Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Jazdená Mazda 6 kombi: Pozor, hrdza!

Pre neadekvátne šetrenie a slabú protikoróznu ochranu má Mazda 6 prvej generácie päťkrát väčší problém s hrdzou, než je priemer.
11 21 príspevkov 25.10.2014 / Ladislav Malák

Kolegyňa Nadine z grafického oddelenia nemeckej redakcie AUTO BILD čakala bábo a rozhodla sa preto, že si chce kúpiť jazdený kombík. Hoci kolegovia redaktori, špecialisti na jazdenky, jej chceli byť strašne nápomocní, oblial ich studený pot v momente, keď zahlásila, po akom kombi túži: Mazda 6.

Mazda 6: krásna, dobrá... ale iba kým sa nevyvezie na zdvihák a neukáže brucho 11 fotografií v galérii Mazda 6: krásna, dobrá... ale iba kým sa nevyvezie na zdvihák a neukáže brucho Zdroj: redakcia

Prečo toľká panika? Nuž preto, že v roku 2002 na trh uvedený nástupca spoľahlivého modelu 626 má jeden vážny problém: koroduje. Autá z prvých piatich rokov výroby už takmer nestretnete a aj z ďalších dvoch ročníkov majú mnohé problém na technickej kontrole pre hrdzavejúce nosné časti konštrukcie.

Je to veľmi smutné, pretože Mazda 6, a práve s kombi karosériou, vyzerá veľmi k svetu. Navyše si v porovnávacích testoch poradila aj s takými súpermi ako VW Passat. A frustrácia pokračuje aj z dôvodu, že inak táto Mazda nezostáva nič dlžná vysokej reputácii svojej značky v oblasti spoľahlivosti.

Šestkovému kombíku dokázal v porovnávacích testoch podľahnúť aj VW Passat 11 fotografií v galérii Šestkovému kombíku dokázal v porovnávacích testoch podľahnúť aj VW Passat Zdroj: redakcia

Benzínovým motorom sa problémy poctivo vyhýbali a ak sa sem tam nejaké vyskytli, tak to bola povedzme len porucha lambda sondy alebo zakarbónované komponenty škrtiacej klapky. Aj naftovým agregátom sa darilo dobre, až na občasné zriedenie oleja v mestskej premávke, prípadne typickú poruchu agregátov s čip-tuningom motora: zničené turbodúchadlo. Predná náprava sa ohlásila buchotom často až pri tučných šesťmiestnych kilometrových kontách.

Lenže čo z toho, že je auto technicky spoľahlivé, keď má prežraté plechy? Mazda nerozumne pre pár decilitrov ušetrenej konzervačnej hmoty na jednom aute radšej riskovala reputáciu celej značky. A tak predpokladáme, že tento nešťastný kombík vyškrtne zo zoznamu svojich kandidátov nielen naša grafička Nadine.

Typické servisné problémy

Po mechanickej stránke je Mazda 6 veľmi spoľahlivá a väčšina porúch je skôr sporadická, než typická. Týka sa to napríklad hlučného uloženia kolies prednej nápravy, alebo poškodeného synchronizačného krúžku tretieho prevodového stupňa, ktorý potom drhne. K menším nepríjemnostiam patrila zaseknutá krycia roletka batožinového priestoru či kondenzovaná voda z klimatizácie v interiéri.

Jediný často sa vyskytujúci problém, ale zato riadny: podlaha desaťročného auta je takmer celá hrdzavá 11 fotografií v galérii Jediný často sa vyskytujúci problém, ale zato riadny: podlaha desaťročného auta je takmer celá hrdzavá Zdroj: redakcia

Do roku 2007 sa majitelia sťažovali aj na slabé vyhrievanie alebo pokazené výškové nastavovanie sedadiel. V rokoch 2002 a 2003 prebehla zvolávacia akcia na airbag spolujazdca. A pri všetkých motoroch sa mohli vyskytnúť problémy s hlučnými napinákmi remeňov. Trochu zlostili aj predné svetlá, nastavením a zanesenou optikou.

