Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Elektromobil? Nie, ďakujem

Kupci v Európe preferujú tradičné motory a v záujme ekológie nie sú ochotní meniť svoje zvyky. To a mnoho iného zistil najnovší prieskum spoločnosti PwC.
2 6 príspevkov 20.10.2014 / Soňa Zverková

Kupci nových áut nemajú o elektromobily prakticky žiadny záujem. Z najnovšieho prieskumu konzultačnej a audítorskej spoločnosti PwC vyplýva, že elektrické vozidlo by si kúpilo len jedno percento motoristov. Hybridy dopadli s 21 percentami o niečo lepšie, no absolútna väčšina (62 percent) respondentov stále uprednostňuje tradičné benzínové alebo dieselové motory.

Diesel a benzín dominujú

PwC sa vo svojom prieskume pýtal motoristov z Nemecka, Francúzska a Veľkej Británie, ktorí si v nadchádzajúcich 12 mesiacoch plánujú kúpiť nové vozidlo. Vedúci automobilovej sekcie PwC v Nemecku a Európe Felix Kuhnert poukazuje na dilemu, ktorú tento prieskum priniesol výrobcom. „Zákazníci sú pri výbere produktu aj naďalej konzervatívni, zároveň však z hľadiska predaja a ochrany klímy požadujú od automobiliek vysokú inovačnú silu.“

Hybridy majú väčšiu šancu než elektromobily, na tradičné pohony ale nemajú 2 fotografie v galérii Hybridy majú väčšiu šancu než elektromobily, na tradičné pohony ale nemajú Zdroj: Dreamstime

Preferované benzínové a dieselové agregáty musia byť úsporné a práve vývoj úsporných motorov považuje vyše 80 percent respondentov za najdôležitejšiu úlohu automobiliek v budúcnosti. Tento aspekt je dôležitý najmä pre Britov, nakoľko vozidlo nesmie spotrebovať viac než päť litrov na 100 km. Nemci naproti tomu považujú aj sedem litrov za prijateľných. Vo Francúzsku sú v kurze dieselové vozidlá: až 37,2 percenta respondentov plánuje kúpiť práve diesel, čo je zhruba o 10 percent viac než v Nemecku a Británii. Francúzi sa viac zaujímajú aj hybridnú kombináciu s naftovým motorom (12,9 percenta), čím opäť prekonávajú Nemcov (5,3 percenta) a Britov (3,5 percenta).

Z výsledkov prieskumu jasne vyplýva, že zákazníci nie sú v záujme ochrany ovzdušia ochotní akceptovať zmeny v jazdnom štýle ani meniť svoje zvyky. Obmedzenie jázd autom považuje za zmysluplné len 14 percent respondentov a vzdať sa veľkých SUV vôbec neprichádza do úvahy až pre polovicu opýtaných. Tento špagát musia za nich urobiť automobilky. Na jednej strane musia vyvinúť drahé technológie (elektromobily, hybridy alebo ľahké materiály) a zároveň splniť požiadavky klientov aj politikov z hľadiska ekológie, komfortu a dizajnu.

Internet čoraz dôležitejší

Ilustračná snímka 2 fotografie v galérii Ilustračná snímka Zdroj: Dreamstime Internet hrá pri výbere vozidla dôležitú úlohu, až 89 percent klientov si nezávisle od veku hľadá informácie na sieti. Dve tretiny motoristov si na internete vyberie predajcu a nakonfiguruje auto. Podľa Kuhnerta sa musia predovšetkým predajcovia pripraviť na dobre informovanú klientelu a vyhovieť zväčša veľmi konkrétnym predstavám. Z prieskumu vyplynula pre automobilky a predajcov ďalšia dôležitá informácia. Tretina klientov hľadá partnera, ktorý mu všetko ponúkne na jednom mieste: od poradenstva, cez financovanie až po samotnú kúpu.

Typickým kupcom je muž vo veku 35 až 54 rokov. A sú to práve muži, ktorí sú pri kúpe vozidla ochotní zaplatiť viac než ženy. V Nemecku až o 4 000 eur, v Británii o 3 000 eur a vo Francúzsku o 2 000 eur.

 

Na prieskume PwC sa zúčastnilo celkovo 1 500 respondentov z Nemecka, Francúzska a Británie. Tieto tri krajina predstavujú najväčšie automobilové trhy v Európe. Podľa aktuálnych údajov Asociácie európskych výrobcov automobilov (ACEA) bolo počas prvých deviatich mesiacov tohto roka v Nemecku zaregistrovaných 2,3 milióna nových osobných áut, v Británii dva milióny a vo Francúzsku 1,3 milióna. V medziročnom porovnaní ide o zvýšenie počtu registrácií v Nemecku o tri percentá, v Británii o deväť percent a vo Francúzsku zhruba o dve percentá.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Strešné boxy: Na čo si pri nich dávať pozor?

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm...

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení

Projekt cesty pod Dunajom v dunajskostredskom okrese by mal byť dokončený v roku 2022. Nový prejazd budú môcť využívať nielen autá, ale aj chodci a cyklisti.

Cesta pod Dunajom vo Vojke bude otvorená v roku 2022

Obľuba SUV, najmä tých kompaktných, neustále rastie. V prvom štvrťroku prvýkrát tvorili viac než tretinu predaných vozidiel a ich predaj bude aj naďalej...

Nemci čoraz viac obľubujú kompaktné SUV

Napätie medzi USA a Iránom sa priostruje, čo priamo ovplyvňuje ceny ropy a po určitom omeškaní aj ceny palív na našich čerpačkách. Hoci zatiaľ palivá zlacňujú,...

Ceny benzínu a nafty: Dovolenky sa predražia

Ziskovosť a tržby automobiliek v celom svete klesajú a ich budúcnosť bude závisieť od investícií do nových technológií a vzájomnej spolupráce. Podľa Ernst &...

Ziskovosť automobiliek klesá, trh čaká veľké upratovanie

Rozvoj elektromobility je nezastaviteľný, s čím súvisí aj rozširujúca sa sieť nabíjacích staníc. Doba však ešte nie je tak ďaleko, aby sa dali nabíjačkou aj...

Hanba na sto rokov: Nabíjačkou fúkali kolesá
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×