Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Audi načrtlo súpera pre Teslu Model X

AUTOSALÓN
Štúdia e-tron quattro sa na stovku rozbehne za 4,6 sekundy a má akčný rádius vyše 500 kilometrov. Sériový model by sa mal predávať od roku 2018.
17 7 príspevkov 15.09.2015 / Marek Pokrývka

Už takmer pred mesiacom prezradilo Audi, že na frankfurtskom autosalóne predvedie koncept e-tron quattro. Toto označenie štyri kruhy použili už niekoľkokrát. Jeho najnovším nositeľom sa stalo dynamicky tvarované SUV poháňané elektrinou. Automobilka ním načrtla sériový model, ktorý chce byť tvrdým súperom pre americú Teslu Model X.

Najnovšie Audi s označením e-tron quattro je elektrické SUV 17 fotografií v galérii Najnovšie Audi s označením e-tron quattro je elektrické SUV Zdroj: Audi

Okrem oficiálnych plánov na výrobu takéhoto vozidla už predstavitelia Ingolstadtu v minulosti prezradili, že vozidlo má mať výnimočnú aerodynamiku. Tú sa podarilo dosiahnuť aj vďaka aktívnym prvkom: vo vyšších rýchlostiach sa vysunú časti prahov pred zadnými kolesami, strešné krídlo i difúzor v zadnom nárazníku. Vďaka tomu sa koeficient odporu zníži iba na 0,25.

Pohyblivé prvky však nie sú jediná vec, ktorou štúdia e-tron quattro zaujme. Z hľadiska dizajnu je totiž odklonom od súčasného smerovania značky. Maska chladiča má výrazný šesťuholníkový tvar a výplň bez charakteristického lemovania, svetlomety Matrix OLED zasahujú do nárazníka a zadné svetlá tvoria takmer neprerušený diódový pás. 

Výrazné sú aj žiabre na kapote, turbínové mnoholúčové kolesá s pochrómovaným povrchom, kamery namiesto spätných zrkadiel či zapustené kľučky. Z profilu vynikne jemne klesajúci profil strechy zloženej z fotovoltaických panelov. Vo vnútri zasa zaujme modifikovaná verzia tzv. virtuálneho kokpitu. Znamená to, že vodič je obklopený množstvom displejov zobrazujúcich všetko dôležité. Dotykové obrazovky navyše zabezpečujú ovládanie rôznorodých funkcií.

Vo vnútri štúdie so štyrmi kruhmi zaujme virtuálny kokpit 17 fotografií v galérii Vo vnútri štúdie so štyrmi kruhmi zaujme virtuálny kokpit Zdroj: Audi

SUV nie je žiadnym drobčekom, pri pôdoryse 4,88 x 1,93 metra má však výšku iba 154 centimetrov. Aj to je jeden z dôvodov nízkeho aerodynamického odporu. Hmotnosť konceptu síce štyri kruhy nespresnili, no nepochybne nebude nízka. Pohonný systém má však sily dostatok. Audi e-tron quattro sa na stovku rozbehne za 4,6 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je z dôvodu zachovania dojazdu limitovaná na 210 km/h.

Koncept využíva tri elektromotory: jeden je vpredu a dva vzadu. Tie štandardne ponúkajú spoločný výkon 320 kW (435 k), no krátkodobo dokážu vyvinúť až 370 kW (503 k). Maximálny krútiaci moment pritom presahuje 800 Nm. Zdrojom energie je batéria typu Li-ion uložená pod podlahou, ktorá dáva vozidlu akčný rádius vyše 500 kilometrov. Dobíjať sa pritom dá aj bezdrôtovo.

Vozidlo má výkon 503 koní a akčný rádius vyše 500 kilometrov 17 fotografií v galérii Vozidlo má výkon 503 koní a akčný rádius vyše 500 kilometrov Zdroj: Audi

Dnes to možno pre mnohých znie ako hudba ďalekej budúcnosti, no elektrické SUV značky Audi sa skutočne chystá do sériovej výroby. Automobilka ho chce začať predávať v roku 2018. Na trh sa teda dostane výrazne neskôr než Tesla Model X, otáznik však visí nad cenou. Tá môže byť kľúčová v otázke na úspech či neúspech tejto dvojice konkurenčných elektromobilov.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Novým šéfom BMW bude Oliver Zipse

Siedma generácia japonského sedanu prichádza výhradne s hybridným pohonom a vyniká spotrebou, komfortom i vyhotovením interiéru. Mínusom sú niektoré...

Test Lexus ES 300h: Ďalší útok na nemecké pozície

Predaj nových vozidiel u nás v júni mierne klesol, aj naďalej dominujú tradičné značky Škoda, VW a Kia.

Záujem Slovákov o nové autá v júni klesol

Pri príležitosti 50. výročia prvého letu človeka na Mesiac si pripomíname aj vozidlo, ktoré zatiaľ ako jediné riadili ľudia na mimozemskom telese.

Lunárny rover: Prvé auto na mimozemskom telese

Staviteľ mimoúrovňovej križovatky pod Prístavným mostom v predstihu otvorí jej časť motoristom.

Križovatku pod Prístavným mostom čoskoro otvoria

Ministerstvo dopravy získalo súhlas Bruselu na nenávratný príspevok vyše 200 miliónov eur na výstavbu diaľničného úseku D1 Budimír-Bidovce pri Košiciach.

Peniaze na diaľnicu Budimír-Bidovce prídu z eurofondov

Očakávaná revolúcia sa stala realitou, Američania predstavili novinku s centrálne uloženým osemvalcom. Stáť má menej než 60-tisíc dolárov.

Chevrolet Corvette C8: Najlacnejší superšport
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×