Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Suzuki Vitara: Good-bye, off-road!

AUTOSALÓN
Suzuki nepriamo nahrádza terénny model Grand Vitara novým SUV s názvom skráteným na Vitara a pohonom 4x4 za príplatok.
17 6 príspevkov 03.10.2014 / Ján Trangel

S celkovou dĺžkou 4,18 metra je nová Vitara o 30 cm kratšia než doterajšia päťdverová Grand Vitara.  Svetlá výška 185 mm a príplatkový pohon 4x4 nazvaný „Allgrip“ vám síce dovolí zájsť aj na nespevnené cesty, vďaka samonosnej karosérii a civilným pneumatikám však veľa úspechov v teréne neočakávajte. Ak ste vysadení na presné miery, nech sa páči: pomer dĺžky, šírky a výšky je 4175/1775/1610 mm, rázvor má 2500 mm. Základný objem kufra je: 375 litrov.

Výbava s dôrazom na individualizáciu

Výbava je celkovo hodnotnejšia, aj širšia, než doteraz. Pri vyšších stupňoch napríklad dostanete automaticky aj navigáciu, alebo panoramatickú sklenenú strechu. Po prvý krát nájdete na palube aj audiosystém s pripojením pre smartfóny, či aktívny bezpečnostný prvok „Radar-Brake-Support-System“, ktorý v troch stupňoch upozorní, alebo aj samočinne zabrzdí pred prekážkou na ceste.

Na výber bude 15 farieb karosérie, medzi nimi aj dvojfarebné kombinácie. Foto: Ján Trangel 17 fotografií v galérii Na výber bude 15 farieb karosérie, medzi nimi aj dvojfarebné kombinácie. Foto: Ján Trangel Zdroj: Ján Trangel

Pri Grand Vitare bola najslabšou stránkou bola možnosť individualizácie vozidla. Teraz sa to ale zmení - na výber bude 15 farieb karosérie (medzi nimi aj dvojfarebné kombinácie), obklad, palubovka aj s krúžkami okolo výduchov klimatizácie, môžu mať jednu zo štyroch farieb.  Za príplatok dostanete balíčky „Urban“ a „Rugged“, ktoré zdôraznia buď mestský, alebo terénny vzhľad auta. Vybrať si budete môcť aj medzi čiernou alebo bielou maskou chladiča.

Dva motory, tri prevodovky, žiadne kabrio ani trojdverák

Ľahká voľba bude iba v rámci motorizácie – na výber budú len dva agregáty (podobne ako pri modeli SX4 S-Cross). Pre milovníkov benzínu to bude atmosférický štvorvalec s objemom 1,6 litra (M16A) s výkonom 88 kW/120 k a krútiacim momentom 156 Nm pri 4400 otáčkach. Pre fanúšikov nafty je pripravený štvorvalcov turbodiesel 1.6 (D16AA) s rovnakým výkonom 88 kW/120 k, ale dvojnásobným krútiacim momentom 320 Nm pri 1 750 otáčkach.

V rámci prevodoviek bude benzínový motor skombinovaný s päťstupňovým a naftový so šesťstupňovým manuálom. Pre benzínový agregát však bude v ponuke za príplatok aj šesťstupňový automat. Suzuki sa chváli veľmi nízkou spotrebou obidvoch motorov, zatiaľ ju ale výrobca nekonkretizoval.

Príplatkový pohon 4x4 nazvaný „Allgrip“, známy z modelu S-Cross, ponúka výber zo štyroch jazdných módov. Foto: Ján Trangel 17 fotografií v galérii Príplatkový pohon 4x4 nazvaný „Allgrip“, známy z modelu S-Cross, ponúka výber zo štyroch jazdných módov. Foto: Ján Trangel Zdroj: Ján Trangel

Pôvodná Vitara z roku 1988 existovala aj vo veselej letnej kabrio verzii. Najnovšiu generáciu ani ako kabrio, ani v kratšom variante s trojicou dverí, nedostanete. Dôvod je jasný - nízke percento záujemcov z nich urobilo nerentabilnú investíciu. V Suzuki však nemusia byť smutní, podobný osud postihol pred pár rokmi aj Toyotu s jej modelom RAV4. Japonská novinka by mala prísť na náš trh začiatkom budúceho roka, výroba bude prebiehať neďaleko od našich hraníc - v maďarskej fabrike v Ostrihome.

BANNER300

Prvé dojmy naživo z Paríža

Japonskí inžinieri a majstri marketingu vidia novú Vitaru ako auto pre mladých, štýlový doplnok života. Demonštruje to celá parížska prezentácia, ale aj mnoho detailov na automobile. Japonský výrobca naskakuje na vlak dizajnových edícií a na výber tak budú rôzne farebné vyhotovenia karosérie a strechy, ktoré môže dopĺňať rôznorodý dekór interiéru.

