Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Audi RS6 Avant: 300 km/h s rodinou

Nová generácia extrémneho kombi má síce menší motor a nižší výkon, ale v porovnaní s predchodcom je podstatne rýchlejšia.
16 05.12.2012 / Marek Pokrývka

Na svete je tretí evolučný stupeň modelu Audi RS6, vychádzajúci zo štvrtej generácie typu A6. Zatiaľ prichádza iba vo verzii kombi s typickým označením Avant a nie je vylúčené, že pri nej zostane. Prevedenie sedan ešte nedostal ani menší brat modelu RS6 nesúci číslo štyri, ktorý automobilka z Ingolstadtu predstavila už na jar. To však nijako neznižuje jeho hodnotu, práve naopak. Opäť ide o extrémne spojenie športových hodnôt s rodinnými potrebami.

Najrýchlejšie kombi na trhu: nové Audi RS6 Avant 16 fotografií v galérii Najrýchlejšie kombi na trhu: nové Audi RS6 Avant Zdroj: Audi

Športová elegancia v ohnivom kabáte

Špička šestkovej rodiny je rozoznateľná na prvý pohľad, Audi jej darovalo typické znaky línie RS. Kombi má poriadne nafúknuté svaly vďaka rozšíreným blatníkom a agresívne tvarovaným nárazníkom. Maska chladiča dostala novú výplň, zaujímavým detailom je nápis quattro v spodnej časti. Vzadu nechýba strešný spojler, difúzor a dvojica veľkých oválnych koncoviek výfuku. Čerešničkou na torte je červený lak doplnený striebornými prvkami.

BANNER300

Blatníky sú štandardne vyplnené dvadsaťpalcovými kolesami, za príplatok sú v ponuke aj o palec väčšie disky. Verzia RS6 je v porovnaní so svojimi bežnými bratmi o dva centimetre bližšie k zemi, stojí na športovom vzduchovom podvozku s adaptívnymi tlmičmi. Zmenami prešlo aj riadenie a brzdy. Predná náprava je sériovo vybavená kotúčmi s priemerom 390 mm, v ponuke figurujú aj ozrutné 420-milimetrové karbónovo-keramické taniere.

Karbón, koža a alcantara vládnu interiéru kombíku 16 fotografií v galérii Karbón, koža a alcantara vládnu interiéru kombíku Zdroj: Audi

Interiér novinky ničím neprekvapí, je vybavený športovo ladenou klasikou. Znamená to sedadlá s dobrým bočným vedením, volant s plochou spodnou časťou či hliníkové pedále. Štandardom je vzorované čalúnenie z kože a alcantary, doplnené karbónovými obkladmi.

Menej valcov a menej výkonu, no lepšie výsledky

RS6 sa rozlúčila s dvakrát prepĺňaným päťlitrovým desaťvalcom a na jeho miesto nastúpil osemvalec s objemom štyri litre. Ten je už známy z ostrého tria S6/S7/S8, ale i Bentley Continental. Pre model RS6 dostal doposiaľ najväčšiu porciu sily. Maximálny výkon benzínového biturba je 412 kW (560 k), krútiaci moment vrcholí hodnotou 700 Nm.

Čítate správne, extrémne kombi je v porovnaní so svojim predchodcom slabšie, aj keď len o dvadsať koní. Má však päťdesiat Newtonmetrov k dobru a lepší priebeh sily. Motor je navyše spriahnutý s modernejším osemstupňovým automatom a svoje svaly prenáša na vozovku cez novú verziu pohonu quattro. Kombi je okrem toho odľahčené, spolu s celým modelovým radom prišlo v rámci medzigeneračnej diéty o celý metrák.

Koncernový motor 4.0 TFSI v zatiaľ najvýkonnejšej forme 16 fotografií v galérii Koncernový motor 4.0 TFSI v zatiaľ najvýkonnejšej forme Zdroj: Audi

Tieto rozdiely viac ako zmazávajú výkonový hendikep. Výsledok? Audi RS6 je rýchlejšie než kedykoľvek predtým. Kombi vyššej strednej triedy strieľa stovku za neuveriteľný čas 3,9 sekundy (-0,7 s) a vie dosiahnuť maximálnu rýchlosť až 305 km/h (+31 km/h). S veľkou pravdepodobnosťou ide o najrýchlejšie sériovo vyrábané kombi na trhu.

Na papieri tak nové Audi zasahuje do dynamického teritória superšportov. Žiadny z nich však v prípade potreby neponúkne objem 1 680 litrov pre batožinu. Superšporty môžu kombíku závidieť aj výrobcom udávanú priemernú spotrebu 9,8 l/100 km. Svoj podiel na nej má štandardný systém štart/stop aj technológia vypínania polovice valcov.

Maľovať na asfalt by nemal byť s RS6 žiadny problém 16 fotografií v galérii Maľovať na asfalt by nemal byť s RS6 žiadny problém Zdroj: Audi

Dátum premiéry a cena zostávajú tajomstvom

Štyri kruhy zatiaľ nespresnili, kedy plánujú extrémne kombi naživo odhaliť. V hre sú momentálne dva termíny. RS6 Avant môže debutovať už na januárovom autosalóne v americkom Detroite alebo o tri mesiace na ženevskom výstavisku. Premiéra by mala priniesť aj cenu novinky, ktorá sa pravdepodobne bude pohybovať okolo cifry stotisíc eur.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Novým šéfom BMW bude Oliver Zipse

Siedma generácia japonského sedanu prichádza výhradne s hybridným pohonom a vyniká spotrebou, komfortom i vyhotovením interiéru. Mínusom sú niektoré...

Test Lexus ES 300h: Ďalší útok na nemecké pozície

Predaj nových vozidiel u nás v júni mierne klesol, aj naďalej dominujú tradičné značky Škoda, VW a Kia.

Záujem Slovákov o nové autá v júni klesol

Pri príležitosti 50. výročia prvého letu človeka na Mesiac si pripomíname aj vozidlo, ktoré zatiaľ ako jediné riadili ľudia na mimozemskom telese.

Lunárny rover: Prvé auto na mimozemskom telese

Staviteľ mimoúrovňovej križovatky pod Prístavným mostom v predstihu otvorí jej časť motoristom.

Križovatku pod Prístavným mostom čoskoro otvoria

Ministerstvo dopravy získalo súhlas Bruselu na nenávratný príspevok vyše 200 miliónov eur na výstavbu diaľničného úseku D1 Budimír-Bidovce pri Košiciach.

Peniaze na diaľnicu Budimír-Bidovce prídu z eurofondov

Očakávaná revolúcia sa stala realitou, Američania predstavili novinku s centrálne uloženým osemvalcom. Stáť má menej než 60-tisíc dolárov.

Chevrolet Corvette C8: Najlacnejší superšport
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×