Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Mercedes C220 kombi: Sila DNA

Rovnaký pohon, ale odlišná karoséria, podvozok i vyhotovenie. Čo na tieto rozdiely hovorí kombi strednej triedy s trojcípou hviezdou na čele?
34 17 príspevkov 24.11.2014 / Marek Pokrývka

Segment strednej triedy je konkurenčne tvrdý, no pre prémiové automobilky je tým najlepšie zarábajúcim. Ponúkať v ňom kombi preto možno považovať za povinnosť. Tento fakt neodignoroval ani Mercedes, ktorý rodinne orientované céčko odhalil  pol roka po debute sedanu.

Mercedes C220 BlueTec s karosériou kombi 34 fotografií v galérii Mercedes C220 BlueTec s karosériou kombi Zdroj: Marek Pokrývka

Prvý karosársky variant sme už podrobili dôkladnej redakčnej skúške, teraz prišiel rad na rodinne zameraný kúsok. Do rúk sa nám opäť dostala zatiaľ najsilnejšia naftová motorizácia kombinovaná s automatom, no od predchádzajúceho sa vozidlo líšilo vo viacerých smeroch.

Športovejší dizajn a praktickejší kufor

Rozdiely sú viditeľné na prvý pohľad. Zadná časť s horizontálne orientovanými svetlami je celkom nová, pričom jej línie sú skôr dizajnové než rýdzo objemové. Druhý nami testovaný kúsok aktuálnej triedy C sa okrem toho vyznačoval balíkom AMG Sport. V rámci neho dostal nové nárazníky: vpredu s lešteným kovovým spojlerom, vzadu s lakovanou imitáciou difúzora a falošnými výfukovými koncovkami. Súčasťou dynamického efektu sú aj pekné devätnásťpalcové disky kolies s mnoholúčovým dizajnom a čiernym vnútrom.

Po presune do interiéru na nás čakali sedadlá s výraznejším bočným vedením, plus čalúnenie čiernou umelou kožou doplnené klavírnym lakom a hliníkom. Vyhotovenie kabíny na nás pôsobilo rovnako kvalitne ako v minulosti, v rámci triedy ho stále radíme na vrchol. Opakujeme, že hanbiť sa nemusí ani pred drahšími autami. Mimochodom, ako sme predpokladali pri našom prvom teste, na používanie dotykovej plôšky multimediálneho systému sme si teraz zvykali o niečo ľahšie.

Z hľadiska priestoru sme vpredu nezaznamenali zmeny, vzadu sediaci sa mohli tešiť štedrejšej ponuke miesta pre frizúru. Rozdiel však nie je taký dramatický ako by sa mohlo zdať. Platí to aj pre batožinový priestor. Oproti sedanu má kombi iba o desať litrov viac, no profituje z takmer celkom zarovnanej nakladacej hrany a väčšieho otvoru piatych dverí.

Kufor nie je obrovský, ale je prakticky riešený 34 fotografií v galérii Kufor nie je obrovský, ale je prakticky riešený Zdroj: Marek Pokrývka

Páčilo sa nám riešenie rolety na kufri, ktorá sa po jeho otvorení (v našom prípade elektrickom) automaticky zdvihla do polohy umožňujúcej bezproblémový prístup dovnútra. Pochváliť musíme aj riešenie sklápania zadných sedadiel, ktoré je po prvýkrát elektrické. V skutočnosti nejde o žiadnu dramatickú novinku. Pomocou tlačidiel na okrajoch kufra alebo sedačiek sa aktivujú maličké elektromotory, ktoré zabezpečia uvoľnenie operadiel a tie idú následne takmer do roviny.

Absenciu vzduchového podvozka je cítiť

Ako to už býva, objemnejšia zadná časť sa prejavila na celkovej tuhosti karosérie. Z panelov interiéru sme občas zaregistrovali pazvuky, ktoré sme si pri sedane nevšimli. Nešlo však o nič výrazné, o mäkkej konštrukcii nemôže byť reč. Ani na jazdných vlastnostiach sme rozdielne tvarovanie automobilu nepocítili. Jediným poznávacím znamením tak bola akustika.

BANNER300

Podstatne väčší rozdiel medzi dvojicou urobil podvozok. Kým v minulosti testovaný sedan bol vybavený príplatkovými vzduchovými vankúšmi, kombi so športovým dizajnom stavilo na klasické pružiace jednotky. V spolupráci s devätnásťpalcovými diskami kolies to vyústilo v citeľné zníženie pohodlia. Pri porovnaní so súpermi je komfort tohto modelu stále dobrý, no bezkonkurenčná ladnosť a perfektné žehlenie nerovností s podvozkom Airmatic je predsa len o triedu inde.

