Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Fantastické miesto na stupienkoch víťazov pre Hyundai Motorsport, keď sa Sordo umiestnil ako tretí

Hyundai Motorsport sa predviedol vo vynikajúcej forme na Rally de España s fantastickým finále, v ktorom lokálny hrdina Dani Sordo skončil ako tretí.
31.10.2015 / tlačová správa

Tento text je tlačovou správou, ktorá je publikovaná v plnom znení. Redakcia nenesie zodpovednosť za jej obsah.

Tím Hyundai Motorsport odchádza z náročnej Rally de España po zaslúžilom finále skončil na stupienkoch víťazov, keď sa Dani Sordo po dramatickej Power Stage posunul na tretie miesto v celkovej klasifikácii.

Všetci traja piloti tímu tento víkend podali dobrý výkon na 12. podujatí majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach 2015 FIA World Rally Championship (WRC), no nakoniec to bolo odstúpenie vedúceho jazdca súťaže Sébastiena Ogiera v Power Stage, vďaka ktorému sa Dani Sordo posunul na stupienok víťazov.

Po tomto výsledku je Hyundai Motorsport naďalej na treťom mieste v hodnotení výrobcov, s deficitom 4 body na Citroën World Rally Team, pričom v kalendári zostáva už iba jedna súťaž – Wales Rally GB – v polovici novembra.

Dani Sordo (Hyundai i20 WRC so štartovným číslom 8) bol v Španielsku vo veľmi dobrej forme a potešil domácich fanúšikov svojimi výkonmi, keď celý čas jazdil na popredných miestach. Tvrdo bojoval o miesto na stupienkoch víťazov a za svoje úsilie bol bohato odmenený, rovnako ako jeho spolujazdec Marc Martí.

Sordo povedal: „Mám veľkú radosť z tohto výsledku, ako aj s nášho výkonu tento víkend. Húževnato sme bojovali o miesto na stupienkoch víťazova ale vyzeralo to, že budeme iba štvrtí, čo by bol v týchto podmienkach stále dobrý výsledok. Samozrejme, nie je pekné profitovať z nešťastia druhých ale stáť na stupienkoch víťazov pred domácimi španielskymi fanúšikmi je fantastický pocit. Vedeli sme, že bude ťažné postúpiť do prvej trojice ale nikdy sme sa nevzdávali a výsledok tejto súťaže nám ukázal, že istotu máte až úplne na konci. Získali sme niekoľko dôležitých bodov do hodnotenia výrobcov a radi výsledok oslávime s tímom a fanúšikmi. Sme pozitívne naladení do záverečnej súťaže sezóny, ktorá bude rozhodujúca pre naše umiestnenie v majstrovstvách sveta.“

Hayden Paddon (Hyundai i20 WRC so štartovným číslom 20) a jeho spolujazdec John Kennard využili asfaltové rýchlostné skúšky tejto súťaže na získanie ďalších cenných skúseností. Novozélandská posádka zvíťazila v úvodnej rýchlostnej skúške v piatok, no prerazená pneumatika v nedeľu zvrátila ďalší progres. Po rýchlostnej skúške SS19 (Pratdip 1 – 19,30 km) sa im poradilo posunúť o jedno miesto na siedmu pozíciu a po tom, ako Ogier odstúpil v záverečnej Power Stage, nakoniec skončili súťaž na šiestom mieste.

Paddon komentoval: „Som rád, ako nám celkovo dopadol tento víkend. Mali sme dobrý štart na zmiešanom povrchu prvý deň a dosiahli sme výrazné zlepšenie na asfalte oproti časom z minulého ročníka súťaže. Mali sme dobrú nedeľu a dokázali sme sa posunúť späť na siedme miesto, kde nám už išlo iba o to, aby sme bezpečne doviedli automobil do cieľa. Po Ogierovom incidente v záverečnej rýchlostnej skúške sme sa, samozrejme, posunuli na šiestu pozíciu. Celkovo to nebol zlý víkend, hoci vždy je priestor na zlepšenie. Snažili sme sa vyvíjať tlak na jazdcov pred nami a myslím si, že so šiestym miestom môžeme byť spokojní. Tešíme sa na štrkový povrch vo Veľkej Británii, ktorý nám môže pomôcť zabojovať o druhé miesto v hodnotení výrobcov.“

Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC so štartovným číslom 7) a jeho spolujazdec Nicolas Gilsoul zažili frustrujúci záver Rally de España. Belgická posádka nebola schopná zúročiť svoje zlepšenie počas víkendu, pretože po poruche prevodového ústrojenstva v rýchlostnej skúške SS22 klesla na deviate miesto. Po Power Stage získala k dobru jedno miesto a tým skončila celkovo ako ôsma.

