Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nové Audi A4: Sedan aj kombi súčasne

Audi prichádza s piatou generáciou radu A4. Vizuálne sa takmer nelíši od predchodcu, pod plášťom je však kompletne prepracovaný. Po prvýkrát debutujú obe karosárske verzie naraz.
38 27 príspevkov 30.06.2015 / Redakcia AUTO BILD

Audi ohlásilo na druhú polovicu tohto roku striedanie stráží pri svojom zástupcovi v strednej triede. Na fyzickú premiéru novej, v poradí už piatej generácie typu A4, označenej fabrickým kódom B9 si ešte pár týždňov počkáme, virtuálne predstavenie s uvedením dôležitých detailov však už má za sebou. Automobilka pritom prekvapivo uvádza v rovnakom čase obe základné karosárske verzie, sedan, aj kombi s tradičným prívlastkom Avant.

Nová A4 prichádza po prvýkrát v dvoch karosárskych verziách súčastne 38 fotografií v galérii Nová A4 prichádza po prvýkrát v dvoch karosárskych verziách súčastne Zdroj: Auto BILD

Nové Audi A4 prichádza s karosériou, ktorej tvary možno označiť ako evolúciu predchodcu, v porovnaní s ktorým však pôsobí o čosi svalnatejším dojmom. Vizuálne sa ale na prvý pohľad zreteľne radí k aktuálnej produkcii so štyrmi kruhmi, za čo v najväčšej miere vďačí v novom firemnom duchu stvárnenej maske chladiča. Osobitý tvar majú tiež reflektory, ktoré môžu byť na želanie kompletne zložené z LED diód.

Konštrukčným základom novinky je nová platforma nazvaná MLB Evo, ktorá tiež znamená nárast rázvoru oproti predchodcovi o 12 mm na súčasných 2820 mm. V rovnakom porovnaní je väčšia i celková dĺžka karosérie, ktorá dnes vďaka 21 mm navyše dosahuje 4 726 mm, pričom o 16 mm, na 1 842 narástla aj šírka. Výška 1 427 ostala bez zmeny.

Neklamným znakom príslušnosti k aktuálnej produkcii so štyrmi kruhmi je tvar prednej masky 38 fotografií v galérii Neklamným znakom príslušnosti k aktuálnej produkcii so štyrmi kruhmi je tvar prednej masky Zdroj: Auto BILD

Nárast rozmerov však nesprevádza vzostup hmotnosti, nová A4 je dokonca oproti končiacej generácii ľahšia, v priemere až o 120 kg. Zásluhu na tom má najmä rozsiahlejšie uplatnenie vysokopevnostnej ocele a hliníkových zliatin v nosnej štruktúre, pričom z hliníka sú zhotovené aj niektoré panely karosérie, napríklad strecha. Základný model, poháňaný motorom 1,4 TFSI, má zásluhou toho pohotovostnú hmotnosť veľmi priaznivých 1 420 kg.

Okrem nízkej hmotnosti sa karoséria vyznačuje tiež veľmi dobrým aerodynamickým riešením, vďaka čomu sedan dosahuje vo svojej triede rekordne nízky súčiniteľ odporu vzduchu cx 0,23, v prípade kombi Avant táto hodnota narastá na stále veľmi dobrých 0,26. Aj preto je nová A4 v priemere o 21 percent úspornejšia než bola predchádzajúca generácia, i napriek tomu, že je zároveň v priemere o štvrtinu výkonnejšia.

Karoséria oboch verzií sa vyznačuje veľmi dobrým aerodynamickým riešením 38 fotografií v galérii Karoséria oboch verzií sa vyznačuje veľmi dobrým aerodynamickým riešením Zdroj: Auto BILD

Väčšie vonkajšie rozmery karosérie konštruktéri pretavili v prvom rade do lepšej ponuky miesta v kabíne, takže cestujúci na predných sedadlách majú teraz o 24 mm viac miesta na výšku a o 11 mm na šírku a pasažieri na zadných sedadlách dostali o 23 mm viac na nohy. Čo sa týka batožinového priestoru, sedan ponúka rovnakých 480 l ako doposiaľ, u kombi Avant vzrástol o 15 l, na súčasných 505 l, s možnosťou zväčšenia pri sklopení zadných sedadiel až na 1 510 l.

Množstvo noviniek v interiéri

Ak sa vonkajšie tvary karosérie zmenili oproti predchodcovi len decentne, v interiéri sú zmeny o čosi radikálnejšie. Úplne prepracované sú sedadlá, palubná doska, volant, aj stredová konzola, vrátane displeja palubného systému MMI veľkosti 7 palcov, po novom navrhnutom ako tablet, výrazne sa zlepšili aj možnosti hlasového ovládania. Novinky ešte viac vyniknú s novými farbami čalúnenia a doplnkami, ako sú napríklad ozdobné lišty na prístrojovej doske či na prahoch dverí.

