Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D: Neopíja rožkom

Na Slovensko pred pár dňami prišiel tretí Outlander. Ubudli mu hrany, kilá, naftové kone.... toho, čo pribudlo, je ale viac než dosť.
36 8 príspevkov 19.11.2012 / Ladislav Malák

Kapitola clanku

Od salónovej premiéry Outlandera tretej generácie uplynulo už skoro trištvrte roka a za ten čas sme sa s ním stihli už vcelku solídne zoznámiť. Najprv statickým pookukávaním na jar v Ženeve, potom prvými jazdnými skúsenosťami v lete v Nemecku a pred pár týždňami už aj na domácej pôde pri jeho uvedení na náš trh.

Outlander tretej generácie pred objektívom redakčného foťáku pri prvom domácom teste 36 fotografií v galérii Outlander tretej generácie pred objektívom redakčného foťáku pri prvom domácom teste Zdroj: autor

Mal nás teda ešte vôbec čím prekvapiť pri prvom komplexnom redakčnom teste? A ak aj nie prekvapiť, tak aspoň zaujať? Odpoveď hľadajte v nasledujúcich riadkoch, venovaných verzii s naftovým motorom 2.2 DI-D, manuálnou prevodovkou a stupňom výbavy Intense+.

Keď menej neznamená menej

Keby ste Outlandera dvojku a trojku postavili vedľa seba, ozaj by ste nepovedali, že ich jedna mater mala, do jednakej bambusovej plienky zavíjala, jednakým ryžovým vínkom nadájala. Neveríte? Porovnajte si obrázky z tohto článku s galériou z testu druhej generácie. Opatrná dizajnová evolúcia v mene zachovania „čistej rasy“ sa skrátka vo východnej Ázii nenosí.

Test Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 36 fotografií v galérii Test Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Zdroj: autor Test Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 36 fotografií v galérii Test Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Zdroj: autor
Aktuálna podoba modelu nemá s tou predošlou takmer nič spoločné

Keby sme chceli byť vulgárni, tak povieme, že globalizácia je sviňa, ale k tomu sa neznížime. Ani k tomu, aby sme subjektívne oplakávali ostré dynamické línie predošlého Outlandera, hlavne toho po facelifte. Pozaobľovanie hrán prvého globálneho SUV značky totiž prinieslo aj kadečo pozitívne, k čomu sa postupne dostaneme.

Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4655 mm
Šírka
1800 mm
Výška
1680 mm
Rázvor náprav
2670 mm
Pohotovostná hmotnosť
1590 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1665 kg
Užitočná hmotnosť
670 kg
Celková hmotnosť
2260 kg
Objem batožinového priestoru
128-1022 l
Objem palivovej nádrže
60 l

Tretí Outlander vďaka svojej barokovej figúre pôsobí na pohľad podstatne väčšie, než druhý. Reálne rozdiely vo veľkosti sú však prekvapivo malé, respektíve žiadne. Presné čísla vám ponúkol kolega Maňo Balog po absolvovaní spomínanej prvej jazdnej prezentácie. K tabuľke z jeho článku ešte pridáme spresnenie, že v podstate celý štvorcentimetrový pokles výšky ide na vrub značného zníženia pozdĺžnych strešných nosníkov, ktoré po novom len minimálne vystupujú sponad línie strechy.

BANNER300

Hneď sme tým pádom aj pri jednom z najvýznamnejších prínosov radikálne zmeneného dizajnu: menej hrán a nižšie strešné nosníky prispeli k poklesu koeficientu odporu vzduchu o 7 % na aktuálnych 0,33. To je parameter, na ktorý nepotrebujeme auto testovať, prečítate si ho aj z papiera. Lenže pri podrobnom redakčnom skúšaní sme odhalili aj reálne a počuteľne menší aerodynamický hluk v novej kabíne. A o nej sme toho pozisťovali aj podstatne viac.

Koľko zhltne barokové brucho?

Vnútorný priestor začíname často posudzovať na predných sedadlách. Tu zmeníme poradie. Zaujímalo nás, či sa výrobca právom vystatuje novým tretím radom sedadiel, ktorý vraj teraz má ponúknuť plnohodnotný komfort.

