Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test BMW 640d Cabrio: Srdce a rozum

Krvavočervený lak, elegantné línie a luxusný interiér v spojení s naftovým motorom a pohonom všetkých kolies. Funguje táto kombinácia?
40 34 príspevkov 28.09.2015 / Marek Pokrývka

Počas minulého týždňa sa jesennou rovnodennosťou skončilo leto. Ešte pred oficiálnym koncom sezóny sme testu podrobili automobil, ktorý je s ňou pevne spätý. Do redakčnej garáže nám na chvíľu pribudlo otvorené BMW radu 6 v zmodernizovanej forme.

Koncom letnej sezóny sme otestovali omladené BMW 640d xDrive Cabrio 40 fotografií v galérii Koncom letnej sezóny sme otestovali omladené BMW 640d xDrive Cabrio Zdroj: Marek Pokrývka

Čo všetko sa na bavorskej šestke zmenilo počas faceliftu sme už raz zisťovali v exkluzívnej jazde so špičkovým prevedením M6 Gran Coupé. To bolo spojením praktickej štvordverovej karosérie so šialenou technikou. Teraz sa minca otočila: testu sme totiž podrobili najmenej využiteľný kabriolet, no s relatívne úsporným naftovým motorom a pohonom všetkých štyroch kolies. Srdce a rozum sa teda v tomto prípade postavili do opačných kútov ringu.

Kabriolet pútajúci všeobecnú pozornosť

Orgán pumpujúci krv je v debate o otvorených autách najdôležitejší zo všetkých, modely tejto kategórie sa totiž nevyberajú mozgom. Nekupujú sa preto, lebo by ich ktosi potreboval, ale pretože ich jednoducho chce. Chlieb sa tu láme pri subjektívnych parametroch ako sú príťažlivosť dizajnu, hodnotný dojem z interiéru či emócie pociťované za jeho volantom počas jazdy.

Kabriolet radu šesť budí pozornosť bez ohľadu na stav plátennej strechy 40 fotografií v galérii Kabriolet radu šesť budí pozornosť bez ohľadu na stav plátennej strechy Zdroj: Marek Pokrývka

Vo všetkých týchto kolónkach u nás testované BMW skórovalo. Z hľadiska atraktivity sme evidentne neboli jediní, komu sa kabriolet páčil. Otočil sa za ním totiž naozaj kade-kto, bez ohľadu na vek či pohlavie. Mohli za to nielen elegantné línie vozidla jemne osviežené nedávnou modernizáciou, ale aj krvavočervený odtieň laku Melbourne Rot.

Všeobecnú pozornosť pútala mníchovská šestka aj bez ohľadu na to, či bola čierno-strieborná plátenná strecha skrytá, alebo nie. Zmena tohto stavu bola vecou zhruba dvadsiatich sekúnd. Zložiť alebo rozložiť ju pritom možno aj počas jazdy do zhruba 40 km/h. Stiahnutý zvršok  odhalil na testovanom vozidle interiér s luxusným dvojfarbeným čalúnením z fajnovej kože. Samozrejmosťou bolo bohaté vybavenie vrátane navigácie, digitálneho prístrojového štítu či audiosústavy Bang & Olufsen.

Luxusnému interiéru možno vytknúť priestor vzadu a absenciu ofukovania krku 40 fotografií v galérii Luxusnému interiéru možno vytknúť priestor vzadu a absenciu ofukovania krku Zdroj: Marek Pokrývka

No úplne bezchybný tento Bavor nie je. Medzi mínusy môžeme zaradiť fakt, že v jeho vybavení chýba ofukovanie krku teplým vzduchom. To by sme odpustili dvojke či štvorke. No o číslo menší súrodenec už týmto systémom disponuje a nevidíme dôvod ho v podstatne drahšom type vynechať. Mimochodom, v porovnaní s bratmi na tom nie je otvorená šestka slávne ani z hľadiska priestoru na zadných sedadlách. Ten je stiesnený aj napriek veľkým rozmerom auta. Jednoducho, hovoríme o konfigurácii 2+2.

