Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Prevetrali sme nový Aston Martin DB9 GT

Aston Martin nedávno obohatil svoj špičkový rad DB9 o športovejší model s prívlastkom GT. Ako sa s novinkou jazdí sme si vyskúšali v verzii s otváracou strechou.
20 6 príspevkov 20.08.2015 / Redakcia AUTO BILD

Musí to byť dizajnom. Alebo zvukom motorov. Alebo tradíciou v motoršporte. Alebo všetkým tým zároveň. Či už tak, alebo tak, Aston Martin je zakaždým vizitkou svojho majiteľa: vidiac ho, zabúdam na Porsche a Ferrari, na sterilnú „hightech“ či vysokootáčkovú koncepciu. Namiesto toho je tu sila v obleku na mieru, veď dokonalý dojem niekedy dôležitejší než brutálny výkon.

Aston Martin DB9 GT nie je žiadny okázalý atlét, od základného modelu sa odlišuje len decentnými zmenami, ktoré na prvý pohľad len ťažko zaznamenať 20 fotografií v galérii Aston Martin DB9 GT nie je žiadny okázalý atlét, od základného modelu sa odlišuje len decentnými zmenami, ktoré na prvý pohľad len ťažko zaznamenať Zdroj: Auto BILD

Pritom aj nový vrcholný model radu ho má viac než dosť. Štandardný DB9 dosahuje maximum 380 kW (517 k), z GT však inžinieri pomocou nových dát v riadiacej jednotke vydurili ďalších 30 dostihových plnokrvníkov (22 kW). Posilnená novinka sa tak síce dokáže rozbehnúť na rovnakých 295 km/h ako jej slabší brat, šprint na 100 km/h však zvláda za 4,5 sekundy, a v tom je od neho lepšia o rovnú desatinu.

A pretože aj maximálny krútiaci moment 620 Nm ostal v porovnaní so základnou verziou DB9 nezmenený, aj pri pružných akceleráciách by sa asi zistili len malé rozdiely, ktoré odhalí až podrobnejšie meranie. Jednako je však pôsobivé, ako sa šesťlitrový V12 prejavuje, spontánna reakcia tohto atmosférického motora na plyn je stále úžasná a aj najmenší pohyb pravej nohy sa mení na okamžitý výpad smerom vpred.

Neopakovateľná radosť z dvanásťvalca

To, že motor s kódom AM11 svojou konštrukciou dnes už patrí k starším agregátom, necítiť ani na zlomok sekundy. Zdá sa, že dni famóznych dvanásťvalcov ešte stále nie sú zrátané, aj keď nasledovník typu DB9, plánovaný pod menom DB11 na rok 2016, mal mať prepĺňaný štvorlitrový V8 od AMG. Nový šéf značky Andy Palmer však niekoľkokrát zdôraznil, že V12 jednoducho patrí k DNA značky.

A tak si užívame jeho výkon a na všetkých šiestich stupňoch prevodovky Touchtronic ho preháňame cez celé otáčkové spektrum. Tešíme sa z voľne dýchajúcej V12, ktorá znie pri ľahkej akcelerácii v normálnom režime ešte stále chrapľavo a v športovom režime prechádza do menej zdržanlivého ručania, pričom každé jedno preradenie dá vtedy na známosť aj cez výfukový systém s tlmičmi s otvorenými klapkami.

Atmosférický šesťlitrový V12 spontánne reaguje na plyn a pritom ešte poteší aj svojim zvukom 20 fotografií v galérii Atmosférický šesťlitrový V12 spontánne reaguje na plyn a pritom ešte poteší aj svojim zvukom Zdroj: Auto BILD

Kto rád vytáča motor až po obmedzovač pri 6500 ot./min, nemusí chodiť ani na koncerty či hudobné festivaly. Veď minimálne pre skutočných automobilových fanúšikov znie táto zvuková kulisa rovnako grandiózne.

