Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Renault Captur 1.5 dCi: Štýl na druhú

Svetlá výška dvadsať centimetrov, ale žiaden pohon 4x4. Dizajn pripomínajúci Clio, ale celkom odlišná tvár. Čo v skutočnosti skrýva nový crossover Captur?
44 14 príspevkov 11.07.2013 / Marek Pokrývka

S autami tváriacimi sa ako SUV vypraté na deväťdesiat stupňov sa v ostatnom čase roztrhlo vrece. Na ženevskom autosalóne sa takýchto kúskov objavilo niekoľko. Jedným zo zástupcov rozmáhajúceho sa trendu bol aj Renault Captur, ktorý je akýmsi Cliom stojacim na hrubej podrážke. S novinkou sme sa zoznámili v prvej jazde, teraz prišlo reálne preverenie schopností v slovenských podmienkach. V teste sme si vyskúšali naftový model 1.5 dCi.

Renault Captur hrá už na prvý pohľad najmä na štýl 44 fotografií v galérii Renault Captur hrá už na prvý pohľad najmä na štýl Zdroj: Marek Pokrývka

Centimetre navyše vo všetkých smeroch

Renault sa pri štvrtej generácií svojho ťažiskového typu Clio jemne odklonil od prechádzajúceho smerovania. Podstatne viac stavil na emotívne línie a široké možnosti individualizácie. Captur v tomto trende nielen pokračuje, ešte ho aj znásobuje. K neprehliadnuteľným dizajnovým prvkom totiž pridáva auru SUV, ktorá sa dnes nosí. Základ malého hatchbacku je v ňom však vidieť, preto si zaslúži populárne označenie crossover.

V porovnaní s Cliom je Captur dlhší, širší a samozrejme vyšší. Na dĺžku pribudlo sedem centimetrov a na výšku celých dvanásť. Crossover sa viacerými tvarmi sa hlási k svojmu konvenčnému bratovi, no dostal celkom novú prednú i zadnú časť. Navyše pri niektorých verziách disponuje dvojfarebným lakom, čo bol aj prípad nami testovanej verzie. Farebným hrám sa dajú prispôsobiť kolesá a viaceré časti bodykitu, v ponuke nechýbajú ani grafické nálepky.

BANNER300

Francúz sa na autá zaváňajúce terénom nehrá iba dizajnom, do vienka dostal aj slušnú svetlú výšku. Hodnotou rovných dvesto milimetrov sa môže smelo porovnávať aj s pravovernými zástupcami športovo-úžitkových vozidiel. Technická stránka však hovorí jasne: toto nie je žiadny off-road. V ponuke nefiguruje žiadna verzia s pohonom 4x4.

Test Renault Captur 1.5 dCi 44 fotografií v galérii Test Renault Captur 1.5 dCi Zdroj: Marek Pokrývka Test Renault Captur 1.5 dCi 44 fotografií v galérii Test Renault Captur 1.5 dCi Zdroj: Marek Pokrývka
Tvary prednej aj zadnej časti sú prakticky celkom nové

V znamení zásuvky, zipsu a posúvania

Maľovanie paletou Clio pokračuje aj v interiéri. Captur má síce odlišnú palubnú dosku, no do nej sú zasadené známe ovládacie prvky, prístrojový panel, multimediálny systém R-Link či volant. Materiály sa výrazne nezmenili, väčšinu interiérových povrchov pokrýva štruktúrovaný plast. Dovnútra sa z hatchbacku preniesla aj záplava obkladov s čiernym lesklým lakovaním, ktorý je magnetom na odtlačky prstov. Nepríjemnosťou je vrzgot niektorých dielcov pri tlaku, iritoval nás najmä zavýjajúci panel dverí v mieste opierania kolena.

Kabína Capturu je premiešanou zmesou prvkov z Clia 44 fotografií v galérii Kabína Capturu je premiešanou zmesou prvkov z Clia Zdroj: Marek Pokrývka

Palubovka zaujme riešením schránky pred spolujazdcom. Tá má namiesto klasického uchytenia koľajničku a správa sa ako klasická zásuvka. Navyše má poriadne veľký objem: až jedenásť litrov. Uložíte do nej teda aj väčšie predmety. Nevýhodou je náročnosť na priestor pri vysúvaní, medzi čelom sedadla a zásuvkou nie je na nohy pasažiera dosť miesta.