Neuville povedal: „Nebol to taký záver súťaže, aký sme si predstavovali, aj keď s výnimkou dnešných záverečných rýchlostných skúšok to bolo pre nás veľmi pozitívne podujatie. Mali sme zložitý štart, no postupne sme sa lepšie zžívali s automobilom, čo nám prinieslo zlepšenie v sobotu. Dnes ráno sme stratili určitý čas pri prvom prejazde rýchlostnej skúšky Pratdip po hodinách, ktoré sme urobili a pri druhom prejazde tejto rýchlostnej skúšky nás postihla porucha prevodového ústrojenstva, kvôli ktorej sme skončili v priekope. Stratili sme päť minút a do Power Stage sme nastupovali už iba s pohonom dvoch kolies. Bolo to nešťastie, no podarilo sa nám doviesť automobil do cieľa a nakoniec skončiť na ôsmom mieste.“

Dnešný výsledok predstavuje tretie umiestnenie na stupienkoch víťazov v sezóne 2015, v ktorej Hyundai Motorsport preberal vavrínový veniec aj vo Švédsku a na Sardínii. Sordo stál na stupienkoch víťazov v tomto roku prvý raz v Španielsku. Tím je naďalej na treťom mieste v hodnotení výrobcov a pripravuje sa na súboj o druhú pozíciu na finálnom podujatí sezóny.

Šéf tímu Michel Nandan povedal: „Na záver môžeme oslavovať miesto na stupienkoch víťazov vďaka veľmi dramatickému koncu tejto súťaže. Je to zvlášť hodnotné pre Daniho pred svojimi domácimi fanúšikmi a získali sme aj niekoľko cenných bodov do hodnotenia výrobcov. Tento víkend sme dosiahli s automobilom Hyundai i20 WRC veľmi dobré tempo na komplikovanom zmiešanom povrchu, čo je veľmi povzbudivé. Haydenovo šieste miesto je peknou odmenou za naše úsilie tento víkend, predovšetkým s ohľadom na jeho defekt pneumatiky včera. Thierry môže byť spokojný s ôsmym miestom po náročnom záverečnom dni. Mal poruchu prevodového ústrojenstva v predposlednej rýchlostnej skúške SS22, kvôli ktorej skončil mimo cesty a potom musel dokončiť súťaž s pohonom dvoch kolies, no aj tak doniesol niekoľko bodov. Tri automobily medzi prvými ôsmimi a umiestnenie na stupienkoch víťazov je pekný výsledok a celý tím odviedol výbornú prácu. Zostáva nám už iba jedna súťaž – a s ňou dôležitá úloha pre nás – posunúť sa na druhé miesto v hodnotení výrobcov. Vieme, že musíme o to ešte bojovať ale sme na to pripravení!“

Záverečné podujatie majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach 2015 FIA World Rally Championship sa uskutoční vo Veľkej Británii v dňoch 12.-15. novembra.

Celkové poradie

1. A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) 3:21:04.8

2. J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +3.1

3. D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +21.2

4. M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:06.3

5. K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +1:08.2

6. H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +1:23.3

7. M. Prokop / J. Tománek (Ford Fiesta RS WRC) +4:12.2

8. T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +8:01.9

9. P. Tidemand / E. Axelsson (Škoda Fabia R5) +8:56.8

10. J. Kopecký / P. Dresler (Škoda Fabia R5) +9:07.5

2015 FIA World Rally Championship hodnotenie jazdcov

S. Ogier 238 bodov / J.M. Latvala 180 / A. Mikkelsen 154 / M. Østberg 110 / K. Meeke 94 / T. Neuville 90 / E. Evans 81 / D. Sordo 77 / H. Paddon 74 / O. Tanak 63 / M. Prokop 39 / K. Al Qassimi 9 / J. Hänninen 8 / Y. Protasov 8 / R. Kubica 8 / N. Al-Attyiah 7 / A. Al-Kuwari 6 / S. Loeb 6 / D. Dominguez 4 / P. Andreucci 4 / E. Lappi 4 / B. Bouffier 4 / P. Tidemand 4 / J. Kopecký 3 / N. Fuchs 2 / G. Saba 2 / S. Sarrazin 2 / J. Ketomaa 1 / F. Villagra 1 / L. Bertelli 1 / S. Lefebvre 1