A svojím spôsobom ho ozaj ponúka: už sa sem zmestí aj osoba s výškou, ktorá jej povoľuje sedieť mimo detskej sedačky. Na plnohodnotnosť v tom zmysle, že je komfort podobný ako na prvých dvoch radoch, však smelo zabudnite. Pasažieri číslo šesť a sedem si neotlčú kolená a hlavy len v prípade, že neprerástli konfekčný priemer. Ale ten japonský....

Sedadlá tretieho radu už nie sú tak zúfalo tenké ako u predchodcu, aj miesta je viac, ale stále iba pre podpriemerne vyrasteného Európana 36 fotografií v galérii Sedadlá tretieho radu už nie sú tak zúfalo tenké ako u predchodcu, aj miesta je viac, ale stále iba pre podpriemerne vyrasteného Európana Zdroj: autor

Posúvame sa o rad dopredu. Tam sme pri predošlej generácii Outlandera v súvislosti s výškou nad 185 cm už mierne dvíhali jedno obočie. Medzigenerační vývojári ale urobili kus efektívnej práce a pri zachovaní navlas rovnakého rázvoru (2670 mm) sa teraz komfort na druhom rade zmenil z akceptovateľného na dobrý.

Test Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 36 fotografií v galérii Test Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Zdroj: autor Test Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 36 fotografií v galérii Test Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Zdroj: autor
Druhému radu dávame palec hore aj za možnosť pozdĺžne posúvať sedadlá druhého radu a meniť sklon ich asymetricky deleného operadla. Samotné sedadlá sú slušne komfortné

Keď sa pasažier spomínanej výšky posadí za rovnakého vodiča, nad hlavou mu ostanú asi 3-4 centimetre aj v prípade, keď sa dolnou časťou chrbta natlačí až na operadlo a využije celých 7-8 centimetrov pred kolenami. No a keď sa v sedadle trochu komfortnejšie zošuchne dopredu, tak má nejakých tých 5-6 čísiel aj nad hlavou, aj pred kolenami. A to už je dosť, aj na dlhú cestu.

O mieste vpredu sa extra rozširovať netreba. Je ho viac než dosť pre konfekčné typy. A všetky, nielen japonské. A použiteľne dosť aj pre basketbalistov, sumo zápasníkov, body builderov a iné podobne nadmerné figúry. I keď, širšie chrbty už asi predsa len budú ďakovať tomu, že bočné konzoly predných sedadiel sú skôr gaučovo poddajné, než športovo tvrdé.

Vpredu je miesta dosť, sedadlá sú komfortné, bočnice majú skôr mäkšie 36 fotografií v galérii Vpredu je miesta dosť, sedadlá sú komfortné, bočnice majú skôr mäkšie Zdroj: autor

Pri predošlej generácii Outlandera výrobca uvádzal základný objem kufra cez sedemsto litrov, teraz už ani päťsto. V reáli si z toho ale netreba robiť ťažkú hlavu, skôr to vidíme tak, že u troch diamantov konečne použili nejakú európsky relevantnejšiu objemovú normu. Každopádne, aktuálnych 477 až 591 litrov podľa výbavy a posunutia druhého radu sedadiel je objem viac než dostatočný, navyše dobre využiteľný, s pravidelným tvarom.

Kvalita, ktorá už sa neskrýva

Predošlý Outlander sa pri pohľade do interiéru rozhodne nedal označiť za najmodernejšie auto svojho segmentu. Bol účelný a jednoduchý, miestami až primitívny, i keď objektívna kvalita mu nechýbala, len ju typicky po Japonsky nebolo príliš vidieť. Novinka túto rovinu posúva predsa len trochu viac do Európy, aj keď na niektoré detaily sa pozabudlo.

Trendom súčasnosti je návrat k asymetricky usporiadaným palubným doskám a jednu takú dostal aj tretí Outlander. Podstatne modernejšie rozhrania majú aj audiosystémy. V najnižšej výbave máte síce len monochromatický displej, predsa len však o niečo menej trápny než jednoriadkové červené „digitálky“ predchodcu. Nami testovaná stredná výbava dostala pekný 6,1-palcový dotykový televízorík, pre tú najvyššiu s navigáciou je vyhradená najväčšia 7-palcová obrazovka.

