Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Mercedes C220: Kvalitné gény

Štvrtá generácia Céčka sa nápadne ponáša na vlajkovú loď trojcípej hviezdy. Je to len dizajn, alebo sa za touto podobnosťou skrýva čosi viac?
50 8 príspevkov 16.06.2014 / Marek Pokrývka

Mnohé prémiové automobilky sa síce rady pýšia svojimi luxusnými limuzínami, no ich skutočné peniaze ležia inde. Z modelov strednej triedy predajú často mnohonásobne viac kusov než pri vlajkových lodiach a Mercedes nie je v tomto smere výnimkou. Trieda C je preň jedným z kľúčových produktov, veď len z jej tretej generácie vyrobil vyše 2,4 milióna exemplárov.

Štvrtá generácia typu Mercedes-Benz triedy C 50 fotografií v galérii Štvrtá generácia typu Mercedes-Benz triedy C Zdroj: Marek Pokrývka

Koncom decembra prišla na svet verzia s kódom W205. Je väčšia a ľahšia než predchodca a okrem toho prináša dizajnový i technologický vietor vejúci z vyšších segmentov. Čo to znamená v praxi, sme zisťovali už na medzinárodnej prezentácii. Teraz prišiel čas na kompletnú skúšku v domácom prostredí, ktorej sme podrobili model C220 BlueTec s automatickou prevodovkou.

Dizajn vlajkovej lode v kompaktnejšom balení

Keď z nového Céčka spadla virtuálna plachta, množstvo očí prekvapene klipkalo nad jeho podobnosťou s vlajkovou loďou značky. Naživo však efekt nie je až taký výrazný. Sedanu strednej triedy síce nemožno uprieť množstvo príbuzných línií s limuzínou S-Klasse, ale tie sú naservírované v odlišnom balíku. Výrazne kompaktnejšie proporcie a niektoré odlišné detaily tak z neho robia auto s viac-menej vlastnou identitou. Čisto subjektívne: podľa nás je naozaj vydarená.

Genofond vyšších modelov trojcípej hviezdy vidieť aj vo svetlách, ktoré boli v našom prípade kompletne diódové a titulované za inteligentné. Pripomínali nám kúsky z omladenej triedy E a to nielen výzorom, ale aj prejavom. Cestu dokážu osvetliť naozaj kvalitne a v režime automatických diaľkových svetiel nespôsobujú protiidúcim vodičom žiadne problémy.

Test Mercedes C220 50 fotografií v galérii Test Mercedes C220 Zdroj: Marek Pokrývka Test Mercedes C220 50 fotografií v galérii Test Mercedes C220 Zdroj: Marek Pokrývka
 Na želanie môže byť osvetlenie diódové vpredu i vzadu

Interiér, za ktorý by sa nemuseli hanbiť ani drahšie autá

Ani interiér neskrýva gény svojho luxusnejšieho súrodenca. Je ich cítiť na dizajne, ovládacích prvkoch i použitých materiáloch. V našom prípade pozostávalo vnútro vozidla z dvojfarebnej kože pokrývajúcej aj palubnú dosku, nelakovaného dreva či solídne pôsobiacich plastov. Mnohé z nich boli pokryté striebornou farbou a imitovali tak kov. Nechýba však ani skutočné „železo“. Oceňujeme aj čalúnenie sedadiel i dverí, tvorené kombináciou látky, kože a materiálu pripomínajúceho semiš. Stuttgart si v tejto disciplíne od nás vyslúžil jednotku s hviezdičkou.

Kabína novinky pôsobí skutočne luxusne a kvalitne 50 fotografií v galérii Kabína novinky pôsobí skutočne luxusne a kvalitne Zdroj: Marek Pokrývka

Našli sme nejaké mínusy? Vo vnútri sme si vypočuli viaceré narážky na „tablet“, ktorý je závanom z menších modelov postavených na platforme triedy A. Nám síce výzorom až tak neprekážal, no z jeho uchytenia sa niekedy ozvalo nejaké to puknutie. Občasnými pazvukmi sa prezentovali aj vodičove dvere. Inak bol však celkový pocit z interiéru skutočne nadpriemerný, za takto vyhotovené vnútro by sa podľa nás nemusel hanbiť ani podstatne drahší automobil.

Jedným z výrazných dizajnových prvkov v interiéri je touchpad, ktorý sa usídlil na trochu mimozemsky tvarovanej konzole. Dotykové ovládanie je alternatívou ku klasickému otočnému ovládaču a vodič si tak môže zvoliť spôsob, ktorý mu vyhovuje viac. Skamarátiť sa s velením pomocou brušiek prstov nám síce chvíľu trvalo, no nakoniec sa nám tento vcelku intuitívny spôsob zapáčil. Veríme, že mladšie generácie vyrastajúce s palcom na smartfóne ho ocenia ešte viac.

