Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Audi Prologue dostalo chuť na terén

AUTOSALÓN
V poradí štvrtá verzia konceptu má svetlú výšku zväčšenú o 77 milimetrov a hybridný pohon s maximálnym výkonom až 734 koní.
16 2 príspevky 16.04.2015 / Marek Pokrývka

Kombíky so zvýšenou svetlou výškou a plastovým brnením na karosérii sú dnes bežnou súčasťou trhu. K vzniku tejto kategórie významne prispelo Audi so svojim modelom A6 Allroad, ktorý prinieslo na trh ešte koncom minulého milénia, v roku 1999. Odvtedy dalo tento prívlastok viacerým vozidlám a najnovšie ho prilepilo aj na koncept Prologue.

Audi Prologue prichádza po štvrtýkrát, tentoraz ako Allroad 16 fotografií v galérii Audi Prologue prichádza po štvrtýkrát, tentoraz ako Allroad Zdroj: Audi

Na šanghajskom autosalóne predvedie Ingolstadt už štvrté vydanie štúdie s týmto označením. Originál ukázalo v Los Angeles, upravenú verziu s funkciou autonómnej jazdy v Las Vegas. Do Ženevy prišlo kombi Avant a z neho vychádza najnovší Prologue Allroad, ktorý dostal chuť na terén.

Od švajčiarskeho exponátu sa toto vozidlo odlišuje bledou farbou, s ktorou kontrastujú nelakované plasty na blatníkoch a nárazníkov. Spodnú časť karosérie má kombík prepracovanú aj tvarovo a disponuje aj odlišnými diskami kolies s priemerom 22 palcov. Hlavnou zmenou je však nový podvozok, ktorý svetlú výšku zväčšil o 77 milimetrov.

Spolu s úpravami exteriéru prešiel Prologue vývojom aj z hľadiska pohonného systému. Pôvodné kupé malo prepĺňaný štvorlitrový osemvalec naladený na 445 kW (605 k), verzia s autonómnymi funkciami k tomu pridala elektromotor, čím sa výkon posunul na 505 kW (687 k). Kombi bolo síce opäť hybridné, no disponovalo naftovým agregátom 3.0 TDI. Výkon tohto prevedenia dosahoval 335 kW (455 k).

Allroad sa vrátil k benzínovému osemvalcu a ponechal si čiastočne elektrifikované pohonné ústrojenstvo. Systém je však ešte silnejší než pri druhom prevedení kupé Prologue. Hovoríme o maximálnom výkone až 540 kW (734 k) a krútiacom momente 900 Nm. Vyše päťmetrové kombi vďaka tejto porcii vystrelí na stovku už za 3,5 sekundy! To je číslo hodné superšportu.

Kombi so zvýšenou svetlou výškou poháňa 734 hybridných koní 16 fotografií v galérii Kombi so zvýšenou svetlou výškou poháňa 734 hybridných koní Zdroj: Audi

Koncept je napriek tomu skutočne úsporný. Teda, minimálne podľa papierových parametrov. Plug-in hybrid má batériu s kapacitou 14,1 kWh a umožňuje prejsť na jedno nabitie 54 kilometrov. V prípade kombinovanej prevádzky má priemerne spotrebovať iba 2,4 litra benzínu. Mimochodom, akumulátor automobilu možno nabíjať aj bezdrôtovo, technológiou elektromagnetickej indukcie.

Dôležitým článkom v pohonnom reťazci osemstupňová automatická prevodovka. Samozrejmosťou je pohon oboch náprav quattro, ktorý si pri vozidle s označením Prologue Allroad ani nevieme odmyslieť. Kombík však má všetky kolesá nielen poháňané, ale aj ovládané. Koncept okrem toho disponuje adaptívnymi tlmičmi a karbónovo-keramickými brzdami.

Štvormiestna kabína vyše päťmetrovej štúdie sa nijako nezmenila 16 fotografií v galérii Štvormiestna kabína vyše päťmetrovej štúdie sa nijako nezmenila Zdroj: Audi

Mimochodom, interiér tohto konceptu sa prakticky nijako nezmenil. Obsahuje teda rovnaké hnedé čalúnenie, drevo, kov i minimalistické stvárnenie s dôrazom na geometrické hrany. Zachovaná zostala štvormiestna konfigurácia kabíny i množstvo farebných displejov pokrývajúcich nielen palubnú dosku, ale aj centrálnu konzolu či lakťovú opierku medzi zadnými sedadlami.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Novým šéfom BMW bude Oliver Zipse

Siedma generácia japonského sedanu prichádza výhradne s hybridným pohonom a vyniká spotrebou, komfortom i vyhotovením interiéru. Mínusom sú niektoré...

Test Lexus ES 300h: Ďalší útok na nemecké pozície

Predaj nových vozidiel u nás v júni mierne klesol, aj naďalej dominujú tradičné značky Škoda, VW a Kia.

Záujem Slovákov o nové autá v júni klesol

Pri príležitosti 50. výročia prvého letu človeka na Mesiac si pripomíname aj vozidlo, ktoré zatiaľ ako jediné riadili ľudia na mimozemskom telese.

Lunárny rover: Prvé auto na mimozemskom telese

Staviteľ mimoúrovňovej križovatky pod Prístavným mostom v predstihu otvorí jej časť motoristom.

Križovatku pod Prístavným mostom čoskoro otvoria

Ministerstvo dopravy získalo súhlas Bruselu na nenávratný príspevok vyše 200 miliónov eur na výstavbu diaľničného úseku D1 Budimír-Bidovce pri Košiciach.

Peniaze na diaľnicu Budimír-Bidovce prídu z eurofondov

Očakávaná revolúcia sa stala realitou, Američania predstavili novinku s centrálne uloženým osemvalcom. Stáť má menej než 60-tisíc dolárov.

Chevrolet Corvette C8: Najlacnejší superšport
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×