Veľmi nás tiež potešilo, že radiace pádla pod volantom nie sú osadené pevne, ale točia sa spolu s ním. Výhodou, a to nielen na okruhu, sú v troch stupňoch (Normal, Sport a Track) nastaviteľné tlmiče pruženia, ktorými možno GT postupne zostrovať a samozrejme tým aj uberať na jeho komforte. Nemožno však zabúdať, že toto auto je vo svojej podstate stále klasické Gran Turismo, ktoré má 1890 kilogramov a napriek diferenciálu so zvýšenou svornosťou sa ovláda podstatne inak ako Porsche 911 Turbo.

Interiér verzie GT je zhodný so základným prevedením jedinou zmenou je nový multimediálny systém prevzatý z modelu Vanquish 20 fotografií v galérii Interiér verzie GT je zhodný so základným prevedením jedinou zmenou je nový multimediálny systém prevzatý z modelu Vanquish Zdroj: Auto BILD

Vizuálne možno model GT rozoznať pomocou nového predného spoilera a difúzora vzadu (oba diely sú čiernej farby, na želanie však môžu byť zhotovené z uhlíkového laminátu), vygravírovaného loga GT na veku nádrže a grafitovo zafarbených koncoviek výfuku. Vo vnútri dostalo „gétečko“ nový multimediálny systém prevzatý z vlajkovej lode Vanquish, ktorý síce nie je na takej úrovni ako ponúkajú nemecké prémiové značky, ale i tak ho možno považovať za skutočný pokrok.

BANNER300

Nová verzia GT ponúka o čosi viac než DB9 v základom prevedení, nie je však zadarmo. Pri kúpe kupé si za ňu treba priplatiť necelých 10-tisíc, čo však pri cene necelých 200-tisíc nie je kľúčové. Otvorená verzia zasa začína tesne nad spomenutou hranicou.

Vzadu sa nový GT líši od štandardného DB9 novým difúzorom, odhaliť ho však možno až pri pozornejšom pohľade 20 fotografií v galérii Vzadu sa nový GT líši od štandardného DB9 novým difúzorom, odhaliť ho však možno až pri pozornejšom pohľade Zdroj: Auto BILD

Inak len tak mimochodom, v novom príbehu s Jamesom Bondom nazvanom Spectre, ktorý sa do kín dostane ešte v závere tohto roku, jazdí agent Jej Veličenstva na type DB10. V tomto filmovom unikáte je už použitých mnoho dizajnových prvkov, ktoré dostane aj DB11. V kine teda dávajte pozor...

Focus Media

Video
Najnovšie články
Lunárny rover: Prvé auto na mimozemskom telese

Staviteľ mimoúrovňovej križovatky pod Prístavným mostom v predstihu otvorí jej časť motoristom.

Križovatku pod Prístavným mostom čoskoro otvoria

Ministerstvo dopravy získalo súhlas Bruselu na nenávratný príspevok vyše 200 miliónov eur na výstavbu diaľničného úseku D1 Budimír-Bidovce pri Košiciach.

Peniaze na diaľnicu Budimír-Bidovce prídu z eurofondov

Očakávaná revolúcia sa stala realitou, Američania predstavili novinku s centrálne uloženým osemvalcom. Stáť má menej než 60-tisíc dolárov.

Chevrolet Corvette C8: Najlacnejší superšport

Americká firma komplexne upravila pick-up Silverado, okrem extra nápravy mu dala väčšiu svetlú výšku, modifikované nárazníky a silnejší osemvalec.

Hennessey Goliath 6x6: Obluda je na svete

Affalterbach predstavil štipľavé kompaktné kombi, ktoré má vo veľkej miere rovnaký dizajn i techniku ako príbuzný kupé-sedan.

Dve karosérie ponúkne i vrchol triedy CLA

V inzercii Slovákov dominujú relatívne nové jazdenky s nízkym počtom kilometrov na odometri. Najčastejšie boli v ponuke benzínové verzie a vozidlá s vyššou...

Slováci inzerujú najviac 5-ročné autá s nízkym počtom km
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×