Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Jazdená Škoda Octavia Combi: Palec hore!

Dnes už vás asi neprekvapí, že svoju facebookovú stránku má aj taká Škoda Octavia Combi. Zaujímajú sa však o ňu aj štandardne komunikujúci ľudia. A má im čo ponúknuť.
11 77 príspevkov 06.06.2015 / Redakcia AUTO BILD

Vývoj je, zdá sa, nezvratný. Podľa nemeckej štatistiky však priemerný človek trávi ešte stále asi o tretinu viac času v aute, než komunikáciou cez sociálne siete. Ak ale požiadavka na vozidlo znie, že popri priestrannosti a technickej solídnosti musí byť ešte aj cenovo dostupné, mnohé autá musia dostať virtuálny palec dolu. Nie však Octavia s batohom.

Virtuálny palec hore pre auto, ktoré uspokojí aj ľudí z reálneho sveta 11 fotografií v galérii Virtuálny palec hore pre auto, ktoré uspokojí aj ľudí z reálneho sveta Zdroj: Auto BILD

Octavia Combi druhej generácie začala svoju hlavnú trhovú kariéru počnúc rokom 2005. V jej prípade sa koncern VW plne spoľahol na svoju osvedčenú techniku spoľahlivého modelu materskej značky Golf V. V podstate sa dá konštatovať, že viaceré komponenty zdieľa dokonca s väčším Passatom. Väčším? Áno, nie však o veľa. V niektorých ukazovateľoch ho Octavia dokonca prekonáva: v šírke kufra a maximálnej dĺžke prepravného priestoru po sklopení zadného operadla.

Technické údaje – Škoda Octavia II Combi 2.0 TDI – 2008
Motor
R4 vpredu priečne
Ventily / vačkové hriadele
2 na valec / 1
Zdvihový objem
1968 cm3
Výkon
103 kW (140 k) pri 4000 ot/min
Krútiaci moment
320 Nm pri 1750 ot/min
Max. rýchlosť
207 km/h
Zrýchlenie 0–100 km/h
10,0 s
Prevodovka / pohon
6-stupňová manuálna / predné kolesá
Objem nádrže / palivo
55 l / nafta
Dĺžka / šírka / výška
4572 / 1769 / 1463 mm
Batožinový priestor
580 / 1620 l
Pohotovostná / užitočná hmotnosť
1475 / 535 kg

Až do faceliftu v roku 2009 však musela druhá Octavia využívať staré dieselové motory VW so vstrekovaním čerpadlo-dýza, ktoré sa až postupne menili za podstatne kultivovanejšie so systémom common-rail. A aj moderné benzínové TSI agregáty začali prichádzať až v roku 2007. Až dovtedy pod jej kapotou prevládali ešte z Golfu IV transplantované zážihové motory s výkonmi 75, 102 a 115 koní (55, 75 a 85 kW).

Platformou je Octavia II model nižšej strednej triedy, celkovou dĺžkou aj niektorými vnútornými rozmermi si však pokojne môže trúfnuť aj na súperov zo segmentu D 11 fotografií v galérii Platformou je Octavia II model nižšej strednej triedy, celkovou dĺžkou aj niektorými vnútornými rozmermi si však pokojne môže trúfnuť aj na súperov zo segmentu D Zdroj: Auto BILD

Vrchol ponuky predstavovala Octavia RS, buď s prepĺňaným benzínovým agregátom z Golfu GTI s výkonom 147 kW (200 k), alebo s najsilnejším naftovým zástupcom TDI s výkonom 125 kW (170 k). Druhý spomenutý síce trpel na zanesené vstrekovače, to však platilo iba dovtedy, kým išlo o TDI-PD. Od apríla 2008 dostala aj naftová Octavia RS menej chúlostivý diesel so vstrekovaním common-rail.

Kompresor klimatizácie bol až do dátumu výroby apríl 2007 pomerne častým zdrojom starostí: hrdzavel 11 fotografií v galérii Kompresor klimatizácie bol až do dátumu výroby apríl 2007 pomerne častým zdrojom starostí: hrdzavel Zdroj: Auto BILD

Väčšina typických problémov Octavie II bola vyriešená do roku 2007. Išlo napríklad o korodujúce kondenzátory klimatizácie, chybné uloženia tlmičov, alebo audiosystémy, ktoré odmietali načítať CD disky. Inak si ale toto vozidlo zaslúži za svoje kvality a schopnosti v úlohe jazdenky palec hore.

Typické problémy

Hlavné zdroje problémov, okrem už spomenutých, sú tu dva. Dvojventilový naftový dvojliter bez časticového filtra často trpel na praskanie hlavy valcov. Manuálnej šesťstupňovej prevodovke do roku 2006 pre zmenu často odchádzali ložiská, čo sa prejavovalo dosť nepríjemne: vyskakovaním zaradených rýchlostných stupňov.