Test Mercedes C220 50 fotografií v galérii Test Mercedes C220 Zdroj: Marek Pokrývka Test Mercedes C220 50 fotografií v galérii Test Mercedes C220 Zdroj: Marek Pokrývka
 Dotykom si možno nastaviť množstvo rôznych funkcií

V našom prípade boli ovládače spriahnuté s menšou z dvojice ponúkaných obrazoviek, no nevideli sme to ako problém. Displej má slušné rozlíšenie, sýte farby a napriek prominentnej pozícii mu nerobí veľký problém ani ostré slnko. Vodič si môže pomocou neho nastaviť skutočne široké spektrum prvkov od klimatizácie, médií až po detaily týkajúce sa osvetlenia.

Extra priestor najmä pre kolená vzadu

Z hľadiska priestrannosti sa taktiež udialo niekoľko zmien, čo je dôsledkom celkového nafúknutia automobilu. Pasažieri vpredu dostali k dobru zopár milimetrov. Problémom tu môže byť mohutnejší stredový tunel, no kolenu priemerne urasteného jedinca by prekážať nemal. Vzadu došlo k výraznému nárastu priestoru pred kolenami, s hlavou to už také ružové nie je. Keď sa 183 centimetrový jedinec posadí za seba, veľa centimetrov na výstredné účesy mu nezostáva. Aj sedáky by tu mohli byť o niečo dlhšie pre lepšiu podporu stehien, tie predné si možno nastaviť podľa potreby, čo sme naozaj privítali.

BANNER300

Z množstva odkladacích priestorov v interiéri vás hlava nerozbolí, ale na drobnosti je tu miesta dosť. Do dverí sa s trochou snahy zmestí aj 1,5-litrová fľaša a schránka pred spolujazdcom sa síce neotvára naširoko, ale je pomerne hlboká. V našom prípade bol na mieste radiacej páky aj šikovný priečinok s dvomi pozíciami na poháre, smartfón i zásuvkou s napätím 12 voltov.

Test Mercedes C220 50 fotografií v galérii Test Mercedes C220 Zdroj: Marek Pokrývka Test Mercedes C220 50 fotografií v galérii Test Mercedes C220 Zdroj: Marek Pokrývka
 Dĺžku sedákov si vpredu možno nastaviť, zadné sú trochu krátke

Batožinový priestor narástol len nepatrne: o päť litrov na výsledných 480. To nie je žiaden zázrak, ide o sivý priemer. Céčko si zachovalo aj trochu nepravidelný tvar kufra, viditeľný je najmä schod za zadnými sedadlami. Našťastie, nie je veľmi veľký. Vďaka nemu síce podlaha nadväzuje na sklopené operadlá sedačiek, no o raji pre fanúšikov vodováhy nemôže byť reč. Malý plusový bod si od nás odnieslo veko batožinového priestoru. To síce disponovalo príplatkovou elektrickou asistenciou, no dovoľuje aj použitie sily vlastných rúk.

Diesel, s ktorým sa nestratíte ani v Nemecku

Testované vozidlo bolo najvyššie postaveným modelom z úvodnej trojčlennej ponuky. Za označením C220 BlueTec sa skrýva starý známy diesel s objemom 2,1 litra. Štvorvalec je v novinke naladený rovnako ako pri starších variantoch, má teda maximálny výkon 125 kW (170 k) a krútiaci moment 400 Nm. V našom prípade bol jeho partnerom sedemstupňový automat.

Vznetový motor s výkonom 170 koní ponúka slušnú dynamiku 50 fotografií v galérii Vznetový motor s výkonom 170 koní ponúka slušnú dynamiku Zdroj: Marek Pokrývka

Stosedemdesiat naftových koní je pre nové Céčko dostatočné stádo. Nejde síce o športovca, no stovka za 7,8 sekundy a maximálna rýchlosť 233 km/h sú parametre, s ktorými sa nestratíte ani na nemeckej diaľnici. Dynamika auta je dobrá aj pocitovo, motor je pomerne pružný a v prípade potreby dokáže zareagovať dostatočne rýchlo.

Malým sklamaním bola pre nás miera odhlučnenia motora. Testovaný diesel nie je taký kultivovaný, ako by sme čakali. To sme síce už skonštatovali aj pri predchádzajúcej skúsenosti s týmto agregátom pod kapotou iného modelu, no celková kvalita Céčka v nás živila väčšie akustické očakávania.

S väčšou nádržou pokojne cez tisíc kilometrov

Diesel bol v našom prípade skombinovaný so sedemstupňovým automatom. Ich vzťah je vo veľkej miere harmonický, radenie stupňov je svižné a jemné. Spolunažívanie však občas trochu škrípe: snaha prevodovky o znižovanie otáčok motora nám niekedy prišla prehnaná a pre podradenie sme museli zatlačiť na plyn. Prekvapila nás aj občasná hrubosť pri zmene režimu na mieste, napr. z parkovacieho P do jazdného D. Vozidlom sem-tam citeľne i počuteľne trhlo.

