Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC v úlohe hltača kilometrov

Honda Civic s novým motorom 1.6 i-DTEC nás v prvom redakčnom teste očarila zázračne nízkou spotrebou. Bol to iba trik? Spravili sme niekde chybu? To je len jeden z aspektov, ktoré si overíme pri jej dôkladnom preskúšaní s cestovateľským podtónom.
12 9 príspevkov 09.07.2013 / Marián Balog

Honda Civic sa aktuálne predáva už v deviatej generácii a od začiatku výroby v roku 1973 sa vykryštalizovala na globálne akceptovaný model, aj keď Severná Amerika má svoju verziu (samozrejme sedan) a Európa svoju (samozrejme hatchback). Na niektorých trhoch Starého kontinentu sa vyskytuje aj sedan, ale ide skôr o okrajový žáner. Čoskoro ešte pribudne odvážne tvarované kombi, ktoré Honda vytiahne po dlhej pauze.

Civic deviatej generácie v európskej verzii si zachoval značnú porciu nekonvenčnosti predchodcu, aj keď priesvitnú masku chladiča nahradila tradičnejšia mriežka 12 fotografií v galérii Civic deviatej generácie v európskej verzii si zachoval značnú porciu nekonvenčnosti predchodcu, aj keď priesvitnú masku chladiča nahradila tradičnejšia mriežka Zdroj: Marián Balog

Súčasná generácia „úraduje“ od roku 2011 a po dizajnovej stránke je evolučnou obmenou radikálneho predchodcu. Niekomu sa možno avantgardný sloh Civicu už okukal, no menšia dávka extravagancie zas mohla prilákať konzervatívnejšiu klientelu. V každom prípade je súčasný Civic stále UFO.

Výhľad vzad nie je žiadna sláva, ale pri súčasnom dizajne je to asi maximum 12 fotografií v galérii Výhľad vzad nie je žiadna sláva, ale pri súčasnom dizajne je to asi maximum Zdroj: Marián Balog

Do európskeho hatchbacku Honda montuje viacero motorov, no márne by ste v portfóliu hľadali stopy radikálneho downsizingu v podobe prepĺňaných trojvalcov. Honda neponúka prepĺňanie ani pre benzínové štvorvalce. Priaznivci iskrivého zapaľovania majú dve voľby: benzínové motory 1.4 i-VTEC a 1.8 i-VTEC. Druhá skupina zákazníkov, ktorá preferuje vznietenie zápalnej zmesi pod tlakom, má tiež dve voľby. Prvou je typický japonský nafťák s naddimenzovaným objemom 2,2 litra, druhú reprezentuje najnovší motor 1.6 i-DTEC.

BANNER300

V redakcii sa nám na krátkodobé testy prestriedali tri Hondy Civic a s výnimkou menšieho benzínového motora sme okúsili všetko, čo nám Japonci naservírovali. Prvé rande si odkrútil silnejší benzín, ktorého hviezda už pomaly zhasína. Nie je zlý, ale doba pokročila a chcelo by to iný životabudič.

Spoločníka pri druhom stretnutí nám robil naftový motor 2.2 i-DTEC. Ten je stále výborný a pre kompaktný hatchback viac než dostatočne silný, no Civic je s ním značne ťažký na prednú nápravu. Riešenie ponúka motor 1.6 i-DTEC, ktorý síce nie je trhač asfaltu, ale Japonec je s ním pocitovo ovládateľnejší. Všetky tri testy mali niekoľko spoločných záverov: Civic ponúka pohodlné vozenie sa, dobre naladený podvozok aj bez viacprvkovej konštrukcie vzadu, neuveriteľnú batožinovú kapacitu (práve vďaka absencii viacprvkového zavesenia) a výborný subjektívny pocit z kvality spracovania.

Z radu však vyčnieva posledná testovaná verzia s novým nafťákom, ktorého spotreba nám silno udrela do očí. V cykle mesto/diaľnica/vidiek sme počas redakčného testu dosiahli trojkombináciu hodnôt 3,9/4,9/3,6. To je aj dôvod, prečo sme si po odpuchnutí monoklov na cestovateľskú previerku po zaujímavých zákutiach Európy vybrali práve verziu s motorom 1.6 i-DTEC. Bude Civic taký skromný aj pri hltaní priam mamutích porcií kilometrov?

