Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Formula pre autoškolu aj špičkový dragster

Na okruhu Hockenheimring sme navštívili múzeum, ktoré sa venuje histórii tejto pretekárskej trate i motoršportu ako takého.
18 2 príspevky 10.10.2014 / Marek Pokrývka

V rámci nášho špeciálneho projektu Cestovanie za autami sme okrem iných cieľov na území Nemecka navštívili aj okruh Hockenheimring, známy organizovaním pretekov Formuly 1. Absolvovali sme tam Insider Tour, čo je podrobná prehliadka so sprievodcom. V rámci nej sme sa pozreli aj do objektu Motor-Sport-Museum, ktorý stojí v areáli trate. Čo sa v ňom nachádza?

Motor-Sport-Museum sa nachádza priamo v areáli okruhu 18 fotografií v galérii Motor-Sport-Museum sa nachádza priamo v areáli okruhu Zdroj: Marek Pokrývka

Popri motorkách je najzaujímavejší dragster

Vstup je tvorený predsieňou, ktorá sa venuje pretekárskej trati a jej histórii. Po prechode cez turniket a vstupe do múzea je k dispozícii 2 200 metrov štvorcových rozdelených na dve poschodia. Podľa oficiálnej stránky Hockenheimringu sa pod jednou strechou nachádza vyše 300 exponátov vozidiel.

Spomedzi tristo exponátov v múzeu tvoria väčšinu motorky 18 fotografií v galérii Spomedzi tristo exponátov v múzeu tvoria väčšinu motorky Zdroj: Marek Pokrývka

Väčšinu z tohto čísla majú na svedomí dvojkolesové mašiny. Tým je venované celé vrchné podlažie objektu a desiatky kusov sa nachádzajú aj na prízemí. Ide o modely rôznych značiek i rokov výroby a údajne tvoria najväčšiu kolekciu pretekárskych motoriek v Európe. Bohužiaľ, mnohé z nich sú tu len odstavené a ich identitu môžete akurát hádať. Tabuľky s podrobnosťami si asi nezaslúžili... Pre laika tak časť expozície pôsobí pomerne chaoticky.

Samozrejme, zastúpenie tu majú aj vozidlá s dvomi pármi kolies. Pod strechou múzea je niekoľko monopostov Formuly 1 vrátane „autoškoly“ pre dvoch. Nachádza sa tu aj zopár iných formúl, vozidlá zo seriálu DTM a tiež jeden dragster špičkovej kategórie Fununy Car. Ten svetu odhaľuje svoje vnútornosti, vďaka čomu ho pasujeme za najzaujímavejší exponát.

Na prízemí možno vidieť niekoľko formúl patriacich do rôznych tried 18 fotografií v galérii Na prízemí možno vidieť niekoľko formúl patriacich do rôznych tried Zdroj: Marek Pokrývka

Okrem toho je tu niekoľko menších vecí, ako je samostatný motor či turbodúchadlo. Ďalej sa pod strechou múzea nachádza pretekársky trenažér pre dvoch (extra spoplatnený) a maličké kino, v ktorom sa premietajú rôzne tematické filmy z minulosti okruhu a motoršportu.

BANNER300

Výstava je teda skôr skromná a neohúri ani svojim prevedením: autá sú jednoducho postavené v hale bez ďalších ozdôb či rekvizít. Expozícia nie je veľmi bohatá a pre fanúšika môže byť sklamaním. Väčšina monopostov patrí fakticky do jednej éry a ostatné vozidlá od nej tiež nie sú vzdialené. Nejaký podrobný prierez históriou motoršportu tu teda nemožno čakať.

Jedným z najzaujímavejších exponátov je dragster triedy Funny Car 18 fotografií v galérii Jedným z najzaujímavejších exponátov je dragster triedy Funny Car Zdroj: Marek Pokrývka

Klasický lístok do múzea za šesť eur

Spomínané exponáty sa zbierali počas takmer troch desaťročí, keďže Motor-Sport-Museum otvorilo svoje brány v roku 1986. Jeho budova sa nachádza priamo v areáli polygónu Hockenheimring, ktorý je od Bratislavy vzdialený asi 780 kilometrov. Navštíviť ju možno celoročne vrátane víkendov a sviatok. Otváracie hodiny trvajú od desiatej hodiny ráno do piatej poobede.

V prípade organizovania veľkých podujatí na okruhu sa brány objektu zatvárajú o niečo neskôr. Okrem toho sú v tomto čase aj lacnejšie vstupenky. Pri preukázaní platného lístka na akciu ušetríte na vstupe jedno euro. Klasické vstupné stojí šesť, pre deti či študentov je to polovica.

Škoda Rapid na nemeckom okruhu

Naše cestovateľské vozidlo pred vstupom do múzea 18 fotografií v galérii Naše cestovateľské vozidlo pred vstupom do múzea Zdroj: Marek Pokrývka Už pri reportáži z prehliadky okruhu sme prezradili, že na Hockenheimring sme sa dostavili na našom cestovateľskom exprese. Išlo o model Škoda Rapid Spaceback s balíkom Skyline a motorom 1.2 TSI kombinovaným s mechanicky radenou prevodovkou.

Toto vozidlo nás okrem jazdy na nemecký okruh sprevádzalo na množstve ďalších ciest, počas ktorých sme dôkladne preverili jeho jazdné vlastnosti, komfort i spotrebu. Čo všetko sme o tomto hatchbacku zistili vám ešte opíšeme v samostatnom článku.

Bezplatný bonus k prehliadke okruhu

Navštíviť toto múzeum sa oplatí, len ak sa vám ohromne trasú kolená zo starých motoriek. Fanúšikom automobilov a motoršportu ako takého veľa nedá a zaplatiť šesť eur za pohľad na zopár vozidiel je podľa nás dosť. Dobrou správou však je, že v prípade zakúpenia lístku na Insider Tour dostávate vstup do múzea ako bezplatný bonus. V tomto prípade stojí aspoň za krátku návštevu.

 

Partnerom cestovateľského projektu je poisťovňa Union.

:gallery:true:true:true

Video
Najnovšie články
Karoq Velo: Originálna Škoda pre cyklistov

Renault v posledných dňoch zaznamenal poriadnu expanziu čerstvých modelov a to dokonca nechtiac. Na verejnosť sa dostali informácie a fotky tajných...

Renault: Tajné novinky odhalila séria únikov

V sobotu sa bude konať inaugurácia Zuzany Čaputovej do funkcie prezidentky SR bude časť centra Bratislavy uzatvorená, a to aj pre rezidentov.

Pre inauguráciu prezidentky uzatvoria centrum Bratislavy

Napätie medzi Renaultom a Nissanom sa naplno prejavilo po zatknutí Carlosa Ghosna a neúspešné rokovania o fúzii s Fiat Chrysler ho ešte vystupňovali.

V aliancii Renault-Nissan to vrie, napätie sa stupňuje

Polícia v Británii uvádza do testovacej prevádzky novú technológiu. Z pohľadu bežného vodiča ide o radary, tie však prekvapivo nebudú merať rýchlosť. Na čo sa...

Rýchlosť merať nebudú: Nové radary v nasadení

O Škode Kamiq od svetovej premiéry príliš nepočuť, jej príchod na trh sa však blíži. Dnes sme spoznali prvé detaily z cenníka českého crossoveru.

Najlacnejšie SUV Škody: Prvé detaily o cenách

Česká Škoda je u nás stále obľúbená, čo dokazujú aj májové predajné čísla. Nanešťastie tento úspech nedokázal vykompenzovať prepad predaja v Ázii.

Škode sa v máji darilo horšie, problém nastal v Číne
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×