Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mercedes-AMG C63: Kladivo na M3

AUTOSALÓN
Na jesennom autosalóne nebude núdza ani o riadne veľké stáda koní. Dôkazom je dnešné stiahnutie virtuálnej plachty z novej generácie ostrého Mercedesu triedy C.
40 12 príspevkov 24.09.2014 / Ladislav Malák

Nové BMW M3 (a jeho pokrvné príbuzenstvo s novým párnym číslovaním M4) sa ani nestihlo na trhu poriadne ohriať a už tu má zdatného súpera. Mercedes a jeho vysokovýkonná divízia AMG práve odhalili novú generáciu vysokovýkonného modelu strednej triedy so staronovým a de facto iba formálne upraveným označením: Mercedes-AMG C63.

Hneď na úvod predstavil výrobca sedan aj kombi 40 fotografií v galérii Hneď na úvod predstavil výrobca sedan aj kombi Zdroj: Mercedes

Trieda C vo verzii AMG sa hneď na začiatok prezentovala vo dvoch karosárskych variantoch: ako štvordverový sedan aj ako kombi. A prináša pohonnú techniku, ktorá čiastočne podľahla drvivému tlaku downsizingu, ale predsa len si ešte aspoň čo-to uchovala aj zo starej školy. Dizajn C63 je od „obyčajných“ verzií odlíšený výraznejšie než pri predošlej generácii. Presvedčí vás o tom kompletný fotoset z predstavenia modelu v galérii.

:gallery:true:true:true  

 

 

Už len dnes v predaji: magazín AUTO BILD so vstupenkou na nitriansky autosalón

 

Menší, ale stále osemvalec

Kým súper z Mníchova išiel pri generačnej výmene M3 dolu aj s počtom valcov, Mercedes a AMG zachovali konfiguráciu V8. Ale objem zmenšili, a to poriadne. Zo 6,2 litra ostali iba rovné štyri. Áno, ste na správnej stope, pod prednou kapotou je najnovší produkt motorárov z Affalterbachu, ktorý poháňa aj nedávno predstavené dvojmiestne kupé Mercedes-AMG GT. V céčku má síce iné kódové označenie (M177) než v GT (M178), výrobca však tvrdí, že oba motory sú blízko príbuzné. Slovensky povedané: takmer identické.

Šifra C63 je už len nostalgickou spomienkou na časy veľkých atmosfér, napriek nej má nový motor len štyri litre, plus dve turbá 40 fotografií v galérii Šifra C63 je už len nostalgickou spomienkou na časy veľkých atmosfér, napriek nej má nový motor len štyri litre, plus dve turbá Zdroj: Mercedes

S novým kupé má á-em-géčková trieda C spoločné aj to, že prichádza v dvoch výkonových verziách. Silnejší variant má za C63 rovnako pridané písmeno S a aj tu to znamená maximálny výkon 375 kW (510 k). Slabšej verzii s jednoduchým označením C63 ale dali motorári oproti kupé o pár koníkov navyše, presne o 14 (+10 kW), čo znamená výsledný výkon 350 kW (476 k). Oba výkonové varianty sa budú kombinovať s oboma karosériami.

Nenápadné „S“ za označením C63 znamená nielen 34 koní navyše.... 40 fotografií v galérii Nenápadné „S“ za označením C63 znamená nielen 34 koní navyše.... Zdroj: Mercedes

Krútiaci moment slabšej verzie je 650 Nm, väčšie stádo koní ťahá pekelný koč silou 700 Nm. Po dynamickej stránke je špičkou C63S Sedan, ktorý dá stovku za rovné štyri sekundy. Ani najpomalší variant však nie je slimák: C63 kombi potrebuje iba o dve desatiny viac. Inými slovami, plávame tu v rovnako búrlivých akceleračných vodách ako nová rodina M3/M4 z Mníchova. Maximálka nového C63 je vo všetkých jeho variantoch elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Jedna prevodovka, jeden diferenciál, kopa možností

S prevodovkou veľa nenašpekulujete, štandardne sa bude montovať športový 7-stupňový automat AMG Speedshift MCT. Jeho prácu však dokážete ovplyvniť voličom AMG Dynamic Select, podobne ako charakteristiku elektronického plynu, posilňovača riadenia a elektronicky ovládaných tlmičov. Viac zvukovej divokosti výfuku dokážete pridať príplatkovými aktívnymi klapkami, ktoré sa dajú aj manuálne ovládať.

