Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Honda HR-V pre Európu len s pohonom 4x2

AUTOSALÓN
Prvá generácia Hondy HR-V sa vyrábala do roku 2006 a potom nastala osemročná odmlka. Dvojka debutovala minulý rok v USA a v Ženeve sa práve ukázala európska verzia.
13 4 príspevky 05.03.2015 / Milan Adámek

Crossover HR-V spočíva na globálnej platforme Honda podobne ako nový Jazz, ale ponúka vyššiu svetlú výšku a podľa výrobcov i priestrannejšiu kabínu pre cestujúcich. Po skúške sedenia tento pocit celkom nezdieľame, na zadných sedadlách je priestor skôr porovnateľný s novým Jazzom, veď aj sedadlá Magic Seats s ich dôvtipným systémom vyklápania sedákov sú rovnaké a veľmi podobná je i vnútorná šírka kabíny.

Druhá generácia HR-V bude určite oživením segmentu crossoverov 13 fotografií v galérii Druhá generácia HR-V bude určite oživením segmentu crossoverov Zdroj: Auto BILD

Na dĺžku meria HR-V 4295 milimetrov, čo je o 300 mm viac než nový Jazz. Ak ale chceme hovoriť o väčšom priestore v porovnaní s ním, tak v oblasti batožinovej kapacity. HR-V má kufor s objemom 453 litrov, ak sú sedadlá na mieste (Jazz: 354 litrov) a 1026 litrov, ak sú sedadlá poskladané (Jazz: 884 litrov).

Rázvor osí kolies je 2610 milimetrov, čo je len o 20 mm menej, než má CR-V 13 fotografií v galérii Rázvor osí kolies je 2610 milimetrov, čo je len o 20 mm menej, než má CR-V Zdroj: Auto BILD

Zaujalo nás označenie auta v tlačovej správe: „SUV in Coupé Style“ (SUV v štýle kupé) - ale strecha smerom dozadu neklesá nejako dramaticky prudko. A treba povedať, že našťastie, lebo pri týchto rozmeroch by to bolo zbytočné hazardovanie s priestorom nad hlavou.

Prekvapením je, že palubovka je iná než v Jazze, či CR-V 13 fotografií v galérii Prekvapením je, že palubovka je iná než v Jazze, či CR-V Zdroj: Auto BILD

Dozadu klesá výraznejšie len línia bočných okien a trochu k vzhľadu kupé pomáha maskovaná kľučka zadných dverí pri strešnom stĺpiku. Profil bočných okien vyzerá dynamicky, čo je v úplnom protiklade s prvou generáciou HR-V a zhoršuje výhľad vodiča smerom šikmo dozadu. Čo sa dá robiť, paráda niečo stojí.

Až tri výduchy pred spolujazdcom. Potreba alebo dizajnové ozvláštnenie? 13 fotografií v galérii Až tri výduchy pred spolujazdcom. Potreba alebo dizajnové ozvláštnenie? Zdroj: Auto BILD

Dojem z interiérových materiálov je výborný, na rozdiel od avantgardnej palubovky Civicu sa HR-V drží skôr klasiky. Zaujímavosťou je vysoko vystupujúci stredový tunel s lesklou úpravou a koženým čalúnením bokov. Radiaca páka je tak veľmi krátka. Zvláštnosťou je až trojica výduchov vetrania pred spolujazdcom.

Sedempalcový displej systému Honda Connect funguje na OS Android 13 fotografií v galérii Sedempalcový displej systému Honda Connect funguje na OS Android Zdroj: Auto BILD

Celá stredová konzola – ako je dnes zvykom – slúži sedempalcovému  dotykovému displeju systému Honda Connect. Nižší výbavový stupeň si musí vystačiť s päťpalcovým displejom. Operačným systémom je Android 4.0.4, do ktorého si môžete sťahovať aplikácie z Honda App Centre.

