Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Hockenheimring si vás pustí pod kožu

Zúčastnili sme sa na prehliadke nemeckého okruhu, na ktorom sa jazdí aj Formula 1.
24 24.09.2014 / Marek Pokrývka

Ak ste pravidelnými čitateľmi reportáží z nášho cestovateľského špeciálu, určite vám neuniklo, že medzi lokalitami v zameriavači máme aj pretekárske okruhy. Počas našej návštevy bývalej východnej časti Nemecka sme sa pozreli na Sachsenring a testovací polygón Ehra-Lessien, na juhu sme zase preskúmali mestskú trať Norisring so zaujímavou minulosťou. To však nie je všetko.

Hockenheimring si možno vďaka Insider Tour pozrieť aj zvnútra 24 fotografií v galérii Hockenheimring si možno vďaka Insider Tour pozrieť aj zvnútra Zdroj: Marek Pokrývka

Tretím súťažným asfaltom, na ktorom sme sa  zastavili, bol podstatne slávnejší Hockenheimring. Polygón hostiaci pravidelne preteky šampionátu Formuly 1 sme si prvýkrát prezreli iba z diaľky počas návštevy priľahlého parkoviska a objavovania skrytých pokladov. Neskôr sme sa však vrátili a objektu sa dostali pod kožu. Absolvovali sme Insider Tour.

:gallery:true:true:true  

 

 

Už len dnes v predaji: magazín AUTO BILD so vstupenkou na nitriansky autosalón

 

Sprievodca, vlastné auto a zastávky

Pod týmto názvom ponúka prevádzkovateľ okruhu jeho prehliadku. Ide o komentovaný prieskum okruhu so sprievodcom, ktorý trvá asi hodinu a pol. Výklad je v nemčine, no dajú sa tu zapožičať aj elektronickí náhradníci hovoriaci po anglicky či francúzsky. Ujdú, no v porovnaní so živým komentárom je prístrojová verzia podstatne chudobnejšia.

Túto komentovanú prehliadku sme absolvovali na vlastnom automobile 24 fotografií v galérii Túto komentovanú prehliadku sme absolvovali na vlastnom automobile Zdroj: Marek Pokrývka

Insider Tour sa skladá z niekoľkých zastávok na rôznych miestach. Keďže areál je rozsiahly, na presun využívajú návštevníci vlastné autá, pričom vodičom vedúceho vozidla je sprievodca. Ten vás môže prichýliť v prípade, že neprídete na kolesách, no absolvovať prehliadku vo vlastnom aute má väčšie čaro. Spoza volantu si možno prezrieť veľkú časť okruhu.

Prvá pauza je na južnej tribúne, ktorú možno označiť za hlavnú. Jej návšteva zahŕňa cestu výťahom na dve rôzne úrovne a prehliadku viacerých priestorov vrátane historického výkladu o vzniku a úpravách Hockenheimringu. Nasleduje podobne koncipovaná tribúna nesúca meno Mercedes, cieľová rovinka, riadiace centrum či boxová ulička. Pri presunoch medzi týmito lokalitami sme absolvovali rozsiahlu jazdu po obslužných komunikáciách areálu. Vzdialenosti nie sú malé, určite si pred prehliadkou nezabudnite natankovať auto.

Vrchné poschodia objektu poskytujú naozaj dobrý prehľad o veľkej časti areálu 24 fotografií v galérii Vrchné poschodia objektu poskytujú naozaj dobrý prehľad o veľkej časti areálu Zdroj: Marek Pokrývka

Zlatou bodkou za zážitkom malo byť jedno celé kolo po samotnej trati. V našom prípade sa však na nej ešte robili úpravy po víkendovom podujatí a preto sme boli nútení túto časť programu vynechať. Z tohto dôvodu je ideálnym časom návštevy stred pracovného týždňa. Pozostatky poslednej akcie by v tom čase mali byť spratané a reálna príprava na ďalšiu by sa ešte nemala začínať.

Začiatok vždy o 11 v predsieni múzea

Hockenheimring prvýkrát otvoril svoje brány už 29. mája 1932, história tohto okruhu je teda poriadne bohatá. Pôvodne šlo o dlhú a veľmi rýchlu trať. Súťažný asfalt má v súčasnosti dĺžku 4 574 metrov, na ktorých je trinásť zákrut. Rebríčku tamojších podujatí jednoznačne kraľuje Formula 1, no okrem toho sa tu konajú aj preteky DTM a tiež šprinty dragsterov. Pre tie je vyhradená špeciálna časť.