Najviac zmien oproti predchodcovi sa odohralo v interiéri 38 fotografií v galérii Najviac zmien oproti predchodcovi sa odohralo v interiéri Zdroj: Auto BILD

Na želanie ponúkne A4 aj 12,3-palcovú virtuálnu prístrojovú dosku, predstavenú v type TT, v najvyššej výbave potom systém MMI dostane väčší, 8,3-palcový displej, aj pripojenie na internet pomocou LTE, dovoľujúce v kabíne vytvorenie vlastnej siete WLAN. Úplnou novinkou je rozhranie na pripojenie telefónov, či už iOS, alebo Android, umožňujúce aj ich indukčné nabíjanie. Okrem toho palubný systém počíta aj s dvojicou prídavných tabletov, určených pre cestujúcich vzadu.

BANNER300

K pohode počas jazdy môže prispieť aj ambientné podsvietenie, umožňujúce voľbu 30 farebných odtieňov, na želanie bude k dispozícii aj audio systém Bang & Olufsen s 3D zvukom. Vodiči však pravdepodobne viac ocenia zobrazovanie dôležitých informácií do zorného poľa pomocou Head-Up displeja, aj množstvo pomocníkov, od sledovania opustenia jazdného pruhu, cez adaptívny tempomat, až po asistenciu v zápche, pri parkovaní, či sledovaní a rozoznávaní dopravných značiek.

Štvorvalce aj šesťvalce

Nová Audi A4 bude na úvod k dispozícii s možnosťou voľby z troch zážihových motorov TFSI a štyroch vznetových TDI, pokrývajúcich rozsah výkonov 110 až 200 kW (150 až 272 k). Všetky spĺňajú požiadavky normy Euro 6 a sú štandardne vybavené systémom start-stop, naftové si s emisiami oxidov dusíka pomôžu prísadou AdBlue, ktorú si so sebou vozia v 12-litrovej, či na prianie 24-litrovej nádrži.

Nová A4 má karosériu s rázvorom 2820 mm 38 fotografií v galérii Nová A4 má karosériu s rázvorom 2820 mm Zdroj: Auto BILD

Základom ponuky medzi zážihovými agregátmi je už spomenutý štvorvalec 1,4 TFSI dosahujúci špičkové parametre 110 kW (150 k) a 250 Nm. Štandardne spolupracuje so šesťstupňovým manuálom, na želanie je možná kombinácia s dvojspojkovou sedemstupňovou prevodovkou S tronic, s ktorou sedan priemerne spotrebuje len 4,9 l benzínu na 100 km a obe karosárske verzie dokážu zrýchliť z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy.

Viac dynamiky sľubuje 2,0 TFSI, dostupný v dvoch výkonových stupňoch. Slabší má výkon 140 kW (190 k) a krútiaci moment 320 Nm, čo v kombinácii s prevodovkou S tronic umožňuje sedanu rozbehnúť sa na 100 km/h za 7,3 s, Avant na to potrebuje o dve desatiny viac. Priemerná spotreba pritom dosahuje 4,8 litra na sto, resp. 5,0 l/100 km.

Avant ponúka batožinový priestor objemu 505 l, s možnosťou zväčšenia pri sklopení zadných sedadiel až na 1 510 l 38 fotografií v galérii Avant ponúka batožinový priestor objemu 505 l, s možnosťou zväčšenia pri sklopení zadných sedadiel až na 1 510 l Zdroj: Auto BILD

Silnejšia verzia dvojlitra ponúka 185 kW (252 k) a 370 Nm. Pri spojení s prevodovkou S tronic a pohonom všetkých kolies quattro s ňou dokáže sedan zrýchliť na 100 km/h za 5,8 s, Avant to zvláda za rovných šesť sekúnd. Výkonnejší motor je k dispozícii aj s pohonom iba prednej nápravy, v tejto verzii má sedan priemernú spotrebu 5,7 l/100 km.

Facebook like button

Základnou naftovou alternatívou je štvorvalec 2.0 TDI, ktorý môže byť naladený v dvoch úrovniach výkonu, na 110 kW (150 k) s maximom krútiaceho momentu 320 Nm, alebo na 140 kW (190 k) a 400 Nm. Slabší motor spolupracujúci so šesťstupňovým manuálom dokáže zrýchliť sedan na stovku za 8,7 s, odvďačí sa však spotrebou len 3,8 l/100 km, v prípade silnejšej verzie, no spojenej s prevodovkou S tronic trvá rovnaká akcelerácia len 7,7 a priemerná spotreba dosahuje 4,1 l/100 km.

