Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Trojkolesový Polaris Slingshot je na svete

VIDEO
Polaris odhalil svoj najnovší počin. Trojkolka menom Slingshot sa zaradí medzi športových bojovníkov s nízkou hmotnosťou.
4 29.07.2014 / Radoslav Belák

Americká spoločnosť Polaris je známa predovšetkým produkciou štvorkoliek a snežných skútrov. Teraz však priniesla čosi, čo zasahuje aj do sveta automobilov. Začiatkom roka sme priniesli informáciu o ich pripravovanej novinke menom Slingshot. Nápadne sa podobá na rakúsky roadster KTM X-Bow, avšak s jedným rozdielom. Vzadu má iba jedno koleso, podobne ako britský Morgan 3-Wheeler.

Americký Polaris Slingshot je vskutku zaujímavým počinom 4 fotografií v galérii Americký Polaris Slingshot je vskutku zaujímavým počinom Zdroj: Polaris

O pohon trojkolky sa stará 2,4-litrový benzínový štvorvalec zo skladov koncernu General Motors s výkonom 129 kW (175 k). Krútiaci moment dosahuje hodnotu 225 Nm. Agregát je spárovaný s 5-stupňovým manuálom a silu prenáša na zadné koleso prostredníctvom karbónom vystuženého remeňa. Dynamické hodnoty výrobca neudáva, pri suchej hmotnosti iba 764 kilogramov však pôjde o zaujímavé čísla. Slingshot sa vďaka svojím parametrom zaradí medzi ľahkých športových bojovníkov.

Známa je slušná nádielka rozmerov. Novinka od Polarisu je dlhá  3 800 milimetrov, široká 1 960 mm a má rázvor 2 667 mm. Vozidlo meria na výšku 1 318 mm, zatiaľ čo svetlá výška je 127 milimetrov. Predné kolesá majú priemer sedemnásť palcov a na zadnej náprave sa točí osamotená osemnástka. Pri verzii SL sú osemnásťpalcové disky na prednej náprave a vzadu sa nachádza až 20-palcové koleso.

Trojkolesový Slingshot takmer nemá priameho konkurenta 4 fotografií v galérii Trojkolesový Slingshot takmer nemá priameho konkurenta Zdroj: Polaris

Zoznam príplatkovej výbavy zahŕňa okrem iného vodeodolné nastaviteľné sedadlá, uzamykateľnú schránku pred spolujazdcom alebo cúvaciu kameru. O zábavu sa okrem rýchlej jazdy postará aj palubný systém so 4,3-palcovou obrazovkou, podporou Bluetooth a USB. Audiosystém hrá cez šesť reproduktorov.

Súčasťou štandardnej výbavy sú elektronickí pomocníci v podobe ABS a tiež trakčnej a stabilizačnej kontroly. Zákazníci dostanú Polaris s dvojročnou zárukou, na požiadanie je však možné jej predĺženie na päť rokov. A čo zato? Na americkom trhu sa cena klasickej verzie začína na úrovni 19 999 dolárov (14,9-tisíc eur) a lepšie vybavená verzia SL štartuje od 23 999 dolárov (17,9-tisíc eur).


Video
Najnovšie články
Karoq Velo: Originálna Škoda pre cyklistov

Renault v posledných dňoch zaznamenal poriadnu expanziu čerstvých modelov a to dokonca nechtiac. Na verejnosť sa dostali informácie a fotky tajných...

Renault: Tajné novinky odhalila séria únikov

V sobotu sa bude konať inaugurácia Zuzany Čaputovej do funkcie prezidentky SR bude časť centra Bratislavy uzatvorená, a to aj pre rezidentov.

Pre inauguráciu prezidentky uzatvoria centrum Bratislavy

Napätie medzi Renaultom a Nissanom sa naplno prejavilo po zatknutí Carlosa Ghosna a neúspešné rokovania o fúzii s Fiat Chrysler ho ešte vystupňovali.

V aliancii Renault-Nissan to vrie, napätie sa stupňuje

Polícia v Británii uvádza do testovacej prevádzky novú technológiu. Z pohľadu bežného vodiča ide o radary, tie však prekvapivo nebudú merať rýchlosť. Na čo sa...

Rýchlosť merať nebudú: Nové radary v nasadení

O Škode Kamiq od svetovej premiéry príliš nepočuť, jej príchod na trh sa však blíži. Dnes sme spoznali prvé detaily z cenníka českého crossoveru.

Najlacnejšie SUV Škody: Prvé detaily o cenách

Česká Škoda je u nás stále obľúbená, čo dokazujú aj májové predajné čísla. Nanešťastie tento úspech nedokázal vykompenzovať prepad predaja v Ázii.

Škode sa v máji darilo horšie, problém nastal v Číne
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×