Stovka za 5,3 sekundy aj s naftou

Pri pohľade na toto dvojdverové červené auto by snáď každý pod kapotou očakával silný benzín roztáčajúci zadné kolesá. No ako prezrádzali štítky na kufri, realita je odlišná. Za označením 640d xDrive sa síce skrýva dostatočne výkonný motor, ale spaľujúci naftu a poháňajúci obe nápravy. Ide o overený trojlitrový šesťvalec známy z viacerých bavorských automobilov. Naladený je na maximálny výkon 230 kW (313 k) a krútiaci moment 630 Nm.

V tomto prípade ide o jednoznačné víťazstvo rozumu nad srdcom. Diesel má totiž svalov viac než dosť, ale v porovnaní so všetkými benzínovými alternatívami je úspornejší. Spojenie so systémom 4x4 mu navyše pridáva na využiteľnosti i rýchlosti v šprinte na stovku. Ten zvláda už za 5,3 sekundy. Z hľadiska dynamiky v priamom smere teda netreba voľbu vznetového agregátu ľutovať.

Diesel má svalov viac než dosť, ale zvukom s benzínom nemôže súperiť 40 fotografií v galérii Diesel má svalov viac než dosť, ale zvukom s benzínom nemôže súperiť Zdroj: Marek Pokrývka

Druhou stránkou veci je zvuk. Tento trojliter znie na „ropák“ dobre, ale svoj charakter nedokáže celkom skryť. V športovom režime je jeho prejav dofarbený pomocou reproduktorov. To síce neznie stopercentne autenticky, no dokáže to posilniť emócie pri dynamickej jazde. Pravdou však je, že s benzínovou alternatívou 640i sa nemôže naftový šesťvalec v tomto ohľade rovnať. Najmä, ak sa bavíme o prejave počuteľnom mimo samotného vozidla. Ani pri zloženej streche nemôže audiosústava súperiť s výfukovými píšťalami zážihového motora.

Samozrejme, veľkým argumentom v prospech naftovej voľby je spotreba. Žiadne dvojciferné čísla či každodenné tankovanie, nič také. S plnou nádržou ukazuje palubný počítač akčný rádius takmer deväťsto kilometrov a aj v uliciach sa s kabrioletom dá zmestiť pod deväť litrov. My sme mestskú testovaciu prevádzku uzavreli s výsledkom 8,6 l/100 km. Na diaľnici točí šesťvalec iba 1 900 otáčok a pýta si v priemer 7,4 litra nafty, pričom pri jazde po vidieku sa apetít približuje k číslu šesť.

Naftový motor a pohon xDrive dostávajú hmotnosť kabrioletu na dve tony 40 fotografií v galérii Naftový motor a pohon xDrive dostávajú hmotnosť kabrioletu na dve tony Zdroj: Marek Pokrývka

Mínusom zvolenej kombinácie je hmotnosť. Vďaka ťažšej pohonnej jednotke a systému 4x4 váži tento kabriolet s normovaným vodičom takmer presne dve tony. V porovnaní s benzínom poháňajúcim zadnú osi to cítiť na jeho agilite. Tá síce trochu utrpela, ale vďaka dobrému podvozku je BMW 640d xDrive Cabrio stále výnimočne schopné. Vyvolať jazdné emócie mu nerobí problém.

BANNER300

Navyše, tento model nie je rýdzo športovým vozidlo, ide o veľké otvorené GT. Vymetanie zákrut driftom teda nie je jeho hlavným poslaním. No netreba sa báť, s pohonom preferujúcim zadné kolesá sa vozidlo dokáže aj celkom slušne šmyknúť. A vďaka štítku xDrive by malo mať širšie možnosti využitia mimo hlavnej sezóny, keďže vody ani snehu sa báť nemusí.

Vrátane príplatkov za takmer 132-tisíc

Na slovenskom trhu sa dá kabriolet BMW radu 6 kúpiť od 92 400 eur, pričom reč je o šesťvalcovom benzíne 640i s pohonom zadných kolies. Kombinácia naftového agregátu s pohonom všetkých kolies znamená takmer sedemtisíc navyše. To nie je málo, ale vzhľadom na nižší apetít sa investícia vráti. Najmä pri prevažne mestskej prevádzke, kde rozdiel dosahuje až štyri litre.