Test Renault Captur 1.5 dCi 44 fotografií v galérii Test Renault Captur 1.5 dCi Zdroj: Marek Pokrývka Test Renault Captur 1.5 dCi 44 fotografií v galérii Test Renault Captur 1.5 dCi Zdroj: Marek Pokrývka
Interiér zaujme najmä týmito originálnymi riešeniami

Renault vytiahol pre Captur aj druhý netradičný praktický prvok. Vo vyšších vybaveniach disponuje vozidlo odnímateľnými poťahmi sedadiel, ktoré po odzipsovaní možno hodiť do práčky. Proces odnímania nie je nijako zložitý a zvládne ho kadekto. Ďalšou zaujímavosťou na sedadlách sú pružné šnúry na chrbtovej strane sedadiel. Vyzerajú originálne a možno do nich uchytiť viacero typov drobností. Klasické vrecká sú však všestrannejšie.

Nárast exteriérových rozmerov v porovnaní s Cliom sa odrazil na zväčšení vnútorného priestoru. Vpredu to nie je nijako radikálne, akurát sa trochu upravila pozícia za volantom: v Capture sa sedí o niečo vyššie. Zadní pasažieri však majú k dispozícii citeľne viac voľnosti v oblasti kolien a nejaké centimetre pribudli aj na ich lebečné kosti. Pre oba rady sedadiel navyše platí verdikt o pohodlnejšom nastupovaní a vystupovaní.

Test Renault Captur 1.5 dCi 44 fotografií v galérii Test Renault Captur 1.5 dCi Zdroj: Marek Pokrývka Test Renault Captur 1.5 dCi 44 fotografií v galérii Test Renault Captur 1.5 dCi Zdroj: Marek Pokrývka
Po posunutí sedadiel dopredu zostáva na nohy minimum miesta

Zadné sedadlá sú posúvateľné a majú pomerne štedrý rozsah polôh, no napriek operadlám deleným v pomere 60:40 ide o jednoliatu lavicu. Je to škoda, posunutím sa totiž dá kufor prispôsobiť momentálnym potrebám. Objem možno variovať medzi 377 a 455 litrami, čo sú vskutku slušné čísla. Do sedadiel posunutých úplne vpredu sa však usadí už len trpaslík, prípadné rozdelenie sedacej časti by preto pomohlo variabilite. Možnosť sklápania operadiel je samozrejmosť, v prípade ponechania dvojitého dna vzniká takmer rovná podlaha.

Francúzska dieselová klasika

Nami testovaný exemplár nového Francúza bol vybavený starým známym motorom: dieselovým štvorvalcom 1.5 dCi s maximálnym výkonom 66 kW (90 k). Túto pohonnú jednotku sme už testovali v klasickom hatchbacku i rodinnom kombi, pre Captur je jedinou naftovou voľbou. Jeho krútiaci moment 220 Nm je dostatočnou porciou pre pomerne ľahký crossover, no akceleračné zázraky od neho očakávať nemožno. Prekvapila nás päťstupňová manuálna prevodovka, ktorá sa nám zdala o niečo presnejšia než v minulosti.

Keďže testovaný motor sme dobre poznali, mali sme približnú predstavu o jeho reálnej spotrebe. Boli sme zvedaví na efekt pridaných kilogramov a najmä odlišnej aerodynamiky vo vyšších rýchlostiach. Captur nám nepripravil žiadne nepríjemné prekvapenie. S oboma neduhmi sa vyrovnal prekvapujúco dobre a nami nameraný apetít sa od Clia radikálne neodlišoval.

Väčšia a mohutnejšia konštrukcia sa na spotrebe takmer neodrazila 44 fotografií v galérii Väčšia a mohutnejšia konštrukcia sa na spotrebe takmer neodrazila Zdroj: Marek Pokrývka

V meste sme s naftovým motorom priemerne jazdili za 5,3 litra na sto kilometrov, čo je síce ďaleko od papiera, no stále ide o slušnú hodnotu. Mimo urbanizácie bol apetít krajší: okrúhle štyri litre. Najviac sme boli zvedaví na spotrebu pri 130 km/h, kedy sa najviac prejavuje vplyv aerodynamiky. Renault nás však s výsledkom 5,9 l/100 príjemne prekvapil.

Box Autobazar

Vyššia svetlá výška si vyžiadala nové naladenie podvozkových komponentov. Výsledkom je citeľne väčšia porcia komfortu. Aj napriek o palec väčším kolesám žehlí Captur nerovnosti svedomitejšie, no sem tam si podvozok ľúbi zabúchať. Zlý povrch cesty ho vie aj trochu znervózniť v zákrute, no nejde o nič tragické. Zvýšenie ťažiska sa na jeho jazdných vlastnostiach prehnane neprejavilo, správaním je crossover príjemne neutrálny.