Trať sa nachádza v juhozápadnej časti Nemecka neďaleko miest Heidelberg a Mannheim. Ideálna trasa zo slovenskej metropoly do areálu pretekárskeho okruhu meria zhruba 780 kilometrov a vedie cez Rakúsko. Polygón má pridružené parkoviská používané počas veľkých podujatí, no mimo väčších akcií možno zaparkovať v rámci areálu priamo na štarte prehliadky.

BANNER300

Insider Tour sa začína v predsieni objektu Motor-Sport Museum, expozície mapujúcej históriu pretekov. Koná sa vždy o 11. hodine pred obedom, čo je jediný dostupný čas. Prevádzkovatelia okruhu hovoria o jej každodennom organizovaní, no nájdu sa aj výnimky. Najmä počas konania veľkých podujatí sa podmienky menia a treba sa o nich vopred informovať.

Nemecký komentár sprievodkyne bol bohatší než anglický z prístroja 24 fotografií v galérii Nemecký komentár sprievodkyne bol bohatší než anglický z prístroja Zdroj: Marek Pokrývka

Za dospelého človeka tu zaplatíte dvanásť eur. Deti do šesť rokov majú vstup zdarma, mladiství vo veku 7 až 16 rokov platia 6,5 €. K dispozícii sú aj rodinné či skupinové zľavy. V cene je pritom aj vstup do spomínaného múzea, ktorému sa ešte budeme venovať. Za auto sa neplatí.

 

Spaceback na Hockenheimringu

Škoda Rapid Spaceback počas Insider Tour 24 fotografií v galérii Škoda Rapid Spaceback počas Insider Tour Zdroj: Marek Pokrývka Pravidelných čitateľov reportáží z projektu Cestovanie za autami asi neprekvapí automobil, s ktorým sme Insider Tour na Hockenheimringu absolvovali. Šlo o známy model Škoda Rapid Spaceback vybavený balíkom Skyline a motorom 1.2 TSI so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Ako sme už spomínali, na samotný okruh sme sa s českým automobilom nedostali. Nebolo to však ani treba. Dynamické vlastnosti auta sme už dávno preverili a vieme, že na bežné jazdenie je táto kombinácia plne postačujúca a neurobí si hanbu ani pri snahe o akceleráciu.

Prehliadka okruhu stojí za to

Na svete nie je veľa pretekárskych okruhov, ktoré ponúkajú podobný zážitok ako je Insider Tour. Podobné prehliadky nie sú bežné a Hockenheimring pre slovenského nadšenca patrí k najdostupnejším z hľadiska lokality i ceny. Z prvej ruky sa pozrieť na jednotlivé časti trate hostiacej okrem iného aj preteky Formuly 1, dostať sa jej pod kožu a prípadne sa tu aj povoziť stojí za to.

 

Partnerom cestovateľského projektu je poisťovňa Union.

:gallery:true:true:true

Video
Najnovšie články
Audi ide opäť proti prúdu: Zmena aj v S5

Cyklisti a chodci sú najzraniteľnejší účastníci premávky. A to aj z hľadiska niečoho, čo je síce všeobecne známe, málokto však na tento faktor berie ohľad...

Tichý zabijak: Mŕtvy uhol už nemusí byť hrozbou

Angličania uviedli na šanghajskom autosalóne liftback, pod ktorého kapotou sa namiesto dvanásťvalca nachádza batéria s kapacitou 65 kWh.

Rapide E: Prvý elektromobil Aston Martin

Kórejský debutant narobil v segmente hot-hatchov slušný rozruch. Hyundai i30 N je čoraz obľúbenejší a prinajmenšom predajmi drví svoju konkurenciu. Teraz na to...

Extrémna špecialita: 400 koní pre Hyundai i30 N

PRVÁ JAZDA Druhá generácia modelu CLA prichádza vo veľkom štýle. Nadupaný kompakt ponúka to najlepšie, čo dnes do auta týchto rozmerov viete namontovať...

Jazda s novým CLA: Technologický koncert

Okrem tria sériových modelov prezentovala automobilka dva koncepty, s ktorými tiež ráta do budúcnosti. Finálne produkty sa asi objavia iba v Číne.

Volkswagen uviedol v Šanghaji až päť SUV

VW Slovakia v snahe o optimalizáciu výroby bude postupne rušiť pracovné miesta, čo sa dotkne niekoľkých tisícov zamestnancov. Fabrika zároveň spustila internú...

Bratislavský Volkswagen zruší tisíce pracovných miest
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×