Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Volkswagen Passat Alltrack: Pohodlie v blate

PRVÁ JAZDA  Vyššia svetlá výška, ochranné plasty či ohnivá oranžová farba. Terénne štylizované kombi VW sa vracia a my sme sedeli za jeho volantom.
40 22 príspevkov 30.09.2015 / Marek Pokrývka

Na tohtoročnom ženevskom autosalóne prezentoval Wolfsburg okrem iného aj model Passat Alltrack. V súčasnosti ho uvádza do predaja. Takto označený automobil sa do portfólia značky vráti po niekoľkomesačnej odmlke: Volkswagen ho totiž ponúkal už pri siedmej generácii vozidla, no aktuálna ôsma si na debut novej verzie musela počkať  zhruba trištvrte roka.

Sedeli sme za volantom nového modelu Volkswagen Passat Alltrack 40 fotografií v galérii Sedeli sme za volantom nového modelu Volkswagen Passat Alltrack Zdroj: Marek Pokrývka

Tak ako v minulosti sa za štítkom Alltrack skrýva manažérsky kombík vychystaný na výlety mimo asfaltových povrchov. Ide o najpraktickejšie prevedenie bestselleru strednej triedy. My sme s ním absolvovali prvú jazdu na zahraničnej pôde a zisťovali sme, aký tento VW Passat skutočne je.

Kombi s klasickými dizajnovými prvkami

Základ novinky v karosérii kombi nie je prekvapením, zatiaľ jedinou výnimkou z triedneho pravidla sa stalo Volvo S60 Cross Country. Šokujúci nie je ani jeho vzhľad. Vozidlo dostalo vlastný dizajn diskov kolies a nárazníkov, pričom bodykit sa vyznačuje charakteristickými prvkami. Pribudli tu časti z nelakovaného ochranného plastu i strieborné dielce imitujúce ochranný plech. Passat si však zachoval aj dosť chrómu a nepôsobí  tak ako nejaký horal. Je to skôr elegán, ktorý si obul tretry.

Kombi so zväčšenou svetlou výškou sa nejde hrať na žiaden drsný off-road 40 fotografií v galérii Kombi so zväčšenou svetlou výškou sa nejde hrať na žiaden drsný off-road Zdroj: Volkswagen

Svetlá výška je síce väčšia než v prípade klasickej verzie, ale rozdiel nie je nijako extrémny. Volkswagen hovorí o prírastku presne 27,5 milimetra. Už z tohto čísla je jasné, že automobilka sa modelom Alltrack nejde hrať na žiaden drsný off-road. No necelé tri centimetre môžu pomôcť nielen pri výletoch mimo hladkého asfaltu, ale aj pri lezení na mestské obrubníky.

Mimochodom, od predchodcu sa novinka odlišuje ochranou pod motorom. Kov je tu nahradený odolným plastom, ktorého plusom je podstatne nižšia hmotnosť. Jedným zo špecifík tejto verzie je aj ohnivá oranžová farba Habanero Orange, vďaka ktorej takýto VW Passat skutočne vynikne z davu. To neplatí o interiéri. Ten sa vyznačuje niekoľkými označeniami Alltrack, odlišným čalúnením a voľbou režimov do terénu na multimediálnom systéme.

Volkswagen Passat Alltrack 40 fotografií v galérii Volkswagen Passat Alltrack Zdroj: Marek Pokrývka

Pohon všetkých kolies je povinnosťou

Tak ako pri predchodcovi nie je táto verzia iba o vzhľade či väčšom odstupe od povrchu. Passat Alltrack bude opäť ponúkaný so špecifickými motorizáciami, pričom pohon všetkých kolies zostáva povinnosťou. Zákazníci si k nemu budú môcť zvoliť manuál alebo dvojspojku, pričom vyberať si možno z benzínov 1.4 TSI ACT (110 kW/150 k) a 1.8 TSI (162 kW/220 k) alebo troch naladení nafty 2.0 TDI.

My sme počas našej prvej jazdy sedeli za volantom dvojice vznetových modelov. Šlo o aktuálne verzie populárneho agregátu spĺňajúce normu Euro 6, ktorých sa emisný škandál netýka. Najprv sme siahli po variante s najvyšším výkonom 140 kW (190 k) skombinovanom s prevodovkou DSG, neskôr sme ho vymenili za slabšie naladenie ponúkajúce maximum 110 kW (150 k) a manuálnu skriňu.

