Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Kia cee‘d GT: Najšportovejší Slovák

PRVÁ JAZDA   Kórejská značka Kia začala hrať na športovú strunu. Zisťovali sme, ako to vyzerá s jej prvým modelom nesúcim štítok GT.
19 41 príspevkov 27.07.2013 / Marek Pokrývka

Na slovenský trh sa nedávno dostal automobil, ktorý možno ovznačiť zaujímavým titulom. Kia cee’d GT je najšportovejším vozidlom, aké bolo kedy sériovo vyrobené na území Slovenska. Oficiálnu premiéru mal tento športovo ladený hatchback na ženevskom autosalóne. My sme sa s ním naživo zoznámili na letisku v Sliači, pričom sme sa aj posadili za jeho volant.

Najvýkonnejšie auto zo slovenskej produkcie: Kia cee’d GT 19 fotografií v galérii Najvýkonnejšie auto zo slovenskej produkcie: Kia cee’d GT Zdroj: Marek Pokrývka

Prvá hra na športovú strunu

Čo sa vlastne skrýva pod písmenami GT? Pre kórejskú automobilku ide o prvý model, ktorým chce zahrať na strunu športuchtivým zákazníkom. To, že sa úvodnou voľbou tohto smerovanie stal ťažiskový typ cee’d, nie je žiadne prekvapenie. Korenený variant pripravil výrobca z trojdverovej i päťdverovej verzie.

Model GT sa navonok prezentuje ostrejšie rezanými nárazníkmi, dvomi koncovkami výfuku a kolesami s priemerom osemnásť palcov. Jeho srdcom je prepĺňaný 1,6-litrový štvorvalec dosahujúci maximálny výkon 152 kW (204 k) a krútiaci moment 265 Nm. Koreniu sa nevyhol ani podvozok a brzdy, ktoré dostali červené strmene.

GT zrýchli na stovku za 7,7 sekundy a dosiahne rýchlosť 230 km/h 19 fotografií v galérii GT zrýchli na stovku za 7,7 sekundy a dosiahne rýchlosť 230 km/h Zdroj: Marek Pokrývka

Na papieri nepôsobí táto Kia nijako ohromujúco, viacerí konkurenti ju v parametroch jednoznačne prekonávajú. Podľa automobilky sa však jej najšportovejší model nesnaží plne vyrovnať klasickým zástupcom segmentu hot-hatch, no chce ponúknuť viac emócií pri zachovaní úžitkovej hodnoty i komfortu bežných variantov cee’d.

Krátke letiskové zoznámenie

Naživo vyzerá gétéčko vyzývavo, na čom má hlavný podiel roztvorená papuľa s červeným rúžom a diódové svetlá imitujúce kocky ľadu. V interiéri upútajú kožené sedadlá Recaro. Dobre vyzerajú a napriek slušnému bočnému vedenia sú pohodlné. Okrem sedadiel a niekoľkých ďalších detailov je kabína taká, ako ju poznáme z bežných modelov.

Jazdné vlastnosti modelu cee’d GT pôsobia slušne 19 fotografií v galérii Jazdné vlastnosti modelu cee’d GT pôsobia slušne Zdroj: Marek Pokrývka

Naštartovanie dáva za pravdu tvrdeniam o kompromise. Nedeje sa žiadna revolúcia ani nasrdené odpľúvanie do výfuku. Motor je v bežnej prevádzke dobre odhlučnený a pôsobí civilne. Pod plynom však motor dáva o sebe vedieť a znie dobre nielen v interiéri, ale aj zvonku. Na štvorvalec s objemom 1,6 litra má vcelku sýty hlas a nechýba mu ani sila. Pocitovo strieľa tento naturalizovaný Slovák stovku rýchlejšie než je papierových 7,7 sekundy.

