Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Mercedes C450 AMG: Civilná nálož

Rýdzo športový naturel v obale bežného sedanu strednej triedy? Áno, novinka s trojcípou hviezdou na čele dokáže prekvapiť.
36 30 príspevkov 03.11.2015 / Marek Pokrývka

Po výkonných verziách prémiových áut túži nejeden motorista, ale málokto si ich môže skutočne dovoliť. Je to aj prípad modelu Mercedes- AMG C63. Silný osemvalec nie je ani náhodou lacný a Stuttgart sa preto rozhodol k nemu ponúknuť dostupnejšiu alternatívu. Začiatkom tohto roka uviedol do sveta umiernenejší šesťvalcový exemplár spadajúci pod líniu AMG Sport.

Mercedes C450 AMG pôsobí navonok vcelku civilne 36 fotografií v galérii Mercedes C450 AMG pôsobí navonok vcelku civilne Zdroj: Marek Pokrývka

Táto rodina má v súčasnosti ešte ďalších dvoch členov z kategórie SUV. Trio spája nielen číslo 450 v označení, ale aj pohonný reťazec. Ako funguje? To sme zisťovali v teste pilotného zástupcu línie. Na slovenských cestách sme preverili Mercedes C450 AMG so štvordverovou karosériou.

Žiadne nadrozmerné spojlery sa nekonajú

Navonok pôsobí táto novinka vcelku civilne. Vizuálna dynamika jej síce nechýba, ale žiadne nadrozmerné spojlery či nafúknuté blatníky sa nekonajú. Na prvý pohľad vyzerá sedan ako ktorékoľvek iné Céčko s bodykitom AMG Line a osemnásťpalcovými diskami kolies z rovnakej sorty.

Jedným z detailov sú zdvojené výfukové koncovky 36 fotografií v galérii Jedným z detailov sú zdvojené výfukové koncovky Zdroj: Marek Pokrývka

Iba pozorné oko odhalí detaily špecifické pre tento variant: masku chladiča s lesklými kryštálikmi, štítky AMG na predných blatníkoch, spojler na veku kufra a zdvojené výfukové koncovky. Tie boli v našom prípade lakované čiernou, rovnako ako časti nárazníkov a spätné zrkadlá.

Vo vnútri je rozlišujúcich prvkov ešte menej. Skosený volant s tučným vencom, anatomické sedadlá či kovové pedále sú opäť súčasťou príplatkového balíka dostupného aj pre bežné modely. Špecifické sú akurát prístroje s tmavým šachovnicovým pozadím a ovládače na centrálnom tuneli. Nič zásadné, čo by prezrádzalo silu driemajúcu pod prednou kapotou.

Ochotne sa nechá točiť a prská do výfuku

Srdcom tohto automobilu je vidlicový benzínový šesťvalec skrytý pod plastom ozdobeným červeným lakovaním. Zo zdvihového objemu tri litre dokáže s asistenciou dvoch turbodúchadiel vydolovať maximálny výkon 270 kW (367 k) a krútiaci moment 520 Nm. Silný motor je štandardne spriahnutý so sedemstupňovým automatom a poháňa všetky štyri kolesá.

Trojlitrová strojovňa má dosť sily už pri nízkych otáčkach, počas pokojne jazdy sa ledva dostane nad 1 500 otáčok. Prevodovka radí pri tomto čísle o stupeň vyššie  a tempo motora klesá k tisícke. Extrémne nízky je aj voľnobeh, ktorý sa ustáli len tesne nad piatimi stovkami. Žiaden dieselový charakter však nečakajte. Pohonná jednotka síce zvláda pracovať ležérnym tempom, no ochotne sa nechá točiť aj cez šesťtisíc. A ponúka pritom výnimočnú dynamiku. V priamom smere dokáže byť sedan poriadne rýchly: na stovku sa dostane už pod päť sekúnd, s rezervou jednej desatiny.

