Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

BMW X6 M: Modrý Hulk z Bavorska

EXKLUZÍVNA JAZDA
Nemecký superhrdina spája nespojiteľné. Tvary SUV kríži s kupé a napriek nadváhe dokáže jazdiť takmer ako pravoverný športiak.
40 17 príspevkov 17.07.2015 / Marek Pokrývka

Kto si aspoň raz v živote neželal mať nadprirodzené schopnosti? Snáď každý... Nám sa ich nedávno podarilo na krátky čas sprostredkovane získať. Posadili sme sa totiž za volant automobilu, ktorý nimi disponuje. Zoznámte sa s novým BMW X6 M.

BMW X6 M je auto s nadprirodzenými schopnosťami 40 fotografií v galérii BMW X6 M je auto s nadprirodzenými schopnosťami Zdroj: Marek Pokrývka

Takto označené vozidlo vytrénované divíziou M vzniklo už z prvej generácie kontroverzného auta z Mníchova, no jeho nástupca je ešte športovejší. Parametrami i cenou rúbe podstatne vyššie než naftový vrchol M50d s dieselovým šesťvalcom, ktorý sme pred pár mesiacmi otestovali. Ako sme sa presvedčili, dva piesty navyše sú len časťou špecifík plnohodnotného eMkového variantu.

Osemvalcové svaly v modrom overale

Dizajnéri sa tomuto modelu snažili dať čo najviac vizuálnej dravosti. Základné línie kontroverzného SUV s klesajúcou strechou zachovali, ale nakreslili preň nárazník s drzo vystrčenou papuľou, upravené blatníky, spätné zrkadlá či spojler na veku batožinového priestoru. Chýbať nemôže kvarteto komínov výfuku a poriadne obutie. V našom prípade rolovalo vozidlo na 21-palcových ráfikoch s neskutočnou šírkou. Na zadných valcoch boli navlečené pneumatiky označené 325/30 R21!

Bavorské SUV má svaly kulturistu a sebavedomý postoj 40 fotografií v galérii Bavorské SUV má svaly kulturistu a sebavedomý postoj Zdroj: Marek Pokrývka

Veľké kolesá v spolupráci s rozšírenými nápravami a znížením dávajú Bavorovi naozaj sebavedomý postoj vyžarujúci silu. Toto BMW vyzerá ako Hulk na kolesách. V našom prípade bol síce superhrdina modrý namiesto zeleného originálu, ale komixového svalovca pripomínal svojim dizajnom i nezanedbateľnými rozmermi. Kulturista meria 4,9 metra na dĺžku a v ramenách má takmer dva. No a váži štedro cez dve tony. Vo viacerých partiách sa iks-šestka pýši logom svojho trénera, štítky M nájdeme aj v interiéri vybavenom športovými sedačkami či obkladmi z karbónu.

Superhrdinu však z tohto auta nerobí napnutý overal modrej farby ani symboly eMkovej divízie. Dôležité je to, čo sa skrýva v ňom. Ide o takmer rovnakú techniku ako pri prvej generácii, teda dvakrát prepĺňaný osemvalec s objemom 4,4 litra spojený s automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Od uvedenia originálu však tento reťazec prešiel modifikáciami, ktoré SUV pridali na rýchlosti.

Strojovňa pod kapotou dosahuje maximálny výkon 423 kW (575 k) a jeho krútiaci moment vrcholí pri mamutej hodnote 750 Nm. Dostupný je pritom v rozmedzí 2 200 až 5 000 otáčok za minútu. Tento agregát dokáže vozidlo vážiace aj s normovaným vodičom 2 340 kilogramov rozbehnúť na stovku za 4,2 sekundy! Pre porovnanie: to je o sedem desatín skôr než to zvládne dvojmiestne kupé Porsche Cayman GTS. A ako sme sa nedávno presvedčili, ide o pekelne rýchle auto.