Tento štvorvalec nás prinútil siahnuť po Honde Civic opäť 12 fotografií v galérii Tento štvorvalec nás prinútil siahnuť po Honde Civic opäť Zdroj: Marián Balog

Veľká cestovateľská previerka Hondy Civic nám poslúži na spoznanie motora 1.6 i-DTEC v rôznych situáciách, ktoré pri krátkodobom redakčnom teste nemáme šancu zažiť. Zameriame sa na kompatibilitu japonského hatchbacku s presunmi na dlhé trasy a v medziobdobiach budeme Civic skúšať najmä v mestskej premávke. Dôraz však budeme klásť na reálnu spotrebu v reálnych podmienkach a chýbať nebude ani teoretické rozjímanie nad pákami, ktoré výrobca použil na dosiahnutie priaznivej spotreby.

Civic je doma aj v talianskych uličkách oblasti zvanej Terra di Motori 12 fotografií v galérii Civic je doma aj v talianskych uličkách oblasti zvanej Terra di Motori Zdroj: Marek Pokrývka

 

Cestovateľský zápisník:

Prvé cesty na Honde Civic 1.6 i-DTEC už máme za sebou. Kolega Marek Pokrývka preskúmal zasľúbenú zem superšportov, sever Talianska. Na kope sa tam nachádzajú takí vychytení výrobcovia ako Ferrari, Lamborghini, Maserati či Pagani.

Po prvých tisíckach kilometrov konštatujeme, že Civic 1.6 i-DTEC nás v redakčnom teste neoblafol. Dosiahnuté hodnoty predbežne potvrdzuje aj pri dlhých cestách a pochvalne sa vyjadrovali taktiež naše chrbtice o komforte cestovania. Časom však určite prídeme aj na nejaké muchy, ktoré pred vami nebudeme tajiť a vyklopíme na rovinu, či a aký cestovateľský talent má Honda Civic s motorom 1.6 i-DTEC.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 597 cm3
Max. výkon
88 kW/120 k
pri otáčkach
4 000/min
Max. krútiaci moment
300 Nm
pri otáčkach
2 000/min
Palivo
nafta
Pohon
predná náprava
Prevodovka
6-stupňová manuálna
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 300 mm
Šírka
1 770 mm
Výška
1 440 mm
Rázvor náprav
2 595 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 306 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1 381 kg
Užitočná hmotnosť
564 kg
Celková hmotnosť
1 870 kg
Objem batožinového priestoru
477/1378 l
Objem palivovej nádrže
50 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
207 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
10,2 s
Spotreba 
Mesto - normovaná
4,0 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
3,3 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
3,6 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
94 g/km
Emisná norma
Euro 5

Focus Media

Video
Najnovšie články
Ziskovosť automobiliek klesá, trh čaká veľké upratovanie

Rozvoj elektromobility je nezastaviteľný, s čím súvisí aj rozširujúca sa sieť nabíjacích staníc. Doba však ešte nie je tak ďaleko, aby sa dali nabíjačkou aj...

Hanba na sto rokov: Nabíjačkou fúkali kolesá

V pripravovanej novele zákona, ktorá v budúcnosti umožní obdobu "šrotovného" a dotáciu na nákup nízkoemisných vozidiel, došlo ku zmene. Tradičných hybridných...

Tradičné hybridné pohony štátnu dotáciu nedostanú

Nissan a Renault už dlhé roky spolupracujú v rámci spoločnej aliancie, no po zatknutí Carlosa Ghosna sa ich spory rozhoreli plnou silou. Automobilky sú teraz...

Nissan a Renault sú odhodlaní vyriešiť vzájomné spory

Stavebné práce na novej rýchlostnej ceste R7 napredujú dobrým tempom, na niektorých úsekoch sú výrazne popredu a začalo sa už s kladením prvej asfaltovej...

Na niektorých úsekoch R7 sú práce výrazne popredu

Na rodnom liste Fordu Mustang Shelby GT500 sa objavilo niekoľko ďalších zápisov. Hovoria o výkone 771 koní a limitovanej maximálke tesne pod 300 km/h.

Najsilnejší motor Fordu: Osemvalec má 771 koní

Nemecký tuner Triebwerk Motors plánuje postaviť jedenásť šialených Audi RS6 inšpirovaných závodmi DTM.

Extrémne Audi RS6: Šialená limitovaná edícia
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×