Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Súťaž v luxuse: Audi Q7 vs. Mercedes triedy S

Môže veľké všestranné SUV poskytnúť rovnakú mieru luxusu ako sedan, ktorý je stvorený so zámerom, aby rozmaznával posádku v komforte? Skúsili sme to zistiť v bezprostrednom porovnaní Audi Q7 a Mercedes-Benz S.
26 18 príspevkov 05.10.2015 / Redakcia AUTO BILD

Luxusné auto, to bol ešte nedávno veľký sedan, či pre tých naozaj horných desaťtisíc, honosná limuzína. Hranice medzi segmentmi sa však stierajú, a tak si dnes v plnom pohodlí možno hovieť i v niektorých SUV. Patrí k nim aj nové Audi Q7, ktoré sa podľa našich prvých skúseností pri jazde takmer vznáša nad asfaltom. A tak nás napadla až kacírska myšlienka: ako by si viedlo v priamej konfrontácii s dlhoročným etalónom prepychu na kolesách, predĺženou triedou S značky Mercedes?

Obe autá v ich prirodzenom prostredí: pred vchodom do päťhviezdičkového hotela 26 fotografií v galérii Obe autá v ich prirodzenom prostredí: pred vchodom do päťhviezdičkového hotela Zdroj: Auto BILD

Model S 500 L žiari v akejkoľvek farbe, v bielej však pôsobí priam impozantne. Dojem znásobuje o 13 centimetrov predĺžený rázvor, automaticky evokujúci otázku, či vnútri sedí niekto dôležitý. Od dominantnej masky chladiča, až po šikmú zadnú časť v štýle jachty je to jasný Mercedes, ktorého vyžarovanie a image je ozaj ťažké poraziť. Auto s hviezdou na kapote ponúka to, čo až doposiaľ nič iné zo Stuttgartu nemalo.

Naproti tomu v bratislavskej fabrike vyrábané Audi vytvára dojem svojou hmotou. Mohutná pevnosť, širšia než Mercedes a s dôležitou psychologickou výhodou: Q7 sa na triedu S pozerá zvrchu! Cestujúci v nej sedí o neuveriteľných 17 centimetrov vyššie, čo zároveň znamená ďalšiu prednosť: dámy z nej môžu vystúpiť pohodlnejšie a slušnejšie. A vzpriamenejšiu polohu ocenia aj páni, ktorí už nie sú v krížoch takí ohybní ako za mladi.

Audi je na pohľad robustné a mohutné, vodič aj cestujúci sa z neho na okolie pozerajú z väčšej výšky 26 fotografií v galérii Audi je na pohľad robustné a mohutné, vodič aj cestujúci sa z neho na okolie pozerajú z väčšej výšky Zdroj: Auto BILD

Ak hovoríme o predných sedadlách, Audi sa zdá byť ešte rozmernejšie ako nesporne veľkolepá trieda S. SUV je o štyri centimetre širšie, nohy sú v kolenách zohnuté v pohodlnejšom uhle a vzdialenejšie zadné okno vytvára pocit väčšieho vnútorného priestoru. Až si človek myslí, že keď zavolá na deti vzadu, započuje odtiaľ ozvenu. Obrovské kombi s dostatkom miesta na tretí rad sedadiel, alebo až 2 075 litrov batožiny. Luxus triedy S zasa spočíva v tom, že si jej vlastník si nechá kufre poslať kuriérom.

Novšie Audi ponúka aktuálne viac asistenčných systémov, no Mercedes dostane pri nasledujúcom facelifte ďalšiu výbavu. SUV je stvárnením kokpitu skôr autom pre technoidných vodičov, zatiaľ čo trieda S hýri širokouhlým formátom: dva displeje sa spájajú do veľkej obrazovky, k tomu matne lesklé kolískové prepínače osadené v dreve namiesto hliníkového dekoru.

Tradičné proporcie luxusného sedanu, ktorého image je ťažké poraziť 26 fotografií v galérii Tradičné proporcie luxusného sedanu, ktorého image je ťažké poraziť Zdroj: Auto BILD

Vznešenosť a ušľachtilosť, to je pracovisko vpredu vľavo, pritom v tejto dlhej verzii triedy S sedáva veľký šéf vzadu vpravo a odtiaľ ovláda klimatizáciu, internetové pripojenie, telefón, aj televíziu, jednoducho všetko. Tam, kde je v Audi vzdušný zadný rad sedadiel, má Mercedes salónik. So všetkým luxusom, ktorý možno uložiť na dva štvorcové metre, od samostatných sedadiel, schopných prestavenia do lôžkovej polohy až po záclonky, ktorými možno zatemniť aj malé okienko vo dverách.

Slúchadlá, satelitná televízia, chladenie, opierka na nohy, tu už chýba snáď len automatický obuvák. To čím vzadu vládne Mercedes sa Audi ešte len musí učiť. V druhom rade sedadiel je medzi týmito luxusnými automobilmi rozdiel mnohých svetov – v Q7 tam majiteľ bude voziť svokru, v predĺženej triede S tam býva majiteľ. A dopredu si posadí, ako je pri veľkých sedanoch s trojcípou hviezdou obvyklé, osobného šoféra.

