Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Chevrolet ukázal techniku nového Voltu

VIDEO
Vozidlo by malo byť v druhej generácii ľahšie a efektívnejšie, vďaka čomu má ponúknuť lepšiu akceleráciu a väčší dojazd.
4 29.10.2014 / Marek Pokrývka

Automobilov kategórie plug-in hybrid je stále viac, no žiaden z nich zatiaľ nedosiahol výrazný komerčný úspech. Za vinu to možno dávať vysokej kúpnej cene. Najpredávanejším zástupcom tejto triedy je Chevrolet Volt, ktorý sa spolu so sesterským modelom Opel Ampera začal predávať na prelome rokov 2010 a 2011. Aktuálne už koncern General Motors dodal vyše 80-tisíc kusov, čo je na tento segment naozaj veľa. Ešte viac si spoločnosť sľubuje od druhej generácie.

Chevrolet predviedol pohon modelu Volt druhej generácie 4 fotografií v galérii Chevrolet predviedol pohon modelu Volt druhej generácie Zdroj: Chevrolet

Americký gigant už prezradil, že ju predvedie na januárovom autosalóne v Detroite. To však nie je všetko. GM vypustilo von viacero detailov o technickej stránke nového Voltu. Jeho srdcom bude opäť pohonný reťazec pomenovaný Voltec. Predstavitelia automobilky však  zdôrazňujú, že ide o nanovo vyvinutý systém, nie iba vylepšenie toho súčasného.

BANNER300

Uprostred auta bude znovu batéria v tvare písmena T, no oproti tej aktuálnej má mať o dvadsať percent vyššiu kapacitu. Zároveň schudne trinásť kilogramov. Akumulátor bude dodávať šťavu dvom elektromotorom, ktoré majú ubrať z hmotnosti ďalších 45 kg a byť efektívnejšie v rozmedzí 5 až 12%. Aj ďalšie opatrenia majú prispieť k tomu, aby bolo vozidlo ľahšie. Jeho akcelerácia by sa tak mohla zlepšiť o pätinu a výrazne predĺžiť sa má dojazd na jedno nabitie. Aktuálny model Volt dokáže absolvovať bez dobíjania okolo 60 kilometrov.

Popri elektrických častiach sa zmení aj spaľovacia jednotka 4 fotografií v galérii Popri elektrických častiach sa zmení aj spaľovacia jednotka Zdroj: Chevrolet

Zmenou má prejsť aj benzínový motor slúžiaci na predĺženie akčného rádia. Pôjde o štvorvalec so zdvihovým objemom 1,5 litra a zatiaľ neznámym výkonom. Spaľovacia jednotka však má mať kompresný pomer až 12,5:1 a využiť priame vstrekovanie paliva, variabilnú olejovú pumpu i recirkuláciu výfukových plynov. Na ďalšie detaily si ešte musíme počkať.


Video
Najnovšie články
Karoq Velo: Originálna Škoda pre cyklistov

Renault v posledných dňoch zaznamenal poriadnu expanziu čerstvých modelov a to dokonca nechtiac. Na verejnosť sa dostali informácie a fotky tajných...

Renault: Tajné novinky odhalila séria únikov

V sobotu sa bude konať inaugurácia Zuzany Čaputovej do funkcie prezidentky SR bude časť centra Bratislavy uzatvorená, a to aj pre rezidentov.

Pre inauguráciu prezidentky uzatvoria centrum Bratislavy

Napätie medzi Renaultom a Nissanom sa naplno prejavilo po zatknutí Carlosa Ghosna a neúspešné rokovania o fúzii s Fiat Chrysler ho ešte vystupňovali.

V aliancii Renault-Nissan to vrie, napätie sa stupňuje

Polícia v Británii uvádza do testovacej prevádzky novú technológiu. Z pohľadu bežného vodiča ide o radary, tie však prekvapivo nebudú merať rýchlosť. Na čo sa...

Rýchlosť merať nebudú: Nové radary v nasadení

O Škode Kamiq od svetovej premiéry príliš nepočuť, jej príchod na trh sa však blíži. Dnes sme spoznali prvé detaily z cenníka českého crossoveru.

Najlacnejšie SUV Škody: Prvé detaily o cenách

Česká Škoda je u nás stále obľúbená, čo dokazujú aj májové predajné čísla. Nanešťastie tento úspech nedokázal vykompenzovať prepad predaja v Ázii.

Škode sa v máji darilo horšie, problém nastal v Číne
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×