Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Autá s reálne najnižšou spotrebou podľa tried

Ktoré auto skutočne spáli málo paliva? AUTO BILD zostavil poradie 10 najúspornejších vozidiel v jednotlivých triedach podľa skutočnej spotreby nameranej v bežnej premávke.
19 92 príspevkov 27.10.2015 / Redakcia AUTO BILD

Údaje výrobcov o priemernom apetíte automobilov už pomaly pripomínajú vedecko-fantastickú literatúru. Pri študovaní technických parametrov nových áut takmer pravidelne narazíte na číselný údaj nižší ako 4 l/100 km. Na papieri to síce vyzerá vynikajúco, problém je však v tom, že podobne ako pri emisiách, udávanú spotrebu v reálnej premávke nemáte šancu dosiahnuť.

Nereálne údaje vychádzajú z európskych noriem, ktoré umožňujú meranie spotreby v takmer výlučne laboratórnych podmienkach. Ubúdanie paliva sa vtedy meria pri ideálnej teplote vzduchu, na hladkom povrchu, s minimálnou akceleráciou, priemernou rýchlosťou 33,4 km/h a maximálnou rýchlosťou 120 km/h, čo má samozrejme s bežnou jazdou len veľmi málo spoločné. Mnohí vodiči sú potom nemilo prekvapení, že ich auto zožerie oveľa viac, ako im v showroome svätosväte tvrdil predajca.

˃˃˃ Rebríčky áut s najnižšou spotrebou prinášame v galérii ˂˂˂

Každý chce tankovať čo najmenej. Ako ukázali testy v reálnej premávke, niektoré autá tento luxus svojim majiteľom poskytujú, zdroj: Shutterstock 19 fotografií v galérii Každý chce tankovať čo najmenej. Ako ukázali testy v reálnej premávke, niektoré autá tento luxus svojim majiteľom poskytujú, zdroj: Shutterstock Zdroj: Shutterstock

Aby sme podobným sklamaniam predišli, zostavili sme rebríček najúspornejších vozidiel v jednotlivých triedach. V každej z 8 kategórii, od malých áut až po luxusné limuzíny, uvádzame 10 najlepších áut podľa nameranej spotreby na testovacom okruhu.

Priemerný apetít udávame zaokrúhlený na jedno desatinné miesto a pri identickom nameranom údaji sa o totožnú priečku môže deliť viacero modelov. Na porovnanie, pri každom vozidle nájdete i priemernú spotrebu oficiálne uvádzanú výrobcom, a hoci ide o reálne najúspornejšie autá súčasnosti, v niektorých prípadoch sú rozdiely markantné.

Prehľad najúspornejších áut podľa nameranej spotreby v kategórii Mini áut. Rebríčky ďalších tried nájdete v galérii 19 fotografií v galérii Prehľad najúspornejších áut podľa nameranej spotreby v kategórii Mini áut. Rebríčky ďalších tried nájdete v galérii Zdroj: Auto BILD

Redakcie AUTO BILD otestujú ročne okolo 700 vozidiel, z ktorých každé prejde 155 km dlhú trať. Okruh pozostáva zo 61 km okresných ciest, 40 km mestskej premávky a 54-kilometrového úseku na diaľnici. Vodiči jazdia plynulo a striktne dodržiavajú rýchlostné obmedzenia, i keď na 20-kilometrovom úseku na diaľnici dupnú na plyn. Pred testovacou jazdou, aj po nej, natankujú plnú nádrž a z množstva dočerpaného paliva vypočítajú priemernú spotrebu, ktorá určí poradie automobilu v rebríčku. Zo všetkých testovaných vozidiel sú tie, ktoré nájdete v tomto článku momentálne najúspornejšie.

˃˃˃ V galérii nájdete prehľad najúspornejších áut podľa tried ˂˂˂


Video
Najnovšie články
Bude VW v Bratislave vyrábať elektromobil?

Debut formálne dôležitej novinky sa odohrá 23. mája, elektrický hatchback sa predvedie po boku omladenej vlajkovej lode Superb.

Prvý elektromobil Škoda: Premiéra v Bratislave

Nemci zverejnili fotografie maskovaného kompaktu i jeden záber bez kamufláže, ktorý zachytáva špičkovú verziu M135i.

BMW radu 1 sa začína oficiálne odhaľovať

Mitsubishi doprialo svojmu SUV malý facelift, no ten v prípade plug-in hybridu priniesol aj takmer kompletne novú techniku.

Test Outlander PHEV: Vylepšený bestseller

Rodinne orientovaný model by mal disponovať 608-litrovým batožinovým priestorom a ponúkne benzínový alebo naftový motor.

Ford Focus ST: Do ponuky sa vracia kombi

Pod kapotu dvojice Angličanov sa nasťahoval rovnaký motor, aký poháňa aj BMW X2 M35i. Jeho maximálny výkon 306 koní sa nezmenil.

MINI uvádza svoje najsilnejšie modely

Volkswagen sa snaží vylepšiť svoj imidž poškodený emisným škandálom. Jednou z ciest je podpora elektrickej mobility, v rámci ktorej chce investovať do novej...

VW investuje miliardu do nového závodu na batérie
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×