Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Motoristické klenoty Východného Nemecka

V rámci letného špeciálu sme prešli múzeá v rodisku Wartburgu, Trabantu či Chrobáka, centrum veteránov i dve zaujímavé trate.
7 3 príspevky 29.08.2014 / Marek Pokrývka

Počas ostatných týždňov ste mohli na našej stránke vidieť niekoľko reportáži z rôznych miest, ktoré by nemali chýbať na mape skutočného fanúšika štyroch kolies. Navštívili sme ich pod hlavičkou nášho letného cestovateľského špeciálu. V jeho prvej časti sme sa zamerali na bývalé územie Východného Nemecka. Tu sme našli niekoľko automobilových klenotov so zaujímavými príbehmi.

Jedným z hlavných lákadiel našej cesty bolo mesto Eisenach. To bolo kedysi známe produkciou vozidiel značky Wartburg, ktoré patrili k najrozšírenejším v krajinách socialistického bloku. V bývalej fabrike je dnes umiestnené múzeum. Mapuje históriu lokálneho automobilového priemyslu a obsahuje viaceré vzácne exponáty i množstvo zaujímavých informácií. Vedeli ste napríklad, že automobily BMW sa najprv vyrábali práve tu a až neskôr v Mníchove?

Tip redakcie

Eisenach bol známy výrobou automobilov Wartburg, dnes je tu múzeum 7 fotografií v galérii Eisenach bol známy výrobou automobilov Wartburg, dnes je tu múzeum Zdroj: Marek Pokrývka

V našom zameriavači sa okrem historických exponátov ocitli aj pretekárske okruhy. Pozreli sme sa preto na najvýznamnejší polygón v týchto končinách, známy ako Sachsenring. Na členitú pretekársku trať s obrubníkmi v nemeckých farbách sme zavítali počas konania motocyklového šampionátu MotoGP. Ako sme zistili, história pretekania na motorkách má v týchto končinách takmer deväťdesiatročnú históriu. Aj dnes ide o výnimočný zážitok.

Tip redakcie

Pretekársky okruh Sachsenring sme navštívili počas konania súťaže MotoGP 7 fotografií v galérii Pretekársky okruh Sachsenring sme navštívili počas konania súťaže MotoGP Zdroj: Marek Pokrývka

Počas brázdenia končín, v ktorých kedysi vládli socialisti, sme sa nevyhli ani Berlínu. V západnej časti hlavného mesta sme navštívili jedinečný objekt Classic Remise. Ide o súkromné centrum veteránov, ktoré je využívané na viaceré účely: predaj, renováciu či garážovanie. Množstvo boháčov tu necháva svojich historických miláčikov a prechádzka jeho priestormi môže byť pre zanieteného motoristu väčším zážitkom než kadejaká muzeálna expozícia.

Tip redakcie

Pod strechou objektu Classic Remise sa môžete vzácnych veteránov doslova dotknúť 7 fotografií v galérii Pod strechou objektu Classic Remise sa môžete vzácnych veteránov doslova dotknúť Zdroj: Marek Pokrývka

Zvedaví sme boli aj na miesto ležiace tesne za bývalou hranicou medzi Východom a Západom, ktoré nesie meno dediniek Ehra a Lessien. Tie sú známe vďaka tomu, že pri nich stojí „tajná“ testovacia trať koncernu Volkswagen. Na jej asfalte sa McLaren F1 stal najrýchlejším autom našej planéty a rovnako je na tom aj súčasný držiteľ tohto titulu, Bugatti Veyron Super Sport. Obrovský okruh Ehra-Lessien známy deväťkilometrovou rovinkou síce nie je prístupný verejnosti, no aj vidieť na vlastné oči rozmery a zabezpečenie tohto objektu aspoň zvonku stojí za to.

Tip redakcie

Pre verejnosť je testovacia dráha v Ehra-Lessien zavretá, no určite stojí za pozornosť 7 fotografií v galérii Pre verejnosť je testovacia dráha v Ehra-Lessien zavretá, no určite stojí za pozornosť Zdroj: Marek Pokrývka

Okrem Wartburgu nás zaujímalo aj miesto, kde vznikal nemenej slávny Trabant. Našli sme ho v Zwickau. Tu dnes sídli August Horch Museum. Nachádza sa vo fabrike, ktorá kedysi patrila Audi. Počiatky výroby v tomto meste sú totiž previazané so štyrmi kruhmi. Dodnes používané logo vzniklo ako symbol fúzie štvorice automobiliek, o ktorej sa v rámci expozície máte možnosť dozvedieť skutočne dosť. Zároveň sa môžete pozrieť na všetko, čo viedlo k úspechu Trabantu.

