Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mercedes triedy C: Dve nové príchute

AUTOSALÓN
Na pôde výstavy NAIAS odhalil Stuttgart céčko v novej športovej verzii aj ekologickom prevedení plug-in hybrid.
28 2 príspevky 14.01.2015 / Marek Pokrývka

Hlavným lákadlom stánku s trojcípou hviezdou na práve prebehajúcom autosalóne v Detroite je jednoznačne kontroverzný Mercedes GLE Coupé, ktorý prišiel aj v špičkovej osemvalcovej verzii. Popri nej však premiéru absolvoval taktiež umiernenejší variant so šesťvalcom a menším dôrazom na športovú stránku, pokrstený GLE 450 AMG. Ide o jedného z dvojice pilotných zástupcov novej línie modelov na polceste k „plnohodnotným“ AMG. Tým druhým sa stala rovnako označená trieda C.

Šesťvalec naladený na 367 koní

Automobilka odhalila C450 AMG s dvomi karosériami: sedan a kombi. Na prvý pohľad vyzerajú obe vozidlá v tomto prevedení takmer rovnako ako klasické modely vybavené príplatkovým dizajnovým balíkom AMG Sport. Odlišné sú iba detaily, napríklad maska chladiča s leštenými kovovými „diamantmi“ pôvodne predstavená v menšej triede A.

Mercedes C450 AMG sa v ponuke zaradí pod model C63 28 fotografií v galérii Mercedes C450 AMG sa v ponuke zaradí pod model C63 Zdroj: Mercedes

Navonok prezradia identitu takéhoto céčka aj devätnásťpalcové disky kolies so špecifickým dizajnom, zdvojené koncovky výfuku a najmä symboly AMG na predných blatníkoch. Vzadu pribudol decentný spojler. Kabína disponuje anatomickými prednými sedadlami, volantom s hrubým splošteným vencom, červenými bezpečnostnými pásmi a prešívaním čalúnenia v tej istej farbe.

Pod kapotou sa nachádza rovnaký motor ako v skôr predstavenom variante GLE 450 AMG Coupé. Ide o dvakrát prepĺňaný trojlitrový šesťvalec, ktorý zo seba dokáže vytlačiť maximálne 270 kW (367 k). Špičkový krútiaci moment 517 Nm ponúka v rozmedzí 2 000 až 4 200 otáčok.  Pohonná jednotka je spriahnutá so sedemstupňovým automatom a poháňa obe nápravy. Zadná os dostáva štandardne 67%.

Trojlitrový šesťvalec je prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel 28 fotografií v galérii Trojlitrový šesťvalec je prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel Zdroj: Mercedes

Štvordverová verzia vystrelí na stovku za 4,9 sekundy, kombíku to trvá rovných päť. Maximálna rýchlosť je v oboch prípadoch elektronických 250. Tento model sa okrem dizajnu a motorizácie vyznačujú aj posilneným podvozkom. Niektoré použité dielce zdedil od osemvalca C63, disponuje adaptívnymi tlmičmi a silnejšími brzdami, vpredu s priemerom 360 milimetrov.

Plug-in hybrid so spotrebou 2,1 litra

Kód C450 AMG však nebol jedinou novou príchuťou triedy C, ktorá v týchto dňoch debutovala na pôde výstaviska v Detroite. Stuttgart tam priniesol aj ďalší doteraz neodhalený variant. Možno ho označiť za akýsi protipól prvého spomínaného prevedenia: neprofiloval sa totiž smerom k výkonu, ale ekológii. Prezrádza to jeho označenie C350 Plug-in Hybrid.

Pre značku Mercedes ide o druhý sériový model tohto typu, predbehla ho vlajková loď S500 s normovanou spotrebou 2,8 l/100 km. O dve čísla menší automobil je podľa očakávania na papieri ešte úspornejší. Výrobca preň udáva hodnoty 2,1 litra a 48 gramov CO2 na kilometer.