Orientačné ceny vybraných náhradných dielov*
Alternátor
254 eur
Štartér
110 eur
Vodné čerpadlo
36 eur
Rozvodový remeň (sada)
136 eur
Koncový tlmič výfuku
124 eur
Predný blatník
166 eur
Predné brzdové kotúče a obloženie
87 eur

*bez nákladov na servisné práce

Inak je Octavia II ozaj solídna. Závažné poruchy, napríklad zlyhanie elektrického posilňovača riadenia, boli zriedkavé. Trhanie v prevodovke DSG s motormi TDI sa dalo jednoducho vyriešiť aktualizáciou riadiaceho softvéru. Všetko ostatné sú maličkosti (niektoré z nich popisujeme pri obrázkoch v galérii), prípadne problémy, spôsobené majiteľmi, ako sú napríklad poškodenia motora následkom amatérskeho čip-tuningu.

BANNER300

Testovacie vozidlo, jazda a verdikt

Na cenovke nami testovanej Octavie II Combi svieti suma 7500 eur. Tieto peniaze chcú za sedem rokov staré auto s dvojlitrovým TDI a kilometrickým kontom 123500. Ale aj s bohatou výbavou: je tu navigácia, klimatizácia, tempomat, parkovacie senzory.... A s plechmi aj lakom v dobrom stave, bez ťukancov a škrabancov od predošlého majiteľa. O túto Octaviu sa evidentne poctivo starali.

Žiadne dizajnové orgie, ale zato dobrý prehľad v ovládačoch aj zobrazovačoch. Kvalita materiálov a spracovania sa v podstate vyrovnala Golfu z daného obdobia 11 fotografií v galérii Žiadne dizajnové orgie, ale zato dobrý prehľad v ovládačoch aj zobrazovačoch. Kvalita materiálov a spracovania sa v podstate vyrovnala Golfu z daného obdobia Zdroj: Auto BILD

Žiadne problémy sme neodhalili ani pohľadom na auto zospodu na zdviháku. Pod kapotou už ale áno: olejové škvrny na hlave valcov si žiadajú podrobnejšie preverenie: ide tu o netesnosť, alebo sa iba pri predošlej výmene oleja šmykla servisákovi ruka, prípadne sa zatriasla majiteľovi auta pri dolievaní? Pri jazde sa vozidlo správalo príkladne, najazdené kilometre takmer nebolo cítiť, na motore, podvozku ani riadení.

Cena daného exemplára sa nám síce zdala byť trochu vysoká, priemer pri danom kilometrickom nábehu sa pohybuje zhruba o tisícku nižšie. Na druhej strane, až na zaolejovaný motor vzbudilo vozidlo dobrý dojem a ak by sa ukázalo, že tento problém je ozaj iba zdanlivý a spôsobený nešikovnosťou, kúpa by to nemusela byť zlá. Celkovo môžeme Octaviu II odporučiť všetkým, ktorí sa pohybujú v reálnom svete viac než vo virtuálnom a hľadajú auto, ktoré im za dané peniaze ponúkne solídnu protihodnotu.

Ďalšie informácie o jazdenej Škode Octavia II nájdete vo fotogalérii. >>

Focus Media

Video
Najnovšie články
Chevrolet Corvette C8: Najlacnejší superšport

Americká firma komplexne upravila pick-up Silverado, okrem extra nápravy mu dala väčšiu svetlú výšku, modifikované nárazníky a silnejší osemvalec.

Hennessey Goliath 6x6: Obluda je na svete

Affalterbach predstavil štipľavé kompaktné kombi, ktoré má vo veľkej miere rovnaký dizajn i techniku ako príbuzný kupé-sedan.

Dve karosérie ponúkne i vrchol triedy CLA

V inzercii Slovákov dominujú relatívne nové jazdenky s nízkym počtom kilometrov na odometri. Najčastejšie boli v ponuke benzínové verzie a vozidlá s vyššou...

Slováci inzerujú najviac 5-ročné autá s nízkym počtom km

Asistenčné systémy majú podporiť vodiča a zvýšiť bezpečnosť. Aké systémy však existujú a ako vlastne fungujú? Presne na to sa pozrel nemecký klub ADAC.

Asistenčné systémy: Viete, ako fungujú?

Európania sú veľmi opatrní a nekupujú nové autá. Dokazuje to júnová aj polročná štatistika, ktorá ukazuje nadol na všetkých dôležitých trhoch. Tabuľke výrobcov...

Predaj nových áut v EÚ opäť klesol na všetkých trhoch

Žilinská Kia v prvej polovici roka splnila plán výroby áut aj motorov a po závodnej dovolenke spustí výrobu nového XCeedu.

Kia naplnila plány, vyrobila vyše 180 000 vozidiel
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×