Prepĺňaný osemvalec rozbehne SUV na stovku za 4,2 sekundy 40 fotografií v galérii Prepĺňaný osemvalec rozbehne SUV na stovku za 4,2 sekundy Zdroj: Marek Pokrývka

Nadprirodzené popieranie kilogramov

V zrýchlení teda dokáže eMkový model poraziť mnohé pravoverné športiaky. Stačí všetko nastaviť do najostrejšieho režimu, akcelerátor zadupnúť do podlahy a zrazu letíte vpred aj s koženou sedacou súpravou. Osemvalec reve hlbokým hlasom, prevodovka radí dvojku a tento úkon sprevádza zvuk z výfuku pripomínajúci švihnutie bičom. Kým sa stihnete nadýchnuť prichádza druhý aerodynamický tresk oznamujúci zaradenie tretieho stupňa. No zároveň aj prekonanie stovky.

Ak plynový pedál nepustíte, BMW X6 M ochotne akceleruje ďalej do trojciferného teritória. Bez akéhokoľvek problému skáče vysoko nad legálne limity slovenských diaľnic a zastaví sa až pri elektronickom stope na úrovni 250 km/h. Na želanie možno maximum posunúť na 280 km/h v rámci balíka M Driver’s Package. No nebyť neoblomného obmedzovača, SUV by sa nepochybne k magickej tristovke priblížilo ešte o kúsoček bližšie.

Táto sedacia súprava dokáže lietať nepochopiteľnou rýchlosťou 40 fotografií v galérii Táto sedacia súprava dokáže lietať nepochopiteľnou rýchlosťou Zdroj: Marek Pokrývka

Je skutočne neuveriteľné, ako dokáže táto masa kovu, plastu, kože a karbónu zrýchľovať. Problém je, že vo veľkej iks-šestke jazdné tempo vôbec nevnímate nejako intenzívne. Pojazdná obývačka strieľa cifry na rýchlomere akoby sa nechumelilo. Pri zavretých oknách to vnútri ani nie je hlučné, hrubé sklá automobilu dokážu osemvalcové hrmenie dobre odizolovať. Navyše, prepnutím do komfortného módu sa dá celkový prejav auta výrazne zjemniť.

Ani v najdrsnejšom režime to však nie je čistokrvné športové auto, čo vodič zistí napríklad pri snahe o spomalenie. Vtedy sa prejaví poriadna nadváha vozidla, s ktorou majú brzdy čo robiť napriek svojím obrovským rozmerom. Čeľuste hryzúce do vŕtaných kotúčov to však vždy nejako zvládnu a vy opakovane nechápete, ako je to možné. Vozidlo skrátka popiera svoje kilogramy.

Brzdy, podvozok i pneumatiky držia krok s osemvalcom 40 fotografií v galérii Brzdy, podvozok i pneumatiky držia krok s osemvalcom Zdroj: Marek Pokrývka

Hmotnosť cítiť pri rýchlych zmenách smeru, ktoré modelu X6 M nevoňajú. Atlét to jednoducho nie je. No zákruty zvláda rezať lepšie než by s takýmto prebytkom tuku mal, exceluje najmä v dlhých tiahlych oblúkoch. Pri ich prejazde môžete cítiť ako Hulk napína všetky svoje svaly a snaží sa zlomiť fyzikálne zákony. Podľa nich by mal dávno letieť nosom napred do priekopy. No akýmisi nadprirodzenými schopnosťami sa nič takéto nedeje, práve naopak. Podvozok a široké pneumatiky držia krok s osemvalcom, SUV letí po zvolenej trase ako prikované a tvári sa pri tom nanajvýš neutrálne.

BANNER300

Kulturista z Bavorska za 140-tisíc eur

Je samozrejmosťou, že takáto hora mäsa potrebuje patričnú výživu. Nečakajte však žiadne proteínové koktejly, BMW X6 M si vystačí so starým dobrým benzínom a dokonca mu vyhovuje oktánové číslo 95. Tohto paliva si však pýta naozaj kráľovské porcie a netreba ho ani dráždiť.

BMW udáva pre mestskú prevádzku spotrebu 14,7 l/100 km. Nevidíme ju ako nereálnu, no treba na to skutočne ľahučkú nohu na plynovom pedáli. Každé zošliapnutie približuje priemer k dvadsiatke. A keď sa Hulk naštve, túto hranicu bez problémov podupe a roztrhá v zuboch.

