Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Mercedes A250 Sport: Divoký anjel

Stuttgartské Áčko má enormne úspornú aj enormne zábavnú verziu. Je model A250 Sport 4Matic zlatou strednou cestou? Skúmali sme to v teste.
43 17 príspevkov 30.01.2014 / Marek Pokrývka

Najmenšieho zástupcu trojcípej hviezdy dobre poznáme, Mercedes triedy A sme už podrobili veľkému testu vo verzii A180 CDI. Redakčnými rukami nám nedávno prešiel aj pokrvný príbuzný v podobe ostrého modelu CLA45 AMG. Teraz sme dostali šancu preveriť schopnosti akéhosi medzistupňa medzi civilným Áčkom zo Stuttgartu a verziou vyšľachtenou v Affalterbachu. Vyskúšali sme si model A250 Sport s pohonom 4Matic.

Mercedes A vo verzii A250 Sport 4Matic 43 fotografií v galérii Mercedes A vo verzii A250 Sport 4Matic Zdroj: Marek Pokrývka

Anjelský lak a pochrómované kryštáliky

Kým najvýkonnejšie CLA si od nás aj pre červenú farbu vyslúžilo prezývku diabol, tento športový model lákal pohľady anjelskou bielou farbou. No, nie tak celkom. Agresívny bodykit bol okorenený farbou lásky na nárazníkoch a brzdových strmeňoch. Variant Sport okrem toho štandardne disponuje unikátnou maskou chladiča zloženou z akýchsi pochrómovaných kryštálikov.

Test Mercedes A250 Sport 43 fotografií v galérii Test Mercedes A250 Sport Zdroj: Marek Pokrývka Test Mercedes A250 Sport 43 fotografií v galérii Test Mercedes A250 Sport Zdroj: Marek Pokrývka
Variant Sport má čím zaujať oko, zvonku i zvnútra

Tieto prvky doplnené diódovými svetlami dávajú autu zaujímavý vzhľad, vďaka ktorému vytŕča z davu. Počas testovania sme zaregistrovali viacero vykrútených krkov i ukazovákov vystrčených naším smerom. Akoby po ulici cestovala nejaká nadprirodzená bytosť, napríklad anjel.

Variant Sport má aj špecifické prevedenie interiéru, ktoré je v niekoľkých prvkoch zhodné so štandardným vyhotovením AMG. Športové sedadlá, imitácia karbónu na palubovke, červený dekór okolo výduchov klimatizácie, rovnako sfarbené prešívanie... Dokonca aj červené bezpečnostné pásy a kovové pedále poznáme z vrcholu modelového radu.

Divoké dvojlitrové srdce

Nech sa navonok tvári A250 Sport ako chce, v srdci je to divoch. Pod kapotou skrýva prepĺňaný dvojlitrový benzín, z ktorého je odvodená aj nálož variantu A45 AMG. V najvyššej štandardnej verzii velí motor stádu 211 koní, teda 155 kW. To je dnes pomerne bežná hodnota a v segmente horúcich hatchbackov ide skôr o podpriemer. Mercedes však svojou silou nesklame. Práve naopak, tento anjel vie byť naozaj divoký.

Gigantické turbo tu nenájdete, ale sily má motor dostatok 43 fotografií v galérii Gigantické turbo tu nenájdete, ale sily má motor dostatok Zdroj: Marek Pokrývka

Vďaka príkladnému priebehu krútiaceho momentu, svižne pracujúcej automatickej prevodovke a pohonu oboch náprav pôsobí toto Áčko rýchlejšie, než by ste čakali. Subjektívne by sme mu tipovali stovku pod šesť sekúnd, aj keď papierovo je to o pol sekundy viac. Motor získava dobré body aj za svoj charakter. Otáčky mu neprekážajú a virvar vo vysokom tempe sprevádza príjemnou melódiou. V režime Sport si navyše vie pekne zamrnčať cez výfukové potrubie. Na guľomet variantu AMG však zabudnite.

Sport má rovnaké papuče ako jeho silnejší brat, obutie má rozmery 235/40 R18. Okrem identického profilu by sme rovnaký pôvod tipovali aj tlmičom a pružinám. Z hľadiska komfortu sú totiž tieto modely na veľmi podobnej úrovni, teda dosť tvrdé. Úlohu informovania o nerovnostiach neberie tento podvozok na ľahkú váhu.