Priestorový zvuk sa bohvieako nevydaril, cez bežné dvojkanálové stereo však silný Rockford Fosfgate znie veľmi dobre 36 fotografií v galérii Priestorový zvuk sa bohvieako nevydaril, cez bežné dvojkanálové stereo však silný Rockford Fosfgate znie veľmi dobre Zdroj: autor

Medzigeneračne nás potešilo, že tu ostala výborná 710-wattová reprosústava Rockford Fosgate, už menej sme boli nadšení z pokusu obohatiť ju o nový priestorový zvuk. Snahy audiosystému o nejaký „surround“ znejú skôr tak, ako keby ste prehodili polaritu zapojenia reproduktorov, inými slovami, zvuk sa z normálneho zmení na „rozfázovaný“. Ak sa ale na priestorové trapasy vykašlete a necháte klasické stereo, bude vám to hrať ozaj pekne.

Spred spolujazdca zmizla dvojdielna schránka, nová jednodielna je však dosťž objemná a hlavne má aj bez koženého poťahu menej „bakelitové“ dvierka 36 fotografií v galérii Spred spolujazdca zmizla dvojdielna schránka, nová jednodielna je však dosťž objemná a hlavne má aj bez koženého poťahu menej „bakelitové“ dvierka Zdroj: autor

O niečo lepšie je to v kabíne aj po materiálovej stránke. Nie všetky tvrdé „bakelity“ sa síce podarilo odstrániť, už sa ale výrobca predsa len pokúsil svoju objektívnu kvalitu aj trochu lepšie predať, onakvejším subjektívnym dojmom. Japonská tvrdohlavosť v podobe vyhrievania sedadiel kombinovaného iba s koženými poťahmi či vo forme ovládania palubného počítača na palubnej doske hlboko pod volantom, by si už ale ozaj zaslúžila rituálnu dýku medzi črevá.

Nový interiér oproti predchodcovi rozhodne skvalitnel. Otázkou však je, koľko generácií Outlandera sa ešte musí vymeniť, aby ovládanie palubného počítača dostalo ergonomicky správne miesto.... 36 fotografií v galérii Nový interiér oproti predchodcovi rozhodne skvalitnel. Otázkou však je, koľko generácií Outlandera sa ešte musí vymeniť, aby ovládanie palubného počítača dostalo ergonomicky správne miesto.... Zdroj: autor

S výnimkou týchto pár malých lapsusov ale inak niet interiéru čo vyčítať ani po stránke ergonómie. Na všetky ovládače dosiahnete v pohode, všetky zobrazovače vidíte dobre, prehnané šmátranie ani škúlenie nehrozí. A celkovo budete mať z kabíny pocit kvalitného a poctivo vypracovaného priestoru.

Extra komfort, vyššie svetlo, viac stupňov

Podvozok a jazdné vlastnosti patrili k najsilnejším stránkam predošlého Outlandera. A na tom sa rozhodne nič nezmenilo k horšiemu. Predná náprava s priečnymi ramenami a pružiacimi vzperami je so zadnou viacprvkovou nápravou zladená veľmi starostlivo. Náklonom sa síce karoséria celkom nevyhne, neutralitu auta to ale nijako nerozhádže. Ani pri ostrých zmenách smeru, ani v rýchlych tiahlych zákrutách.

O niečo sa zlepšil komfort pruženia, ale našťastie tiež bez obetí v oblasti stability vedenia stopy. Výrazný pokrok nastal hlavne v odhlučnení kolies. Ani väčšie 18-palcové gumy s nižším profilom (225/55), ktoré majú stredná a vyššia výbava sériovo, sa nesťažujú na nekvalitu slovenských ciest príliš nahlas.

Parkovacia brzda ostala mechanická 36 fotografií v galérii Parkovacia brzda ostala mechanická Zdroj: autor

Aj brzdy si rozhodne pochvaľujú, že Outlander medzigeneračne zhodil pekných pár desiatok kíl. S jeho masou nemali problém ani pri predchodcovi, stačilo však zachovať ich výkon a hneď majú menej práce, už len vďaka tej nižšej hmotnosti. Zrejme v rámci šetrenia kíl ostalo Mitsubishi pri klasickej mechanicky ovládanej parkovacej brzde. Neprotestujeme....