Ak máte na kúpu tohto auta, spotreba asi nebude problém 40 fotografií v galérii Ak máte na kúpu tohto auta, spotreba asi nebude problém Zdroj: Marek Pokrývka

No palubný počítač je milosrdný: vyšší údaj než 29,5 litra nikomu neprezradí. Tempo, akým ropná potrava ubúda z 85-litrovej nádrže pri dynamickom nasadení, však čo-to o reálnom apetíte napovie. V pokojovom režime na vidieku či diaľnici je osemvalcová iks-šestka o poznanie úspornejšia, ale ktorého potenciálneho záujemcu to naozaj zaujíma...

Ak nemá záujemca problém vysoliť za toto vozidlo 118 500 eur v základnom vybavení, pravdepodobne mu nejaké litre benzínu hore-dole neurobia dieru v peňaženke. Navyše, stačí zopár príplatkov a cena sa dokáže vyšplhať pokojne k číslu 140-tisíc ako v prípade tohto vozidla.

Superhrdina, ktorý akoby zázrakom funguje

BMW X6 je už od svojho uvedenia auto, ktoré spája nespojiteľné, keďže kríži tvary SUV a kupé. Verzia ovenčená logami M to však posúva ešte o niečo ďalej. Skombinovať sa snaží aj svaly a hmotnosť kulturistu s rýchlosťou atléta. Nedarí sa mu to síce stopercentne, ale v mnohých prípadoch toto auto funguje akoby zázrakom. Modrý Hulk z Bavorska v sebe skrýva nadprirodzené schopnosti a napriek poriadnej nadváhe dokáže jazdiť takmer ako pravoverný športiak.

BMW X6 M kombinuje svaly kulturistu s rýchlosťou atléta 40 fotografií v galérii BMW X6 M kombinuje svaly kulturistu s rýchlosťou atléta Zdroj: Marek Pokrývka

Iste sa však nájde mnoho ľudí, ktorým tento nemecký superhrdina bude pripadať ako nezmysel. Jeho špičkový pohon si možno dopriať napríklad aj v elegantnejšom BMW M6, ktoré je aj nižšie, ľahšie, obratnejšie, úspornejšie... S týmto názorom nemôžeme nesúhlasiť, no mníchovský svalovec má taktiež niečo do seba. Keď pre nič iné, tak si ho možno dopriať aspoň pre užasnuté tváre chodcov či šoférov pri pohľade na rýchlosť veľkého mníchovského SUV.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Novým šéfom BMW bude Oliver Zipse

Siedma generácia japonského sedanu prichádza výhradne s hybridným pohonom a vyniká spotrebou, komfortom i vyhotovením interiéru. Mínusom sú niektoré...

Test Lexus ES 300h: Ďalší útok na nemecké pozície

Predaj nových vozidiel u nás v júni mierne klesol, aj naďalej dominujú tradičné značky Škoda, VW a Kia.

Záujem Slovákov o nové autá v júni klesol

Pri príležitosti 50. výročia prvého letu človeka na Mesiac si pripomíname aj vozidlo, ktoré zatiaľ ako jediné riadili ľudia na mimozemskom telese.

Lunárny rover: Prvé auto na mimozemskom telese

Staviteľ mimoúrovňovej križovatky pod Prístavným mostom v predstihu otvorí jej časť motoristom.

Križovatku pod Prístavným mostom čoskoro otvoria

Ministerstvo dopravy získalo súhlas Bruselu na nenávratný príspevok vyše 200 miliónov eur na výstavbu diaľničného úseku D1 Budimír-Bidovce pri Košiciach.

Peniaze na diaľnicu Budimír-Bidovce prídu z eurofondov

Očakávaná revolúcia sa stala realitou, Američania predstavili novinku s centrálne uloženým osemvalcom. Stáť má menej než 60-tisíc dolárov.

Chevrolet Corvette C8: Najlacnejší superšport
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×