Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Citroën DS5 HDi 180: Tri vylepšenia

Prémiová divízia francúzskej automobilky sa čoskoro oddelí od materskej značky a jej budúca vlajková loď prešla ešte predtým niekoľkými úpravami.
37 22 príspevkov 24.10.2014 / Marek Pokrývka

Nedávne zverejnenie amatérskych fotografií potvrdilo klebety o tom, že Citroën plánuje zo svojej prémiovo ladenej divízie DS vytvoriť samostatnú značku. Prvým modelom, ktorý sa má formálne oddeliť od materskej automobilky bude veľký hatchback DS5. Ten sa zároveň ujme úlohy vlajkovej lode. V rámci tejto zmeny prejde aj malou modernizáciou.

DS5 už onedlho nebude niesť značku Citroën 37 fotografií v galérii DS5 už onedlho nebude niesť značku Citroën Zdroj: Marek Pokrývka

Facelift však bude vo veľkej miere iba kozmetický. Päťka totiž prešla úpravami pomerne nedávno. Francúzi sa nimi snažili napraviť najmä tri veci, ktoré boli v minulosti kritizované. Z tohto dôvodu sme vozidlo opäť podrobili testu a siahli po novej motorizácii so štítkom HDi 180.

Jedným z plusov komfortnejšie pruženie

Dizajnu sa aktuálny balík zmien nijako nedotkol. Horúca téma to však ani nebola, tento Citroën pôsobí aj po troch rokoch na ceste stále relatívne sviežo a neokukane. V našom prípade to umocňoval žiarivý biely lak kombinovaný so zaujímavým devätnásťpalcovými diskami.

Apropo, kolesá. Medzi modifikovanými partiami boli pružiny i tlmiče, pričom hlavným cieľom bolo zvýšenie komfortu. To sa aj podarilo, aktuálne je DS5 na devätnástkach citeľne pohodlnejšie než bolo. Jeden z hlavných problémov sa však nepodarilo odstrániť stopercentne, Francúz má stále čo doháňať. Výraznejšie nerovnosti mu vedia narobiť problémy prejavujúce sa poskakovaním i búchaním. V zákrutách sa automobil pocitovo o trochu viac nakláňa, no dynamické jazdné vlastnosti aj tak nie sú jeho hlavným parketom.

Pohodlnejšie naladený podvozok svedčí vozidlu viac 37 fotografií v galérii Pohodlnejšie naladený podvozok svedčí vozidlu viac Zdroj: Marek Pokrývka

Vďaka komfortnejšiemu naladeniu je kabína francúzskeho automobilu príjemnejšie miesto pre život. Podobne ako exteriér dokáže aj interiér stále uchvátiť svojou originalitou, najmä rozložením a ovládacími prvkami pripomínajúcimi kokpit lietadla. Na jednej strane je to síce pastva pre oči, no zvyknúť si na ich ergonómiu môže trochu trvať.

Jedným zo zachovaných ergonomických mínusov tohto interiéru sú odkladacie priestory. Pod lakťovou opierkou sa síce nachádza slušná jaskyňa, no okrem toho to nie je žiadna sláva. Chýbala nám najmä vhodná pozícia pre uloženie mobilného telefónu, čo je pre moderného človeka dôležité.

Nami skúšaný automobil bol slušne vybavený: disponoval head-up displejom, audiosústavou Denon aj parkovacou kamerou. Tá nás sklamala v nočnej prevádzke. Rovnako ako pri príbuznom type C4 Cactus je vtedy prakticky nepoužiteľná, jej snímač prenáša na palubný displej iba tmu.

Vybavenie skúšaného modelu bolo bohaté, no malo rezervy 37 fotografií v galérii Vybavenie skúšaného modelu bolo bohaté, no malo rezervy Zdroj: Marek Pokrývka

Na rozdiel od predchádzajúceho testovaného kúska sme mali k dispozícii batožinový priestor s objemom 468 litrov. Vzhľadom na rozmery auta však aj tak nemožno hovoriť o priehrštiach miesta na batožinu, no v porovnaní s hybridom je to príjemnejšia hodnota. Z objemu kufra neukrajovali batérie, namiesto hybridného pohonu bol totiž kapotou auta klasický diesel.

Výkonnejší je zároveň úspornejší

Za označením HDi 180 sa skrýva známy dvojlitrový štvorvalec spaľujúci naftu, ktorý prichádza v doposiaľ najsilnejšom naladení. Pri štyroch tisícoch dosahuje maximálny výkon 132 kW (180 k) a jeho krútiaci moment dosahuje špičku 400 Nm pri tempe 2 000 ot./min. Okrem toho využíva motor niekoľko prvkov ovplyvňujúcich spotrebu a emisie, vrátane vstrekovania močoviny.

