Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

USA chcú sprísniť testy spotreby

Nereálne údaje o spotrebe sú medzi motoristami témou tém. USA sa rozhodli s laboratórnymi testami zatočiť a nariadia reálne skúšky na reálnych povrchoch.
1 21 príspevkov 15.07.2014 / Soňa Zverková

Rozdiel medzi reálnou spotrebou a číslami uvádzanou výrobcami je a vždy bol príčinou veľkej frustrácie motoristov všade vo svete. USA sa rozhodli urobiť v číslach poriadok.

Tamojší Úrad pre ochranu životného prostredia (EPA), ktorý okrem iného zodpovedá aj za tvorbu a dodržiavanie emisných noriem a teda aj spotrebu vozidiel, chce nariadiť reálne testy v premávke. Týmto spôsobom mieni zabrániť doterajšej praxi, pri ktorej automobilky predkladajú nereálne údaje z laboratórnych meraní a veterných tunelov. Podľa denníka Wall Street Journal súčasťou zmien by malo byť tzv. verejné pripomienkové obdobie, počas ktorého môže svoje podnety a zistenia predkladať aj široká verejnosť.

Ilustračná snímka.

Hoci všetky automobilky vykonávajú aj reálne testy, EPA chce nariadiť iný typ testu. Úrad žiada spoločnosti o meranie aerodynamického odporu vozidla a valivého odporu pneumatík na testovacej dráhe, a nielen na počítačovom modeli. Tieto reálne údaje môžu dramaticky ovplyvniť výsledné údaje o spotrebe, predovšetkým v prípade najúspornejších modelov, ako sú hybridy. EPA naposledy upravila testovacie postupy v roku 2008, tentokrát chce zájsť ešte ďalej. „Niektoré automobilky už testujú v reálnych podmienkach, no my chceme nariadiť túto povinnosť pre všetkých,“ povedal pre denník riaditeľ Odboru dopravy a kvality ovzdušia EPA Chris Grundler. Nové opatrenie skomplikuje výrobcom snahy o prípadné manipulácie s výsledkami laboratórnych testov, aby dosiahli lepšie údaje o spotrebe.

Hoci EPA je najvyšší kontrolný orgán v USA, netestuje všetky nové modely prichádzajúce na trh. Vzhľadom na množstvo nových modelov každý rok overuje spotrebu len v prípade 15 percent. Väčšinu údajov poskytujú samotné automobilky a EPA ich zverejňuje na svojej stránke. Na základe týchto čísiel však môžu dodatočnú kontrolu vykonať samotní vodiči a ak dosiahnu výrazne odlišné výsledky, môžu EPA poslať sťažnosť.

EPA prichádza s návrhom po niekoľkých prípadoch, ktoré sa postarali v USA o veľký rozruch. Ford  pred mesiacom musel zvýšiť údaje o spotrebe modelov Fiesta, Fusion vo verzii hybrid a plug-in-hybrid, C-Max vo verzii hybrid a plug-in-hybrid a hybridného Lincolnu MKZ. V rámci odškodnenia dostanú majitelia daných vozidiel v hotovosti 125 až 1 050 dolárov.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Nissan avizuje Juke druhej generácie

Rakúsko prvýkrát prekonalo päťmiliónovú hranicu v počte registrácií nových vozidiel za jeden polrok.

V Rakúsku bolo zaregistrovaných vyše päť miliónov áut

Jedinou potešujúcou správou v súčasnom vývoji cien palív je asi fakt, že stále tankujeme lacnejšie než pred rokom. Všetko však naznačuje tomu, že to dlho...

Benzín a nafta: Všetky faktory tlačia ceny nahor

Hannover je z hľadiska počtu obyvateľov podobne veľký ako Bratislava a rovnako ako ostatné nemecké mestá stavil na elektrickú mobilitu. Už čoskoro bude...

Hannover bude mať najviac verejných nabíjacích staníc

Na budúcoročnom ženevskom autosalóne spoznáme druhé moderné vydanie hatchbacku, zo začiatku ráta spoločnosť s ročnou kapacitou 80-tisíc kusov.

Fiat 500: Nástupca bude čisto elektrický

Spomedzi piatich vozidiel hodnotených v ostatnom čase dostal päť hviezdičiek opäť iba elektromobil, čistotou výfukových plynov však zaujal Mercedes-Benz triedy...

Green NCAP: Diesel si sčasti napráva meno

Slovenský Volkswagen má kadoročne dvojtýždňovú celozávodnú dovolenku, keď sa na dva týždne zastavia výrobné linky. Tento rok sa začína už dnes.

Slovenský Volkswagen začína celozávodnú dovolenku
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×