V bežnom režime by jedno natankovanie mohlo stačiť aj na 1 300 km 50 fotografií v galérii V bežnom režime by jedno natankovanie mohlo stačiť aj na 1 300 km Zdroj: Marek Pokrývka

Pozitívom je dobré odstupňovanie prevodov, ktoré má blahodarný vplyv na rýchlosť odsávania paliva z nádrže. Na diaľnici pracuje vznetový agregát tesne pod hranicou dvetisíc otáčok a preto si vystačí s apetítom 5,6 l/100 km. Na vidieku nie je problém dostať sa pod päťlitrovú hranicu, my sme dosiahli hodnotu 4,8 litra. V mestskom režime sme s týmto Mercedesom jazdili za 6,2 l/100 km.

Na rovnakom čísle ako diaľničný apetít sa zastavil aj náš priemer po najazdení takmer 1 200 kilometrov. Testovaný kúsok bol vybavený väčšou nádržou s objemom 66 litrov, a tak sme toto zvládli takmer na jednu nádrž, no súčasťou bolo aj poriadne dynamické prevetranie. V štandardnom režime by sme s jednou nádržou zvládli hádam aj tisíc tristo. Kritika voči štandardnému 41-litrovému zásobníku paliva teda nie je na mieste, vystačiť by mala na asi 800 kilometrov.

Na vzduchu a s myšlienkami na Mníchov

Vôňu triedy S dostala štvrtá generácia Mercedesu C aj v oblasti podvozka. Možno si sem objednať vzduchové pruženie, pre ktoré Stuttgart používa štítok Airmatic. Nami testovaný kúsok ním disponoval, čo sa výrazne prejavilo na komforte jazdy. Vozidlo po kvalitnom asfalte pokojne plachtí a pred posádkou umne skrýva jeho profil. S väčšími priečnymi nerovnosťami si však už neporadí a dáva o nich vedieť. Ide síce najmä o záležitosť akustiky, no čo-to sa prenesie do interiéru aj mechanicky. Svoj podiel na tom mali v našom prípade aj osemnástky s pneumatikami typu run-flat.

Vzduchové pruženie prináša najmä komfort, no nechýba mu ani agilnosť 50 fotografií v galérii Vzduchové pruženie prináša najmä komfort, no nechýba mu ani agilnosť Zdroj: Marek Pokrývka Airmatic však nie je len o komforte, vozidlu nie je cudzia ani dynamická jazda. Práve naopak. Podobne ako pri väčšom Éčku nás prekvapila agilnosť, s akou dokáže auto jazdiace na vzduchu reagovať v zákrutách. Podpísalo sa pod to aj zníženie hmotnosti, sedan C220 váži s naftovým motorom a samočinnou prevodovkou slušných 1 570 kilogramov. Navyše, táto masa je dobre rozložená, čo dokumentuje aj takmer identická veľkosť brzdových kotúčov na nápravách.

Jazdné vlastnosti nás príjemne prekvapili, sú vyvážené a až nečakane neutrálne. Za volantom Céčka sa dá vcelku slušne zabaviť. Automobil nám svojím jazdným prejavom trochu pripomínal bavorskú trojku, aj keď jeho naladenie nie je až tak vyslovene športové. Väčšine bežných vodičov by však mali schopnosti novej triedy C bohato stačiť. Podiel na tom má aj riadenie s elektrickou asistenciou, ktoré je presné ako muška snajpera, zachovalo si nejakú odozvu a ani v stredovej polohe nie je mŕtve. Balík uzatvárajú dostatočne dimenzované kotúčové brzdy.

Test Mercedes C220 50 fotografií v galérii Test Mercedes C220 Zdroj: Marek Pokrývka Test Mercedes C220 50 fotografií v galérii Test Mercedes C220 Zdroj: Marek Pokrývka
 Nastavenie jazdných režimov v nás evokovalo bavorské modely

Myšlienky na Mníchov sme mali aj pri voliči Agility Select, ktorým sa dajú prispôsobiť reakcie motora, prevodovky i nastavenie pruženia. Zmeny medzi dvojicou športových režimov a štandardným módom Comfort sú citeľné a šofér môže charakter auta naozaj prispôsobiť.

Mimochodom, príjemným prvkom súvisiacim s označením Airmatic je aj možnosť dočasného zvýšenia svetlej výšky. Vzduchovému podvozku to síce chvíľu trvá, no nakoniec pridá asi päť centimetrov k dobru. Pri lezení na obrubníky sa tak o predný nárazník netreba toľko strachovať.

