Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Hyundai ukázal luxusný Genesis

DETROIT   Genesis mieri do Európy. Medzigeneračne podrástol, dostal nový dizajn a priestrannejší interiér. Downsizingu sa vyhýba.
14 8 príspevkov 26.11.2013 / Marek Pokrývka

Kórejčania sa neboja skúšať šťastie v nových segmentoch. Hyundai sa najnovšie rozhodol podkúriť európskym prémiovkám vyššej strednej triedy. Novou generáciou typu Genesis chce konkurovať veľkej nemeckej trojke. Svoje zbrane dnes tento sedan vybalil na domácej pôde: v juhokórejskej metropole Soul. Oficiálna premiéra prichádza zhruba mesiac po prvých oficiálnych obrázkoch.

Nová generácia limuzíny Hyundai Genesis 14 fotografií v galérii Nová generácia limuzíny Hyundai Genesis Zdroj: Hyundai

Päťmetrová tekutá socha, verzia 2.0

Už podľa pilotných záberov bolo jasné, že Genesis dostal omnoho viac hrán. Automobilka hovorí o dizajnovom jazyku Fluidic Sculpture 2.0, teda druhej verzii „tekutej sochy“. Výrazným prvkom je päťuholníková maska chladiča, ktorej sekundujú veľké svetlá evokujúce BMW radu 7. Zozadu je však kórejská identita automobilu nepopierateľná. Blatníky vypĺňajú disky s priemerom od sedemnásť do devätnásť palcov. Jeden detail: na vozidle nenájdete jediné logo automobilky, Genesis má vlastný okrídlený symbol.

Sedan je ešte väčší než v minulosti, päťmetrovú dĺžku podlieza o jediný centimeter. Na šírku meria sedan 1 890 mm, jeho výška je 1 480 milimetrov. Skutočne štedrý je rázvor náprav, ktorý dosahuje až 301 cm. Hyundai okrem nárastu rozmerov prepracoval konštrukciu auta disponujúcu väčším podielom vysokopevnostnej ocele. Zadná viacprvková náprava je úplne nová.

Nová generácia limuzíny Hyundai Genesis 14 fotografií v galérii Nová generácia limuzíny Hyundai Genesis Zdroj: Hyundai Nová generácia limuzíny Hyundai Genesis 14 fotografií v galérii Nová generácia limuzíny Hyundai Genesis Zdroj: Hyundai
Interiér pôsobí o niečo luxusnejšie než v minulosti

Najmä vďaka dlhému rázvoru sa podarilo v kabíne vytvoriť nadpriemerné priestorové pomery. Hranatejšie tvary vnútra odrážajú dizajn karosérie. Jednoduchý interiér síce neohúri, ale v kombinácii s hodnotnými materiálmi pôsobí dostatočne luxusne. Vybavenie môže obsahovať všetko, čo by ste očakávali, vrátane dotykových obrazoviek pre zadných pasažierov. Samozrejmosťou je armáda bezpečnostných prvkov.

Americká škola pod kapotou

Priestor pod kapotou budú obývať štyri pohonné jednotky. Globálne budú na výber tri vidlicové šesťvalce a jeden osemvalec. Všetko poctivé benzíny so slušným objemom a bez prepĺňania, čo zaváňa americkou školou. Žiaden downsizing tu nehľadajte.

Dnom ponuky bude trojliter s výkonom 189 kW (257 k) a krútiacim momentom 303 Nm. O niečo silnejšia je verzia s objemom 3,3 litra: ponúka 207 kW (282 k) a 347 Nm. Tretím pánom na holenie bude 3,8-litrový motor charakterizovaný parametrami 232 kW (315 k) a 397 Nm. Vrcholom je agregát V8 5.0, ktorý disponuje výkonom 312 kW (425 k) a krútiacim momentom 519 Nm.

Tu nenájdete žiadne štvorvalce ani turbodúchadlá 14 fotografií v galérii Tu nenájdete žiadne štvorvalce ani turbodúchadlá Zdroj: Hyundai

Všetky motory budú štandardne kombinované s osemstupňovým automatom a pohonom zadnej nápravy. Alternatívou bude systém HTRAC roztáčajúci všetky štyri kolesá. S trojlitrom zrýchli Genesis na stovku za 8,6 sekundy. Objemnejšie šesťvalce rovnakú úlohu zvládnu v časoch 7,2 a 6,5 s. Osemvalcovému Kórejcovi na túto disciplínu stačí len 5,4 sekundy. Najvyššia rýchlosť všetkých modelov je elektronicky obmedzená na 240 km/h. Výnimkou je základný motor, ktorý limuzínu rozgúľa maximálne na dvestotridsiatku.

Cenou by mal podliezť konkurentov

Ako sme už naznačili v úvode, Genesis príde do predaja aj v Európe. V súčasnosti ešte nie je jasné, kedy sa tak stane. Na domácom trhu očakávajú jeho uvedenie začiatkom budúceho roka, u nás by sme prvé exempláre mohli vidieť pravdepodobne v priebehu leta. O cene je zatiaľ skoro špekulovať, no Hyundai ňou takmer určite podlezie konkurentov prémiových značiek.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Daimler očakáva horší rok, zisk klesne

Renault a Nissan sa po zatknutí Carlosa Ghosna dostali do sporov, na aliancii však trvajú. Dokazujú to aj najnovšie reformy, ktoré majú stabilizovať pozíciu...

Nissan schválil reformy, ktoré sa dotknú aj Renaultu

Slovenskej polícii došla trpezlivosť. Za posledný týždeň na našich cestách tragicky zomrelo 14 ľudí, katastrofu treba zastaviť. Muži zákona na vodičov vytiahnu...

Anarchia na cestách SR? Polícia zatlačí na šoférov

Nemecké automobilky aj napriek rastúcemu politickému tlaku odmietajú vyrábať iba elektromobily, ale aj hybridy. Zároveň požadujú od vlády väčšiu podporu.

Nemecké automobilky žiadajú vládu o väčšiu podporu

Návrat Land Roveru Defender patrí medzi najočakávanejšie automobilové udalosti nadchádzajúcej automobilovej jesene. Auto, ktoré pribudne do portfólia modelov...

Nové auto zo Slovenska: Únik ukázal ikonu z Nitry

Nepochopiteľný skrat na českej D1 mohol viesť ku tragickej dopravnej nehode. Dezorientovaný vodič červeného Citroënu si to namieril rovno do protismeru, kamión...

Skrat na D1: Drámu v ČR takto vyriešila polícia

Bratislavský primátor Matúš Vallo má pripravený upravený návrh parkovacej politiky, ktorý ešte tento týždeň predloží poslancom mestského zastupiteľstva...

Parkovacia politika Valla: Poznáme finálne detaily
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×