Od základného modelu je testovaná motorizácia drahšia o takmer sedemtisíc 40 fotografií v galérii Od základného modelu je testovaná motorizácia drahšia o takmer sedemtisíc Zdroj: Marek Pokrývka

Testované vozidlo pridalo k základnej cene 99 200 eur ešte nemálo príplatkových prvkov, okrem červeného laku a luxusného čalúnenie aj adaptívne tlmiče, bezkľúčový vstup, LED svetlomety, audiosystém Bang & Olufsen, nočné videnie, batériu kamier či také detaily ako sú ovládacie prvky s keramickým povrchom. Cena vrátane doplnkov sa tak vyšplhala na 131 972 eur.

Kompromis v konflikte záujmov

Krvavočervený lak, elegantné línie a luxusný interiér v spojení s naftovým motorom a pohonom všetkých kolies. Táto kombinácia znie možno zvláštne, ale dokáže fungovať. Omladený kabriolet BMW radu 6 nás o tom presvedčil. Otvorené vozidlo s konfiguráciou 2+2 je jasnou voľbou srdca, ale testovaná motorizácia oslovuje rozum. Najmä v meste je diesel citeľne úspornejší než všetky ponúkané benzíny a pohon všetkých kolies rozširuje možnosti využitia vozidla.

Omladený kabriolet BMW 640d xDrive je kompromisom, oslovuje srdce i rozum 40 fotografií v galérii Omladený kabriolet BMW 640d xDrive je kompromisom, oslovuje srdce i rozum Zdroj: Marek Pokrývka

Táto verzia je tak akýmsi kompromisom v konflikte záujmov. Dynamika je aj s naftou špičková, aj keď trochu utrpel zvuk a jazdné vlastnosti. Veľké otvorené GT je však stále výnimočne schopné a dokáže vo vodičovi vyvolať emócie. No pravda je aj to, že ak má ktosi vyše 100-tisíc eur na luxusný kabriolet, vyššia spotreba paliva mu pravdepodobne dieru do peňaženky neurobí...

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R6
Zdvihový objem
2 993 cm3
Max. výkon
230 kW/313 k
pri otáčkach
4 400/min
Max. krútiaci moment
630 Nm
pri otáčkach
1 500-2 500/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
8-stupňová automatická
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 894 mm
Šírka
1 894 mm
Výška
1 365 mm
Rázvor náprav
2 855 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 930 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
2 005 kg
Užitočná hmotnosť
460 kg
Celková hmotnosť
2 390 kg
Objem batožinového priestoru
300 l/350 l
Objem palivovej nádrže
70 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
5,3 s
Spotreba
Mesto - normovaná
6,8 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,5 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,0 l/100 km
Mesto - počas testu
8,6 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,4 l/100 km
Vidiek - počas testu
6,1 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
158 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 92 400 €
Základná cena verzie
od 99 200 €
Cena testovaného exemplára
131 972 €

Focus Media

Video
Najnovšie články
Hyundai má revolučný motor i prevodovku

Facelift prinesie väčšiu masku chladiča a odlišné svetlá, vo vnútri možno čakať nový prístrojový panel a infotainment. Hovorí sa aj o uvedení verzie 545e.

BMW radu 5: Aké bude po modernizácii?

Dvojica príbuzných SUV prešla dizajnovými zmenami, ktoré zahŕňajú gril Panamericana. Ich trojlitrový šesťvalec je posilnený na 390 koní.

Mercedes-AMG: Viac sily pre duo GLC 43

Volvo má za sebou ťažký kvartál a naviac prišla ďalšia zlá správa: Švédi totiž musia globálne zvolať vyše milióna vozidiel pre problém s motorom, ktorý môže...

Volvo zvoláva po svete viac než milión vozidiel

Prudký rozvoj technológií v automobilovom priemysle sa čoraz viac dotýka i oblastí, kde by sme ho ešte pred niekoľkými rokmi vôbec neočakávali. Najnovšie...

Veľké inovácie: Toto už zvládne reflexná vesta

Malý hatchback prichádza na japonský trh s tvárou upravenou podľa aktuálnej podoby dizajnového jazyka Kodo. Okrem toho má komfortnejší podvozok a bude ponúkaný...

Mazda2 absolvovala plastickú operáciu

Carlos Ghosn sa zjavne spamätal z prvotného šoku a vracia úder. Žaluje totiž Nissan aj Mitsubishi z protiprávneho postupu pri jeho odvolaní z funkcie...

Carlos Ghosn žaluje Nissan, požaduje milióny eur
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×