Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS: Druhý pokus

Malý crossover s naftovým srdcom a pohonom všetkých štyroch kolies zaujal veľmi nízkou spotrebou.
14 13 príspevkov 14.10.2014 / Ján Trangel

Pokiaľ sa pozriete na štatistiky predajov Suzuki SX4 aj ponuky bazárov, absolútne drvivú väčšinu predaných kusov tvorili automobily s benzínovým motorom. Nafta bola na okraji záujmu zákazníkov. Suzuki SX4 S-Cross si síce ponecháva meno, ale prichádza s novým formátom. Narástlo vo všetkých smeroch a smelo ho môžeme zaradiť medzi kompaktné crossovery. Vďaka tomu získava nafta priestor na reparát aj v našom teste.

Rovnaké meno, ale úplne iné telo. Také je Suzuki SX4 s prívlastkom S-Cross 14 fotografií v galérii Rovnaké meno, ale úplne iné telo. Také je Suzuki SX4 s prívlastkom S-Cross Zdroj: Ján Trangel

Tip redakcie

Taliansky motor

Rovnako ako v minulosti, aj teraz sa o dodanie naftového srdca postarali Taliani. Ide o mierne upravený agregát predávaný vo Fiatoch ako 1.6 MultiJet v silnejšom naladení. Objem sa oproti jednotke použitej v pôvodnom SX4 znížil o štyri deci na 1,6 litra a výkon sa ustálil na hodnote 88 kW (120 k).

Plastovanie a väčšia svetlá výška nie sú samoúčelné. Testovacie auto bolo vybavené pohonom všetkých štyroch kolies All-Grip 14 fotografií v galérii Plastovanie a väčšia svetlá výška nie sú samoúčelné. Testovacie auto bolo vybavené pohonom všetkých štyroch kolies All-Grip Zdroj: Ján Trangel

Papierovo má teda rovnaký výkon ako benzínová jednašestka, naftový agregát ale pridáva prepĺňanie a má viac než dvojnásobne väčší krútiaci moment. Zároveň je fyzický menší, podstatne ľahší a po novom už spĺňa aj normu Euro6. Kombinovať ho je možné s pohonom prednej nápravy i štvorkolkou. Práve druhú možnosť sme si na testovanie vybrali my.

Veľké talianske srdce pre japonského samuraja 14 fotografií v galérii Veľké talianske srdce pre japonského samuraja Zdroj: Ján Trangel

Pri naštartovaní sa do kabíny začne prenášať výrazné rapotanie, ktoré už z moderných áut tohto formátu pomaly vymizlo. Nemyslíme si ale, že by samotný motor bol hlučnejší než jeho konkurenti. Skôr japonskí inžinieri podcenili utlmenie – napríklad vo Fiate 500L Living nebol zvuk tohto motora taký výrazný. Agregát je počuť aj po zohriatí naprieč celým spektrom otáčok, hluk je skutočne značný. Malou útechou je iba mierne prenikanie vibrácií do interiéru.

Pozor na klokany

Motor je kombinovaný so systémom štart/stop. Bohužiaľ, patrí medzi pomalšie a v praxi si treba zvyknúť na potrebu krátkej prestávky medzi vyšliapnutím spojky a jej postupným popúšťaním v kombinácii s pridávaním plynu. Dôsledkom prirýchlej práce s pedálmi môže byť pomalšia reakcia auta a drobné poskočenie. Nám sa v praxi viac osvedčilo systém automatického zhasínania a štartovania agregátu deaktivovať – a to rozhodne nepatríme medzi ortodoxných odporcov tejto technológie. Jazda bez neho ale skrátka bola pohodlnejšia.

Konzervatívny interiér môže časť zákazníkov v dnešnej dobe považovať za veľké plus. Žiadne obrie dotykové displeje ani združené ovládače... iba klasika v podobe dobre oddelených panelov s príslušnými tlačidlami 14 fotografií v galérii Konzervatívny interiér môže časť zákazníkov v dnešnej dobe považovať za veľké plus. Žiadne obrie dotykové displeje ani združené ovládače... iba klasika v podobe dobre oddelených panelov s príslušnými tlačidlami Zdroj: Ján Trangel

Motoru sa z voľnobežných otáčok príliš nechce. Pri podtočení sa ozývajú výrazné protesty v podobe dunenia, okolo hodnoty 1500 sa ale zrazu dostaví poriadny ťah a pri 1750 otáčkach už má vodič k dispozícii plný krútiaci moment 320 Nm. To je na túto objemovú kategóriu slušný výsledok. Pre dosiahnutie ideálnych jazdných výkonov je potrebné motor poznať a dobre pracovať s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Samotná páka má našťastie krátke a presne definované dráhy chodu, potreba častejšieho radenia teda nie je až taký problém.

Na štvorkolku pekná spotreba

Pokiaľ prevodové stupne volíte umne, odmenou nie je iba pohodlné jazdenie, ale aj veľmi príjemná spotreba. Na jednu 47-litrovú nádrž sme počas testu prešli vyše 900 km, a to sme rozhodne na úsporu nejazdili. Vyše polovicu z tej trasy tvorili diaľnice, kde sme išli na úrovni povoleného limitu 130 km/h.

