Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Audi Q7: Generácia číslo dva

AUTOSALÓN
Luxusné SUV vyrábané v Bratislave schudlo až 325 kilogramov. V ponuke sa objaví aj ako plug-in hybrid.
21 20 príspevkov 12.12.2014 / Marek Pokrývka

Internetové servery z nemeckého Ingolstadtu nám dnes naservírovali oficiálnu premiéru modelu Audi RS3 Sportback, no uniklo z nich aj čosi ďalšie. Niečo, čo sa na svetlo sveta pravdepodobne ešte dostať nemalo. Reč je o druhej generácii typu Q7, ktorej fotografie vyplávali z digitálnych vôd. Automobilka krátko na to vyložila karty na stôl a vozidlo kompletne predstavila.

Druhá generácia Audi Q7 na oficiálnych fotografiách 21 fotografií v galérii Druhá generácia Audi Q7 na oficiálnych fotografiách Zdroj: Audi

Známa silueta s novou tvárou

Na oficiálnych záberoch môžeme vidieť, že svojou siluetou sa kvé-sedmička výrazne nezmenila, je však o niečo hranatejšia a nepôsobí tak objemne. Jej tvár má podobné línie ako predná časť zmodernizovaného typu Q3, no šesťuholníkovú masku chladiča lemujú svetlá Matrix LED. Tie nebudú štandardom, okrem nich majú byť v ponuke aj klasické diódy a xenónové výbojky. Odkazom na minulosť sú výrazne klenuté blatníky i veľké odrazky v zadnom nárazníku.

Navonok pôsobí toto Audi o niečo štíhlejšie a jeho rozmery to potvrdzujú. Žiadne výrazne scvrkávanie sa však nekonalo, rozdiely sa rátajú v desiatkach milimetrov. Luxusné SUV meria na dĺžku 5,05 metra a rázvorom podlieza trojmetrovú hranicu iba o centimeter. Šírka automobilu je úctyhodných 197 cm, na výšku meria 174 centimetrov. Štandardne stojí na osemnásťpalcových diskoch kolies, v príplatkovom cenníku však figurujú aj dvadsaťjednotky. Svetlá výška novinky je 235 mm, stratiť by sa teda nemala ani mimo spevneného povrchu.

Základný tvar kvé-sedmičky sa veľmi nezmenil 21 fotografií v galérii Základný tvar kvé-sedmičky sa veľmi nezmenil Zdroj: Audi

Vo vnútri je vozidlo kompletne nové. Kabína je sedemmiestna, pričom sedadlá v druhom rade možno pozdĺžne posúvať v rozmedzí 110 milimetrov. Automobilka uvádza, že interiér je vo všetkých smeroch priestrannejší než bol. Batožinový priestor ponúka pri plnom obsadení objem 295 litrov, v päťmiestnej konfigurácii je to až 890 litrov. Po sklopení zadných sedadiel je k dispozícii celých 2 075 litrov pre náklad. Štandardom sú elektricky ovládané piate dvere, na želanie poslúchajúce aj gestá.

 

Interiér si osvojil palubnú dosku s výraznou horizontálnou orientáciou, trochu pripomínajúcu Volkswagen Passat ôsmej generácie. Pred vodičom môže za príplatok sídliť digitálny prístrojový panel, ktorý mal pôvodne premiéru v Audi TT. V nástupcovi aktuálneho typu Q7 však nie je jediným displejom, na palubovke ho dopĺňa výsuvná obrazovka centrálneho systému MMI. Tá je spojená s dotykovou plôškou pred voličom prevodovky.

Multimediálne vybavenie môže byť skutočne bohaté. Natlačené exempláre sa budú môcť pýšiť internetovým pripojením štandardu LTE, rôznymi aplikáciami, rozhraním Wi-Fi, tabletmi pre zadných pasažierov, audiosystémom Bang & Olufsen s 23 reproduktormi a tiež množstvom ďalších bezpečnostných i komfortných prvkov. Adaptívny tempomat vie v spolupráci so systémom udržiavania jazdného pruhu prevziať kontrolu v zápchach, samozrejmosťou sú rôzne senzory a kamery.

Palubná doska trochu pripomína Volkswagen Passat 21 fotografií v galérii Palubná doska trochu pripomína Volkswagen Passat Zdroj: Audi

Na niektorých trhoch aj s dvojlitrom

Najpodstatnejšou technickou informáciou je prechod na modulárnu platformu MLB Evo, ktorá je väčším súrodencom koncernovej architektúry MQB. Kvé-sedmička vďaka nej naozaj výrazne schudla, automobilka uvádza medzigeneračný rozdiel až 325 kilogramov. Pevnou súčasťou techniky bude osemstupňová automatická prevodovka a pohon oboch náprav quattro.