2015 FIA World Rally Championship hodnotenie výrobcov

Volkswagen Motorsport 387 bodov / Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 206 / Hyundai Motorsport 202 / M-Sport World Rally Team 173 / Volkswagen Motorsport II 116 / Hyundai Motorsport N 67 / Jipocar Czech National Team 51 / FWRT SRL 9

Hyundai Motorsport GmbH

Spoločnosť Hyundai Motorsport GmbH, založená 19. decembra 2012, je zodpovedná za globálne aktivity značky Hyundai v oblasti automobilového športu a primárne za program Majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach WRC (World Rally Championship). Sídli v Alzenau neďaleko Frankfurtu nad Mohanom v Nemecku. V roku 2014 absolvovala svoju debutovú sezónu v šampionáte FIA World Rally Championship s tímom špecialistov a úplne novým automobilom Hyundai i20 WRC. Tím vo svojom prvom roku zanechal silný dojem, keď vybojoval miesta na stupienkoch víťazov v Mexiku a Poľsku, ako aj pamätný výsledok 1-2 v Nemecku, ktorý dosiahli Thierry Neuville a Dani Sordo. V roku 2015 Hyundai Motorsport absolvuje svoju druhú sezónu vo WRC, kedy chce nadviazať na dobré základy vytvorené v prvom súťažnom roku.

Ďalšie informácie o Hyundai Motorsport sú k dispozícii na: http://motorsport.hyundai.com

Hyundai Motor Company

Spoločnosť Hyundai Motor Co., založená v roku 1967, je významným svetovým partnerom v oblasti automobilovej výroby a súvisiacich služieb. Hyundai Motor Group má inovatívnu obchodnú štruktúru umožňujúcu využívanie zdrojov od taveného železa po hotové automobily. Spoločnosť Hyundai Motor má 8 výrobných závodov a 7 dizajnových a technických centier mimo Južnej Kórei a v roku 2014 celosvetovo predala 4,96 milióna vozidiel. S takmer 100.000 zamestnancami na celom svete Hyundai Motor pokračuje v rozširovaní svojho modelového programu lokalizovanými vyrábanými modelmi a usiluje sa posilniť svoju rolu lídra v oblasti ekologického pohonu spustením výroby celosvetovo prvého sériového automobilu poháňaného palivovým článkom na vodík – Hyundai ix35 Fuel Cell.

Ďalšie informácie o Hyundai Motor a jej produktoch sú k dispozícii na: http://worldwide.hyundai.com

alebo www.hyundaiglobalnews.com

Ďalšie informácie o Hyundai Motorsport sú k dispozícii na: http://motorsport.hyundai.com

(tlačová správa)


Video
Najnovšie články
Vietor trápi Slovensko: Ako sa v ňom správať?

Na šanghajskej výstave mal premiéru elektromobil s dvojakou identitou, detailné parametre si výrobca zatiaľ necháva pre seba.

Toyota C-HR: Elektrická verzia odhalená

So Škodou Scala sme sa zoznámili už aj na vlastnej koži, poznáme jej ceny, ale i jazdné vlastnosti. Teraz sa opäť začali objavovať správy o variante RS. Čo by...

Škoda Scala RS: Prvé detaily i vizualizácia

Kórejská automobilka predviedla v New Yorku štúdiu skromného elektrického kupé, ktoré zaujme dizajnom i dvojmiestnym interiérom.

Zamieri značka Genesis medzi malé autá?

Kamera v čínskom veľkomeste zachytila vznik požiaru, ktorý zničil zaparkovaný elektromobil. Pravdepodobne vznikol spontánne.

Tesla Model S: Prečo sa vznietila v garáži?

Pravidelná sezónna údržba auta obsahuje aj čosi viac ako prezutie pneumatík, výmenu oleja alebo umytie karosérie. Hovoríme o klimatizácii, ktorá je dôležitou...

Plesne a baktérie v aute: Na toto vodiči zabúdajú

Ropné trhy chytili druhý dych a strelka kompasu vytrvalo ukazuje na sever. To síce robí radosť financmajstrom ropných krajín, u motoristov však vyvoláva presne...

Benzín a nafta: Vysoké ceny zatiaľ neustúpia
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×