Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Lamborghini Urus mieri na špičku segmentu SUV

Extrémne výkonné SUV má dynamickú siluetu a ostro rezané línie, typické pre superšportové autá talianskej značky. Poháňať ho má vyše šesťsto konských síl.
11 14 príspevkov 22.04.2012 / Marek Pokrývka

Taliansky výrobca superšportov Lamborghini opäť mieri do segmentu SUV. Na odkaz modelu LM002 z druhej polovice osemdesiatych rokov nadväzuje modelom Urus, pomenovaným podľa vyhynutého predchodcu súčasných býkov. Koncept nového SUV odhalí výrobca už zajtra na autosalóne v Pekingu.

Aj Lamborghini už má SUV, volá sa Urus 11 fotografií v galérii Aj Lamborghini už má SUV, volá sa Urus Zdroj: Lamborghini

Svalnaté SUV s agresívnou tvárou

Urus siluetou pripomína BMW X6. Základný tvar je však podstatne silnejšie okorenený množstvom hrán a zlomov v štýle moderných áut Lamborghini. SUV pôsobí veľmi svalnato a agresívne. Dizajnérom sa typický štylistický jazyk automobilky podarilo do formy SUV pretaviť podstatne lepšie než koncernovej značke Bentley na koncepte EXP 9 F.

Rovnako ako množstvo iných štúdii má Urus spätné zrkadlá nahradené malými kamerami. Automobilka dúfa, že sa im do začiatku sériovej produkcie podarí pre tento prvok získať homologizáciu. SUV stojí na veľkých kolesách s priemerom až dvadsaťštyri palcov. Ozrutné disky sú obuté do gumených papučiek s mierami 305/35 ZR24.

Urus je poriadny kus auta s mohutnými svalmi 11 fotografií v galérii Urus je poriadny kus auta s mohutnými svalmi Zdroj: Lamborghini

 

Pri dĺžke 4,99 metra a šírke 1,99 metra je výška SUV iba 1,66 metra. Urus preto patrí vo svojej triede k najnižším modelom a údajne by mal byť aj medzi najľahšími. Rozsiahlym použitím kompozitných materiálov sa podarilo inžinierom ušetriť viac ako 110 kilogramov. Rozloženie hmotnosti na nápravy by malo byť blízko ideálneho pomeru 50:50.

Šesťsto konských síl a variabilná svetlá výška

Pohonná jednotka zatiaľ zostáva zahalená tajomstvom. Lamborghini však prezradilo, že bude dosahovať výkon zhruba 440 kW (600 k). Pošuškáva sa o celkom novom prepĺňanom osemvalci. Samozrejme, poháňané budú obe nápravy. Podvozok bude mať variabilnú svetlú výšku, údajne nastaviteľnú v rozmedzí takmer desať centimetrov.

Interiér štúdie zaujme minimalistickým vyhotovením 11 fotografií v galérii Interiér štúdie zaujme minimalistickým vyhotovením Zdroj: Lamborghini

 

Originálny dizajnový jazyk Lamborghini sa prenáša aj do interiéru. Minimalistické vnútro Urusu ponúka miesto štyrom pasažierom, rozdelených mohutným centrálnym tunelom. Interiér spája tmavé plasty, bledú kožu a povrchy pripomínajú kameň. Väčšinu funkcií auta ovláda vodič prostredníctvom dotykového displeja na centrálnej konzole.

Koncept prvého moderného SUV Lamborghini je síce už na svete, na jeho sériovú verziu si však budeme musieť počkať. Automobilka uviedla, že na trh sa Urus nedostane skôr ako v roku 2015. Lamborghini dúfa, že ročne dokáže z nového modelu predať asi tritisíc kusov. Cena pravdepodobne presiahne dvestotisíc eur.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Novým šéfom BMW bude Oliver Zipse

Siedma generácia japonského sedanu prichádza výhradne s hybridným pohonom a vyniká spotrebou, komfortom i vyhotovením interiéru. Mínusom sú niektoré...

Test Lexus ES 300h: Ďalší útok na nemecké pozície

Predaj nových vozidiel u nás v júni mierne klesol, aj naďalej dominujú tradičné značky Škoda, VW a Kia.

Záujem Slovákov o nové autá v júni klesol

Pri príležitosti 50. výročia prvého letu človeka na Mesiac si pripomíname aj vozidlo, ktoré zatiaľ ako jediné riadili ľudia na mimozemskom telese.

Lunárny rover: Prvé auto na mimozemskom telese

Staviteľ mimoúrovňovej križovatky pod Prístavným mostom v predstihu otvorí jej časť motoristom.

Križovatku pod Prístavným mostom čoskoro otvoria

Ministerstvo dopravy získalo súhlas Bruselu na nenávratný príspevok vyše 200 miliónov eur na výstavbu diaľničného úseku D1 Budimír-Bidovce pri Košiciach.

Peniaze na diaľnicu Budimír-Bidovce prídu z eurofondov

Očakávaná revolúcia sa stala realitou, Američania predstavili novinku s centrálne uloženým osemvalcom. Stáť má menej než 60-tisíc dolárov.

Chevrolet Corvette C8: Najlacnejší superšport
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×