Trojlitrový šesťvalec má maximálny výkon 270 kW (367 k) 36 fotografií v galérii Trojlitrový šesťvalec má maximálny výkon 270 kW (367 k) Zdroj: Marek Pokrývka

Pod záťažou ponúka tento agregát uchu lahodiaci soundtrack. Nie je to síce brutálny rev osemvalca, ale aj drsná mechanická melódia motora V6 je návyková. V režime Sport+ je navyše zvuk podfarbený častým prskaním do výfuku. Okrem tohto módu si môže vodič vyberať zo štyroch ďalších, vrátane individuálneho. Ovplyvňovať možno funkčnosť množstva komponentov: popri reakciách plynového pedálu aj rýchlosť preraďovania či prácu adaptívnych tlmičov.

BANNER300

Racionálny dôvod na kúpu V8 neexistuje

Mercedes ponúka túto motorizáciu výhradne s pohonom 4Matic. Ten má upravené rozdelenie krútiaceho momentu: štandardne posiela až 67% na zadnú nápravu. Vďaka tomu dokáže vodič odtrhnúť zadné kolesá, ale mašina na driftérske orgie to nie je. Aj pri drsnom zaobchádzaní sa predné gumy rýchlo chytajú trakcie a sedan sa snaží zmestiť do oblúku nosom napred. Dobre pritom poslúcha povely volantu spojeného so špecificky nastaveným posilňovačom.

Aj vďaka riadeniu a pomerne štedro dimenzovaným brzdám je C450 AMG kvalitný stroj na zábavu, ktorého schopnosti budú stačiť valnej väčšine vodičov. Racionálny dôvod na kúpu verzie C63 podľa nás neexistuje. Štyristopäťdesiatka dokáže predvádzať rýdzo športový naturel a jej jazdné vlastnosti sú jedným slovom výborné. Úlohu v tom zohral podvozok zdieľajúci niektoré komponenty s osemvalcom. Pruženie je najmä v režime Sport+ dosť tuhé. Ani prechod do Comfortu nezabezpečí dokonalé pohodlie, ale nie je to nič hrozivé. S bežnými nerovnosťami sa Céčko vie popasovať.

Jazdné vlastnosti sedanu sú jedným slovom výborné 36 fotografií v galérii Jazdné vlastnosti sedanu sú jedným slovom výborné Zdroj: Marek Pokrývka

Samozrejme, pri porovnaní s verziou V8 hovorí v prospech menšieho šesťvalca spotreba. Tá prudko závisí od štýlu jazdy. Prístroje nemajú problém vám ukázať maximálnu dvadsiatku, no ak nie ste príliš hladní po benzínových zážitkoch, v meste sa dokážete zmestiť do dvanástich litrov.

Diaľničné úseky vie tento Mercedes absolvovať za 9,2 l/100 km a na vidieku mu stačia zhruba o dva litre menej. Apetít silného srdca sa podarilo udržať na uzde vďaka prevodovke. Pri rýchlosti 130 km/h točí motor 2 100 otáčok, spomalenie na 90 km/h znamená pokles na 1 500 ot./min.

Takmer dvojnásobok základnej motorizácie

Slovenskí zákazníci musia pri aktuálnej triede C počítať s cenami 31 620 € a viac. Túto čiastku však nesie základná motorizácia C160, model C450 AMG stojí takmer dvojnásobok. Nami skúšaný exemplár bol pritom ešte natlačený množstvom príplatkov. Medzi ne patria inteligentné LED svetlomety, klimatizované predné sedadlá, balík pokročilých bezpečnostných systémov, panoramatická strecha, multimediálny systém Comand Online či audiosústava Burmester.