Zvýšenie ťažiska sa na jazdných vlastnostiach výrazne neodrazilo 44 fotografií v galérii Zvýšenie ťažiska sa na jazdných vlastnostiach výrazne neodrazilo Zdroj: Marek Pokrývka

Rozdiel v základnom motore

Ak by ste za porciu génov SUV očakávali príplatok s tučnou štvorcifernou sumou, pohľad na cenník vás môže trochu prekvapiť. Captur síce začína citeľne vyššie než Clio, no súvisí to s odlišnou pohonnou jednotkou. Pri kompakte je totiž k dispozícii aj lacný atmosférický štvorvalec.

S dožívajúcim motorom 1.2 16V je základná cena Clia 9 190 eur. Captur však ako najdostupnejší variant ponúka prepĺňaný trojvalec 0.9 TCe, ktorý má hatchback až vo verzii Expression. Z hľadiska vybavenia je medzi dvojicou v tejto úrovni len minimum rozdielov. Ak si teda dáme tieto prvky do tabuľky, vyjde nám reálny rozdiel v cene modelov na 1 600 eur.

Rozhodujúci faktor: imidž

V tejto cenovej kategórii to nie je málo, no zákazník dostane za túto čiastku viacero výhod a prakticky žiadne väčšie neduhy. Captur je oproti hatchbacku priestrannejší, ponúka niekoľko praktických prvkov a vďaka štedrej svetlej výške sa lepšie popasuje s nástrahami mesta. Navyše je komfortnejší bez toho, aby mal výrazne zhoršené jazdné vlastnosti.

Test Renault Captur 1.5 dCi 44 fotografií v galérii Test Renault Captur 1.5 dCi Zdroj: Marek Pokrývka  
Viac priestoru pod podvozkom i vnútri, no v prvom rade väčší štýl

Pre mnohých potenciálnych kupcov však bude hlavným pozitívom jeho imidž. Prívlastky SUV a crossover dnes predávajú a novinka od Renaultu sa chce na tejto vlne pohodlne zviesť. Francúzska automobilka auru mohutného auta premiešala s aktuálnym Cliom a výsledkom je model s potenciálom prilákať mnohých štýluchtivých zákazníkov.



TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 461 cm3
Max. výkon
66 kW/90 k
pri otáčkach
4 000/min
Max. krútiaci moment
220 Nm
pri otáčkach
1 750/min
Palivo
nafta
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
5-stupňová manuálna
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 122 mm
Šírka
1 778 mm
Výška
1 566 mm
Rázvor náprav
2 606 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 170 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 245 kg
Užitočná hmotnosť
559 kg
Celková hmotnosť
1 729 kg
Objem batožinového priestoru
377 - 455 / 1 235 l
Objem palivovej nádrže
45 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
171 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
13,1 s
Spotreba
Mesto - normovaná
4,2 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
3,4 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
3,6 l/100 km
Mesto - počas testu
5,3 l/100 km
Diaľnica - počas testu
5,9 l/100 km
Vidiek - počas testu
4,0 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
95 g/km
Emisná norma
Euro 5
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 11 990 €
Základná cena verzie
od 16 790 €
Cena testovaného exemplára
19 620 €
Focus Media

Video
Najnovšie články
Novým šéfom BMW bude Oliver Zipse

Siedma generácia japonského sedanu prichádza výhradne s hybridným pohonom a vyniká spotrebou, komfortom i vyhotovením interiéru. Mínusom sú niektoré...

Test Lexus ES 300h: Ďalší útok na nemecké pozície

Predaj nových vozidiel u nás v júni mierne klesol, aj naďalej dominujú tradičné značky Škoda, VW a Kia.

Záujem Slovákov o nové autá v júni klesol

Pri príležitosti 50. výročia prvého letu človeka na Mesiac si pripomíname aj vozidlo, ktoré zatiaľ ako jediné riadili ľudia na mimozemskom telese.

Lunárny rover: Prvé auto na mimozemskom telese

Staviteľ mimoúrovňovej križovatky pod Prístavným mostom v predstihu otvorí jej časť motoristom.

Križovatku pod Prístavným mostom čoskoro otvoria

Ministerstvo dopravy získalo súhlas Bruselu na nenávratný príspevok vyše 200 miliónov eur na výstavbu diaľničného úseku D1 Budimír-Bidovce pri Košiciach.

Peniaze na diaľnicu Budimír-Bidovce prídu z eurofondov

Očakávaná revolúcia sa stala realitou, Američania predstavili novinku s centrálne uloženým osemvalcom. Stáť má menej než 60-tisíc dolárov.

Chevrolet Corvette C8: Najlacnejší superšport
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×