Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mercedes GLE Coupé v svalnatej verzii

AUTOSALÓN
Priamy konkurent BMW X6 M dostal do vienka dizajn i motor známy z výkonného modelu E63 AMG. Na stovku zrýchli za 4,2 sekundy.
9 7 príspevkov 12.01.2015 / Marek Pokrývka

Koncom minulého týždňa sa Mercedes priznal, že okrem klasických prevedení nového typu GLE Coupé prinesie na autosalón NAIAS aj špičku označenú kódom 63 i logom AMG. Dnes sa brány výstavy otvorili a športovo koncipovaná verzia tohto SUV absolvovala premiéru medzi prvými.

Mercedes v Detroite predstavil model GLE63 S Coupé 4Matic 9 fotografií v galérii Mercedes v Detroite predstavil model GLE63 S Coupé 4Matic Zdroj: Mercedes

Ako sme už mohli vidieť na pilotnom videu, nekonvenčne tvarované vozidlo odpovedajúce na BMW X6 dostalo charakteristické dizajnové prvky. V prvom rade to znamená predný nárazník s veľkými chladiacimi otvormi a výraznou centrálnou priečkou. Ten pôvodne na svet priniesol model E63 AMG. Taktiež to platí pre štvoricu lichobežníkových výfukových koncoviek. Vozidlo s kompletným označením Mercedes GLE63 S Coupe 4Matic má okrem toho vlastný dizajn masky chladiča a kolies. Tie majú priemer dvadsaťdva palcov a pneumatiky s rozmermi 285/40 R22. Zadné plášte majú šírku až 325 mm.

S vyššie spomínaným Éčkom spája svalnatú novinku aj srdce. Klebety o použití čerstvého štvorlitrového osemvalca sa nepotvrdili, Affalterbach siahol po overenom agregáte so zdvihovým objemom 5,5 litra. Ide o rovnakú verziu motora, akú poznáme z výkonnejšej triedy E so štítkom AMG. Dvakrát prepĺňaný agregát dosahuje výkon 430 kW (585 k) a krútiaci moment 800 Nm.

Nekonvenčne tvarované SUV stavilo na overený osemvalec 9 fotografií v galérii Nekonvenčne tvarované SUV stavilo na overený osemvalec Zdroj: Mercedes

Táto porcia sily je dostatočná na to, aby vyše dvojtonový Mercedes rozbehla na stovku za 4,2 sekundy. Identický čas je uvádzaný Bavormi v prípade priameho konkurenta BMW X6 M. Zásluhy na svižnej akcelerácii má nielen motor, ale aj sedemstupňový automat AMG Speedshift a pohon všetkých kolies. Maximálna rýchlosť vozidla je už obligátne obmedzená na hodnotu 250 km/h.

Rýchlu masu kovu zastavuje špecifický brzdový systém, ktorého červené strmene hryzú do perforovaných kotúčov s priemerom 390 a 345 milimetrov. GLE Coupe má v tejto výkonnej verzii aj špecificky naladený adaptívny podvozok či riadenie. Technologické vybavenie obsahuje viacero jazdných prvkov, ktorých cieľom je oklamať fyzikálne zákony súvisiace s hmotnosťou. Medzi ne patria označenia AMG Ride Control či Active Curve System.

Podvozok a jazdné systémy sa snažia oklamať fyzikálne zákony 9 fotografií v galérii Podvozok a jazdné systémy sa snažia oklamať fyzikálne zákony Zdroj: Mercedes

Interiér prevedenia AMG sa vyznačuje klasickou bižutériou ako sú obklady, podklady prístrojov či volant. Nechýbajú sedadlá so slušným bočným vedením. Vybavenie je už sériovo pomerne bohaté. V súčasnosti nevedno, koľko si bude Mercedes pýtať za možnosť usadnúť do tejto kabíny. Príbuzný model ML63 AMG sa u nás predáva od 111-tisíc eur, novinka takmer iste presiahne 120-tisícovú hranicu.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Sú vaše pneu bezpečné? Takto si to viete overiť

Podľa nemeckých médií plánuje Volkswagen vybudovať v Turecku novú fabriku, ktorá má vyrábať modely viacerých koncernových značiek.

Volkswagen plánuje vybudovať v Turecku nový závod

Milovníci automobilov značky Volkswagen by si mali nachystať približne 100 eur. Nemecký gigant do ponuky uvádza novinku, ktorá je vystrihnutá zo sveta...

Novinka VW: Nečakaná vychytávka z Bentley

Napriek revolučným zmenám v technológiách existuje staré pravidlo, ktoré stále platí: nové autá sa musia opatrne zajazdiť. Spôsob, akým sa to udeje, nemožno...

Nevedomé chyby: Ako správne zajazdiť auto?

Začiatkom septembra spoznáme nástupcu kontroverzného malého SUV. Ponechá si viaceré charakteristické rysy, no môže vyzerať príťažlivejšie.

Nissan avizuje Juke druhej generácie

Rakúsko prvýkrát prekonalo päťmiliónovú hranicu v počte registrácií nových vozidiel za jeden polrok.

V Rakúsku bolo zaregistrovaných vyše päť miliónov áut

Jedinou potešujúcou správou v súčasnom vývoji cien palív je asi fakt, že stále tankujeme lacnejšie než pred rokom. Všetko však naznačuje tomu, že to dlho...

Benzín a nafta: Všetky faktory tlačia ceny nahor
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×