Základný objem kufra je 453 litrov. Za operadlami vidíte uložený kryt 13 fotografií v galérii Základný objem kufra je 453 litrov. Za operadlami vidíte uložený kryt Zdroj: Auto BILD

Integrovaná je navigácia Garmin, webový prehliadač, sociálne siete či webové rádiá. Honda Connect sa môže k ďalším prístrojom na palube pripájať cez MirrorLink, WiFi, Blueetooth, HDMI a USB port. Takže si na palube môžete vytvoriť malú mobilnú kanceláriu.

Fíha! Stredový tunel v lesklej kovovej farbe a kožou čalúnenými bokmi 13 fotografií v galérii Fíha! Stredový tunel v lesklej kovovej farbe a kožou čalúnenými bokmi Zdroj: Auto BILD

Elektronickí pomocníci sú zastúpení veľmi bohato. Európske HR-V má aktívny bezpečnostný systém, ktorý kombinuje radar s prednou a zadnou kamerou. Okrem základnej výbavovej verzie budú mať ostatné stupne dostupný Advanced Driver Assist System, ktorý pozostáva z aktívneho tempomatu, protikolízneho brzdného systému, varovania pred nárazom, varovania pred vybočením z jazdného pruhu, systému čítajúceho dopravné značky a aktívnych diaľkových svetiel.

Zadná kľučka sa ukrýva pri stĺpiku podobne ako na Civicu 13 fotografií v galérii Zadná kľučka sa ukrýva pri stĺpiku podobne ako na Civicu Zdroj: Auto BILD

Na rozdiel od americkej a japonskej verzie (tá sa volá Vesel) dostala európska len pohon predných kolies a na výber dva menšie motory. Benzínový 1.5 i-VTEC má výkon 96 kW (130 k) a naftový 1.,6 i-DTEC má výkon 88 kW (120 k). Oba agregáty budú spriahnuté buď so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo za príplatok aj s bezstupňovým automatom CVT s pádlami pod volantom.

Predné svetlomety sú úplne iné ako na americkej verzii. Majú LED diódy 13 fotografií v galérii Predné svetlomety sú úplne iné ako na americkej verzii. Majú LED diódy Zdroj: Auto BILD

Honda HR-V sa začne v Európe predávať na jeseň tohto roka. Vstupuje však do trhového segmentu, ktorý patrí v súčasnosti k najhorúcejším. Nájdeme tu napríklad: Nissan Juke, Jeep Renegade, Fiat 500X, Kia Soul, Mazdu CX-3, Opel Mokka, Ford Ecosport, Renault Captur, Peugeot 2008 alebo Škodu Yeti.


Video
Najnovšie články
Srbsko otvorilo posledný úsek tranzitného ťahu

Kým vývoj v predchádzajúcich týždňoch naznačoval aspoň nejakú úľavu, išlo len o klamlivý pokoj pred búrkou. Ropné trhy sa opäť prebrali k životu a tlačia ceny...

Benzín a nafta: Ich ceny nás budú opäť trápiť

KLEBETY TÝŽDŇA Citroën by mal v roku 2021 ukázať novú vlajkovú loď, Urus bude ešte silnejší a Mazda chystá radové šesťvalce.

Nový hybrid Ferrari a lacný elektromobil VW

Záujem obyvateľov EÚ o nové autá naďalej klesá, pravdepodobnými dôvodmi môže byť ekonomická neistota či obavy z dôsledkov brexitu. Predaj sa znížil nielen...

Európania aj v apríli nemali záujem o nové autá

Medzeru medzi dvomi doposiaľ ohlásenými motormi vypĺňa známy 2,9-litrový agregát naladený na maximálny výkon 440 konských síl.

Cayenne Coupé dostal silnejší šesťvalec

Americký prezident Donald Trump stále považuje zahraničné automobilky za škodnú a nevzdal sa nápadu zvýšiť clo. Ak by USA zvýšili clá na dovoz áut na 25...

Americké clá na autá by Nemecko vyšli miliardy

V našich testoch sa bežne zaoberáme tým, či sa oplatí investovať do extra výbavy s hodnotou okolo tisíc či dvetisíc eur. Niektorí ľudia premýšľajú v rádovo...

Neuveriteľný príplatok: Kufrík drahší než BMW
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×