Dieselový motor s výkonom 180 koní je v ponuke novinkou 37 fotografií v galérii Dieselový motor s výkonom 180 koní je v ponuke novinkou Zdroj: Marek Pokrývka

Citroën DS5 nie je žiaden drobec a ani v kombinácii s novým dieselovým srdcom nemožno hovoriť o výnimočných šprintérskych schopnostiach. Vozidlo s ním na stovku zrýchli za necelých desať sekúnd a ťahať prestane pri 220 km/h. Nejde teda o žiadne terno. Subjektívne pocity to potvrdzujú: zrýchlenie a pružnosť možno zaradiť k slušnému priemeru.

BANNER300

Tento motor je kombinovaný exkluzívne s prepracovaným šesťstupňovým automatom. Ide o skriňu s hydrodynamickým meničom, čo je veľký rozdiel oproti robotizovanému manuálu v predtým testovanom hybride. Táto samočinná prevodovka pracuje podstatne hladšie a príjemnejšie, čím sa lepšie hodí k charakteru tohto prémiovo ladeného automobilu.

Klasický automat je pod kapotou DS5 viac doma než robot 37 fotografií v galérii Klasický automat je pod kapotou DS5 viac doma než robot Zdroj: Marek Pokrývka

Relatívne výkonný naftový motor má byť celkom úsporný, aspoň to sľubuje papier. Jeho apetít po ropnom destiláte nemožno označiť za tragický, ale s normovanými číslami má spoločného málo. V meste sme priemerne jazdili za 7,4 litra na sto kilometrov, po výjazde na diaľnicu sa táto hodnota znížila presne o liter. Počas prevádzky na okresných cestách stačilo Francúzovi iba 4,8 l/100 km. V porovnaní so starším a slabším motorom je teda úspornejší, aj keď iba o štipku.

S novým motorom za viac než milión

Hlavným dôvodom, pre ktoré chce automobilka oddeliť líniu DS, je finančná politika. S vlastnou značkou sa bude ľahšie vysvetľovať, že toto vozidlo za milión v starej mene nie je žiaden ľudový Citroën a svoju cenovku si zaslúži. Špičkový naftový variant spomínanú hranicu bezpečne preskakuje, nesie totiž základnú cenu 35 590 eur.

Testovaný model svojou cenou atakoval hranicu štyridsaťtisíc 37 fotografií v galérii Testovaný model svojou cenou atakoval hranicu štyridsaťtisíc Zdroj: Marek Pokrývka

To nie je málo, ale vybavenie vozidla dostupného iba s výbavou Sport je bohaté a nami skúšaný model k tomu pribalil ešte ďalšie prvky za zhruba štyritisíc. Sumár potom obsahuje množstvo fajnovostí, okrem už spomínaných sú to aj adaptívne bi-xenóny či štartovanie bez kľúča.

Príprava na rolu sa už začala

Citroën sa na vyčlenenie prémiovo orientovanej divízie vopred pripravil. Okolo zmien typu DS5 nerobí veľké haló, napriek tomu sú citeľné. Komfortnejší podvozok, pomerne výkonný naftový motor a nová automatická prevodovka sú tri vylepšenia, vďaka ktorým je jazda s ním o poznanie príjemnejšia. Príprava na rolu vlajkovej lode samostatnej značky sa začala.

Kliknite pre zobrazenie tabuľky s kompletnými parametrami testovaného automobilu

Focus Media

Video
Najnovšie články
Záujem Slovákov o nové autá v júni klesol

Pri príležitosti 50. výročia prvého letu človeka na Mesiac si pripomíname aj vozidlo, ktoré zatiaľ ako jediné riadili ľudia na mimozemskom telese.

Lunárny rover: Prvé auto na mimozemskom telese

Staviteľ mimoúrovňovej križovatky pod Prístavným mostom v predstihu otvorí jej časť motoristom.

Križovatku pod Prístavným mostom čoskoro otvoria

Ministerstvo dopravy získalo súhlas Bruselu na nenávratný príspevok vyše 200 miliónov eur na výstavbu diaľničného úseku D1 Budimír-Bidovce pri Košiciach.

Peniaze na diaľnicu Budimír-Bidovce prídu z eurofondov

Očakávaná revolúcia sa stala realitou, Američania predstavili novinku s centrálne uloženým osemvalcom. Stáť má menej než 60-tisíc dolárov.

Chevrolet Corvette C8: Najlacnejší superšport

Americká firma komplexne upravila pick-up Silverado, okrem extra nápravy mu dala väčšiu svetlú výšku, modifikované nárazníky a silnejší osemvalec.

Hennessey Goliath 6x6: Obluda je na svete

Affalterbach predstavil štipľavé kompaktné kombi, ktoré má vo veľkej miere rovnaký dizajn i techniku ako príbuzný kupé-sedan.

Dve karosérie ponúkne i vrchol triedy CLA
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×