Pod kapotou modelu Alltrack sme si skúsili dve verzie motorizácie 2.0 TDI 40 fotografií v galérii Pod kapotou modelu Alltrack sme si skúsili dve verzie motorizácie 2.0 TDI Zdroj: Volkswagen

V oboch prípadoch sme boli so službami pohonného reťazca spokojní. Pre bežného vodiča je z hľadiska dynamiky úplne dostatočná slabšia verzia dvojlitrového motora, ktorá dosahuje krútiaci moment 340 Nm. Passat ho dokáže spoľahlivo preniesť na vozovku a stovku zvláda v čase 9,2 sekundy. Pri silnejšom prevedení mu na to aj vďaka porcii 400 Nm stačí presne osem dielikov na stopkách.

BANNER300

Pri svetlej výške 174 milimetrov nie je Alltrack žiadne terénne monštrum, ale s pokojným svedomím sa s ním možno vybrať mimo spevneného povrchu. Vyjazdené koľaje na poľných cestách mu nerobia problém, báť sa s ním netreba ani štrku. A vďaka pomerne rýchlo fungujúcemu pohonu 4Motion sa kombi dokáže vyhrabať aj z mazľavého blata, o čom sme sa presvedčili v praxi.

Jazdné vlastnosti prevedení s adaptívnymi tlmičmi DCC sú stále výborné 40 fotografií v galérii Jazdné vlastnosti prevedení s adaptívnymi tlmičmi DCC sú stále výborné Zdroj: Marek Pokrývka

Extra centimetre pod podvozkom sa okrem toho prejavili aj na charakteristike pruženia. Oba skúšané modely boli vybavené adaptívnymi tlmičmi známymi z bežných kúskov VW Passat, no ich práca mala mierne odlišný výsledok. Nezáležalo pritom na voľbe konkrétneho režimu. Terénne štylizovaný model sa nám zdal byť o niečo pohodlnejší než klasika a v zákrutách sa nakláňal len o štipku viac. Jazdné vlastnosti verzie s tlmičmi DCC sú teda stále výborné.

Na slovenskom trhu sa už predáva

Volkswagen Passat Alltrack neprináša v novej generácii žiadne prekvapenia. Prichádza s karosériou kombi, klasickou štylistikou, povinným pohonom všetkých kolies a len mierne zväčšenou svetlou výškou. Výsledkom tejto kombinácie nie je žiaden off-road. Ide o auto, ktoré môže vodič s pokojným svedomím oprieť do obrubníkov, blata či štrku na poľných cestách. A okrem toho je jeho devízou vyššie pohodlie bez nejakých obetí z hľadiska jazdných vlastností.

Alltrack nie je off-road, ale kombi schopné zdolávať obrubníky či poľné cesty 40 fotografií v galérii Alltrack nie je off-road, ale kombi schopné zdolávať obrubníky či poľné cesty Zdroj: Volkswagen

Otázkou zostáva, koľko za to zákazník zaplatí. Na slovenskom trhu sa nová verzia typu Passat už začala predávať, pričom jej základná cena je 32 290 eur. Vzhľadom na špecifický zoznam vybavenia sa nedá presne vypočítať výška príplatku za prevedenie Alltrack, no pri porovnateľnej technike je o trochu lacnejšie než bežný kombík v úrovni Highline. Výber je teda na zákazníkovi.

Focus Media

Video
Najnovšie články
BMW radu 5: Aké bude po modernizácii?

Dvojica príbuzných SUV prešla dizajnovými zmenami, ktoré zahŕňajú gril Panamericana. Ich trojlitrový šesťvalec je posilnený na 390 koní.

Mercedes-AMG: Viac sily pre duo GLC 43

Volvo má za sebou ťažký kvartál a naviac prišla ďalšia zlá správa: Švédi totiž musia globálne zvolať vyše milióna vozidiel pre problém s motorom, ktorý môže...

Volvo zvoláva po svete viac než milión vozidiel

Prudký rozvoj technológií v automobilovom priemysle sa čoraz viac dotýka i oblastí, kde by sme ho ešte pred niekoľkými rokmi vôbec neočakávali. Najnovšie...

Veľké inovácie: Toto už zvládne reflexná vesta

Malý hatchback prichádza na japonský trh s tvárou upravenou podľa aktuálnej podoby dizajnového jazyka Kodo. Okrem toho má komfortnejší podvozok a bude ponúkaný...

Mazda2 absolvovala plastickú operáciu

Prázdna pneumatika? Poradíme vám, ako rozpoznáte defekt, ak nemáte senzory tlaku v pneumatikách, ako sa správne zachovať a čomu sa vyhnúť, aby ste neohrozili...

Ako vymeniť defekt? Jednoduchý návod

Carlos Ghosn sa zjavne spamätal z prvotného šoku a vracia úder. Žaluje totiž Nissan aj Mitsubishi z protiprávneho postupu pri jeho odvolaní z funkcie...

Carlos Ghosn žaluje Nissan, požaduje milióny eur
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×