BANNER300

Hodnotiť pohodlie podľa stoviek metrov povrchu letiskovej plochy si nedovolíme, no spoje betónových panelov nám na osemnásťpalcových kolesách neprišli prehnane výrazné. Tuhý podvozok v kombinácii s dobre nastaveným riadením však predviedol slušný potenciál z hľadiska ovládateľnosti a ľahko predvídateľné správanie.

Dve koncovky výfuku dávajú pri záťaži o sebe vedieť 19 fotografií v galérii Dve koncovky výfuku dávajú pri záťaži o sebe vedieť Zdroj: Marek Pokrývka

Počas našej krátkej dynamickej skúšky sa najslabším článkom na vozidle zdali byť brzdy, ktorým sa ani náhodou nepáčilo opakované spomaľovanie z vysokých rýchlostí. Kotúče dostávali poriadne na frak, najmä prudké brzdenie 180 – 30 km/h vyústilo v ich prehrievanie a stratu účinku. Ťažko povedať, či by takúto záťaž niektorý z priamych konkurentov vydržal lepšie. Každopádne, po vychladnutí brzdy fungovali tak ako majú.

Úvodná jazdná skúsenosť nám na podrobné posúdenie vozidla priestor nedala, všetky stručné verdikty sa odvíjali od špecifických podmienok na letisku. Skutočné hodnotenie vlastností modelu Kia cee’d si preto nechávame až na kompletný redakčný test.

Oba varianty za necelých 23-tisíc

Kia cee’d GT má pre slovenský trh stanovenú základnú cenu 22 900 eur. Táto čiastka platí aj pre trojdverový model pro_cee’d GT. Vybavenie obsahuje diódové zadné svetlá, kontrolu tlaku v pneumatikách, kožené čalúnenie sedadiel, manuálnu klimatizáciu, tempomat, volant s ovládaním autorádia, sedempalcový farebný displej či rozhranie Bluetooth.

Kia predáva oba karosárske varianty za rovnakú cenu 19 fotografií v galérii Kia predáva oba karosárske varianty za rovnakú cenu Zdroj: Kia

V ponuke momentálne figuruje aj verzia 1st Edition, z ktorej vznikne limitovaný objem päťsto kusov. Jedným z nich bol aj nami skúšaný exemplár. Špeciálny model sa dodáva výhradne v bielom laku s dvojfarebnými kolesami a čiernymi spätnými zrkadlami. Vybavenie obsahuje bi-xenónové svetlá či panoramatickú strechu. Uvádzací model sa predáva za 27 290 eur.

Pracovnú cestu redaktora hradila spoločnosť Kia.


Video
Najnovšie články
Bude VW v Bratislave vyrábať elektromobil?

Debut formálne dôležitej novinky sa odohrá 23. mája, elektrický hatchback sa predvedie po boku omladenej vlajkovej lode Superb.

Prvý elektromobil Škoda: Premiéra v Bratislave

Nemci zverejnili fotografie maskovaného kompaktu i jeden záber bez kamufláže, ktorý zachytáva špičkovú verziu M135i.

BMW radu 1 sa začína oficiálne odhaľovať

Mitsubishi doprialo svojmu SUV malý facelift, no ten v prípade plug-in hybridu priniesol aj takmer kompletne novú techniku.

Test Outlander PHEV: Vylepšený bestseller

Rodinne orientovaný model by mal disponovať 608-litrovým batožinovým priestorom a ponúkne benzínový alebo naftový motor.

Ford Focus ST: Do ponuky sa vracia kombi

Pod kapotu dvojice Angličanov sa nasťahoval rovnaký motor, aký poháňa aj BMW X2 M35i. Jeho maximálny výkon 306 koní sa nezmenil.

MINI uvádza svoje najsilnejšie modely

Volkswagen sa snaží vylepšiť svoj imidž poškodený emisným škandálom. Jednou z ciest je podpora elektrickej mobility, v rámci ktorej chce investovať do novej...

VW investuje miliardu do nového závodu na batérie
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×