Pekný údaj sme našli v kolónke svetlej výšky: Outlander číslo dva ju mal pri naftových verziách zníženú až na 178 mm, teraz je to aspoň 190. Šampanské však u nás v redakcii búchalo hlavne v súvislosti s riadením. Japonským manažérom konečne niekto kúpil lístky do niektorého európskeho automúzea, aby si tam išli pozrieť na 20 rokov starých exponátoch, že ako sa robí to nastavovanie volantu nielen výškovo, ale aj pozdĺžne.

Volant sa konečne dá nastavovať už nielen výškovo, ale aj pozdĺžne 36 fotografií v galérii Volant sa konečne dá nastavovať už nielen výškovo, ale aj pozdĺžne Zdroj: autor

Zväčšenie svetlej výšky pri rovnakom rázvore logicky zlepšilo aj prechodový uhol: o slušné 2 stupne z 19 na 21. Narástol aj nájazdový uhol, podľa verzie o pol alebo jeden a pol stupňa na 22,5. Pol druha stupňa pridal aj odjazdový uhol. Navijak ani šnorchel ale nezháňajte, aj nový Outlander zostáva SUV modelom, bez tvrdších offroadových ambícií a schopností. Potvrdil nám to na lepších poľných a lesných cestách. Ďalej sme ho netrápili.

Nie sú štyri ako štyri

Outlander číslo tri sa medzigeneračne nepretransformoval na hard-core terénny model ani systémom distribúcie pohonu. Zaujímavé zmeny sa tu ale rozhodne udiali. Dáva ich tušiť už systém ovládania, ktorý sa z trojpolohového otočného regulátora pri parkovacej brzde zmenil na síce tamtiež uložený, ale iba gombík. Je to však klamanie telom: samotný systém totiž išiel od jednoduchšieho k sofistikovanejšiemu.

Kým senzory predošlého automatického pripájania zadnej nápravy brali do úvahy len otáčanie kolies, polohu akcelerátora a otáčky motora, nový systém Multi-select 4WD sleduje ešte ďalších 6 parametrov: krútiaci moment motora, prevodový pomer, uhol natočenia volantu, priečne aj pozdĺžne zrýchlenie a otáčanie auta okolo zvislej osi.

Namiesto režimu 2WD má teraz Outlander „4WD ECO“, ktorý pripája zadné kolesá len ak je to nevyhnutne potrebné 36 fotografií v galérii Namiesto režimu 2WD má teraz Outlander „4WD ECO“, ktorý pripája zadné kolesá len ak je to nevyhnutne potrebné Zdroj: autor

Čo to znamená v praxi? Napríklad to, že ak chcete jazdiť ekologicky, nemusíte pripájanie zadného pohonu natvrdo vypnúť (ono sa to tu už ani nedá): namiesto režimu 2WD je tu teraz mód 4WD ECO, prioritne orientovaný na predný pohon, ale schopný v prípade najväčšej núdze prihrabnúť aj zadnými. Režim 4WD AUTO už pridáva zadné kolesá podstatne odvážnejšie a „myslí“ okrem ekológie aj na dynamiku.

Názov režimu 4WD LOCK naznačuje, že rozdelenie pohonu je natvrdo uzamknuté v pomere 50:50, nie je to ale celkom tak. Distribúcia „fifty-fifty“ platí len v ideálnom prípade (kvalitná rovná cesta s dobrou adhéziou, ustálená rýchlosť), inak dokáže medzinápravová spojka poslať všetok pohon aj výlučne na prednú nápravu. Dozadu však viac než 50% pohonu nedostanete, takže zabudnite na divokú driftovačku na hocijakom povrchu.

Zelené gule

A sme pri vari najväčšom prekvapení testu. Keď po rokoch trápenia sa s kúpeným nemeckým traktorom 2.0 TDI PD a francúzskym kooperačným podarúnkom 2.2 HDI Mitsubishi prišlo v predošlom Outlanderi s prvým vlastným nafťákom, išli sme z kože vyletieť nadšením. Hlavne z jeho dynamiky a kultúry chodu. Akurát s mierne prižmúreným okom nad spotrebou.

