Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Porsche Panamera Sport Turismo: Nový dizajn, viac elektriny

DOPLNENÉ
Paríž 2012   Odhalený koncept naznačuje nový dizajn Panamera a možnú podobu typu kombi, resp. shooting brake. Prezentuje i vylepšený hybridný pohon.
23 8 príspevkov 28.09.2012 / Ladislav Malák

Doplnené živé fotografie

Porsche v posledných pár rokov prekračuje svoj tieň priam programovo. Ďalším odvážnym ťahom je koncepčný experiment, ktorý nemá ďaleko ku karosárskemu typu kombi. Prinajmenšom by zniesol dizajnérsku nálepku „shooting brake“, ktorú najnovšie použil pre svoju štýlovú päťdverovú novinku z radu CLS konkurenčný Mercedes.

Predobraz druhej generácie?

Koncept Porsche Panamera Sport Turismo je 4950 mm dlhý, 1990 mm široký a iba 1401 mm vysoký.  Jeho dizajn by podľa špekulácií z kuloárov mohol pokojne naznačovať smer, ktorým sa poberie vo svojej druhej generácii aj samotný modelový rad Panamera. Zdobí ho však množstvo odvážnych prvkov, typických pre koncepty, ktoré zrejme do produkcie nepostúpia, napríklad kamery namiesto spätných zrkadiel.

Na spätné zrkadlá sa nezabudlo, sú tu namiesto nich kamery 23 fotografií v galérii Na spätné zrkadlá sa nezabudlo, sú tu namiesto nich kamery Zdroj: Porsche

Interiér pomerne odvážne neguje luxus, typický pre svoju značku. Snaží sa práve naopak o novú interpretáciu čistého, priam puristického športového modelu s minimálnym nutným arzenálom prvkov. Pred vodičom namiesto klasických prístrojov tróni veľký TFT displej, štartér je však tam, kde ho v Porsche každý znalec čaká: vľavo od volantu.

Hlavným „prístrojom“ pred vodičom je veľký TFT displej 23 fotografií v galérii Hlavným „prístrojom“ pred vodičom je veľký TFT displej Zdroj: Porsche

O vnútorných priestorových dimenziách karosérie typu kombi, alebo ak chcete shooting brake, žiadne oficiálne čísla nepadli. Zato vám však parížsky show-car pod elektrochromatickou sklenenou „batožinovou“ podlahou na požiadanie ukáže hliníkové puzdro hybridnej batérie.

Dvojnásobne výkonnejší elektromotor

Pohon konceptu vychádza z aktuálneho kombinovaného systému, ktorý využívajú Panamera S Hybrid a Cayenne S Hybrid. Zhodnú s nimi má spaľovaciu časť: známy kompresorom prepĺňaný koncernový šesťvalec s výkonom 245 kW/333 k. Líšia sa však elektrické časti: kým spomenuté dva sériové modely sú typu „full hybrid“, koncept je „plug-in“ hybrid, teda aj s možnosťou externého dobíjania.

Známy benzínový šesťvalec, silnejší elektromotor a pohon zadných kolies. A aká by mohla byť sériová konfigurácia? 23 fotografií v galérii Známy benzínový šesťvalec, silnejší elektromotor a pohon zadných kolies. A aká by mohla byť sériová konfigurácia? Zdroj: Porsche

Koncept má okrem toho podstatne silnejší elektromotor – aktuálnych 70 kW (95 k) je zhruba dvojnásobne viac.Hyb HybHy Celkový systémový výkon je 306 kW (416 k) a akcelerácia na stovku trvá menej než šesť sekúnd, spotreba benzínu je napriek tomu údajne len 3,5 l/100 km. Čisto elektrický dojazd je limitovaný hranicou približne 30 kilometrov, avšak maximálnou rýchlosťou až 130 km/h.

Aj technológia Li-ion batérie je o míľový krok vpredu: napriek tomu, že je zhruba rovnako veľká ako aktuálne využívaná sériová NiMh, má niekoľkonásobne vyššiu kapacitu: 9,4 kWh. Plné dobitie kvapalinou chladenej batérie trvá 2 a pol hodiny, s použitím štandardizovanej zástrčky.

Porsche Panamera Sport Turismo naživo 23 fotografií v galérii Porsche Panamera Sport Turismo naživo Zdroj: Milan Adámek

Audi, Bentley.... Porsche?

Okrem oficiálnych informácií o koncepte Sport Turismo a jeho hybridnej sústave si vrabce čvirikajú aj o ďalších možných pohonoch. Skloňuje sa najmä nová rodina biturbo osemvalcov s objemom 4 litre, ktoré v rozličných výkonových verziách okrem modelov Audi S a RS putovali aj pod nóbl kapoty britského príbuzenstva Bentley. Na to si však ešte nejaký ten piatok počkáme.

BANNER300


Video
Najnovšie články
Test L200 Black Edition: Dostupné prekvapenie

PRVÁ JAZDA Najprv sme to brali len ako príchod najvýkonnejšej verzie, ale po prvých jazdách je jasné, že HR-V Sport je celkom iné auto.

Honda HR-V Sport: Nečakane odlišné SUV

Na júnovom autosalóne v Šen-čene bude mať premiéru štúdia, z ktorej sa časom stane sériové vozidlo. Detaily o ňom zatiaľ nepoznáme.

Škoda Vision GT: Česi chystajú ďalšie SUV

Odvážne štylizovaná štúdia má krídlové dvere a head-up displej pokrývajúci celú šírku čelného skla, pohon je čisto elektrický.

Kia HabaNiro: Predzvesť novej generácie?

Dobrých nápadov nikdy nie je dosť. Už 7. - 9. júna sa uskutoční motoristická akcia s tými najlepšími cieľmi - pomáhať tam, kde je to potrebné.

RALLY RADOSTI: 30 športiakov prejde SR, pomôžu dobrej veci

Do svojho kompaktného SUV prestali Japonci montovať diesel, nedávno dali zbohom aj dvojlitrovému benzínu. Aká je jediná v súčasnosti dostupná verzia?

Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×