Odmenou za tuhé naladenie podvozka sú príkladné jazdné vlastnosti. Áčko poháňané kompletnou štvoricou kolies efektívne prenesie silu svojho motora aj na šmykľavé partie matičky Zeme. Pritom vie razantne vymetať zákruty a nezľakne sa v nich ani nerovného povrchu. Neutralitu pritom na limite vymieňa za jemnú nedotáčavosť, ktorá sa dá ľahko korigovať plynom. Volant drží predné kolesá nakrátko, vďaka čomu poslušne reagujú aj na menšie povely obručou. Brzdy akurát stíhajú elánu štvorvalca a nesklamú ani pri bláznení.

Štítok Sport je o dizajne aj o jazdných vlastnostiach 43 fotografií v galérii Štítok Sport je o dizajne aj o jazdných vlastnostiach Zdroj: Marek Pokrývka

Zrátané a podčiarknuté: s autom sa zabavíte takmer rovnako ako s verziou AMG. Samozrejme, ak sa bavíme o normálnych podmienkach na cestách. Pri okruhovom zápolení by najostrejší model testovanú verziu zožral aj s technickým preukazom. V každodennej praxi je však vrcholný model koktejlom, ktorý má síce väčšie množstvo ingrediencií, no rovnaký pomer ich mixu.

Dosť, ale stále o desaťtisíc menej

Prepĺňaný dvojliter si za svoje služby vie vyúčtovať rôzne dávky paliva, ktorých veliteľom je noha na plynovom pedáli. V meste sme bežným štýlom jazdili za 9,6 litra benzínu, no pri väčšom využívaní potenciálu auta sa spotreba bezpečne usídlila v dvojcifernom pásme. Priblížila sa k nemu aj na diaľnici, kde Áčko pýtalo o deci viac než na mestskej pôde. Pokojné plachtenie vidiekom znamenalo výsledok o deci preliezajúci šesťlitrovú hranicu. Nie je to málo, ale šport je šport... V porovnaní s niektorými podobne rýchlymi modelmi má však Mercedes z hľadiska spotreby navrch.

A čo cena? Testovaná motorizácia je dostupná za základnú cenu 36 660 eur, prevedenie Sport k tomu pridáva 4 320 bruselských dukátov. Za takýto prémiový hot-hatch teda zaplatíte minimálne 41-tisíc. Ani to nie je práve málo, aj tu sa však treba na číslo pozerať cez relativizačný filter: treba pamätať na to, že A45 AMG stojí ešte zhruba o desať papierikov viac.

Sport 4x4 nevyjde lacno, no oplatí to zábavou takmer na úrovni AMG 43 fotografií v galérii Sport 4x4 nevyjde lacno, no oplatí to zábavou takmer na úrovni AMG Zdroj: Marek Pokrývka

Zaujímavá alternatíva k modelu AMG

Ak túžite po dobre vyzerajúcom kompakte, s ktorým sa nebude na ceste ani chvíľu nudiť, Mercedes A250 Sport je výborná voľba. Pobavíte sa s ním takmer rovnako ako s variantom AMG, no na jeho kúpu a prevádzku nepotrebujete mať v priezvisku symbol dolára či eura. Ide teda o zaujímavú alternatívu. Ani tá však nie je lacná, v segmente možno nájsť viacero porovnateľné rýchlych a zábavných áut za menej peňazí. Prémiový punc a exkluzivita však niečo stojí.

Kliknite pre zobrazenie tabuľky s kompletnými parametrami testovaného automobilu

Focus Media

Video
Najnovšie články
Nemecké automobilky žiadajú vládu o väčšiu podporu

Návrat Land Roveru Defender patrí medzi najočakávanejšie automobilové udalosti nadchádzajúcej automobilovej jesene. Auto, ktoré pribudne do portfólia modelov...

Nové auto zo Slovenska: Únik ukázal ikonu z Nitry

Nepochopiteľný skrat na českej D1 mohol viesť ku tragickej dopravnej nehode. Dezorientovaný vodič červeného Citroënu si to namieril rovno do protismeru, kamión...

Skrat na D1: Drámu v ČR takto vyriešila polícia

Bratislavský primátor Matúš Vallo má pripravený upravený návrh parkovacej politiky, ktorý ešte tento týždeň predloží poslancom mestského zastupiteľstva...

Parkovacia politika Valla: Poznáme finálne detaily

Dovolenkové obdobie je na spadnutie a mnohí vodiči pri balení používajú strešné boxy. Tie sa však výrazne líšia. Poradíme vám, ako vybrať správny a na čo dať...

Strešné boxy: Na čo si pri nich dávať pozor?

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm...

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení

Projekt cesty pod Dunajom v dunajskostredskom okrese by mal byť dokončený v roku 2022. Nový prejazd budú môcť využívať nielen autá, ale aj chodci a cyklisti.

Cesta pod Dunajom vo Vojke bude otvorená v roku 2022
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×