Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Peugeot Quartz prekvapuje výkonom

AUTOSALÓN
Koncept hybridného off-roadu prekvapuje výkonom, ktorým sa môže merať aj s autami kategórie superšportov.
7 18 príspevkov 20.09.2014 / Marek Pokrývka

Nie je to tak dávno, čo sa Peugeot pochválil terénnou obludou pripravenou pre budúcoročné preteky Dakar. Teraz sa zdá, že automobilka si vie predstaviť podobne koncipovaný kúsok aj v sériovej výrobe. Po úsporne zameranom vozidle menom Hybrid Air 2L predstavila ďalšiu štúdiu, ktorej premiérovou destináciou bude Paríž. Zoznámte sa s prototypom Peugeot Quartz.

Peugeot Quartz je koncept terénneho hybridu 7 fotografií v galérii Peugeot Quartz je koncept terénneho hybridu Zdroj: Peugeot

Tento automobil označuje francúzska spoločnosť ako „SUV pre budúcnosť“. Quartz má svalnaté tvary okorenené ostrými líniami a diódovým osvetlením na oboch koncoch. Koncept má päť dverí, pričom druhý pár sa otvára proti smeru jazdy. Pri dĺžke 4,5 metra meria koncept až 206 centimetrov na šírku, v ramenách je teda poriadne masívny. Karoséria prototypu je z dôvodu nízkej hmotnosti vyrobená z kompozitov a chýba jej B-stĺpik.

Dojem mohutnosti off-roadu podporujú kolesá s priemerom až 23 palcov a obutím určeným pre jazdu mimo spevnených povrchov. O terénnych ambíciách konceptu hovorí aj podvozok vyžívajúci nastaviteľné vzduchové pruženie. Vďaka nemu sa svetlá výška môže zmeniť z vysoko nadpriemerných 300 milimetrov na ešte štedrejších 350. Obe nápravy majú nezávislé zavesenie kolies: vpredu sa nachádza typ McPherson, zadná os je viacprvková.

Vizuálne svaly štúdie sú podporené parametrami. Quartz poháňa prekvapujúco početné stádo: dovedna ide až o 500 plnokrvníkov. Toto číslo je spoločným dielom troch samostatných agregátov. Priestor pod prednou kapotou okupuje prepĺňaný štvorvalec 1.6 THP známy zo sériového modelu RCZ R. Dosahuje výkon 198 kW (270 k) a krútiaci moment 330 Nm. Turbobenzín roztáča predné kolesá cez samosvorný diferenciál. Spaľovacej jednotke sekunduje elektromotor na každej náprave, pričom oba disponujú porciou 85 kW (115 k). Takže si to zrekapitulujme: 198 + 85 + 85 = 368 kW (500 k). Týmto údajom sa off-road môže merať s autami triedy superšportov.

Prototyp disponuje výkonom 500 konských síl 7 fotografií v galérii Prototyp disponuje výkonom 500 konských síl Zdroj: Peugeot

Plný výkon hybridného systému využíva Peugeot v dynamickom režime nazvanom Race. Pri bežnej prevádzke a móde Road sa do pohonu zapája štvorvalec a predný elektromotor, pričom zadný agregát pôsobí ako generátor dobíjajúci akumulátor. K dispozícii je aj čisto elektrická jazda, pri ktorej ponúka kapacita batérie akčný rádius na úrovni 50 kilometrov.

Vnútro prototypu je rýdzo futuristické. Dizajnovo pokračuje v tvaroch naznačených exteriérom. Kabína označená automobilkou ako i-Cockpit obsahuje štyri škrupinové sedadlá s odhalenou konštrukciou, štvorbodové bezpečnostné pásy, multifunkčný volant a konfigurovateľný polykarbonátový head-up displej pokrývajúci až 45 stupňov zorného poľa vodiča.

Facebook like button

Focus Media

Video
Najnovšie články
Nová pecka zo Žiliny: Kia odhalila krásny XCeed

Automobilky čelia veľkým zmenám, ktoré okrem ekonomickej situácie vo svete súvisia aj s dôsledkami emisnej aféry a tlakom na rozvoj elektromobilov. Daimler...

Daimler očakáva horší rok, zisk klesne

Renault a Nissan sa po zatknutí Carlosa Ghosna dostali do sporov, na aliancii však trvajú. Dokazujú to aj najnovšie reformy, ktoré majú stabilizovať pozíciu...

Nissan schválil reformy, ktoré sa dotknú aj Renaultu

Slovenskej polícii došla trpezlivosť. Za posledný týždeň na našich cestách tragicky zomrelo 14 ľudí, katastrofu treba zastaviť. Muži zákona na vodičov vytiahnu...

Anarchia na cestách SR? Polícia zatlačí na šoférov

Nemecké automobilky aj napriek rastúcemu politickému tlaku odmietajú vyrábať iba elektromobily, ale aj hybridy. Zároveň požadujú od vlády väčšiu podporu.

Nemecké automobilky žiadajú vládu o väčšiu podporu

Návrat Land Roveru Defender patrí medzi najočakávanejšie automobilové udalosti nadchádzajúcej automobilovej jesene. Auto, ktoré pribudne do portfólia modelov...

Nové auto zo Slovenska: Únik ukázal ikonu z Nitry

Nepochopiteľný skrat na českej D1 mohol viesť ku tragickej dopravnej nehode. Dezorientovaný vodič červeného Citroënu si to namieril rovno do protismeru, kamión...

Skrat na D1: Drámu v ČR takto vyriešila polícia
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×