V rámci pohonu All-Grip nie je možné zvoliť pohon výlučne prednej nápravy, štandardom je automatický režim. Ten zadnú nápravu pripája vždy podľa potreby a evidentne to robí veľmi efektívne, lebo na spotrebe sa štvorkolka príliš neprejavuje 14 fotografií v galérii V rámci pohonu All-Grip nie je možné zvoliť pohon výlučne prednej nápravy, štandardom je automatický režim. Ten zadnú nápravu pripája vždy podľa potreby a evidentne to robí veľmi efektívne, lebo na spotrebe sa štvorkolka príliš neprejavuje Zdroj: Ján Trangel

Vtedy motor točí 2200 otáčok a spotreba je 5,3 litra. Pri tejto rýchlosti je hluk od motora veľmi výrazný a počuť aj aerodynamiku a kolesá. Stačí ale spomaliť na 110 km/h a hluk citeľne ustane. Spolu s tým sa znížia aj otáčky na 1900 a spotreba na rovné 4 litre. V meste sme na naftovom S-Crosse jazdili za 5,3 litra, okresné cesty v dynamickom tempe sme dali s veľmi príjemným priemerom 4,1 litra.

Jazdné vlastnosti sa s príchodom naftového agregátu pod kapotu S-Corssu príliš nemenia. Výbornú prácu v tomto smere odvádza pohon All-Grip automaticky pripájajúci zadnú nápravu. Pri ostrejšom prejazde zákruty je hranica nedotáčavosti vzdialená, vodič tohto Suzuki si môže dovoliť prekvapivo veľa. Nerovnosti S-Cross viac kopíruje než filtruje, každý väčší výtlk dá pocítiť razantným buchnutím.

BANNER300

Hra s eurami

Suzuki SX4 Cross zvláda všetky disciplíny dobre. Iba ťažko sa nám ale hľadá špeciálna ingrediencia, ktorá by ho spravila výnimočným.  Nemá jedinečný štýl ani pútavý dizajn, nedokáže zaujať výnimočnou technikou a aj cenovka je diskutabilná. Silnou stránkou je naftový motor. Má síce hrubší chod, ale vo všetkých jazdných režimoch s ním SX4 S-Cross dosahuje výborné hodnoty spotreby.

Na prvý pohľad sa to nemusí zdať, ale priamymi konkurentmi pre Suzuki SX4 S-Cross sú napríklad Kia Sportage či Nissan Qashqai 14 fotografií v galérii Na prvý pohľad sa to nemusí zdať, ale priamymi konkurentmi pre Suzuki SX4 S-Cross sú napríklad Kia Sportage či Nissan Qashqai Zdroj: Ján Trangel

Predovšetkým ale, aby sa nové Suzuki dostalo viac do hľadáčikov slovenských zákazníkov, bude musieť o niečo zlacnieť. Štart na akciových 17 490 eurách za holú-bosú naftovú prednokolku je odvážnou stratégiou. Vyše 23 550 tisíc už po odrátaní akciovej zľavy na testovanú štvorkolku môže za určitých okolností dávať zmysel, ale jedine pre zákazníkov hľadajúcich maximálnu výbavu. V cene sú totižto xenóny, vyhrievané kožené sedadlá, bezkľúčový vstup i štartovanie, predný aj zadný parkovací senzor či otvárateľné strešné okno.

Aj tak ale... za tieto peniaze si môžete kúpiť úplne akýkoľvek neprémiový kompakt vo veľmi slušnej výbave, drvivú väčšinu SUV i crossoverov, alebo dokonca Mitsubishi Outlander s naftovým motorom a pohonom oboch náprav vo výbave, ktorá je od Suzuki chudobnejšia iba o niekoľko položiek. A to už je auto, ktoré rozmermi i komfortom hrá úplne inú ligu. Pred kúpou Suzuki SX4 S-Cross je teda vhodné zobrať do ruky kalkulačku a stráviť nejaký čas nad cenníkmi.

 

Kliknite pre zobrazenie tabuľky s kompletnými parametrami testovaného automobilu


Video
Najnovšie články
Renault Arkana: SUV-kupé ide do predaja

S novým japonským SUV vybaveným zmiešaným pohonom je parkovanie hrou, výnimočná je tiež jeho urbanizovaná spotreba. Báť sa nemusí ani terénu. Naftu však celkom...

Test Honda CR-V Hybrid: V meste exceluje

Súdne ťahanice medzi košickým magistrátom a súkromnou firmou, ktorá donedávna prevádzkovala tamojšie parkovacie automaty, pretrvávajú. Mesto nesúhlasí...

Košice sa odvolajú proti rozhodnutiu súdu o parkovaní

Nemecký policajt konfrontoval pri smrteľnej havárii na diaľnici šoférov z Česka a Maďarska, ktorých pokarhal a naparil im pokutu.

Fotenie nehody: Polícia si zgustla na zvedavcoch

Kórejská novinka by mala byť lacnejšia než typ Stonic, po náčrtoch jej karosérie vydala automobilka aj obrázky interiéru.

Kia poodhalila kabínu chystaného SUV

Štúdia vychádzajúca z triedy GLE disponuje extra diódami, exteriérovými displejmi či volantom schopným zasunúť sa do palubnej dosky.

ESF 2019: Mercedes je opäť priekopníkom

Limitovaný model vznikol pri príležitosti 50. výročia filmu On Her Majesty’s Secret Service a vyhotovením evokuje vozidlo použité v ňom.

Aston Martin DBS: Špeciál s logami 007
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×