Plasty na palubnej doske i dverách sú stále tvrdé, tvary i vypracovanie dávajú tušiť doby minulé. Foto: Ján Trangel 17 fotografií v galérii Plasty na palubnej doske i dverách sú stále tvrdé, tvary i vypracovanie dávajú tušiť doby minulé. Foto: Ján Trangel Zdroj: Ján Trangel

To všetko samozrejme môže platiť na zákazníkov v západných krajinách, vo vzťahu k nášmu trhu by sme ale stratégiu videli inak. Nová Vitara má veľmi slušnú šancu vyplniť miesto na trhu, ktoré úž dlhé roky obsadzuje Suzuki modelom SX4. Osloviť ľudí, ktorí preferujú iné hodnoty než štýlové doplnky – predovšetkým úžitkové vlastnosti v pomere k cene a dostupnému priestoru.

Dominantným prvkom sú okrem rozmerného dotykového displeja orientovaného na šírku aj malé analógové hodiny. Foto: Ján Trangel 17 fotografií v galérii Dominantným prvkom sú okrem rozmerného dotykového displeja orientovaného na šírku aj malé analógové hodiny. Foto: Ján Trangel Zdroj: Ján Trangel

A ako sme sa premiérovo presvedčili v Paríži, práve miesta ponúka prekvapivo veľa: 180 cm vysoký vodič sa za seba bez problémov posadí a ešte mu ostane slušná porcia centimetrov pre nohy aj hlavu. To je na auto stojace kdesi medzi malým a kompaktným segmentom slušný výsledok. Podvýživou netrpí ani batožinový priestor, aj keď skôr než samotnou litrážou zaujme skôr využiteľnosťou.

Miesta ponúka „malá“ Vitara prekvapivo veľa. 180 cm vysoký vodič sa za seba bez problémov posadí a ešte mu ostane takáto rezerva pred kolenami. Foto: Ján Trangel 17 fotografií v galérii Miesta ponúka „malá“ Vitara prekvapivo veľa. 180 cm vysoký vodič sa za seba bez problémov posadí a ešte mu ostane takáto rezerva pred kolenami. Foto: Ján Trangel Zdroj: Ján Trangel

Nová  Vitara na nás v svetle salónových reflektorov celkovo urobila dobrý prvý dojem. Napriek rôznorodým úpravám je z interiéru cítiť typickú japonskú funkčnosť. Plasty na palubnej doske i dverách sú preto stále úplne tvrdé, tvary i vypracovanie dávajú tušiť doby dávno minulé. Dominantným prvkom sú okrem rozmerného dotykového displeja orientovaného na šírku aj malé analógové hodiny. Zaujímavý odkaz do konzervatívneho sveta, od Suzuki by sme podobnú drobnosť nečakali.

Klesajúci záujem o pravé off-roady spôsobil zmenu modelu Grand Vitara na čistokrvné SUV s príplatkovým pohonom 4x4. Foto: Ján Trangel 17 fotografií v galérii Klesajúci záujem o pravé off-roady spôsobil zmenu modelu Grand Vitara na čistokrvné SUV s príplatkovým pohonom 4x4. Foto: Ján Trangel Zdroj: Ján Trangel

Nová Vitara prevzala mnoho technológií z už predávaného modelu SX4 S-Cross a pridá aj niečo navyše. Známy je tak panel rádia i klimatizácie, systém bezkľúčového vstupu a štartovania či pohon všetkých štyroch kolies. Novinkou bude možnosť priplatenia za adaptívny tempomat.

 

Pracovnú cestu redaktora AutoBild.sk hradí Kia.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Nemecké automobilky žiadajú vládu o väčšiu podporu

Návrat Land Roveru Defender patrí medzi najočakávanejšie automobilové udalosti nadchádzajúcej automobilovej jesene. Auto, ktoré pribudne do portfólia modelov...

Nové auto zo Slovenska: Únik ukázal ikonu z Nitry

Nepochopiteľný skrat na českej D1 mohol viesť ku tragickej dopravnej nehode. Dezorientovaný vodič červeného Citroënu si to namieril rovno do protismeru, kamión...

Skrat na D1: Drámu v ČR takto vyriešila polícia

Bratislavský primátor Matúš Vallo má pripravený upravený návrh parkovacej politiky, ktorý ešte tento týždeň predloží poslancom mestského zastupiteľstva...

Parkovacia politika Valla: Poznáme finálne detaily

Dovolenkové obdobie je na spadnutie a mnohí vodiči pri balení používajú strešné boxy. Tie sa však výrazne líšia. Poradíme vám, ako vybrať správny a na čo dať...

Strešné boxy: Na čo si pri nich dávať pozor?

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm...

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení

Projekt cesty pod Dunajom v dunajskostredskom okrese by mal byť dokončený v roku 2022. Nový prejazd budú môcť využívať nielen autá, ale aj chodci a cyklisti.

Cesta pod Dunajom vo Vojke bude otvorená v roku 2022
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×