Časy sa ale menia a či už chceli alebo museli, tak konštruktéri nového Outlandera skrátka svoj „super-diesel“ 2.2 DI-D poslali do múzea. Presnejšie povedané, vypitvali z neho prevratné variabilné časovanie MIVEC a urobili kopu ďalších modifikácií. Výsledkom bolo zoštíhlenie ťažného stáda o 27 koní (20 kW). Kompenzáciou ale posunutie vrcholu pôvodného krútiaceho momentu 380 Nm o 250 otáčok nižšie.

Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
2268 cm3
Max. výkon
110 kW/150 k
pri otáčkach
3500/min
Max. krútiaci moment
380 Nm
pri otáčkach
1750-2500/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky štyri kolesá
Prevodovka
6-stupňová manuálna

Pri zachovaní rovnakej maximálnej rýchlosti 200 km/h dá teraz japonský naftový model stovku o rovné 4 desatiny sekundy neskôr než predchodca. Pocitovo je vďaka ťahu odspodu ešte stále v pásme nadpriemeru. Akurát to pre tých pár mínus koníkov už nemá až také gule ako pri výkonnejšom agregáte v predošlej generácii. O to úspešnejšie sa japonským motorárom tie zostávajúce gule podarilo namaľovať na zeleno.

Jazdné výkony
Max. rýchlosť
200 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
10,2 s
Spotreba
Mesto - normovaná
6,5 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,7 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,4 l/100 km
Mesto - počas testu
7,2 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,1 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,5 l/100 km

Priam priepastný rozdiel oproti predošlej generácii sme zaznamenali pri spotrebe na diaľnici: z deviatich iba na 7,1 l/100 km. Bodaj by nie, keď otáčky pri 130 km/h išli dolu zhruba o nejakých 200-300. Opäť ale musíme pripomenúť, že takto výrazne ťažšie sprevodovanie ubralo z dynamiky iba to jej najostrejšie maximum. K jej zachovaniu a zároveň zníženiu spotreby rozhodne prispela aj spomínaná lepšia aerodynamika a nižšia hmotnosť auta.

Predchodca 2.2 DI-D MIVEC bol kultúrny aj vďaka nízkemu kompresnému pomeru iba 14,9:1, novinka 2.2 DI-D si ho zachovala a pridala ešte o triedu lepšie odhlučnenie 36 fotografií v galérii Predchodca 2.2 DI-D MIVEC bol kultúrny aj vďaka nízkemu kompresnému pomeru iba 14,9:1, novinka 2.2 DI-D si ho zachovala a pridala ešte o triedu lepšie odhlučnenie Zdroj: autor

Outlander sa ale reálne zlepšil aj v meste, teda pri rýchlostiach, kedy odpor vzduchu až takou brzdou nie je. Konkrétne sme išli dolu o 1,3 litra. Ďakujeme za to čiastočne automatickému vypínaniu motora, čiastočne indikátoru eko-jazdy na palubnom počítači a čiastočne aj aktivovanému ECO režimu, ktorý okrem iného mierne priškrtí reakcie motora na plyn. Veľmi pekný reálny priemer, teda na takto veľké a (stále ešte dosť) ťažké auto, sme dosiahli aj pri pohodovom cruisingu po vidieckych okreskách: iba okolo päť a pol litra.

Chvalabohu aj bohužiaľ

Outlander číslo tri sa začína predávať za cenu o tri a pol tisíca vyššiu než ten predošlý. Čiže za základný benzínový model s predným pohonom dáte 23 900. Pri porovnaní reálnych spotrieb z tohto článku a z testu predošlej generácie si dokážete veľmi jednoducho vypočítať, ako rýchlo sa vám vráti cenový rozdiel 3400 eur medzi japonskými naftovými štvorkolkami. Aj bez výsledku tejto kalkulácie si ale trúfame konštatovať, že si Outlander svoju cenu zaslúži adekvátnym kvalitatívnym zlepšením.

