Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Honda HR-V príde späť do Európy

AUTOSALÓN
Malé SUV v sériovom prevedení zaujme interiérom a novým benzínovým motorom, ktorý si vystačí bez prepĺňania.
14 3 príspevky 19.02.2015 / Marek Pokrývka

V európskych končinách segmentu SUV bola Honda dlhý čas reprezentovaná jediným typom: CR-V. Na trhoch v iných častiach planéty však ponúkala aj alternatívy, väčšie či menšie. Jedným z príkladov je typ Vezel, ktorý pôvodne debutoval na domácom trhu koncom roka 2013. Vlani japonská automobilka prezradila, že ho prinesie aj do Európy a pomenuje ho staronovým označením HR-V.

Honda HR-V v sériovom prevedení pre európske trhy 14 fotografií v galérii Honda HR-V v sériovom prevedení pre európske trhy Zdroj: Honda

Prekvapiť vie vybavením i priestrannosťou

Toto meno už niesol nevšedne tvarovaný automobil v rokoch 1998-2006, no Honda s ním vtedy veľa vody nenamútila. Nový nositeľ označenia má šance to zmeniť. Popularita malých SUV stále stúpa a model HR-V sa medzi nich vracia so silnými zbraňami. Prvou je trochu výstredný dizajn tvorený harmóniou hrán a oblín. Výrazná je maska chladiča, klesajúca strecha i línia pretínajúca bočné plochy, ktorá končí pri skrytých kľučkách zadných dverí.

Vozidlo stojí na rázvore 2 610 mm, má pôdorys 4 295 x 1 770 mm a na výšku meria 1 605 milimetrov. Od japonskej verzie sa líši iba v nepodstatných detailoch a to isté platí aj pre interiér. Ten obsahuje jednoducho tvarovanú palubnú dosku, ktorej v predstavenom vyhotovení kraľuje dotykový panel ovládania klimatizácie a displej (s uhlopriečkou päť alebo sedem palcov) skrývajúci multimediálny systém bežiaci na operačnom systéme Android. V ňom sa skrýva množstvo aplikácii a funkcií, pričom k dispozícii sú široké možnosti  konektivity vrátane rozhraní Wi-Fi a HDMI.

Na fotografiách si môžeme všimnúť aj polokožené čalúnenie a netradične tvarovaný centrálny tunel s tlačidlom elektronickej parkovacej brzdy. Vybavenie by malo okrem toho obsahovať viacero fajnovostí známych skôr z vyšších tried, ako sú napríklad automatické diaľkové svetlá, sledovania jazdných pruhov či rozoznávanie dopravných značiek.

Ponuka vybavenia pre toto vozidlo je dosť bohatá 14 fotografií v galérii Ponuka vybavenia pre toto vozidlo je dosť bohatá Zdroj: Honda

Honda HR-V stojí na rovnakej architektúre ako malý hatchback Jazz. Vďaka tomu vie príjemne prekvapiť priestrannosťou z hľadiska dĺžky i šírky. Vzhľadom na tvar strechy však máme trochu strach o hlavy zadných pasažierov. Tí sedia na vyklápacích sedadlách Magic Seats, za ktorými je batožinový priestor s objemom 453 litrov. Po sklopení operadiel je k dispozícii dovedna 1 026 litrov.

Dva motory poháňajúce prednú nápravu

V európskych končinách sa pod kapotu novinky dostanú dve motorizácie. Turbodiesel 1.6 i-DTEC s výkonom 88 kW (120 k) je dobre známy, okrem Civicu poháňa aj väčší typ CR-V. Alternatívou k nemu bude nový benzínový agregát 1.5 i-VTEC ponúkajúci 96 kW (130 k). Tento motor patrí k stále menšej skupine tých, ktoré si vystačia bez prepĺňania.

Štandardom pri oboch pohonných jednotkách je šesťstupňová manuálna prevodovka, no zážihovú verziu si bude možné vybrať aj s bezstupňovou skriňou CVT. Honda HR-V má poháňané predné kolesá, o dostupnosti verzie AWD sa v jej prípade nehovorí. V zahraničí je však tento automobil ponúkaný aj ako štvorkolka, do budúcnosti preto nemožno dostupnosť systému 4x4 vylúčiť.

HR-V bude v Európe bez pohonu 4x4, aspoň zatiaľ 14 fotografií v galérii HR-V bude v Európe bez pohonu 4x4, aspoň zatiaľ Zdroj: Honda

Prototyp automobilu sme mohli vidieť ešte na vlaňajšom autosalóne v Paríži, sériová verzia príde už začiatkom marca do Ženevy. S predajom v Európe chce japonská firma začať v letných mesiacoch. O cenových reláciách, v ktorých sa má pohybovať, zatiaľ nepadlo ani slovo. 


Video
Najnovšie články
Srbsko otvorilo posledný úsek tranzitného ťahu

Kým vývoj v predchádzajúcich týždňoch naznačoval aspoň nejakú úľavu, išlo len o klamlivý pokoj pred búrkou. Ropné trhy sa opäť prebrali k životu a tlačia ceny...

Benzín a nafta: Ich ceny nás budú opäť trápiť

KLEBETY TÝŽDŇA Citroën by mal v roku 2021 ukázať novú vlajkovú loď, Urus bude ešte silnejší a Mazda chystá radové šesťvalce.

Nový hybrid Ferrari a lacný elektromobil VW

Záujem obyvateľov EÚ o nové autá naďalej klesá, pravdepodobnými dôvodmi môže byť ekonomická neistota či obavy z dôsledkov brexitu. Predaj sa znížil nielen...

Európania aj v apríli nemali záujem o nové autá

Medzeru medzi dvomi doposiaľ ohlásenými motormi vypĺňa známy 2,9-litrový agregát naladený na maximálny výkon 440 konských síl.

Cayenne Coupé dostal silnejší šesťvalec

Americký prezident Donald Trump stále považuje zahraničné automobilky za škodnú a nevzdal sa nápadu zvýšiť clo. Ak by USA zvýšili clá na dovoz áut na 25...

Americké clá na autá by Nemecko vyšli miliardy

V našich testoch sa bežne zaoberáme tým, či sa oplatí investovať do extra výbavy s hodnotou okolo tisíc či dvetisíc eur. Niektorí ľudia premýšľajú v rádovo...

Neuveriteľný príplatok: Kufrík drahší než BMW
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×