Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Bugatti Veyron dalo v Ženeve zbohom

AUTOSALÓN
Posledný kus najrýchlejšieho auta na svete tvoril počas autosalóna polovicu expozície značky. Tou druhou pol prvý vyrobený exemplár.
13 9 príspevkov 07.03.2015 / Marek Pokrývka

Výstava prebiehajúca na ženevskom výstavisku je rozlúčkou megalomanstva, aké pravdepodobne nemá v histórii automobilového priemyslu obdobu. Zbohom ňou dalo Bugatti Veyron, dieťa koncernu Volkswagen vyplatené ťažkými stámiliónmi eur a postavené z jediného dôvodu: aby bolo najrýchlejším sériovo vyrábaným vozidlom na svete.

Toto vozidlo ukončuje 450-kusovú sériu Veyron 13 fotografií v galérii Toto vozidlo ukončuje 450-kusovú sériu Veyron Zdroj: autor

Tento cieľ sa šestnásťvalcovému kupé podarilo splniť, aj keď na čas oň prišlo a automobilka na to musela reagovať jeho silnejším prevedením. To schádzalo z pásov továrne v Molsheime necelú polovicu z desaťročnej kariéry typu Veyron. Aj keď tu hovoríme o sériovke, žiadna masová produkcia to nebola. Jedna dekáda života znamená v prípade tohto superšportu dovedna iba 450 kusov.

Práve posledný z nich tvoril polovicu expozície francúzskej značky na autosalóne v Ženeve. Na mieste evidenčného čísla mal tabuľku s jednoduchým číslom 450. Kompletné označenie by sa mu tam nezmestilo, znie totiž Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse La Finale. Jeho sused to mal jednoduchšie. Išlo totiž o úplne prvý vyrobený exemplár, ktorý niesol ako prívlastok iba kód 16.4 prezrádzajúci konfiguráciu motora.

Dvojicu automobilov však spájalo aj niečo viac, než len fakt, že sú prvým a posledným zástupcom tohto typu. Pilotný produkčný model vznikol v kombinácii čiernej s červenou a labutia pieseň si obliekla rovnaké farby v opačnom garde. No v jej prípade už nehovoríme o odtieni lakovania, ale samotných uhlíkových vlákien. Odlišných je aj niekoľko ďalších detailov.

Poslednému exempláru robilo spoločnosť číslo 001 13 fotografií v galérii Poslednému exempláru robilo spoločnosť číslo 001 Zdroj: autor

Okrem špeciálneho farebného vyhotovenia sa La Finale nijako nelíši od desiatok predchádzajúcich kusov tohto Bugatti. Má identickú odnímateľnú strechu, osemlitrový šestnásťvalec s maximálnym výkonom 883 kW (1 200 k) i miliónovú cenu. Jej presnú výšku sme sa však nedozvedeli. Majiteľom posledného Veyronu však je údajne zámožný muž z Blízkeho východu.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Novým šéfom BMW bude Oliver Zipse

Siedma generácia japonského sedanu prichádza výhradne s hybridným pohonom a vyniká spotrebou, komfortom i vyhotovením interiéru. Mínusom sú niektoré...

Test Lexus ES 300h: Ďalší útok na nemecké pozície

Predaj nových vozidiel u nás v júni mierne klesol, aj naďalej dominujú tradičné značky Škoda, VW a Kia.

Záujem Slovákov o nové autá v júni klesol

Pri príležitosti 50. výročia prvého letu človeka na Mesiac si pripomíname aj vozidlo, ktoré zatiaľ ako jediné riadili ľudia na mimozemskom telese.

Lunárny rover: Prvé auto na mimozemskom telese

Staviteľ mimoúrovňovej križovatky pod Prístavným mostom v predstihu otvorí jej časť motoristom.

Križovatku pod Prístavným mostom čoskoro otvoria

Ministerstvo dopravy získalo súhlas Bruselu na nenávratný príspevok vyše 200 miliónov eur na výstavbu diaľničného úseku D1 Budimír-Bidovce pri Košiciach.

Peniaze na diaľnicu Budimír-Bidovce prídu z eurofondov

Očakávaná revolúcia sa stala realitou, Američania predstavili novinku s centrálne uloženým osemvalcom. Stáť má menej než 60-tisíc dolárov.

Chevrolet Corvette C8: Najlacnejší superšport
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×