Hnané zadné kolesá dostávajú pohon cez mechanický samosvorný zadný diferenciál. Divízia AMG už dnes nemá problém ani s pohonom všetkých kolies, pre C63 ho však ešte oficiálne neavizuje. S rozmermi kolies však už nie je dôvod robiť tajnosti. Štandardom pre C63 bude obutie 245/40 R18 vpredu a 265/40 R18 vzadu, C63 S dostane dopredu 245/35 R19 a dozadu 265/35 R19. Esková verzia má príplatkový cenník obohatený aj o brzdové kotúče z karbónovo-keramického kompozitu.

V príplatkovej výbave nebudú chýbať karbónovo-keramické brzdy 40 fotografií v galérii V príplatkovej výbave nebudú chýbať karbónovo-keramické brzdy Zdroj: Mercedes

Aj interiér má byť patrične vyšperkovaný a tiež tu má byť jasné, či sedíte „iba“ v C63, alebo C63 S. Sedadlá sú samozrejme štandardne športové, komu by však nestačili, k dispozícii je aj vyššia „Performance“ verzia, s nižším uložením, výraznejším bočným vedením a poťahom z kombinácie exkluzívnej syntetickej kože a mikrovlákna. A ak s kúpou nebudete dlho váhať, môže sa vám ujsť niektorý z výbavou extra natlačených kusov úvodnej limitovanej série „Edition 1“.

BANNER300

Mníchov verzus Affalterbach: boj bude tvrdý

Na záver ešte jeden krátky pohľad k súperom do Mníchova. Nové M3 Sedan má šasi kód F80, potom nasleduje významná malá medzierka a až po nej F82 a F83 ako M4 kupé a kabriolet. Nevieme ako vám, ale nám sa F81 v mokrých snoch zobrazuje ako vozidlo, ktoré by mohlo byť súperom práve pre nový Mercedes-AMG C63 v jeho kombi verzii. To je však ešte trochu špekulatívna budúcnosť, tak jej dajme nateraz pokoj.

Aké percento zákazníkov uprednostní tento kokpit pred kabínou s podpisom M GmbH? Nechajme sa prekvapiť.... 40 fotografií v galérii Aké percento zákazníkov uprednostní tento kokpit pred kabínou s podpisom M GmbH? Nechajme sa prekvapiť.... Zdroj: Mercedes

Vo všeobecnosti je na tvrdé porovnávanie Mercedesu a BMW hneď z prvých papierových podkladov trochu priskoro. Aj na základe toho, čo vieme dnes, si ale trúfneme konštatovať, že boj C63 a M3 o zákazníkov bude riadne tuhý. Každé z nich útočí trochu inými zbraňami a má svoje originálne argumenty. Ktoré z nich dvoch na prvý dojem viac oslovuje vás? Napíšte nám do diskusie.

Facebook like button

Focus Media

Video
Najnovšie články
Súdny dvor EÚ označil nemecké mýto za protizákonné

Peugeot s každým ďalším novým modelom smeruje k lepším zajtrajškom. Revolúciu odštartovalo SUV 3008, príjemnou zmenou už ale prešla aj malá 208 či vlajková...

Zabudnite na starú 2008, nová verzia prekvapuje

Slovenský Aeromobil doslova urobil dieru do sveta, keď predstavil funkčný prototyp lietajúceho auta. Spoločnosť teraz získala nových investorov, ktorých...

Slovenský Aeromobil má nových investorov

Jedno z vrcholných podujatí motoristickej sezóny na okruhu SLOVAKIA RING prichádza začiatkom júla: FIA Majstrovstvá Európy preteky ťahačov (FIA ETRC) ako OMV...

Majstrovstvá Európy preteky ťahačov na okruhu SLOVAKIA RING

Česká fabrika Hyundai v Nošoviciach má za sebou úspešný a ziskový rok. V najbližšom období však očakáva problémy na trhu a v predstihu znižuje výrobu.

Nošovický Hyundai prosperuje, očakáva však problémy

Dočkali sme sa. Z SUV-kupé je legitímny trend a teraz sa jedno z nich bude môcť vybrať aj do tvrdého off-roadu.

Extrémne SUV-kupé: GLE do ťažkého terénu?

Renault postupne omladzuje modelové portfólio. Po novej generácii Clia na rad prichádza modernizovaný elektromobil. Model Zoe si množstvo vychytávok požičal...

Facelift pre Renault Zoe: Dojazd sa blíži ku 400 km
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×