Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

BMW radu 1: Vítaný facelit

AUTOSALÓN
Bavorská jednotka výrazne opeknela. Môže za to omladenie, v ktorom hrali hlavnú rolu svetlá.
10 4 príspevky 06.03.2015 / Marek Pokrývka

Ešte v polovici januára dal Mníchov svetu na známosť, že počas 85. ženevského autosalóna predvedie svetu svoj najdostupnejší modelový rad s novou tvárou. Na internet pritom BMW vypustilo množstvo fotiek, na základe ktorých sme vykonaným dizajnovým zmenám dali palec hore. Teraz sme si ich obzreli aj vlastnými očami na pôde výstaviska Palexpo.

BMW radu 1 po vítanom omladení 10 fotografií v galérii BMW radu 1 po vítanom omladení Zdroj: autor

Výzor druhej generácie jednotky bol častým terčom kritiky, čo nemôže poprieť ani samotná automobilka. Hlasy verejnosti však vypočula a preto je facelift navonok pomerne rozsiahly. Obligátna retuš nárazníkov, masky chladiča či kolies bola v tomto prípade len sekundárnou záležitosťou. Hlavnú rolu hrali svetlá na oboch koncoch karosérie. Tie predné dostali prepracovaný vonkajší tvar i upravenú architektúru a konečne nepôsobia tak, akoby pred seba škúlili. Obdobný proces sa odohral aj vzadu.

Svetlá sa zmenili vpredu i vzadu 10 fotografií v galérii Svetlá sa zmenili vpredu i vzadu Zdroj: autor

Vďaka týmto úpravám vyzerá dizajn automobilu po omladení harmonickejšie a taktiež lepšie zapadne do bavorskej rodiny.  No po živej obhliadke to môžeme povedať aj jednoducho: BMW radu 1 výrazne opeknelo. To platí len pre exteriér. Vo vnútri sa toho veľa neodohralo, stále ide o bavorskú klasiku, ktorá nie je často kritizovaná z hľadiska výzoru ani ergonómie.

Vo vnútri nie je facelift veľmi vidieť 10 fotografií v galérii Vo vnútri nie je facelift veľmi vidieť Zdroj: autor

Samozrejme, bežné exempláre  nebudú vyzerať tak ako športovo ladený variant M135i na fotografiách. Ten zostáva na vrchu modelového radu a ako jediný sa chváli šesťvalcom. Paleta motorov sa pri modernizácii obmenila a odporcov downsizingu iste nepoteší uvedenie základných trojvalcov na strane benzínu i nafty. To však nič nemení na tom, že facelift mníchovskej jednotky je vítaný.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Sú vaše pneu bezpečné? Takto si to viete overiť

Podľa nemeckých médií plánuje Volkswagen vybudovať v Turecku novú fabriku, ktorá má vyrábať modely viacerých koncernových značiek.

Volkswagen plánuje vybudovať v Turecku nový závod

Milovníci automobilov značky Volkswagen by si mali nachystať približne 100 eur. Nemecký gigant do ponuky uvádza novinku, ktorá je vystrihnutá zo sveta...

Novinka VW: Nečakaná vychytávka z Bentley

Napriek revolučným zmenám v technológiách existuje staré pravidlo, ktoré stále platí: nové autá sa musia opatrne zajazdiť. Spôsob, akým sa to udeje, nemožno...

Nevedomé chyby: Ako správne zajazdiť auto?

Začiatkom septembra spoznáme nástupcu kontroverzného malého SUV. Ponechá si viaceré charakteristické rysy, no môže vyzerať príťažlivejšie.

Nissan avizuje Juke druhej generácie

Rakúsko prvýkrát prekonalo päťmiliónovú hranicu v počte registrácií nových vozidiel za jeden polrok.

V Rakúsku bolo zaregistrovaných vyše päť miliónov áut

Jedinou potešujúcou správou v súčasnom vývoji cien palív je asi fakt, že stále tankujeme lacnejšie než pred rokom. Všetko však naznačuje tomu, že to dlho...

Benzín a nafta: Všetky faktory tlačia ceny nahor
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×