Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Renault Mégane: Nový najmä tvárou

AUTOSALÓN
Renault priviezol do Frankfurtu dve premiéry, modely Talisman a Mégane. Na druhého menovaného sme sa pozreli zblízka.
11 14 príspevkov 16.09.2015 / Tomáš Neuschl

Renault pokračuje v intenzívnej obnove svojho portfólia. Po jarnej ofenzíve, keď v Ženeve predstavil dôležité SUV Kadjar sa vo Frankfurte pochválil rovno párom noviniek. Tou prvou je tradičný zástupca firmy v nižšej strednej triede Mégane, konkrétne jeho štvrtá generácia. Tú dopĺňa druhá premiéra mieriaca o segment vyššie: Talisman ako klasický sedanpäťdverové kombi.

Nový Mégane svojimi tvarmi zapadá do súčasne línie značky 11 fotografií v galérii Nový Mégane svojimi tvarmi zapadá do súčasne línie značky Zdroj: Auto BILD

Dlhší čas sa zdalo, že sa nový Mégane stane jedným z najlepšie strážených frankfurtských debutov, nakoniec však pred pár dňami zopár jeho obrázkov uniklo na internet a hneď na to ho automobilka predstavila aj oficiálne. Prvé obrázky naznačovali príklon hatchbacku k výrazne expresívnejšiemu dizajnu a presne taký je aj na vlastné oči. Mégane jednoducho dostal svalnatejšie tvary, a tak už v základnom prevedení vyzerá agresívnejšie než rýchlejšie modely jeho predchodcov.

Príslušnosť k aktuálnej rodine značky dáva vozidlo najavo už pri pohľade spredu. Rozmerné svetlomety lemované špecificky tvarovaným pásom denných svetiel sú rysom, ktorý spolu s výrazne zväčšeným predným logom jednoznačne patrí k aktuálnemu štýlu pod značkou Renault. Pri pohľade zboku zasa zaujme pekný detail: prelis na prednom blatníku, prechádzajúci až do dverí a evokujúci vetracie výduchy športových automobilov. V tomto prípade však slúži na osadenie smerovky.

Rozmerným predným reflektorom sekundujú nemalé svetlá vzadu 11 fotografií v galérii Rozmerným predným reflektorom sekundujú nemalé svetlá vzadu Zdroj: Auto BILD

Kameň na kameni v porovnaní s odchádzajúcou generáciou nezostal ani v interiéri, úplne nový je aj kokpit, kde je zrejmá spriaznenosť s väčším Talismanom. Pred vodičom je umiestnený združený prístroj pozostávajúci zo stredového displeja, alternatívne zobrazujúceho parametre motora a lemovaného dvomi menšími budíkmi: palivomerom a teplomerom chladiacej kvapaliny. Priestor v osi auta potom patrí rozmernej, na výšku orientovanej dotykovej obrazovke, slúžiacej ako rozhranie pre palubný multimediálny systém.

Priestor v kabíne zodpovedá súčasnému priemeru v danom segmente, vpredu nájde bez problémov dostatok komfortu aj vodič vyššej postavy. Za ním však už ostane priestor iba na nižšieho cestujúceho, pričom limitom nie je výška, tá je úplne dostatočná, ale vzdialenosť k operadlu určujúca priestor pre kolená. Na kufor s objemom 434 litrov však nemožno povedať krivé slovo, v segmente patrí k rekordne veľkým. Sťažovať si po prvých dotykoch nemôžeme ani na ergonómiu. Na jej podrobnejšie zhodnotenie si však necháme viac času počas testu v domácich podmienkach.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Nemecké automobilky žiadajú vládu o väčšiu podporu

Návrat Land Roveru Defender patrí medzi najočakávanejšie automobilové udalosti nadchádzajúcej automobilovej jesene. Auto, ktoré pribudne do portfólia modelov...

Nové auto zo Slovenska: Únik ukázal ikonu z Nitry

Nepochopiteľný skrat na českej D1 mohol viesť ku tragickej dopravnej nehode. Dezorientovaný vodič červeného Citroënu si to namieril rovno do protismeru, kamión...

Skrat na D1: Drámu v ČR takto vyriešila polícia

Bratislavský primátor Matúš Vallo má pripravený upravený návrh parkovacej politiky, ktorý ešte tento týždeň predloží poslancom mestského zastupiteľstva...

Parkovacia politika Valla: Poznáme finálne detaily

Dovolenkové obdobie je na spadnutie a mnohí vodiči pri balení používajú strešné boxy. Tie sa však výrazne líšia. Poradíme vám, ako vybrať správny a na čo dať...

Strešné boxy: Na čo si pri nich dávať pozor?

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm...

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení

Projekt cesty pod Dunajom v dunajskostredskom okrese by mal byť dokončený v roku 2022. Nový prejazd budú môcť využívať nielen autá, ale aj chodci a cyklisti.

Cesta pod Dunajom vo Vojke bude otvorená v roku 2022
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×