S podvozkom Airmatic je Céčko citeľne komfortnejšie, tu nám citeľne chýbal 34 fotografií v galérii S podvozkom Airmatic je Céčko citeľne komfortnejšie, tu nám citeľne chýbal Zdroj: Marek Pokrývka

Nemohli sme si pomôcť, ale naladením týchto partií nám kombík trochu pripomínal bavorského súpera. Našťastie, nešlo len o stránku komfortu. Aj pri preverení jazdnej dynamiky či ovládateľnosti nám šiel na jazyk Mníchov, céčko je skutočne dobre vyladené a stopu drží ako pribité. Zameranie na zážitok z jazdy však nie je až také nekompromisné ako pri BMW.

Známy naftový štvorvalec s automatom

Ako sme už naznačili v úvode, pod kapotou kombi pracovala rovnaká technika, s akou sme sa už stretli v minulosti. Za štítkom C220 BlueTec možno nájsť naftový štvorvalec so zdvihovým objemom 2,1 litra, ktorý dosahuje maximálny výkon 125 kW (170 k) a krútiaci moment 400 Nm. V našom prípade komunikoval so sedemstupňovým automatom.

Pri automate je stredová konzola venovaná schránke 34 fotografií v galérii Pri automate je stredová konzola venovaná schránke Zdroj: Marek Pokrývka

Vzhľadom na známe prvky pohonného reťazca nás dynamika neprekvapila. Nakoľko rodinne orientovaný model váži iba o 45 kilogramov viac než sedan, na jeho jazdnom charaktere sa to výrazne neprejavilo. Akcelerácia tohto modelu je pre bežné potreby viac než dostatočná a srdce auta sa vie celkom slušne vyrovnať aj s naloženým kufrom, čo je pri kombíku dôležité.

Rozdielne pocity sme neočakávali ani pri meraní spotreby. Odlišná aerodynamika i stav zabehnutia naftového motora sa však na nej trochu prejavili. V meste jazdil diesel o tri deci smädnejšie s výsledkom 6,5 litra. Na diaľnici pribudli dva dieliky, vo finále sme dosiahli apetít 5,6 l/100 km. Identické číslo ako v minulosti sa nám podarilo namerať počas vidieckeho brázdenia ciest: 4,8 litra na sto kilometrov.

Facebook like button

Radšej Airmatic než devätnástky

Cenník sa o rodinne zameranom variante vyjadruje jasnou rečou: za viac miesta nad hlavou zadných pasažierov a praktickejší batožinový priestor si zákazníci priplatia 1 400 eur. Znamená to štartovaciu priečku 35 190 eur, v prípade nami testovanej motorizácie a automatickej prevodovky je to 42 558 eur. Príplatkové vybavenie k tomu pridalo ďalších vyše 17-tisíc.

Za športové vyhotovenie kombíka si zákazníci priplatia 34 fotografií v galérii Za športové vyhotovenie kombíka si zákazníci priplatia Zdroj: Marek Pokrývka

Ak by to bolo na nás, pokojne by sme vymenili krásne devätnásťpalcové disky za kolesá o palec menšie kúsky a ich cenu radšej zainvestovali do vzduchového podvozka (1 428 eur). Jazdné vlastnosti céčka sú aj s ním výborné a na úrovni pohodlia je táto zmena naozaj citeľná.

Praktickejšia verzia céčka má silnú DNA

Po predchádzajúcom teste sedanu sme vyniesli verdikt o kvalitných génoch, ktoré vozidlo zdedilo od väčších súrodencov, najmä vlajkovej lode triedy S. Prejavilo sa to aj na variante kombi. Príplatok za praktickejší batožinový priestor a elektrické sklápanie sedadiel nie je priepastný a trieda C pôsobí aj v praktickejšej verzii dynamicky. Silná DNA sa nezaprela.

Kliknite pre zobrazenie tabuľky s kompletnými parametrami testovaného automobilu

Focus Media

Video
Najnovšie články
Nemecké automobilky žiadajú vládu o väčšiu podporu

Návrat Land Roveru Defender patrí medzi najočakávanejšie automobilové udalosti nadchádzajúcej automobilovej jesene. Auto, ktoré pribudne do portfólia modelov...

Nové auto zo Slovenska: Únik ukázal ikonu z Nitry

Nepochopiteľný skrat na českej D1 mohol viesť ku tragickej dopravnej nehode. Dezorientovaný vodič červeného Citroënu si to namieril rovno do protismeru, kamión...

Skrat na D1: Drámu v ČR takto vyriešila polícia

Bratislavský primátor Matúš Vallo má pripravený upravený návrh parkovacej politiky, ktorý ešte tento týždeň predloží poslancom mestského zastupiteľstva...

Parkovacia politika Valla: Poznáme finálne detaily

Dovolenkové obdobie je na spadnutie a mnohí vodiči pri balení používajú strešné boxy. Tie sa však výrazne líšia. Poradíme vám, ako vybrať správny a na čo dať...

Strešné boxy: Na čo si pri nich dávať pozor?

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm...

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení

Projekt cesty pod Dunajom v dunajskostredskom okrese by mal byť dokončený v roku 2022. Nový prejazd budú môcť využívať nielen autá, ale aj chodci a cyklisti.

Cesta pod Dunajom vo Vojke bude otvorená v roku 2022
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×