Technické údaje – Mazda 6 kombi 2.0i - 2004
Motor
Radový štvorvalec vpredu pozdĺžne
Ventily / vačkové hriadele
4 na valec / 2
Zdvihový objem
1999 cm3
Výkon
104 kW (141 k) pri 6000 ot/min
Krútiaci moment
181 Nm pri 4100 ot/min
Max. rýchlosť
202 km/h
Zrýchlenie 0–100 km/h
9,9 s
Prevodovka / pohon
Päťstupňová manuálna / predné kolesá
Objem nádrže / palivo
64 l / benzín
Dĺžka / šírka / výška
4700 / 1780 / 1480 mm
Batožinový priestor
550 / 1712 l
Pohotovostná / užitočná hmotnosť
1415 / 525 kg

Vo vyššom veku sa vyskytovali problém s opotrebovanými guľovými čapmi  náprav, aj preto, že sa pod manžety dostala hrdza. Na puzdrách priečnych ramien sa začali objavovať praskliny čo sa prejavilo hlučnosťou. No a potom už spomenutý hlavný problém: hrdza. Tá sa rozliezala po celej podlahovej časti karosérie, pre nedostatočnú konzerváciu.

BANNER300

Testovacie vozidlo, jazda a verdikt

Naším testovacím autom je Mazda 6 kombi s benzínovým dvojlitrom. Pochádza zo spoľahlivého zdroja, má desať rokov a exkluzívne plnú výbavu. Jediný predošlý majiteľ najazdil necelých 107 tisíc kilometrov. A pýta si 4900 eur. Zatiaľ to všetko vyzerá dobre. Až na hrdzu. Testovacia jazda musí počkať, najprv ideme s autom na zdvihák. A to, čo vidíme, nás nepoteší....

Hrdza pôsobí aj druhotné nepríjemnosti: cez manžety sa dostane ku guľovým kĺbom a skracuje im životnosť 11 fotografií v galérii Hrdza pôsobí aj druhotné nepríjemnosti: cez manžety sa dostane ku guľovým kĺbom a skracuje im životnosť Zdroj: redakcia

Každý záhyb, lem a hrana sú hrdzavé, dokonca aj ploché kovové sekcie už hnednú od korózie. Úplne prehrdzavené síce nie je ešte nič, je to však už len otázkou času. Veľká škoda, pretože keď sme auto vzali následne na testovaciu jazdu, predviedlo sa ako nové: nič nehrkoce, riadenie aj radenie idú na jednotku.

Orientačné ceny vybraných náhradných dielov*
Alternátor
277 eur
Štartér
173 eur
Vodné čerpadlo
60 eur
Rozvodový remeň
0 eur (reťaz)
Koncový tlmič výfuku
109 eur
Predný blatník
37 eur
Predné brzdové kotúče a obloženie
86 eur

*bez nákladov na servisné práce

Náš rezultát musí byť jednoznačný: táto Mazda 6 je skrátka príliš hrdzavá. A nikto nevie, ako rýchlo korózia postúpi ďalej. Dôsledkom je, že tento model v tomto veku neprejde cez technickú kontrolu pre koróziu až päťkrát častejšie než je priemer. A to je pádnejší argument, než inak výborný technický stav a málo najazdených kilometrov. Je nám to ľúto, ale kolegyňa Nadine si skrátka musí vyhliadnuť iný kombík.


Video
Najnovšie články
Návrat šrotovného: Kedy a ako s ním ušetríte?

Švédsko sa chce do roka 2045 uhlíkovo neutrálnym a výrazne podporuje predaj elektromobilov. Naráža na výrazný problém, a tým je kapacita rozvodných sietí...

Achillovou pätou e-mobility môžu byť rozvodné siete

Možno si myslíte, že konflikty kdesi vo svete sa nás netýkajú. Omyl, ktorý sa prejaví najmä pri tankovaní. Nateraz nám obchodná vojna USA s Čínou a Mexikom...

Lacné leto? Ceny nafty a benzínu prekvapia

Najpredávanejšími triedami u nás sú SUV a kompaktné modely, či už ide o nové vozidlá alebo jazdenky. Ich spoľahlivosť a najmä slabé stránky ojazdených...

Obľúbené kompakty: Toto sú ich slabiny

Americký úpravca predstavil unikátne Porsche 356 RSR. Zaujme najmä excentrickým zovňajškom a sľubným výkonom na úrovni takmer 400 koní.

Nevídané Porsche: 356 RSR v štýle hot-rodu

Čakanie na kombi verziu BMW radu 3 sa skončilo. Praktický Bavor bude väčší, športovejší a neskôr dokonca ponúkne aj hybridný pohon.

Nové BMW 3 Touring: Rast v každom smere

Je známy fakt, že zákony vždy zaostávajú za technologickým rozvojom. Rovnaké pravidlo platí aj u elektrických kolobežiek, preto novela zákona o premávke túto...

Pozor na pokuty: Už sa týkajú aj kolobežiek
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×