Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

BMW X5 xDrive40e: Na benzín aj elektrinu

Plug-in hybrid má normovanú spotrebu 3,3 až 3,4/100 km. Mníchov však prekvapujúco priznáva, že reálny apetít môže byť aj výrazne vyšší.
30 7 príspevkov 16.03.2015 / Marek Pokrývka

Už pri premiére tretej generácie BMW X5 sme na pôde frankfurtského autosalóna mohli vidieť alternatívne poháňanú verziu spadajúcu pod kategóriu plug-in hybrid. Koncept eDrive neskôr prišiel v upravenej podobe do New Yorku. Teraz sa takýto automobil stáva sériovou realitou.

BMW X5 v alternatívne poháňanom prevedení xDrive40e 30 fotografií v galérii BMW X5 v alternatívne poháňanom prevedení xDrive40e Zdroj: BMW

Batéria, elektromotor a turbobenzín

Finálny model xDrive40e sa od prototypu líši výzorom i technickými parametrami. Dizajnovo sa nakoniec vo veľkej miere drží konvenčne poháňaných prevedení. Jeho identitu prezrádzajú iba označenia, pochrómované priečky v prednom nárazníku či špecifické disky kolies s priemerom 18 palcov. Teda nič, čo by skutočne bilo do očí. Hlavným poznávacím znamením je tak prídavné viečko „nádrže“ na ľavom prednom blatníku, ktoré ukrýva zásuvku určenú pre dobíjanie batérie zo siete.

Palubný akumulátor má kapacitu 9 kWh a uložený je pod podlahou batožinového priestoru. Z jeho objemu tak čosi ubudlo. Konkrétne ide o mínus 150 litrov a výsledný objem rovných päť stovák. Plné nabitie batérie zo siete má trvať necelé štyri hodiny, pri použití špecifického zariadenia BMW i Wallbox hovoríme o časovom intervale 2 hodiny a 45 minút.

Plug-in hybrid má bez potreby externej šťavy zvládnuť maximálne 31 kilometrov, pričom jeho najvyššia rýchlosť je v elektrickom režime limitovaná na 120 km/h. Pohyb vtedy zabezpečuje výhradne elektromotor s maximálnym výkonom 83 kW (113 k) a krútiacim momentom 250 Nm, ktorý je integrovaný do tela osemstupňovej automatickej prevodovky. Hlavnou pohonnou jednotkou modelu X5 xDrive40e je však dvojlitrový turbobenzín s parametrami 180 kW (245 k) a 350 Nm.

Na jedno nabitie by mal plug-in hybrid prejsť najviac 31 kilometrov 30 fotografií v galérii Na jedno nabitie by mal plug-in hybrid prejsť najviac 31 kilometrov Zdroj: BMW

Keďže ide o združený systém, čísla nemožno iba spočítať. BMW hovorí o kombinovanom maximálnom výkone 230 kW (313 k) a špičke krútiaceho momentu 450 Nm. SUV s hmotnosťou 2 230 kilogramov to stačí na zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 6,8 sekundy. Ručička rýchlomera sa zastaví na 210 km/h, čo je výsledkom elektronického obmedzenia.

Prekvapujúce údaje o spotrebe vozidla

Normovaná spotreba je podľa údajov výrobcu 3,3 až 3,4 l/100 km. Bavori však prekvapujúco uvádzajú aj ďalšie údaje o apetíte. Pri dennom dochádzaní v rozmedzí 50-60 kilometrov hovoria o hodnote okolo 6,5 litra na sto, pri dlhých trasách zase o spaľovaní tempom do 11,0 l/100 km. Mimochodom, benzínová nádrž tohto variantu je štedro dimenzovaná: pojme až 85 litrov paliva.

BMW priznáva, že apetít môže byť aj výrazne vyšší než hovorí norma 30 fotografií v galérii BMW priznáva, že apetít môže byť aj výrazne vyšší než hovorí norma Zdroj: BMW

Priznanie vyššej spotreby je zaujímavé, automobilky sa totiž väčšinou pri modeloch triedy plug-in hybrid pýšia iba zázračne nízkymi výsledkami normovaných meraní. Tie sú spôsobené faktom, že tieto testy sa začínajú s plne nabitým akumulátorom. V realite to však nie je vždy tak a najmä pri dlhších jazdách sú rozdiely oproti papierovým údajom skutočne markantné.

Sériová výroba tejto novinky bude prebiehať v americkom Spartanburgu popri ostatných variantoch X5. V predaji na európskych trhoch ju možno očakávať počas tohtoročnej jesene. O prípadnej cene kombinovane poháňaného variantu SUV zatiaľ BMW nehovorí. 


Video
Najnovšie články
Návrat šrotovného: Kedy a ako s ním ušetríte?

Švédsko sa chce do roka 2045 uhlíkovo neutrálnym a výrazne podporuje predaj elektromobilov. Naráža na výrazný problém, a tým je kapacita rozvodných sietí...

Achillovou pätou e-mobility môžu byť rozvodné siete

Možno si myslíte, že konflikty kdesi vo svete sa nás netýkajú. Omyl, ktorý sa prejaví najmä pri tankovaní. Nateraz nám obchodná vojna USA s Čínou a Mexikom...

Lacné leto? Ceny nafty a benzínu prekvapia

Najpredávanejšími triedami u nás sú SUV a kompaktné modely, či už ide o nové vozidlá alebo jazdenky. Ich spoľahlivosť a najmä slabé stránky ojazdených...

Obľúbené kompakty: Toto sú ich slabiny

Americký úpravca predstavil unikátne Porsche 356 RSR. Zaujme najmä excentrickým zovňajškom a sľubným výkonom na úrovni takmer 400 koní.

Nevídané Porsche: 356 RSR v štýle hot-rodu

Čakanie na kombi verziu BMW radu 3 sa skončilo. Praktický Bavor bude väčší, športovejší a neskôr dokonca ponúkne aj hybridný pohon.

Nové BMW 3 Touring: Rast v každom smere

Je známy fakt, že zákony vždy zaostávajú za technologickým rozvojom. Rovnaké pravidlo platí aj u elektrických kolobežiek, preto novela zákona o premávke túto...

Pozor na pokuty: Už sa týkajú aj kolobežiek
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×