BANNER300

Pohodlnejšia je aj zostane trieda S

Ale dosť bolo skúšok sedenia, poďme na cesty. Audi sa tam zatiaľ musí uskromniť s ponukou troch motorov s objemom 3,0 litra, jednej prevodovky a stáleho pohonu oboch náprav. Na želanie však ponúka riadenie všetkých kolies, ktoré znižuje polomer otáčania na 11,5 metra. Pri jazde sa potom zdá, akoby sa scvrklo, tak aktívne a jemne sa správa v zákrutách. Človek v ňom vôbec nemá, ten pre automobily SUV typický pocit, na sedadle poskakujúcej loptičky.

Interiér Audi Q7 ponúka veľkorysý vzdušný priestor a platí to samozrejme aj pre sedadlá v druhom rade 26 fotografií v galérii Interiér Audi Q7 ponúka veľkorysý vzdušný priestor a platí to samozrejme aj pre sedadlá v druhom rade Zdroj: Auto BILD

No najpríjemnejším luxusom Audi je vzduchové pruženie, ktoré filtruje hlavne dlhé cestné vlny a z pohľadu komfortu takmer dokáže vykompenzovať veľké, 20-palcové kolesá. Posledné chýbajúce detaily jej ale ukazuje trieda S: zamatová jazda, neochvejná suverenita a predovšetkým neskutočný pokoj. Hoci je podľa meraní Mercedes rovnako tichý ako Audi, hladina hluku v kabíne pri 200 km/h je 72 dB, subjektívne je v S 500 hrobové ticho. Okrem toho v SUV pôsobia na cestujúcich, z dôvodu vyššej karosérie, intenzívnejšie bočné sily. V sedane zabezpečujú nižšie položené sedadlá menšie nakláňanie a tak aj hlava ostáva bez problémov na čalúnenej opierke. No nie je aj toto forma luxusu, mať možnosť vždy si vychutnať pokoj?

Mercedes S 500 L vyvára v druhom rade doslova luxusný salónik 26 fotografií v galérii Mercedes S 500 L vyvára v druhom rade doslova luxusný salónik Zdroj: Auto BILD

Náš záver:

Z Audi Q7 sa stalo luxusné auto. Ponukou miesta, nastupovaním a elektronikou je na tom SUV oproti sedanu lepšie, čistého luxusu ponúka Mercedes pochopiteľne viac. Viac výbavy na želanie, väčší výkon a väčší komfort počas jazdy, v tom je nižšie auto lepšie. Trend je však jasný: všetko čo dnes dokážu luxusné sedany zvládnu už čoskoro aj veľké SUV. Minimálne Audi Q7 je toho jasným dôkazom.

Základné technické údaje

 
Audi
Mercedes
Typ/Model/Verzia
Q7 3.0 TFSI quattro
S 500 L
Motor
zážihový V6
zážihový V8
Umiestnenie motora
vpredu pozdĺžne
vpredu pozdĺžne
Zdvih. objem (cm³)
2 995
4 663
Max. výkon (kW/k/ot./min)
245 (333)/5 500-6 500
335 (456)/5250-5 500
Max. krútiaci moment
(Nm/ot/min)
440/2 900-5 300
700/1 800-3 500
Prevodovka/
Počet stupňov
automatická S tronic/8
automatická 7G-TRONIC PLUS/7
Poháňané kolesá
všetky štyri
zadné
Rozmery d/š/v (mm)
5052/2212/1741
5246/2130/1496
Rázvor (mm)
2994
3165
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg)
2045/695
2015/715
Objem kufra (l)
890
530
Max rýchlosť (km/h)
250
250
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
6,1
4,8
Norm. spotreba (l/100 km)
7,7
8,9
Základná cena modelu (eur)
66 100
109 416


Video
Najnovšie články
Niki Lauda:  Jeho kariéra udivuje do dnešných dní

Znovuzrodenie firmy, ktorá sa do histórie zapísala najmä modelom Pantera, má prebehnúť na Festivale rýchlosti v Goodwoode.

De Tomaso: Talianska značka opäť ožije

Oprava a rekonštrukcia mosta pred Malackami si vyžiadali uzatvorenie úseku. Vodiči, ktorí do mesta prichádzajú od diaľnice D2, musia počítať s obchádzkami.

Pri ceste do Malaciek po D2 počítajte s obchádzkou

Po tom, čo nemecké úrady začali vyšetrovať podozrenie z existencie nelegálneho softvéru v modelovom rade Mercedes GLK, vznikli pochybnosti o ďalších modeloch...

Dieselgate: Podozrenia voči Daimleru sa množia

V novom spote upozorňujúcom na premiéru omladeného vozidla automobilka prezradila, že modelovú paletu rozšíri variant Scout.

Škoda Superb: Po facelifte aj do terénu?

Japonská automobilka prichádza s novou dodávkou. Ide o minimálne upravený Renault Kangoo, ktorý má pritom čoskoro dostať nástupcu.

Nissan uvádza kompaktný van NV250

Frekventovaná cesta v srbskom regióne Grdelica patrila medzi nočné mory, nakoľko bola známa ako chronický "lievik". Srbsko dokončilo a otvorilo posledný úsek...

Srbsko otvorilo posledný úsek tranzitného ťahu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×