Paleta motorov sa výrazne nezmení, ťažisko tvoria naďalej trojlitrové šesťvalce. V našich končinách bude pravdepodobne najpopulárnejšou voľbou diesel 3.0 TDI, ktorý ponúkne maximálny výkon 200 kW (272 k) a krútiaci moment 600 Nm. Benzínovou alternatívou je variant 3.0 TFSI s parametrami 245 kW (333 k) a 440 Nm. Zážihová verzia je skôr na stovke: stačí jej na to 6,1 sekundy oproti 6,3 sekundám naftového prevedenia. Maximálna rýchlosť je zhodne 250 km/h. Kombinovaná spotreba je podľa papierových údajov 5,7 l/100 km, resp. 7,7 l/100 km v prípade benzínu.

Luxusné SUV medzigeneračne schudlo až 325 kg 21 fotografií v galérii Luxusné SUV medzigeneračne schudlo až 325 kg Zdroj: Audi

Portfólio má neskôr obohatiť slabšia verzia vznetového agregátu naladená na hodnoty 160 kW (218 k) a 500 Nm. Pre niektoré trhy bude v ponuke aj ďalší benzín: dvojlitrový štvorvalec. Motor 2.0 TFSI s výkonom 185 kW (252 k) a krútiacim momentom 370 Nm je určený najmä pre Áziu a USA.

V predaji sa počas budúceho roka objaví aj model Q7 e-tron. Ide o plug-in hybrid využívajúci naftový šesťvalec. Spaľovacia jednotka je naladená na 190 kW (258 k), elektromotor k tomu pridáva 94 kW (128 k). Audi pre vozidlo uvádza systémové parametre 275 kW (373 k) a 700 Nm. Hybrid má zrýchliť na stovku za šesť sekúnd a dosiahnuť 225 km/h. Má byť pritom schopný čisto elektrickej prevádzky, batéria s kapacitou 17,3 kWh by mala stačiť na dojazd 56 kilometrov. V kombinovanom režime dosahuje tento variant spotrebu 1,7 l/100 km a emisie CO2 nižšie než 50 gramov na kilometer.

Podvozok je kompletne vyladený a okrem štandardného prevedenia s oceľovými pružinami bude v ponuke aj s adaptívnymi vzduchovými vankúšmi. Ďalšou príplatkovou fajnovosťou je možnosť riadenia zadných kolies. Tie sa môžu natáčať v rozmedzí piatich stupňov, podľa rýchlosti buď v protismere pohybu predných alebo súhlasne s nimi. Pre luxusné SUV je takýto systém novinkou.

Nástupca aktuálneho Audi Q7 sa bude opäť vyrábať v Bratislave 21 fotografií v galérii Nástupca aktuálneho Audi Q7 sa bude opäť vyrábať v Bratislave Zdroj: Audi

Výroba v Bratislave po boku bratov

Živé odhalenie nového Audi Q7 sa odohrá zhruba o mesiac na výstave NAIAS v Detroite. Na domácom trhu sa bude dať druhá generácia tohto typu objednať počas jari s cenami začínajúcimi na hranici 61-tisíc eur. Výroba bude opäť prebiehať v Bratislave. Po boku Q7 sa v slovenskej metropole neskôr budú produkovať aj ďalšie bratské modely na platforme MLB Evo: Porsche Cayenne a Volkswagen Touareg. Potvrdené je už aj to, že z bratislavskej fabriky budú pochádzať karosérie príbuzného SUV Bentley. 

Facebook like button

Focus Media

Video
Najnovšie články
Nemecké automobilky žiadajú vládu o väčšiu podporu

Návrat Land Roveru Defender patrí medzi najočakávanejšie automobilové udalosti nadchádzajúcej automobilovej jesene. Auto, ktoré pribudne do portfólia modelov...

Nové auto zo Slovenska: Únik ukázal ikonu z Nitry

Nepochopiteľný skrat na českej D1 mohol viesť ku tragickej dopravnej nehode. Dezorientovaný vodič červeného Citroënu si to namieril rovno do protismeru, kamión...

Skrat na D1: Drámu v ČR takto vyriešila polícia

Bratislavský primátor Matúš Vallo má pripravený upravený návrh parkovacej politiky, ktorý ešte tento týždeň predloží poslancom mestského zastupiteľstva...

Parkovacia politika Valla: Poznáme finálne detaily

Dovolenkové obdobie je na spadnutie a mnohí vodiči pri balení používajú strešné boxy. Tie sa však výrazne líšia. Poradíme vám, ako vybrať správny a na čo dať...

Strešné boxy: Na čo si pri nich dávať pozor?

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm...

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení

Projekt cesty pod Dunajom v dunajskostredskom okrese by mal byť dokončený v roku 2022. Nový prejazd budú môcť využívať nielen autá, ale aj chodci a cyklisti.

Cesta pod Dunajom vo Vojke bude otvorená v roku 2022
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×