Štart na jednom milióne v starej mene

Céčko teda dostalo gény z triedy S nielen vo forme dizajnu, ale prerástli aj do ďalších partií. Odrazilo sa to na cene? Ani nie, tá zostala v podobných intenciách ako v minulosti. Štartovacia priečka je blízko 33-tisíc eur, teda milióna v starej slovenskej mene. Testovaná motorizácia stojí zhruba o päťtisíc viac, spolu s automatom sa poľahky dostáva cez štyridsaťtisícovú hranicu.

Cenník obsahuje niekoľko prvkov z vyšších segmentov 50 fotografií v galérii Cenník obsahuje niekoľko prvkov z vyšších segmentov Zdroj: Marek Pokrývka

V našom prípade bolo auto naložené viacerými príplatkovými prvkami, ktoré finálnu cenu vyhnali na takmer 55-tisíc. Za spomínaný vzduchový podvozok sa pripláca 1 428 eur, no skutočne za to stojí. Opodstatnenou investíciou sú aj inteligentné diódové svetlá (1 740 eur) asistent sledovania mŕtveho uhla (540 eur) či väčšia palivová nádrž. Za tú doplatíte iba 60 eur.

Cenník však obsahuje niekoľko ďalších prvkov z vyšších segmentov, ktorými nami testované vozidlo nebolo vybavené. Ide o head-up displej, klimatizované sedadlá, panoramatickú strechu a viacero moderných bezpečnostných systémov. Zaradiť medzi ne možno aj tempomat s asistentom riadenia, ktorý by mal dokázať celkom samostatne jazdiť v zápche.

Mercedes C: Najlepšie auto v triede?

Pri uvedení aktuálnej generácie triedy S mnoho zainteresovaných ľudí skloňovalo slovné spojenie „najlepší v triede“. Podarilo sa takéto čosi zopakovať pri menšom type, ktorý je naočkovaný génmi jeho luxusného súrodenca? Predstavitelia automobilky zo Stuttgartu si myslia, že áno a nové Céčko sebavedomo vyhlasuje za víťaza svojho segmentu.

Mercedes vyhlasuje štvrtú generáciu Céčka za najlepšie auto v triede 50 fotografií v galérii Mercedes vyhlasuje štvrtú generáciu Céčka za najlepšie auto v triede Zdroj: Marek Pokrývka

Je to ale naozaj tak? Áno aj nie. Ak sa bavíme o dizajne, vyhotovení a materiáloch, štvrtú generáciu Mercedesu C bez výčitiek svedomia radíme na vrchol. Z hľadiska komfortu taktiež siaha na vrchné priečky, aj keď rozbité povrchy nemá veľmi rád. Navyše, športové vyžitie mu nie je cudzie a zabaviť sa za jeho volantom nie je žiaden problém.

V testovanom prevedení nás ale celkom nepresvedčil pohonný reťazec. Vozidlo je s ním síce príjemne dynamické a odvďačí sa slušnou spotrebou, no občasná hrubosť motora i prevodovky narúša celkové dojmy z vozidla. To však nie je dôvod na lámanie palice, existujú sú aj ďalšie varianty a ponuka sa bude len a len rozširovať. S odlišným pohonným srdcom by titul najlepšieho v triede mohol byť naozaj oprávnený.

Kliknite pre zobrazenie tabuľky s kompletnými parametrami testovaného automobilu

Focus Media

Video
Najnovšie články
Novým šéfom BMW bude Oliver Zipse

Siedma generácia japonského sedanu prichádza výhradne s hybridným pohonom a vyniká spotrebou, komfortom i vyhotovením interiéru. Mínusom sú niektoré...

Test Lexus ES 300h: Ďalší útok na nemecké pozície

Predaj nových vozidiel u nás v júni mierne klesol, aj naďalej dominujú tradičné značky Škoda, VW a Kia.

Záujem Slovákov o nové autá v júni klesol

Pri príležitosti 50. výročia prvého letu človeka na Mesiac si pripomíname aj vozidlo, ktoré zatiaľ ako jediné riadili ľudia na mimozemskom telese.

Lunárny rover: Prvé auto na mimozemskom telese

Staviteľ mimoúrovňovej križovatky pod Prístavným mostom v predstihu otvorí jej časť motoristom.

Križovatku pod Prístavným mostom čoskoro otvoria

Ministerstvo dopravy získalo súhlas Bruselu na nenávratný príspevok vyše 200 miliónov eur na výstavbu diaľničného úseku D1 Budimír-Bidovce pri Košiciach.

Peniaze na diaľnicu Budimír-Bidovce prídu z eurofondov

Očakávaná revolúcia sa stala realitou, Američania predstavili novinku s centrálne uloženým osemvalcom. Stáť má menej než 60-tisíc dolárov.

Chevrolet Corvette C8: Najlacnejší superšport
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×