Cena
Základná cena modelu
od 23 900 €
Základná cena verzie
od 29 900 €
Cena testovaného exemplára
34 634 €

S výbavou je to tak, ako sme u Mitsubishi zvyknutí. Chvalabohu je dosť bohatá. Bohužiaľ takmer bez možností individualizácie. V nami testovanom strednom stupni Intense+ sme mali napríklad dvojzónovú automatickú klímu, centrál s bezkľúčovým vstupom, spomínané výkonné audio, dotykový displej, 18-palcové elektróny a kadečo ďalšie. Ale priplatiť by sme si mohli akurát tak za metalízu alebo nejaké tie koberčeky z ponuky príslušenstva.

Odvaha a rozum

Z marketingového hľadiska to chce ozaj odvahu: ubrať motoru kopu koní a vypitvať z neho prevratný technický systém. V Mitsubishi to ale dokázali kompenzovať, zachovať väčšinu pôvodnej dynamiky a hlavne: podstatne znížiť reálnu spotrebu. A ešte aj postaviť okolo toho auto, ktoré je ľahšie, aerodynamickejšie, komfortnejšie a aj subjektívne pocitovo hodnotnejšie.

To, že už Outlander nekrája povetrie hranami ostrými ako katana a nemračí sa na svet stíhačkovo žraločím pohľadom, sme mu ochotní za všetko spomenuté v predošlom odseku odpustiť. Do cenovej vojny sa po vzore predošlej ani nová generácia nezapája. Ale aspoň vám peniaze z vrecka namiesto pečiva napusteného etanolom ťahá poctivou kvalitou a dobrou výbavou.

 

Pokračovanie v ďalšej kapitole

 

Kapitola clanku

Test Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 36 fotografií v galérii Test Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Zdroj: autor

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
2268 cm3
Max. výkon
110 kW/150 k
pri otáčkach
3500/min
Max. krútiaci moment
380 Nm
pri otáčkach
1750-2500/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky štyri kolesá
Prevodovka
6-stupňová manuálna
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4655 mm
Šírka
1800 mm
Výška
1680 mm
Rázvor náprav
2670 mm
Pohotovostná hmotnosť
1590 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1665 kg
Užitočná hmotnosť
670 kg
Celková hmotnosť
2260 kg
Objem batožinového priestoru
128-1022 l
Objem palivovej nádrže
60 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
200 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
10,2 s
Spotreba
Mesto - normovaná
6,5 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,7 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,4 l/100 km
Mesto - počas testu
7,2 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,1 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,5 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
140 g/km
Emisná norma
Euro 5
Cena
Základná cena modelu
od 23 900 €
Základná cena verzie
od 29 900 €
Cena testovaného exemplára
34 634 €

BANNER300

Focus Media

Video
Najnovšie články
Nemecké automobilky žiadajú vládu o väčšiu podporu

Návrat Land Roveru Defender patrí medzi najočakávanejšie automobilové udalosti nadchádzajúcej automobilovej jesene. Auto, ktoré pribudne do portfólia modelov...

Nové auto zo Slovenska: Únik ukázal ikonu z Nitry

Nepochopiteľný skrat na českej D1 mohol viesť ku tragickej dopravnej nehode. Dezorientovaný vodič červeného Citroënu si to namieril rovno do protismeru, kamión...

Skrat na D1: Drámu v ČR takto vyriešila polícia

Bratislavský primátor Matúš Vallo má pripravený upravený návrh parkovacej politiky, ktorý ešte tento týždeň predloží poslancom mestského zastupiteľstva...

Parkovacia politika Valla: Poznáme finálne detaily

Dovolenkové obdobie je na spadnutie a mnohí vodiči pri balení používajú strešné boxy. Tie sa však výrazne líšia. Poradíme vám, ako vybrať správny a na čo dať...

Strešné boxy: Na čo si pri nich dávať pozor?

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm...

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení

Projekt cesty pod Dunajom v dunajskostredskom okrese by mal byť dokončený v roku 2022. Nový prejazd budú môcť využívať nielen autá, ale aj chodci a cyklisti.

Cesta pod Dunajom vo Vojke bude otvorená v roku 2022
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×