Tip redakcie

Trabant je najslávnejším produktom Zwickau, no história mesta je previazaná aj s Audi 7 fotografií v galérii Trabant je najslávnejším produktom Zwickau, no história mesta je previazaná aj s Audi Zdroj: Marek Pokrývka

Tesne za hranicou bývalého socialistického bloku sme okrem testovacej trate koncernu Volkswagen navštívili aj sídlo tohto giganta. V meste Wolfsburg sme sa vybrali do múzea venovaného domácej značke. To nie je nijako honosné, no môžete si v ňom prezrieť kompletnú históriu automobilky od prvých kusov Chrobáka a Transportera cez zrod populárneho typu Golf až po moderné prototypy vrátane litrového plug-in hybridu XL1.

BANNER300

Tip redakcie

Múzeum venované značke Volkswagen obsahuje desiatky exponátov vrátane Golfa 7 fotografií v galérii Múzeum venované značke Volkswagen obsahuje desiatky exponátov vrátane Golfa Zdroj: Marek Pokrývka

 

Spaceback na cestách Východného Nemecka

Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 7 fotografií v galérii Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI Zdroj: Marek Pokrývka Všetky spomínané miesta sme navštívili na našom cestovateľskom automobile Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI. Počas brázdenia nemeckých ciest nás nezradil. Stovky kilometrov medzi okruhmi a múzeami nás vozil pomerne komfortne a nemal problém zhltnúť nás ani techniku. Na dlhé diaľničné presuny bez obmedzenia rýchlosti však nie je najvhodnejším kandidátom, keďže si počas nich vypýta svoj prídel paliva. Spotreba sa pohybovala v priemere na úrovni 7,5 l/100 km.

Ako môžete vidieť, na území bývalého Východného Nemecka sa automobiloví turisti nestratia. Západná časť rozdelenej a opäť zjednotenej krajiny je však na motoristické atrakcie ešte podstatne bohatšia. Navštívili sme ju v druhej časti nášho špeciálu. Preskúmali sme niekoľko ďalších miest, na ktorých srdce zarytého motoristu zaplesá. Jedným z nich je mestský pretekársky okruh Norisring, ktorého minulosť nesie podpis Adolfa Hitlera...

 

Partnerom cestovateľského projektu je poisťovňa Union.

:gallery:true:true:true
Focus Media

Video
Najnovšie články
Strešné boxy: Na čo si pri nich dávať pozor?

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm...

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení

Projekt cesty pod Dunajom v dunajskostredskom okrese by mal byť dokončený v roku 2022. Nový prejazd budú môcť využívať nielen autá, ale aj chodci a cyklisti.

Cesta pod Dunajom vo Vojke bude otvorená v roku 2022

Obľuba SUV, najmä tých kompaktných, neustále rastie. V prvom štvrťroku prvýkrát tvorili viac než tretinu predaných vozidiel a ich predaj bude aj naďalej...

Nemci čoraz viac obľubujú kompaktné SUV

Napätie medzi USA a Iránom sa priostruje, čo priamo ovplyvňuje ceny ropy a po určitom omeškaní aj ceny palív na našich čerpačkách. Hoci zatiaľ palivá zlacňujú,...

Ceny benzínu a nafty: Dovolenky sa predražia

Ziskovosť a tržby automobiliek v celom svete klesajú a ich budúcnosť bude závisieť od investícií do nových technológií a vzájomnej spolupráce. Podľa Ernst &...

Ziskovosť automobiliek klesá, trh čaká veľké upratovanie

Rozvoj elektromobility je nezastaviteľný, s čím súvisí aj rozširujúca sa sieť nabíjacích staníc. Doba však ešte nie je tak ďaleko, aby sa dali nabíjačkou aj...

Hanba na sto rokov: Nabíjačkou fúkali kolesá
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×