Príplatky zvýšili cenu testovaného auta na 83 604 eur 36 fotografií v galérii Príplatky zvýšili cenu testovaného auta na 83 604 eur Zdroj: Marek Pokrývka

Tieto prvky majú na svedomí zvýšenie ceny o vyše dvadsaťtisíc. Výsledná suma za špičkovo vybavené vozidlo sa tak vyšplhala na 83 604 eur. To je skutočne dosť za auto strednej triedy, ale na vec sa dá pozrieť aj z druhej strany. V porovnaní s drsnejším osemvalcovým modelom C63 je štyristopäťdesiatka v štandarde o nezanedbateľných sedemnásťtisíc lacnejšia, nehovoriac o verzii S.

Facebook like button

Športový naturel v obale bežného sedanu

Mercedes C450 AMG je poriadna nálož skrytá za civilnou fasádou. Na prvý pohľad sa nijako nelíši od bežných sedanov s balíkom AMG Line, pod týmto obalom však skrýva silnú šesťvalcovú strojovňu s návykovou mechanickou melódiou. Má dobré riadenie i brzdy a podvozok poskytujúci výborné jazdné vlastnosti. Navyše, vďaka pohonu 4Matic sa s ním netreba báť zimy.

Mercedes C450 AMG je kvalitný stroj na zábavu 36 fotografií v galérii Mercedes C450 AMG je kvalitný stroj na zábavu Zdroj: Marek Pokrývka

Novinka s trojcípou hviezdou na čele dokáže svojim športovým naturelom prekvapiť. Stojí síce takmer dvojnásobok základnej triedy C, ale o nezanedbateľné tisíce menej než C63. Racionálny dôvod pre kúpu osemvalca nevidíme. No ak nemáte hlboko do vrecka a túžite po driftérskych orgiách pri brutálnom reve osemvalca, model C450 AMG vám stačiť nebude.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
V6
Zdvihový objem
2 996 cm3
Max. výkon
270 kW/367 k
pri otáčkach
5 500-6 000/min
Max. krútiaci moment
520 Nm
pri otáčkach
2 000-4 200/min
Palivo
benzín
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
7-stupňová automatická
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 686 mm
Šírka
1 810 mm
Výška
1 442 mm
Rázvor náprav
2 840 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 690 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 765 kg
Užitočná hmotnosť
535 kg
Celková hmotnosť
2 225 kg
Objem batožinového priestoru
490 l/1 510 l
Objem palivovej nádrže
66 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
4,9 s
Spotreba
Mesto - normovaná
10,3 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
6,4 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
7,9 l/100 km
Mesto - počas testu
11,8 l/100 km
Diaľnica - počas testu
9,2 l/100 km
Vidiek - počas testu
7,3 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
183 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 31 620 €
Základná cena verzie
od 60 720 €
Cena testovaného exemplára
83 604 €


Video
Najnovšie články
Bude VW v Bratislave vyrábať elektromobil?

Debut formálne dôležitej novinky sa odohrá 23. mája, elektrický hatchback sa predvedie po boku omladenej vlajkovej lode Superb.

Prvý elektromobil Škoda: Premiéra v Bratislave

Nemci zverejnili fotografie maskovaného kompaktu i jeden záber bez kamufláže, ktorý zachytáva špičkovú verziu M135i.

BMW radu 1 sa začína oficiálne odhaľovať

Mitsubishi doprialo svojmu SUV malý facelift, no ten v prípade plug-in hybridu priniesol aj takmer kompletne novú techniku.

Test Outlander PHEV: Vylepšený bestseller

Rodinne orientovaný model by mal disponovať 608-litrovým batožinovým priestorom a ponúkne benzínový alebo naftový motor.

Ford Focus ST: Do ponuky sa vracia kombi

Pod kapotu dvojice Angličanov sa nasťahoval rovnaký motor, aký poháňa aj BMW X2 M35i. Jeho maximálny výkon 306 koní sa nezmenil.

MINI uvádza svoje najsilnejšie modely

Volkswagen sa snaží vylepšiť svoj imidž poškodený emisným škandálom. Jednou z ciest je podpora elektrickej mobility, v rámci ktorej chce investovať do novej...

VW investuje miliardu do nového závodu na batérie
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×