Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Fiat 500L Living: Na rade je autobus

FOTOTEST    Fiat 500 sa už zďaleka nedá automaticky označiť za malé auto. Zvlášť s takým veľkým interiérom ako má verzia L Living.
20 3 príspevky 19.03.2014 / Ladislav Malák

Ortodoxným milovníkom päťstovky v jej pôvodných kabelkovitých rozmeroch sa žalúdok určite vlnil už pri pohľade na 500L. Pojednanie o verzii 500L s prívlastkom Living, ešte o číslo väčšej, by preto mali riskovať iba nalačno. Tento test ale nie je prioritne pre nich. Je pre otvorené hlavy, ktoré zaujíma, ako to dopadne, keď sa cukríkové miniauto, napuchnuté na plnohodnotný kompakt, zväčší až tak, že je z neho de facto slušné empévéčko.

Ako to vyzerá, keď narastie veľké miniauto na ešte väčšie? Uvidíte v galérii. >>

Očakávali by ste za týmto milým ksichtíkom sádrového trpaslíka veľrybu s biblicky objemným bruchom? 20 fotografií v galérii Očakávali by ste za týmto milým ksichtíkom sádrového trpaslíka veľrybu s biblicky objemným bruchom? Zdroj: Ladislav Malák

Kým päťstovka s prívlastkom L narástla oproti tej pôvodnej malej v podstate vo všetkých rozmeroch, pri pridávaní nálepky Living pribúdala hlavne dĺžka, celých 20 centimetrov a ešte aj 5 milimetrov. Rázvor sa ale nemenil, takže, hádate správne, narástol hlavne kufor. A sme vcelku radi, že sme v ňom nemali príplatkový tretí rad marketingových sedadiel, ale praktický, použiteľný, veľký a variabilný priestor pre batožinu.

Čo všetko sa dá robiť s litrami a metrami vnútorného a batožinového priestoru? Pozrite si v galérii. >>

Základný objem kufra sa dá zväčšiť z 560 na 638 litrov posunutím zadného radu sedadiel dopredu. A to je len začiatok kultúrneho programu zvaného „Čarujeme s interiérom“ 20 fotografií v galérii Základný objem kufra sa dá zväčšiť z 560 na 638 litrov posunutím zadného radu sedadiel dopredu. A to je len začiatok kultúrneho programu zvaného „Čarujeme s interiérom“ Zdroj: Ladislav Malák

Jazdnými vlastnosťami sa Living od verzie L nijako podstatne nelíši, čiže sa nebudeme opakovať. Novým zážitkom, však bol pohon: tentokrát najväčší z ponúkaných agregátov, teda naftová jednašestka Multijet. V kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. S ambíciami uspieť nielen v meste, ako by to mohlo stačiť najmenšej päťstovke, ale aj na dlhých diaľničných presunoch. A to sa aj reálne podarilo.

Úsporný, pritom ale dosť silný naftový motor je ideálnou predstavou pohonu pre MPV. Viac v galérii. >>

Známe veselé dvojfarebné usporiadanie patrilo ešte donedávna k vyhľadávaným imidžovým raritám. Lenže stále viaceré automobilky sa hrajú s hračkársky veselými interiérmi už aj v lacnejších cenových segmentoch 20 fotografií v galérii Známe veselé dvojfarebné usporiadanie patrilo ešte donedávna k vyhľadávaným imidžovým raritám. Lenže stále viaceré automobilky sa hrajú s hračkársky veselými interiérmi už aj v lacnejších cenových segmentoch Zdroj: Ladislav Malák

Pri najmenšej päťstovke sa s imidžovým príplatkom akosi automaticky ráta. Pretože tá porcia imidžu je ozaj neprehliadnuteľná. Jej značnú časť si zachoval aj variant 500L Living, lenže tu už tušíme trochu problém: klientela takéhoto praktického a šikovného automobilu predsa len zmýšľa podstatne racionálnejšie a za cenu, ktorá po pridaní pár príplatkových prvkov bez problémov vystrelí vysoko nad dvadsať tisícovú hranicu, by možno ten imidž aj obetovali. A čo vy: kúpili by ste? Dajte nám vedieť dolu v ankete.

Kliknite pre zobrazenie tabuľky s kompletnými parametrami testovaného automobilu

Focus Media

Video
Najnovšie články
Nemecké automobilky žiadajú vládu o väčšiu podporu

Návrat Land Roveru Defender patrí medzi najočakávanejšie automobilové udalosti nadchádzajúcej automobilovej jesene. Auto, ktoré pribudne do portfólia modelov...

Nové auto zo Slovenska: Únik ukázal ikonu z Nitry

Nepochopiteľný skrat na českej D1 mohol viesť ku tragickej dopravnej nehode. Dezorientovaný vodič červeného Citroënu si to namieril rovno do protismeru, kamión...

Skrat na D1: Drámu v ČR takto vyriešila polícia

Bratislavský primátor Matúš Vallo má pripravený upravený návrh parkovacej politiky, ktorý ešte tento týždeň predloží poslancom mestského zastupiteľstva...

Parkovacia politika Valla: Poznáme finálne detaily

Dovolenkové obdobie je na spadnutie a mnohí vodiči pri balení používajú strešné boxy. Tie sa však výrazne líšia. Poradíme vám, ako vybrať správny a na čo dať...

Strešné boxy: Na čo si pri nich dávať pozor?

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm...

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení

Projekt cesty pod Dunajom v dunajskostredskom okrese by mal byť dokončený v roku 2022. Nový prejazd budú môcť využívať nielen autá, ale aj chodci a cyklisti.

Cesta pod Dunajom vo Vojke bude otvorená v roku 2022
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×