Vďaka rozsiahlemu použitiu vysokopevnostných ocelí a hliníka je karoséria oproti predchodcovi ľahšia v priemere až o 120 kg 38 fotografií v galérii Vďaka rozsiahlemu použitiu vysokopevnostných ocelí a hliníka je karoséria oproti predchodcovi ľahšia v priemere až o 120 kg Zdroj: Auto BILD

Oba vznetové štvorvalce budú dostupné aj v úspornejšej verzii ultra. Za menší smäd po palive vďačia prevodovke s rozdielnym pomerom jednotlivých stupňov, úpravám podvozku a karosérie vedúcim k menšiemu odporu vzduchu, ako aj špeciálnym pneumatikám s menším valivým odporom. Výsledkom je priemerná spotreba sedanu 3,7 l/100 km, Avant si vypýta o deci viac, 3,8 l/100 km.

Vrcholom ponuky medzi naftovými motormi je šesťvalec 3.0 TDI. V slabšej verzii dosahuje maximálne hodnoty 160 kW (218 k) a 400 Nm, v kombinácii s pohonom predných kolies však v oboch verziách karosérie priemerne spotrebuje iba 4,2 l/100 km. Aspoň to tvrdia papierové údaje výrobcu.

Silnejšia alternatíva sa môže pochváliť výkonom 200 kW (272 k) a krútiacim momentom 600 Nm, vďaka čomu sa s ňou sedan dokáže rozbehnúť na 100 km/h za 5,3 s, priemerne si však vypýta len 4,9 litra nafty na 100 km. Avant potrebuje na dosiahnutie rovnakej rýchlosti 5,4 sekundy a rovnakú trasu prejde za 5,1 l paliva.

Tri prevodovky aj tradičné quattro

Audi pripravilo pre novinku tri prevodovky, šesťstupňový manuál, ktorý je štandardom pre všetky zážihové motory a vznetové štvorvalce, alternatívou k nim a štandardom pre slabší naftový V6 je nová dvojspojková skriňa S tronic. Silnejší 3.0 TDI sa potom štandardne kombinuje s osemstupňovým automatom tiptronic a pohonom všetkých štyroch kolies, ktorý je pre ostatné verzie opciou.

Aj aktuálna generácia typu A4 prichádza s ponukou pohonu všetkých kolies quattro 38 fotografií v galérii Aj aktuálna generácia typu A4 prichádza s ponukou pohonu všetkých kolies quattro Zdroj: Auto BILD

Čo sa týka podvozku, predná i zadná náprava využívajú päťprvkovú konštrukciu s množstvom dielov vyrobených pre zníženie neodpružených hmôt z hliníkovej zliatiny. Príspevkom k lepším jazdným vlastnostiam sú aj adaptívne tlmiče, dostupné pre modely s výkonom viac než 140 kW sériovo a pre ostatné verzie za príplatok.

Nová Audi A4 sa naživo predstaví v septembri na autosalóne IAA vo Frankfurte, vtedy budú známe tiež jednotlivé úrovne výbav a samozrejme ceny. Vo vývoji je už i tradičná športová verzia S4 a neskôr, pravdepodobne už nasledujúci rok, by mohol prísť tiež model Allroad či technicky spriaznené typy A5 vo verziách kupé, kabriolet aj Sportback. Na rovnakom základe postavené SUV s označením Q5 sa očakáva až v roku 2017.


Video
Najnovšie články
Renault Arkana: SUV-kupé ide do predaja

S novým japonským SUV vybaveným zmiešaným pohonom je parkovanie hrou, výnimočná je tiež jeho urbanizovaná spotreba. Báť sa nemusí ani terénu. Naftu však celkom...

Test Honda CR-V Hybrid: V meste exceluje

Súdne ťahanice medzi košickým magistrátom a súkromnou firmou, ktorá donedávna prevádzkovala tamojšie parkovacie automaty, pretrvávajú. Mesto nesúhlasí...

Košice sa odvolajú proti rozhodnutiu súdu o parkovaní

Nemecký policajt konfrontoval pri smrteľnej havárii na diaľnici šoférov z Česka a Maďarska, ktorých pokarhal a naparil im pokutu.

Fotenie nehody: Polícia si zgustla na zvedavcoch

Kórejská novinka by mala byť lacnejšia než typ Stonic, po náčrtoch jej karosérie vydala automobilka aj obrázky interiéru.

Kia poodhalila kabínu chystaného SUV

Štúdia vychádzajúca z triedy GLE disponuje extra diódami, exteriérovými displejmi či volantom schopným zasunúť sa do palubnej dosky.

ESF 2019: Mercedes je opäť priekopníkom

Limitovaný model vznikol pri príležitosti 50. výročia filmu On Her Majesty’s Secret Service a vyhotovením evokuje vozidlo použité v ňom.

Aston Martin DBS: Špeciál s logami 007
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×