Podľa papiera má tento Mercedes jazdiť za 2,1 litra 28 fotografií v galérii Podľa papiera má tento Mercedes jazdiť za 2,1 litra Zdroj: Mercedes

Namiesto šesťvalca hybridnej triedy S má novinka pod kapotou dvojlitrový štvorvalec z verzie C250 ponúkajúci nezmenené parametre 155 kW (211 k) a 350 Nm. K tomu sa pridáva elektromotor disponujúci číslami 60 kW (82 k) a 340 Nm. Trojcípa hviezda pre vozidlo udáva systémový výkon 205 kW (279 k) a krútiaci moment s maximom na úrovni 600 Nm.

Tieto parametre stačia sedanu na akceleráciu 0-100 km/h za 5,9 sekundy a dosiahnutie 250 km/h. Kombi je na stovku o tri desatinky pomalšie a nad 246 km/h sa nedostane. Už spomínaná spotreba 2,1 l/100 km je pre oba exempláre zhodná. Akumulátor uložený pod podlahou batožinového priestoru navyše umožňuje aj čisto elektrickú prevádzku do vzdialenosti 31 kilometrov.

Plné nabitie z domácej zásuvky by malo trvať dve hodiny 28 fotografií v galérii Plné nabitie z domácej zásuvky by malo trvať dve hodiny Zdroj: Mercedes

Inštalácia batérie  s kapacitou 6,2 kWh a hmotnosťou 100 kilogramov ubrala slušný kus batožinového priestoru. Sedan disponuje v tejto verzii objemom 335 litrov, kombi ponúkne o pätnásť litrov viac. Pozitívne je, že zachovaná zostala možnosť sklopenia zadných  operadiel do roviny. Ako napovedá označenie auta, energiu dokáže čerpať aj zo siete. Prístup k akumulátoru je cez viečko v zadnom nárazníku. Plné nabitie cez klasickú domácu zásuvku by malo zabrať dve hodiny.

Mercedes už v minulosti prezradil, že plánuje upraviť  nielen označenia niektorých typov, ale aj variantov pohonu. Hybridná trieda C sa teda pravdepodobne dostane do obchodov so štítkom C350e. V predaji sa má objaviť od marca, cenu zatiaľ automobilka nespresnila. K dostupnosti modelu C450 AMG sa ešte nevyjadrila, no na trhu by sa mal objaviť v najbližších mesiacoch.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Strešné boxy: Na čo si pri nich dávať pozor?

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm...

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení

Projekt cesty pod Dunajom v dunajskostredskom okrese by mal byť dokončený v roku 2022. Nový prejazd budú môcť využívať nielen autá, ale aj chodci a cyklisti.

Cesta pod Dunajom vo Vojke bude otvorená v roku 2022

Obľuba SUV, najmä tých kompaktných, neustále rastie. V prvom štvrťroku prvýkrát tvorili viac než tretinu predaných vozidiel a ich predaj bude aj naďalej...

Nemci čoraz viac obľubujú kompaktné SUV

Napätie medzi USA a Iránom sa priostruje, čo priamo ovplyvňuje ceny ropy a po určitom omeškaní aj ceny palív na našich čerpačkách. Hoci zatiaľ palivá zlacňujú,...

Ceny benzínu a nafty: Dovolenky sa predražia

Ziskovosť a tržby automobiliek v celom svete klesajú a ich budúcnosť bude závisieť od investícií do nových technológií a vzájomnej spolupráce. Podľa Ernst &...

Ziskovosť automobiliek klesá, trh čaká veľké upratovanie

Rozvoj elektromobility je nezastaviteľný, s čím súvisí aj rozširujúca sa sieť nabíjacích staníc. Doba však ešte nie je tak ďaleko, aby sa dali nabíjačkou aj...

Hanba na sto rokov: Nabíjačkou fúkali kolesá
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×