Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Hyundai ukázal luxusný Genesis

DETROIT   Genesis mieri do Európy. Medzigeneračne podrástol, dostal nový dizajn a priestrannejší interiér. Downsizingu sa vyhýba.
14 8 príspevkov 26.11.2013 / Marek Pokrývka

Kórejčania sa neboja skúšať šťastie v nových segmentoch. Hyundai sa najnovšie rozhodol podkúriť európskym prémiovkám vyššej strednej triedy. Novou generáciou typu Genesis chce konkurovať veľkej nemeckej trojke. Svoje zbrane dnes tento sedan vybalil na domácej pôde: v juhokórejskej metropole Soul. Oficiálna premiéra prichádza zhruba mesiac po prvých oficiálnych obrázkoch.

Nová generácia limuzíny Hyundai Genesis 14 fotografií v galérii Nová generácia limuzíny Hyundai Genesis Zdroj: Hyundai

Päťmetrová tekutá socha, verzia 2.0

Už podľa pilotných záberov bolo jasné, že Genesis dostal omnoho viac hrán. Automobilka hovorí o dizajnovom jazyku Fluidic Sculpture 2.0, teda druhej verzii „tekutej sochy“. Výrazným prvkom je päťuholníková maska chladiča, ktorej sekundujú veľké svetlá evokujúce BMW radu 7. Zozadu je však kórejská identita automobilu nepopierateľná. Blatníky vypĺňajú disky s priemerom od sedemnásť do devätnásť palcov. Jeden detail: na vozidle nenájdete jediné logo automobilky, Genesis má vlastný okrídlený symbol.

Sedan je ešte väčší než v minulosti, päťmetrovú dĺžku podlieza o jediný centimeter. Na šírku meria sedan 1 890 mm, jeho výška je 1 480 milimetrov. Skutočne štedrý je rázvor náprav, ktorý dosahuje až 301 cm. Hyundai okrem nárastu rozmerov prepracoval konštrukciu auta disponujúcu väčším podielom vysokopevnostnej ocele. Zadná viacprvková náprava je úplne nová.

Nová generácia limuzíny Hyundai Genesis 14 fotografií v galérii Nová generácia limuzíny Hyundai Genesis Zdroj: Hyundai Nová generácia limuzíny Hyundai Genesis 14 fotografií v galérii Nová generácia limuzíny Hyundai Genesis Zdroj: Hyundai
Interiér pôsobí o niečo luxusnejšie než v minulosti

Najmä vďaka dlhému rázvoru sa podarilo v kabíne vytvoriť nadpriemerné priestorové pomery. Hranatejšie tvary vnútra odrážajú dizajn karosérie. Jednoduchý interiér síce neohúri, ale v kombinácii s hodnotnými materiálmi pôsobí dostatočne luxusne. Vybavenie môže obsahovať všetko, čo by ste očakávali, vrátane dotykových obrazoviek pre zadných pasažierov. Samozrejmosťou je armáda bezpečnostných prvkov.

Americká škola pod kapotou

Priestor pod kapotou budú obývať štyri pohonné jednotky. Globálne budú na výber tri vidlicové šesťvalce a jeden osemvalec. Všetko poctivé benzíny so slušným objemom a bez prepĺňania, čo zaváňa americkou školou. Žiaden downsizing tu nehľadajte.

Dnom ponuky bude trojliter s výkonom 189 kW (257 k) a krútiacim momentom 303 Nm. O niečo silnejšia je verzia s objemom 3,3 litra: ponúka 207 kW (282 k) a 347 Nm. Tretím pánom na holenie bude 3,8-litrový motor charakterizovaný parametrami 232 kW (315 k) a 397 Nm. Vrcholom je agregát V8 5.0, ktorý disponuje výkonom 312 kW (425 k) a krútiacim momentom 519 Nm.

Tu nenájdete žiadne štvorvalce ani turbodúchadlá 14 fotografií v galérii Tu nenájdete žiadne štvorvalce ani turbodúchadlá Zdroj: Hyundai

Všetky motory budú štandardne kombinované s osemstupňovým automatom a pohonom zadnej nápravy. Alternatívou bude systém HTRAC roztáčajúci všetky štyri kolesá. S trojlitrom zrýchli Genesis na stovku za 8,6 sekundy. Objemnejšie šesťvalce rovnakú úlohu zvládnu v časoch 7,2 a 6,5 s. Osemvalcovému Kórejcovi na túto disciplínu stačí len 5,4 sekundy. Najvyššia rýchlosť všetkých modelov je elektronicky obmedzená na 240 km/h. Výnimkou je základný motor, ktorý limuzínu rozgúľa maximálne na dvestotridsiatku.

Cenou by mal podliezť konkurentov

Ako sme už naznačili v úvode, Genesis príde do predaja aj v Európe. V súčasnosti ešte nie je jasné, kedy sa tak stane. Na domácom trhu očakávajú jeho uvedenie začiatkom budúceho roka, u nás by sme prvé exempláre mohli vidieť pravdepodobne v priebehu leta. O cene je zatiaľ skoro špekulovať, no Hyundai ňou takmer určite podlezie konkurentov prémiových značiek.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Ziskovosť automobiliek klesá, trh čaká veľké upratovanie

Rozvoj elektromobility je nezastaviteľný, s čím súvisí aj rozširujúca sa sieť nabíjacích staníc. Doba však ešte nie je tak ďaleko, aby sa dali nabíjačkou aj...

Hanba na sto rokov: Nabíjačkou fúkali kolesá

V pripravovanej novele zákona, ktorá v budúcnosti umožní obdobu "šrotovného" a dotáciu na nákup nízkoemisných vozidiel, došlo ku zmene. Tradičných hybridných...

Tradičné hybridné pohony štátnu dotáciu nedostanú

Nissan a Renault už dlhé roky spolupracujú v rámci spoločnej aliancie, no po zatknutí Carlosa Ghosna sa ich spory rozhoreli plnou silou. Automobilky sú teraz...

Nissan a Renault sú odhodlaní vyriešiť vzájomné spory

Stavebné práce na novej rýchlostnej ceste R7 napredujú dobrým tempom, na niektorých úsekoch sú výrazne popredu a začalo sa už s kladením prvej asfaltovej...

Na niektorých úsekoch R7 sú práce výrazne popredu

Na rodnom liste Fordu Mustang Shelby GT500 sa objavilo niekoľko ďalších zápisov. Hovoria o výkone 771 koní a limitovanej maximálke tesne pod 300 km/h.

Najsilnejší motor Fordu: Osemvalec má 771 koní

Nemecký tuner Triebwerk Motors plánuje postaviť jedenásť šialených Audi RS6 inšpirovaných závodmi DTM.

Extrémne Audi RS6: Šialená limitovaná edícia
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×