na poslanecký prieskum. Podľa zúčastnených sa plán napojenia na D1 určite...

Poslanci: D4 sa na D1 určite nenapojí v roku 2020

Pokrok nemožno zastaviť a reaguje naň aj štát. Pochopiteľne, veď vozidlá s alternatívnymi pohonmi sú oveľa drahšie než porovnateľné modely s tradičným...

Návrat šrotovného: Kedy a ako s ním ušetríte?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×